Nieuwe opzet Jupiler League

• Us Clubke
  • Us Clubke's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Speel vol Trots, met de ster voorop

Re: Re: Nieuwe opzet Jupiler League

31 May 2013 13:38
αναρχος wrote: Iedereen die een keer online een kaartje heeft gekocht zal wel een mail gehad hebben omdat die in de database staan.

Nee hoor, ook losse kaarten extra via internet gekocht.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• MVV4life
  • MVV4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Kom op die roeie!

31 May 2013 13:53
Us Clubke wrote:
αναρχος wrote: Iedereen die een keer online een kaartje heeft gekocht zal wel een mail gehad hebben omdat die in de database staan.

Nee hoor, ook losse kaarten extra via internet gekocht.
Ook off topic: Ik heb mijn emailadres gewoon doorgegeven bij het bestellen van mijn seizoenkaart.
Overigens dat is natuurlijk jaren geleden voor het eerst gedaan, wellicht mensen die dit niet hebben gedaan of sindsdien een nieuw emailadres?
Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

• damske
  • damske's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

03 Jun 2013 15:22
VV Katwijk maakt geen gebruik van promotierecht; nu Jong PSV?

Het leek een één-tweetje. Maar toch niet. VV Katwijk maakt geen gebruik van de mogelijkheid om te promoveren naar de Jupiler League.

Dat meldt het Leidsch Dagblad exclusief. Officieel is de reactie van het bestuur van de kampioen van de Topklasse Zaterdag dat het inmiddels 'een principebesluit' heeft genomen. Daarover zijn de sponsorgroep, de Stichting Topvoetbal Katwijk en de technische staf geraadpleegd.

De clubleiding wil over de inhoud van dat besluit echter nu niets naar buiten brengen. Vandaag (maandag) licht het bestuur de leden in en een dag later de KNVB. VV Katwijk hikte al langer tegen het verzoek om promotie aan. De KNVB kwam langskampioen Katwijk en zondagkampioen Achilles'29 tegemoet na de faillissementen van AGOVV Apeldoorn en SC Veendam.

Daardoor bestond de Jupiler League nog maar uit zestien clubs. Daarnaast zou voor het tweede jaar op rij de promotieregeling onbenut blijven, waardoor internationaal een modderfiguur zou worden geslagen door de KNVB. Die liet daarop een flink pakket eisen, om in de Jupiler League uit te komen, vallen.

Katwijk stelde als voorwaarde dat het niet op zondag zou hoeven te voetballen. Afgelopen week zou ook de KNVB toch nog met aanvullende eisen zijn gekomen. Naar verluidt heeft een negatief advies van trainer Cees Bruinink zwaar meegeteld in de afweging van de club. Niet bekend is of voor Katwijk een andere topklasser benaderd gaat worden.

De toetreding van Jong PSV, dat als derde geïnteresseerde partij in de beloftenteams zou afhaken, lijkt aannemelijker. Tot nu toe kregen enkel Jong Ajax en Jong FC Twente, die als vierde en achtste eindigden afgelopen seizoen, de voorkeur. Jong PSV werd teleurgesteld. Maar er lonkt dus weer hoop.

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar Topic Author
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Jun 2013 19:58
Inderdaad dus Jong PSV als 3e belofteteam erbij. :sick:

Beloftenploeg PSV vervangt Katwijk in Jupiler League

Zoals verwacht zal de Jupiler League vanaf komend seizoen bestaan uit twintig ploegen. Tijdens de Algemene Vergadering Betaald Voetbal (AVBV) in Zeist is akkoord gegaan met de toetreding van de beloftenelftallen van FC Twente, Ajax én PSV alsmede Zondagamateurkampioen Achilles '29.

Algeheel amateurkampioen VV Katwijk liet maandag al weten af te zien van promotie naar de Jupiler League. De Katwijkers gaan, ondanks de versoepelde licentie-eisen, niet in op het aanbod om de komende twee jaar op amateurbasis uit te komen in de Eerste Divisie.

Katwijk wil mede door de tijdsdruk niet promoveren. Te snel zouden sportieve en organisatorische veranderingen moeten plaatshebben.

Op basis van de ranglijst in de beloftencompetities waren FC Twente en Ajax al toegelaten. Omdat Katwijk afzag van een plek in de Jupiler League kwam Jong PSV in beeld. PSV heeft al laten weten met de gemeente en stadsgenoot FC Eindhoven, waarmee PSV een samenwerkingsverband heeft, in conclaaf te gaan over de concrete invulling.

Met de vier nieuwe clubs als aanvulling bestaat de Eerste Divisie zodoende vanaf komend seizoen uit twintig ploegen. SC Veendam en AGOVV gingen afgelopen seizoen failliet.

In Zeist werd tevens besloten dat vanaf het seizoen 2015/16 er met het oog op de Jupiler League wél een verplichte promotie- en degradatieregeling van kracht is. Tot dat seizoen kunnen de huidige twintig ploegen niet degraderen en is er sprake van een gesloten competitie.

Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente kunnen niet promoveren en komen ook niet in aanmerking voor periodetitels. Mochten de beloften van de topclubs dat soort prijzen in de wacht slepen dan zal de nummer twee (of eerstvolgende ploeg) met die eer aan de haal gaan.

• dreekemvvke
  • dreekemvvke's Avatar
  • Banned
  • Banned

04 Jun 2013 20:26
hiervoor ga ik nou naar het stadion echte voetballende ploegen erbij kan alleen maar beter worden qua voetbal voor de liefhebber ,maar ik zal wel weer commentaar krijgen maar daar ben ik wel aangewend.

• houtengerard
  • houtengerard's Avatar
  • Administrator
  • Administrator
  • Positivo (met ervaring)

04 Jun 2013 20:51 - 04 Jun 2013 20:51
dreekemvvke wrote: hiervoor ga ik nou naar het stadion echte voetballende ploegen erbij kan alleen maar beter worden qua voetbal voor de liefhebber ,maar ik zal wel weer commentaar krijgen maar daar ben ik wel aangewend.

Je hebt gelijk dat het niveau van het voetbal omhoog gaat. Maar dat gaat wel ten koste van een enorme bijsmaak.

Stel het is vrijdagavond en je hebt L1 radio opstaan. Toevallig zijn de wedstrijden Roda - PSV erop en PSV-02 - MVV erop. Roda wint de wedstrijd sensationeel met 5-1 en MVV wordt met 5-1 (Met magisch voetbal) opgerold (zelfs de trainer klapte mee). Van MVV blijft geen goed woord meer over na die avond..

De dag erna sla je de krant open. 'Roda rolt PSV op' staat op de voorpagina van het sportgedeelte. Je kijkt een bladzijde verder "MVV kansloos onderuit tegen de reserves van PSV".

Opzicht allemaal geen schande, want je voetbalt tegen streng geselecteerde rashonden die kwalitatief meer in de benen hebben dan MVV. Maar je wordt wel als club met de neus op de feiten gedrukt, hoe verzwakt en machteloos die 111 jaar oude club werkelijk is of kan zijn.

Gelukkig wordt 2016 genoemd als verplichte promotie voor amateurploegen. Ik hoop dan dat ze per promotie een beloften team wegnemen.
Last edit: 04 Jun 2013 20:51 by houtengerard.

• Hughes
  • Hughes's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member

04 Jun 2013 21:04
houtengerard wrote:
dreekemvvke wrote: hiervoor ga ik nou naar het stadion echte voetballende ploegen erbij kan alleen maar beter worden qua voetbal voor de liefhebber ,maar ik zal wel weer commentaar krijgen maar daar ben ik wel aangewend.

Je hebt gelijk dat het niveau van het voetbal omhoog gaat. Maar dat gaat wel ten koste van een enorme bijsmaak.

Stel het is vrijdagavond en je hebt L1 radio opstaan. Toevallig zijn de wedstrijden Roda - PSV erop en PSV-02 - MVV erop. Roda wint de wedstrijd sensationeel met 5-1 en MVV wordt met 5-1 (Met magisch voetbal) opgerold (zelfs de trainer klapte mee). Van MVV blijft geen goed woord meer over na die avond..

De dag erna sla je de krant open. 'Roda rolt PSV op' staat op de voorpagina van het sportgedeelte. Je kijkt een bladzijde verder "MVV kansloos onderuit tegen de reserves van PSV".

Opzicht allemaal geen schande, want je voetbalt tegen streng geselecteerde rashonden die kwalitatief meer in de benen hebben dan MVV. Maar je wordt wel als club met de neus op de feiten gedrukt, hoe verzwakt en machteloos die 111 jaar oude club werkelijk is of kan zijn.

Gelukkig wordt 2016 genoemd als verplichte promotie voor amateurploegen. Ik hoop dan dat ze per promotie een beloften team wegnemen.

De wrange bijsmaken van deze contsructie zitten voor mij in het feit dat deze elftallen niet kunnen degraderen en dat deze clubs geen echte talenten (bijv. Van Overbeek)aan clubs als MVV zullen uitlenen omdat die nu op hetzelfde niveau gaan spelen en sneller kunnen doorstromen.
Dat Roda van PSV kan winnen en Jong PSV van MVV is inherent aan het niveau van MVV als club, het is niet anders. Roda kan ook van PSV winnen op een avond dat MVV van Achilles met 6-1 verliest, kan zomaar gebeuren.
The following user(s) said Thank You: houtengerard

• mvvke4life
  • mvvke4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Jun 2013 21:09
jong Ajax, PSV en Twente..... Dit is echt om te :sick: ! Ajax werkt samen met almere! PSV met eindhoven! Ajax PSV en Twente kunnen niet degraderen of promoveren! Wat is dit voor een domme competitie aan het worden :sick:
The following user(s) said Thank You: Danny1983

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Away
  • Administrator
  • Administrator

04 Jun 2013 21:59
Zien we bijv. Toivonen volgend jaar in de Geusselt?

sport.fok.nl/nieuws/602217/1/1/50/toivon...-is-respectloos.html

De Zweed kreeg onlangs van de clubleiding te horen dat hij zich op 1 juli bij Jong PSV moet melden wanneer hij zijn contract niet verlengt

• Danny1983
  • Danny1983's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Gruuts op MVV

04 Jun 2013 21:59
Geen woorden voor t was dit seizoen al vervalsing zal de komende jaren alleen maar erger worden maar fijn dat Dreeke daarvoor naar t stadion gaat ik blijf er juist door weg, als ik pisvee of zo wil zien ga ik wel naar Eindhoven!!!
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

• mvvke4life
  • mvvke4life's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

04 Jun 2013 22:12
Gelijk heb je Danny! En daarbij komt dat MVV zijn supporters (klanten) niet serieus neemt! Kijk maar naar de toenemende aantallente bezoekers per wedstrijd! Dat zal nog erger worden :side:

• Sjop
  • Sjop's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

04 Jun 2013 23:31
competitie vervalsing!!! Stel. je speelt tegen PSV2. Psv 2 stelt een 5 tal eerste elfatl spelers op om ritme op te doen. of na blesure of bankzitten. dan heb je het verrekte lastig. een paar weken later speelt je concurrent tegen psv2 . Die hebben net op het 1e blessures en schorsingen. Dan stellen ze een geheel ander kwalitatief elftal op. dan is de Jl leage even niet belangrijk

• Anna D.
  • Anna D.'s Avatar Topic Author
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Jun 2013 00:28
Sjop wrote: competitie vervalsing!!! Stel. je speelt tegen PSV2. Psv 2 stelt een 5 tal eerste elfatl spelers op om ritme op te doen. of na blesure of bankzitten. dan heb je het verrekte lastig. een paar weken later speelt je concurrent tegen psv2 . Die hebben net op het 1e blessures en schorsingen. Dan stellen ze een geheel ander kwalitatief elftal op. dan is de Jl leage even niet belangrijk

Dat kan dus niet. Als ik het goed heb gelezen mogen beloftenteams 3 dispensatiespelers opstellen boven de 23 jaar. Ze moeten een lijst met spelers indienen voor het seizoen die uit gaan komen voor Jong PSV dus -23. Denk bij het voorbeeld van Toivonen dat ze hem niet daarvoor inschrijven aangezien hij dan niet meer met het 1e mag meedoen. Als hij überhaupt blijft daar in Eindhoven met die spanningen.

• Belgske
  • Belgske's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

05 Jun 2013 09:28
Anna D. wrote:
Sjop wrote: competitie vervalsing!!! Stel. je speelt tegen PSV2. Psv 2 stelt een 5 tal eerste elfatl spelers op om ritme op te doen. of na blesure of bankzitten. dan heb je het verrekte lastig. een paar weken later speelt je concurrent tegen psv2 . Die hebben net op het 1e blessures en schorsingen. Dan stellen ze een geheel ander kwalitatief elftal op. dan is de Jl leage even niet belangrijk

Dat kan dus niet. Als ik het goed heb gelezen mogen beloftenteams 3 dispensatiespelers opstellen boven de 23 jaar. Ze moeten een lijst met spelers indienen voor het seizoen die uit gaan komen voor Jong PSV dus -23. Denk bij het voorbeeld van Toivonen dat ze hem niet daarvoor inschrijven aangezien hij dan niet meer met het 1e mag meedoen. Als hij überhaupt blijft daar in Eindhoven met die spanningen.
Als je al je spelers onder de 23 kan inschrijven, kan een club als Ajax nog alle richtingen uit. Hun eerste elftal heeft amper een speler die ouder is dan 23. Ik hoop dat er wat meer voorwaarden komen dan alleen de leeftijd, maar ook gespeelde wedstrijden in het eerste elftal.

• Danny1983
  • Danny1983's Avatar
  • Banned
  • Banned
  • Gruuts op MVV

05 Jun 2013 09:43
Belgske wrote:
Anna D. wrote:

Als je al je spelers onder de 23 kan inschrijven, kan een club als Ajax nog alle richtingen uit. Hun eerste elftal heeft amper een speler die ouder is dan 23. Ik hoop dat er wat meer voorwaarden komen dan alleen de leeftijd, maar ook gespeelde wedstrijden in het eerste elftal.

Dat hoop ik ook anders is t einde zoek we en worden we t echte lachertje van Europa...
Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Time to create page: 0.367 seconds