Nieuwe opzet Jupiler League
- MVV4life
-
- Platinum Member
-
- Kom op die roeie!
Re: Re: Nieuwe opzet Jupiler League
29 May 2013 14:03Iech snap wel tot de kaart vaan Noord al flink gestegen is, welliech tot die luij wel oontzeen motte weure? Nog 'ns stijging d'r bovenop, kin wel 'ns get veul zien. Welliech get langzamer verhuuge euver de jaore heen?
Daan euver die belofteteams, es iech ut good lees, wil Twente af en tow eine opstelle oet ut ierste? Daan geis diech dus raar wedstrijde kriege. De eine kier hubs diech e team met ervare voetballers en de week derop steit d'r e team met de nuijelinge zoedat die ouch 'ns wedstrijdervaring op kinne doen... Dat beteikent (kin ouch aandersum) tot veer ut ervare team op bezeuk kriege, met de 0 punte debeij, en uzze direkte concurrent kreijg de week denao die nuijelinge en heet weer 3 punt in de tès....
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
29 May 2013 15:36De club moet er onderling ook nog uit zien te komen!
Maar als zij niet toe treden komt er geen andere amateur club voor promotie in aanmerking,maar komt er waarschijnlijk een derde belofte team bij...bron: de telegraaf ...gr opa

- Napoleon
-
- Platinum Member
-
29 May 2013 15:39Jacques wrote: Napoleon, oprechte vraag: beleef je nog wel plezier aan het gaan naar MVV? Ik krijg het laatste halve jaar of zo het idee dat je over alles valt, alles negatief uitlegt. Iedere kans om aan te geven dat de organisatie volgens jou onprofessioneel is, grijp je aan.
Er wordt hier wel eens gesteld dat MVV zijn supporters te veel als klant/gast behandeld en niet als fan. Met je vragen over voorwaarden, overeenkomst, recht hebben op, vergoeden, extra belasten stel jij je juist op als een klant en niet een fan, vind ik.
@ Jacques, dit jaar heb ik de eerste seizoeshelft als erg prettig ervaren, behoudens de sfeer in het satdion en de commercieele perikelen binnen MVV.
Daar heb ik inderdaad doorlopend krtitisch op gereageerd maar altijd onderbouwt en met bevindingen en feiten, tja dat is niet ltijd positief te noemen.
De commercieele afdeling is ook onproffesioneel, er is geen enkele betaalde kracht die hier deel uit maakt , dan mag ik dat toch ook benoemen, immers vraagt MVV wel een commercieele prijs van 2500 euro per stoel per seizoen, dat is 10 jaar lang een seizoens kaart op de Qpark !!!!!
Wta dat betreft heeft MVV haar sponsoren tot klanten gemaakt en niet anders om....ik was MVV fan en ben gaan sponsoren en niet andersom....alleen betekent sponsoren bij MVV een verlies aan tijd en geld en dat is iets wat klanten niet pikken in deze tijd, ze stoppen dan of gaan wat anders doen....MVV kiest ervoor om haar commerciele tak om amateur niveau te bedienen.....
Iedereen snapt dat je meer moet betalen voor meer wedstrijden....niet zo moeilijk maar wat doe je als club als er minder wedstrijden zijn, dan blijft het ineens doodstil....zo werkt het natuurlijk niet....de wedstrijd tegen AGOVV die niet doorging kost de gemiddelde sponsor € 138,- per wedstrijdkaart wel betaalt niets voor ontvangen....
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
29 May 2013 22:02Napoleon wrote:Jacques wrote: Napoleon, oprechte vraag: beleef je nog wel plezier aan het gaan naar MVV? Ik krijg het laatste halve jaar of zo het idee dat je over alles valt, alles negatief uitlegt. Iedere kans om aan te geven dat de organisatie volgens jou onprofessioneel is, grijp je aan.
Er wordt hier wel eens gesteld dat MVV zijn supporters te veel als klant/gast behandeld en niet als fan. Met je vragen over voorwaarden, overeenkomst, recht hebben op, vergoeden, extra belasten stel jij je juist op als een klant en niet een fan, vind ik.
@ Jacques, dit jaar heb ik de eerste seizoeshelft als erg prettig ervaren, behoudens de sfeer in het satdion en de commercieele perikelen binnen MVV.
Daar heb ik inderdaad doorlopend krtitisch op gereageerd maar altijd onderbouwt en met bevindingen en feiten, tja dat is niet ltijd positief te noemen.
De commercieele afdeling is ook onproffesioneel, er is geen enkele betaalde kracht die hier deel uit maakt , dan mag ik dat toch ook benoemen, immers vraagt MVV wel een commercieele prijs van 2500 euro per stoel per seizoen, dat is 10 jaar lang een seizoens kaart op de Qpark !!!!!
Wta dat betreft heeft MVV haar sponsoren tot klanten gemaakt en niet anders om....ik was MVV fan en ben gaan sponsoren en niet andersom....alleen betekent sponsoren bij MVV een verlies aan tijd en geld en dat is iets wat klanten niet pikken in deze tijd, ze stoppen dan of gaan wat anders doen....MVV kiest ervoor om haar commerciele tak om amateur niveau te bedienen.....
Iedereen snapt dat je meer moet betalen voor meer wedstrijden....niet zo moeilijk maar wat doe je als club als er minder wedstrijden zijn, dan blijft het ineens doodstil....zo werkt het natuurlijk niet....de wedstrijd tegen AGOVV die niet doorging kost de gemiddelde sponsor € 138,- per wedstrijdkaart wel betaalt niets voor ontvangen....
Ik kan me herinneren dat we gratis naar de play offs zijn geweest.
Als trouwe supporter die zijn seisoenskaart heeft verlengd.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
30 May 2013 08:09 - 30 May 2013 08:10opadiehard wrote: Katwijk weet nog steeds niet los van het feit of het al zeker is dat het daadwerkelijk de jupiler league wil komen versterken!
De club moet er onderling ook nog uit zien te komen!
Maar als zij niet toe treden komt er geen andere amateur club voor promotie in aanmerking,maar komt er waarschijnlijk een derde belofte team bij...bron: de telegraaf ...gr opa
OPA ZEET:...het verhaal katwijk word met de dag onwaarschijnlijker.
Nu hebben ze aangegeven dat ze absoluut niet op zondag willen voetballen ivm de geloofsovertuiging,terwijl de knvb zegt dat ze niet kunnen garanderen dat er indd ook niet door hun op de zondag gevoetbald hoeft te worden!
Bijkomend is ook nog dat ze moeite hebben met de vrijdag als speeldag dit ivm dat bijna alle voetballers een baan hebben en dus in de problemen komen als er dan ook gevoetbald moet gaan worden op een vrijdag...zal de maandag ook wel een probleem op gaan leveren?
Wat een gezeiver,ik bedoel ze mogen op hun standpunt blijven staan door hun geloofsovertuiging aangaande de zondag(op dit punt sta ik volledig achter hun),maar ook nog de werkdagen?
Nu al zeker dus geen katwijk erbij maar dan maar een derde belofte team?...ik hou mijn hart vast als dalijk nog meer belofte teams toegevoegde gaan worden...de eredivisie clubs hebben(meerdere) wel ergens een samenwerkings verband een een club uit de jupilerleaque...dus als er ergens een samenwerking is tussen twee clubs speelt men in het begin van de comp?
Ook zou het een heel rare situatie worden dat er dalijk drie teams geen kampioen kunnen of beter gezegd mogen worden!...gr opa

- aait wief
-
- Elite Member
-
- 15%
30 May 2013 17:28De nummer 3 of zelfs 4 ( bij toetreding van jong PSV ipv Katwijk) kan als de " kampioen van de armoede" promoveren naar de eredivisie..... De wedstrijden tussen bijv. Jong-Ajax en Almere moeten in een zo vroeg mogelijk stadium van de competitie worden afgewerkt om " vervalsing" te voorkomen!!! Een scherts- c.q. schijnvertoning. Het gaat in de JL nergens meer over. De kloof tussen JL en Eredivisie wordt op deze manier wel erg groot.
Daarmee is de doelstelling bereikt: niet de clubs in de JL staan meer centraal: de JL is - nu officieel- verworden tot een opleidingscompetitie voor individuele spelers en daarmee volstrekt dienstbaar aan het grote geld in en van de clubs in de Eredivisie. De clubs van de JL en de zog. onderlinge competitie als vehikel om individuele spelers beter te maken.....Leuk, maar heeft niets meer met onderlinge strijd of competitie van de clubs of de ambitie van de clubs te maken. Complete BS.
- Dave1902
-
- Junior Member
-
30 May 2013 18:48Dit gaat helemaal nergens meer om.
De enige reden waarom ik mijn seizoenskaart verleng is om mijn club te blijven steunen,maar heb al met veel anderen gesproken die net als mij tientallen jaren een seizoenskaart hebben,maar nu serieus twijfelen.
Ik weet in ieder geval dat ik voor het eerst sinds jaren enkele wedstrijden niet zal bezoeken,uiteraard de wedstrijden tegen de belofteteams zowel uit als thuis.
Het toevoegen van deze elftallen vind ik persoonlijk enorm kleinerend tegenover alle bvo's in de jl.
Eindhoven en psv,ajaks en almere......dit kan toch niet.
Wat een onzin argument overigens om almere en ajaks in het begin van de competitie tegen mekaar te laten spelen,zijn dan geen 3 punten te verdienen?!
Ik walg van de nieuwe opzet,dat moge duidelijk zijn.
- Sandro
-
- Platinum Member
-
- Veur de Ier en de Glorie
30 May 2013 20:51Enkele citaten uit een 2 pagina's groot artikel van Marco Timmer onder de kop:
Het rommelt behoorlijk in de Jupiler League.
'De clubs zijn een speelbal geworden'
Andermaal werd duidelijk dat de Eerste Divisie-clubs niets meer te vertellen hebben over hun eigen competitie.
..... De vergadering van maandag schonk klare wijn. Voor de tweede keer in een week werd duidelijk dat de Eerste Divisie-clubs in feite niets meer te vertellen hebben over hun eigen competitie. Want na een lange meeting - er waren acht clubs komen opdagen - bericht Van Oostveen (directeur betaald voetbal van KNVB) maandagavond: 'Het is in het belang van het gehele betaald voetbal zonder meer een positief gegeven dat we consensus hebben kunnen bereiken vanavond. Het uitgangspunt is een competitie met twintig clubs door in principe twee amateurclubs en twee beloftenteams toe te voegen. Wij zullen er gezamenlijk hard aan werken om dit zo spoedig mogelijk te kunnen bekrachtigen.' Met dat besluit kwam opnieuw een plotwending in wat zo langzamerhand gerust een B-soap genoemd mag worden. Want de beslissingen van de Jupiler League-clubs en hun opstelling zijn zeer opmerkelijk. Ongeveer een maand geleden waren de leden van de CED (Coöperatieve Eerste Divisie) tijdens een vergadering nog zeer fel tegen toetreding van beloftenteams. Tijdens een stemming waren er dertien clubs tegen. SC Cambuur was voor en Helmond Sport en FC Oss waren gematigd positief. Tijdens de stemronde vorige week was het aantal omgedraaid: dertien clubs voor en alleen FC Dordrecht FC Eindhoven en Sparta Rotterdam waren tegen het toelaten van reserveteams.
De reden van die verrassende ontwikkeling is dat FOX en de Eredivisie CV zich met de materie hebben bemoeid. Zij willen een aantrekkelijk programma op de buis brengen en een competitie met bijvoorbeeld Jong Ajax en Jong Twente maakt de competitie volgens hen in elk geval voor de televisie een stuk interessanter. Uiteindelijk werd het een slikken of stikken-deal. Als de Jupiler League-clubs niet akkoord zouden gaan, zouden zij de productiekosten van één miljoen (ongeveer zestigduizend euro per club) zelf moeten betalen. 'Chantage', roepen de directeuren en voorzitters van de Eerste Divisie-clubs. 'Een keuze uit twee opties', zeggen FOX en Eredivisie CV. Dat de Jupiler League-clubs vervolgens tegen de komst van van Topklassers stemden, was omdat ze achttien clubs genoeg vonden en de tv-pot niet met nog meer clubs wilden delen. 'Op het moment dat de genomen besluiten over hoe de Jupiler League er komend seizoen uitziet definitief zijn genomen, treden wij naar buiten,' zegt Raymond van der Vliet, directeur van FOX Benelux. 'Daarom gaan we hier nog niet inhoudelijk op in. Laat echter één ding duidelijk zijn FOX wil niets anders dan de Jupiler League aantrekkelijker maken voor de clubs, de fans en de sponsors. We kunnen ons niet voorstellen dat daar veel bezwaar tegen is.'
Toch is dat er, maar de clubs zijn financieel niet kapitaalkrachtig genoeg om nee te verkopen aan FOX en de Eredivisie CV. En dus gingen ze onder zwaar protest akkoord. 'Dit is een spel geweest dat nooit gespeeld had mogen worden,'zegt FC Dordrecht-voorzitter Ad Heijsman, een van de tegenstemmers. 'Het verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Wat is het volgende dat we moeten accepteren? Damesvoetbal in de Eerste Divisie of twee Duitse clubs? Ja, je mag gerust stellen dat de Jupiler League-clubs een speelbal zijn geworden. Helemaal nu toch tot de toetreding van de Topklassers wordt besloten. Daar heb ik overigens minder moeite mee dan met de toetreding van de beloften. Dat zorgt voor oneerlijke concurrentie.'...........
- Roei baank
-
- Platinum Member
-
30 May 2013 21:27De thuiswedstrijden van MVV en Fortuna Sittard moeten voornamelijk op de vrijdagavond blijven. Beide clubs hebben dit de KNVB gemeld na een enquête onder fans en sponsors.
Bij MVV was liefst zeventig procent van de fans voor handhaving op de vrijdagavond. „Dat hadden we ook wel verwacht”, zei voorzitter Paul Rinkens. De Maastrichtenaren hadden liefst 16.000 e-mails de deur uitgedaan, waarop 1100 fans reageerden.
Bij Fortuna koos bijna de helft van de 1500 fans die de enquête invulden voor de vrijdag en 35 procent voor de vroege zaterdagavond. Als tweede voorkeur geldt dan ook zaterdag om 18.45 uur. „Daarbij was driekwart van de sponsors voor de vrijdag”, zegt directeur Martin Masset: „Al met al duidelijke taal.”
Het naar de eerste divisie degradeerde VVV maakte vorige week al bekend ook op vrijdagavond te willen spelen.
Op donderdag 13 juni maakt de KNVB het competitieprogramma bekend.
"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
- Karakter
-
- Platinum Member
-
30 May 2013 21:28Dave1902 wrote: De enige reden waarom ik mijn seizoenskaart verleng is om mijn club te blijven steunen,maar heb al met veel anderen gesproken die net als mij tientallen jaren een seizoenskaart hebben,maar nu serieus twijfelen.
Ik weet in ieder geval dat ik voor het eerst sinds jaren enkele wedstrijden niet zal bezoeken,uiteraard de wedstrijden tegen de belofteteams zowel uit als thuis.
Dit heeft natuurlijk geen enkele zin. De KNVB blijft dit soort debiele regels toevoegen aan het geheel. Heel sympathiek om je onvrede te uiten door middel van het wegblijven, maar hierdoor zijn er enkel minder inkomsten voor MVV. De KNVB trekt zich hier 0,0 van aan. Belofteteams worden niet als aanvulling van de competitieteams gezien. De belofteteams moeten ervoor zorgen dat de jeugd van de topclubs beter worden en dus meer geld op brengen op termijn. Walgelijk..
Overigens las ik net dat Nederland nu het enige land is waar de kampioen niet kan promoveren. Dat is echter onzin. In Spanje is al jaren de regel dat een Real Madrid Castilla, Barcelona B en Villarreal B niet mogen promoveren, zelfs al zouden ze kampioen worden.
Om competitievervalsing tegen te gaan, lijkt het me het eerlijkste als er enkel clubs met hun jeugdteam mogen meedoen, die géén lijntjes hebben lopen met andere Jupiler League clubs. Is dat wel zo, weet je wat je te doen staat: samenwerkingsverband opzeggen.
Welk voordeel heeft zo een samenwerkingsverband überhaupt nog? Neem als voorbeeld het verband tussen Ajax en Almere City. Ajax zal zijn beloftes niet meer aan Almere uitlenen, nu kunnen ze namelijk op bekend terrein op een hoger niveau blijven voetballen en als de jonge spelers zich goed ontwikkelen, kunnen ze direct over naar Ajax 1. Het voordeel voor Almere City is ook weg, want zij zullen geen spelers meer van Ajax kunnen huren. Die spelers zitten immers al bij Jong Ajax. Conclusie: verbreken die handel!
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
30 May 2013 21:31Roei baank wrote: MVV en Fortuna kiezen voor vrijdagavond
De thuiswedstrijden van MVV en Fortuna Sittard moeten voornamelijk op de vrijdagavond blijven. Beide clubs hebben dit de KNVB gemeld na een enquête onder fans en sponsors.
Bij MVV was liefst zeventig procent van de fans voor handhaving op de vrijdagavond. „Dat hadden we ook wel verwacht”, zei voorzitter Paul Rinkens. De Maastrichtenaren hadden liefst 16.000 e-mails de deur uitgedaan, waarop 1100 fans reageerden.
Bij Fortuna koos bijna de helft van de 1500 fans die de enquête invulden voor de vrijdag en 35 procent voor de vroege zaterdagavond. Als tweede voorkeur geldt dan ook zaterdag om 18.45 uur. „Daarbij was driekwart van de sponsors voor de vrijdag”, zegt directeur Martin Masset: „Al met al duidelijke taal.”
Het naar de eerste divisie degradeerde VVV maakte vorige week al bekend ook op vrijdagavond te willen spelen.
Op donderdag 13 juni maakt de KNVB het competitieprogramma bekend.
Tsja, als je een enquete stuurt naar de mensen met een aantal voorstellen die simpelweg ruk zijn, waarbij de vrijdagavond zowaar de beste optie is, waarbij lang niet alle optie genoemd worden en waarbij de optie Anders niet werkt...dan is het niet verrassend dat de vrijdagavond eruit komt.
Je zou bijna denken dat het bewust zo knullig in elkaar is gezet....
- Anita
-
- Elite Member
-
30 May 2013 22:28Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Rijstartel
-
- New Member
-
30 May 2013 22:35Verder is het al meerdere keren vermeld, wat een verschrikkelijk slechte enquete. Heb MVV ervan op de hoogte gesteld. Zij hebben een mail teruggestuurd maar zonder reactie op mijn kritiek. Jammer, gemiste kans.
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
30 May 2013 23:50Rijstartel wrote: Verder is het al meerdere keren vermeld, wat een verschrikkelijk slechte enquete. Heb MVV ervan op de hoogte gesteld. Zij hebben een mail teruggestuurd maar zonder reactie op mijn kritiek. Jammer, gemiste kans.
Had ook mail gestuurd en werd bedankt voor de terechte kritische opmerkingen. Ze zouden er in de toekomst rekening mee houden.
In ieder geval is dit onderzoek een aanfluiting en kan MVV absoluut niet concluderen waar nu de voorkeur van de achterban naar uit gaat.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
31 May 2013 08:05Dacht ik al sommige wedstrijden zullen een andere speelavond kennen door het belang van die wedstrijd,ik denk dat je aan derby s en dergelijke moet denken en op dat moment de stand op de ranglijst.
De zendgemachtigde is de baas,helaas pindakaas :thumbsdown:...gr opa