Nieuwe opzet Jupiler League

• Maosbrögk
  • Maosbrögk's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: Re: Nieuwe opzet Jupiler League

28 May 2013 12:55
Van mvv.nl:

Jupiler League gaat voor 20 teams
Naar aanleiding van de uitkomsten van het overleg van de Coöperatie Eerste Divisie (CED) van vorige week donderdag, zijn de KNVB en de clubs uit de Jupiler League gisteren (27 mei) bijeengekomen. Doelstelling van de bijeenkomst was nader van gedachten te wisselen over de zienswijze van betrokkenen met betrekking tot de mogelijke toetreding van amateurclubs tot de Jupiler League. Naar aanleiding hiervan is consensus bereikt. Het gedeelde uitgangspunt is nu om te komen tot een totaal van 20 clubs in de Jupiler League, door in principe twee amateurverenigingen en twee beloftenteams toe te laten treden. Dit betekent dat de opzet van de Jupiler League voor komend seizoen nu in samenwerking met alle betrokkenen nader uitgewerkt wordt om vervolgens te komen tot formele besluitvorming. Overigens betreft de voorgestelde nieuwe opzet een pilot voor de komende twee seizoenen.

Bert van Oostveen namens de KNVB: “Het is in het belang van het gehele betaald voetbal zonder meer een positief gegeven dat we consensus hebben kunnen bereiken vanavond. Het uitgangspunt is een competitie met 20 clubs door in principe twee amateurclubs en twee beloftenteams toe te voegen. Wij zullen er gezamenlijk hard aan werken om dit zo spoedig mogelijk te kunnen bekrachtigen.”

Simon Kelder namens de CED: “Er is opnieuw en op een constructieve manier met onze achterban gesproken. Dit heeft er toe geleid dat de overgrote meerderheid nu voorstander is van het toevoegen van zowel beloftenteams als amateurclubs en dus om komend seizoen met 20 teams te spelen in de Jupiler League. De competitie zal daardoor in aantrekkelijkheid voor clubs, publiek en media toenemen. De competitieopzet wordt nu verder uitgewerkt en ingevuld.”

Note voor de seizoenkaarthouders die hun seizoenkaart al hebben verlengd
Seizoenkaarthouders die hun seizoenkaart voor komend seizoen reeds hadden verlengd, hebben dit gedaan op basis van het uitgangspunt dat de Jupiler League 16 deelnemers zou bevatten en we dus 15 thuiswedstrijden zouden spelen komend seizoen. Op basis van deze nieuwe ontwikkeling, zal het aantal deelnemers aan de Jupiler League stijgen tot 20 deelnemers, als gevolg waarvan we 19 thuiswedstrijden zullen spelen. U zult in de komende weken worden geïnformeerd hoe deze nieuwe situatie invulling zal krijgen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator

28 May 2013 12:59
Ik dacht wel dat er zoiets zou komen.. heel logisch natuurlijk ook.
Wellicht dat als je niks extra's wil betalen je de laatste 4 thuiswedstrijden niet binnenkomt met je kaart o.i.d.

Ben benieuwd.

• dreekemvvke
  • dreekemvvke's Avatar
  • Banned
  • Banned

28 May 2013 13:22
helemaal mee eens maar je moet er wel geld voor hebben en dat is er nog niet genoeg dus zullen alle kleine beetjes helpen maar het wordt tijd dat er in een stad als maastricht wat meer publiek naar mvv komt kijken als alleen maar mee praten vanuit je stoel

• Fabrice
  • Fabrice's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Veer zien MVV, Club 1902 Seizoenkaarthouder

28 May 2013 13:33
Dat ik een extra bedrag moet betalen voor die extra wedstrijden kan ik begrijpen.
Maar persoonlijk vrees ik dat ik nogal wat thuiswedstrijden zal missen, ik hoor gelukkig nog steeds bij de groep 'werknemers' en daar hoort de zaterdagnamiddag ook bij.

• Smirnoff
  • Smirnoff's Avatar
  • Senior Member
  • Senior Member

28 May 2013 13:33
Eerlijk gezegd vind ik de nieuwe opzet prima.
20 teams is tenminste een fatsoenlijk aantal, dat er jeugdteams meedoen is in andere landen ook al jaren het geval.
Heb me verder nog niet verdiept in de regels die de KNVB stelt aan spelers van jong ajax\twente , mogen er bijvoorbeeld spelers van ajax \ twente 1 meespelen ? Wat gebeurd er als een jeugdelftal een periode wint.

Dat we wat zullen moeten bijbetalen aan MVV , is toch vind ik ook wel logisch, het is niet dat MVV de miljoenen voor het liggen heeft.

• Oaktree
  • Oaktree's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

28 May 2013 13:39
dreekemvvke wrote: helemaal mee eens maar je moet er wel geld voor hebben en dat is er nog niet genoeg dus zullen alle kleine beetjes helpen maar het wordt tijd dat er in een stad als maastricht wat meer publiek naar mvv komt kijken als alleen maar mee praten vanuit je stoel

+1

effe ivm vorige bericht, ik zit op noord en ga van 85 naar 160.. me dunkt dat voldoende verhoging is.
Eigenlijk met - 2 wedstrijden (gingen uit van 16 ploegen) tov dit jaar dus daarvoor betaal ik al rum 100% meer voor... Dus die 2 extra wedstrijden van komend seizoen, tov dit jaar, daarvan hoop ik toch dat deze tribune ontzien gaat worden. Heb namelijk niet een SK!!
Maar goed.. indien het wel zo is, betaal ik het toch.. Maar snap die significante verhoging van mijn vak (Noord vak D) gewoon niet. Is echt vele malen meer dan andere tribunes.
Natus et suscitavit in Marsana

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 May 2013 14:27
Nu ja, Oaktree. Ik begrijp dat het erg vervelend is om de prijs van je seizoenskaart te zien verdubbelen. Van de andere kant: vorig jaar betaalde je maar 5 euro per wedstrijd. Dat is ook wel erg goedkoop. Nu ga je - afhankelijk van hoe de nieuwe regeling precies uitvalt - rond de 10 euro per wedstrijd betalen. Dat vind ik eigenlijk wel een redelijke prijs.

Zoals anderen al voorrekenden: voor het extra geld dat MVV hiermee binnen zou kunnen halen, kan MVV een goede speler halen. Stel je voor dat we dit jaar een goede vervanger van Schreurs hadden gehad... :thumbsup:
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: opadiehard

• Oaktree
  • Oaktree's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

28 May 2013 14:30
Jacques wrote: Nu ja, Oaktree. Ik begrijp dat het erg vervelend is om de prijs van je seizoenskaart te zien verdubbelen. Van de andere kant: vorig jaar betaalde je maar 5 euro per wedstrijd. Dat is ook wel erg goedkoop. Nu ga je - afhankelijk van hoe de nieuwe regeling precies uitvalt - rond de 10 euro per wedstrijd betalen. Dat vind ik eigenlijk wel een redelijke prijs.

Zoals anderen al voorrekenden: voor het extra geld dat MVV hiermee binnen zou kunnen halen, kan MVV een goede speler halen. Stel je voor dat we dit jaar een goede vervanger van Schreurs hadden gehad... :thumbsup:

Ben ik het ook wel mee eens hoor, snap alleen niet dat de verschillen per tribune zo groot zijn. Er zijn vakken bij die bijna niks meer betalen.. En ook ik vond 85 euro erg laag idd.....
Natus et suscitavit in Marsana

• Audiowaste
  • Audiowaste's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 May 2013 15:59
Ik begrijp je punt wel Oaktree, het is gelijk het dubele wat je moet betalen ten opzichte van vorig jaar. Vooral omdat er op die tribune gezinnen met kinderen zitten, is het voor veel mensen wel heel veel geld wat het extra kost.
Echter zou je het ook omgekeerd kunnen beredeneren, waarom was er zo veel prijs verschil tussen Noord en alle andere tribunes? Waarom hoeft iemand op Noord maar de helft te betalen van wat ik betaal?

Wel ben ik van mening dat ze er verstandiger aan hadden gedaan om dit over meerdere jaren te verspreiden, bijvoorbeeld 5 jaar een verhoging van 20% per jaar (plus de jaarlijkse verhoging nog).
“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 May 2013 16:19
Note voor de seizoenkaarthouders die hun seizoenkaart al hebben verlengd
Seizoenkaarthouders die hun seizoenkaart voor komend seizoen reeds hadden verlengd, hebben dit gedaan op basis van het uitgangspunt dat de Jupiler League 16 deelnemers zou bevatten en we dus 15 thuiswedstrijden zouden spelen komend seizoen. Op basis van deze nieuwe ontwikkeling, zal het aantal deelnemers aan de Jupiler League stijgen tot 20 deelnemers, als gevolg waarvan we 19 thuiswedstrijden zullen spelen. U zult in de komende weken worden geïnformeerd hoe deze nieuwe situatie invulling zal krijgen.

ik ben toch eens benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, verleden jaar is de wedstrijd tegen AGOVV niet gecompenseerd zowel voor seizoenskaarthouders niets alsmede voor sponsoren niet....
Volgens mij kan MVV hier op zich niet veel meer aan doen, de seizoenskaarten zijn inmiddels verstrekt en betaalt...je kunt volgens mij nu achteraf dit niet meer gaan verhogen omdat er meer wedstrijden komen.....

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator

28 May 2013 16:40 - 28 May 2013 16:40
@Napoleon, Nee maar ze kunnen de SK's wel enkel geldig maken voor het aantal wedstrijden dat vooraf bekend was (15 ipv 19) tenzij er bijbetaald wordt.
Last edit: 28 May 2013 16:40 by jeoff.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 May 2013 17:05
jeoff wrote: @Napoleon, Nee maar ze kunnen de SK's wel enkel geldig maken voor het aantal wedstrijden dat vooraf bekend was (15 ipv 19) tenzij er bijbetaald wordt.

ik begijp je punt, ik begrijp ook dat je meer betaalt, maar dat werkt dan wel aan 2 kanten toe....
Daarbij zijn de prijzen van seizoenskaarten al gestegen, verleden jaar was mijn seizoenskaart 205 euro voor 17 wedstrijden, nu is de kaart 200 euro voor 15 wedstrijden, veel kan hij dus niet meer duurder worden zou je zeggen...

• MVVke
  • MVVke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 May 2013 17:10
Napoleon wrote:
jeoff wrote: @Napoleon, Nee maar ze kunnen de SK's wel enkel geldig maken voor het aantal wedstrijden dat vooraf bekend was (15 ipv 19) tenzij er bijbetaald wordt.

ik begijp je punt, ik begrijp ook dat je meer betaalt, maar dat werkt dan wel aan 2 kanten toe....
Daarbij zijn de prijzen van seizoenskaarten al gestegen, verleden jaar was mijn seizoenskaart 205 euro voor 17 wedstrijden, nu is de kaart 200 euro voor 15 wedstrijden, veel kan hij dus niet meer duurder worden zou je zeggen...

Napoleon, aongezeen M.V.V. 't ganse sezoen al hèl op weeg is um z'n vaste supporters weg te jaoge mèt vaan alles en nog get, bin 'ch d'r dus vaan euvertuig tot ouch dit meugelek is ;)

• San Marco
  • San Marco's Avatar
  • Junior Member
  • Junior Member

28 May 2013 17:10 - 28 May 2013 17:12
Ik begrijp dat meer thuiswedstrijden meer kosten met zich mee brengen, en dat ze ons dus willen laten bijbetalen. Ik hoop echter ook dat ze zich realiseren dat veel mensen hun seizoenskaart verlengd hebben in de veronderstelling dat er komend seizoen nog gewoon op vrijdagavond gespeeld zou worden, en niet op een dag en tijdstip dat Fox wil dat we spelen. Hierdoor zullen veel mensen die ook gewoon tijdens de weekenden moeten werken nu dus plotseling veel wedstrijden moeten gaan missen, en hadden ze zich wellicht nog wel twee keer bedacht over een seizoenskaart als ze dit van tevoren hadden geweten.
KOM OP DIE ROEIE!!!
Last edit: 28 May 2013 17:12 by San Marco.

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

28 May 2013 17:18
MVVke wrote:
Napoleon wrote:

Napoleon, aongezeen M.V.V. 't ganse sezoen al hèl op weeg is um z'n vaste supporters weg te jaoge mèt vaan alles en nog get, bin 'ch d'r dus vaan euvertuig tot ouch dit meugelek is ;)

ik begrijp het "probleem" maar MVV supporters die al verlengd hebben hebben dat gedaan om de condities van een paar weken geleden, er staat overigings nergens op de overeenkomst dat het om 15 wedstrijden gaat althans ik zie dat niet staan.

Time to create page: 0.369 seconds