Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016

17 dec 2014 15:09 17 dec 2014 15:11 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Onderwerp Auteur
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #1
Hallo mede supporters.

Ik had gisteren een zeer interessante discussie kijkend naar seizoen 2015/2016.
Mvv probeert zich uit de schulden te werken een winst te creëren en deze winst op jaar basis te vergroten.
Ook word er hard gewerkt op maatschappelijk gebied.

Helaas zijn de prestatie van de club behoorlijk gezakt. Of dit direct door bovenstaande komt daar begin ik niet over.
Het feit blijft wel dat de huidige status is:
* Geen trainer
* Geen trainingscomplex
* Slechte prestaties
* Laag salaris
* Redelijk hoog aantal huur spelers / amateurs
* Bezoekersaantallen beginnen te zakken.
* rinkens zou weg gaan maar zit er voor een bepaalde reden nog steeds.
* door bovenstaande word de club minder interessant voor nieuwe sponsoren, maar ook word het moeilijker om spelers te overtuigen om voor MVV te gaan spelen.

Als ik naar de negatieve punten kijk dan vraag ik mij af wat kunnen wij als club een voetballer / sponsor / supporter nog bieden. Om winst te kunnen maken heb je genoeg inkomen nodig.
Dit komt weer uit toeschouwers aantallen / drinken en eventueel sponsor geld.
Echter worden deze zwaar beïnvloed door prestaties en de huidige stand van zaken.

Ik ben daarom ook bang dat hoe mooi het financiële praatje ook is dit nooit waar gemaakt kan worden vanwege de slechte prestaties van de club en de bijhorende negatieve effecten die dit creëert.
Als ik mij nog goed kan herinneren werd en na Cappa al geroepen, 3 jaren plan om uit de schulden te komen.
Nu 2/3 jaar later krijgen we precies het zelfde verhaal voorgeschoteld. En hebben we nog steeds schulden.
Ook werd er geroepen dat we in 2018 weer Eredivisie zouden moeten spelen ( als ik me niet vergis ) met welke faciliteiten we dit zouden moeten bereiken zou ik niet weten.

Al met al krijgen we het zelfde verhaal te horen als jaren geleden.
Echter is de crisis in mijn ogen groter geworden in plaats van kleiner.
( op financieel gebied hebben we misschien iets meer lucht, maar we hebben ook amper wat in loondienst )

Stel dat Genk de samenwerking met MVV wil beëindigen vanwege de slechte prestaties.
Hoe komen we dan aan 16 contract spelers ( zonder er 10 amateur te hebben )
Er zal een trainer gevonden moeten worden die dit zinkend schip denkt te kunnen redden.
het beste zou zijn er als ook een goede trainings-locatie komt. ( wellicht kunstgras in de Geusselt )
Zo zullen er nog wel een behoorlijk aantal dingen zijn die je kunt opnoemen

Hoe kunnen we er voor zorgen dat komende seizoen(nen ) niet de laatste van MVV zullen zijn.

Dit is mijn blik op de huidige situatie. Het is duidelijk dat er steeds meer mensen wegblijven en dat de prestaties bagger slecht zijn. Dit heeft effect op de supporters, spelers en staf en eventueel toekomsite sponsoren of seizoenskaart houders.
Afgelopen vrijdag was het voor mij zover, ik heb een wedstrijd van MVV OVERGESLAGEN.
Geen boycot want daar doe ik niet aan, maar de wind en regen overtuigde mij om niet naar de geusselt te gaan.
Terwijl de andere jaren ik met -10 graden maar al te graag afreisde naar de Geusselt.

Dit heeft niks te maken met een echte supporter te zijn.
MVV heeft het er zelf naar gemaakt dat het weer mij kon overtuigen thuis te blijven.
Terwijl in het verleden MVV mij juist wist te overtuigen om door weer en wind naar de geusselt te komen.
Helaas zijn er meerdere die dit meemaken.
Daarom twijfel ik nu al of ik nog een seizoenskaart wil voor komend jaar.
Mvv heeft dit ook door en vind het nodig om te LIEGEN over hun bezoekers aantallen. Aangezien iedereen die ik sprak aangaf dat er geen 3000 + supporters waren.

Nu ben ik op zoek naar serieuze reacties hierop.
Denken jullie dat ik totale onzin probeer te verkopen.
Zijn er misschien al plannen gemaakt om er toch boven op te komen?
Hoe zou MVV dit moeten aanpakken?
Zijn er meerdere die mijn gevoel delen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 15:40 17 dec 2014 15:42 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #2
Ik deel je gevoel wel af en toe maar wat heb je eraan? Ik vind MVV op zich helemaal niet zo slecht voetballen!! We missen alleen nog de doelpunten. En erg veel geluk hebben ze ook totaal niet gehad. Nu kun je wel ergens in een hoekje gaan liggen jammeren, maar soms moet je je verlies inzien. Het seizoen is nagenoeg verloren, en hopelijk winnen ze nog van Aken-noord en dan hoeft voor mij geen spits meer gehaald tot het volgend seizoen om het geld te besparen. En dan het liefst ruim voor het begin van volgend seizoen (dus niet als ze al 2 maanden begonnen zijn) een spits die er minimaal zo'n 20 inschiet in een seizoen. Maar op zich is Brouwers dan al op de goede weg...Een vleugelspeler en/of middenvelder mag er ook gerust 10 voor zijn rekening nemen. Dan zit je goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 16:42
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #3
Volgend seizoen staat er weer een heel ander MVV. Volgens mij lopen alle contracten van de spelers af, op de twee keepers na. Ook volgend seizoen wordt er weer bezuinigd. Dan zullen wel weer spelers van Genk komen (Peeters en Croux behouden, Ofori en Alessandro hoeven niet per se) en zal je geluk moeten hebben dat een of twee spelers van het kaliber Brouwers (graag verlengen!!) naar MVV komen. Over de trainer, denk ik dat Elsen ook volgend seizoen als hoofdtrainer zal figureren. Ik zou het overigens ook niet erg vinden als iemand vanuit Genk (assistent-trainer of iemand met papieren) volgend seizoen hoofdtrainer wordt. Daerden mag het van mij ook worden, maar geen idee of hij de juiste papieren heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 16:51
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #4
Vandaag nieuwsbrief van mvv gekregen.
Weer minder sponsors

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 17:00
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Onderwerp Auteur
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #5

Mie leef Mestreech schreef : Volgend seizoen staat er weer een heel ander MVV. Volgens mij lopen alle contracten van de spelers af, op de twee keepers na. Ook volgend seizoen wordt er weer bezuinigd. Dan zullen wel weer spelers van Genk komen (Peeters en Croux behouden, Ofori en Alessandro hoeven niet per se) en zal je geluk moeten hebben dat een of twee spelers van het kaliber Brouwers (graag verlengen!!) naar MVV komen. Over de trainer, denk ik dat Elsen ook volgend seizoen als hoofdtrainer zal figureren. Ik zou het overigens ook niet erg vinden als iemand vanuit Genk (assistent-trainer of iemand met papieren) volgend seizoen hoofdtrainer wordt. Daerden mag het van mij ook worden, maar geen idee of hij de juiste papieren heeft.


In mijn ogen neem je dan weer een risico, kijk maar naar dit seizoen.
Het is zo goed als een compleet nieuw elftal wat dit jaar op het veld staat
Volgend jaar kan dit precies het zelfde effect hebben, maar ook een ander affect ( dat we gaan winnen )
Echter kom je daar alleen komend seizoen achter.

Spelers kopen of zelf onder contract nemen geeft je iets meer zekerheid omdat je dan zelf beslist wie je neemt.
Maar ook dit staat niet garant voor een succes seizoen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 18:54 17 dec 2014 19:04 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #6
Veer zien MVV gaat gelukkig komende winterstop investeren in een versterking. De donateurs hebben een brief ontvangen met de vraag op welke vlak dat ze MVV moeten steunen met deze donatie. De opties zijn: nieuwe medewerker technische staf, nieuwe speler of nieuwe commercieel medewerker. Wat dat betreft is dat een positieve ontwikkeling.

De negatieve ontwikkeling is hierboven al genoemd. De economie in Zuid-Limburg zit in zwaar weer, dat zijn zaken waar MVV machteloos bij is. Dat Roda nu in de Jupiler League speelt, is een goede graadmeter voor het bedroevende pijl van de Limburgse economie. Die toch qua achterland minimaal drie keer de begroting van MVV zou moeten halen (Zeker met alle industrietereinen van de Parkstad regio samen). Maar zelfs zij hebben geen hoofdsponsor meer.

Dat MVV nu op kiepen staat is een menselijke fout geweest. Maar de fundering van de club kon al niet tegen een stootje. In mijn ogen is het enige reddingsmiddel een zeer talentvolle jeugdspeler vinden en verkopen. Of een grote corporatie achter je zien te krijgen, die crisisbestendig is. Maar als je puur naar de cijfers kijkt, dan weet je dat het bijna gedaan is. En met dit voetbal, komt dat einde alleen maar sneller in zicht. "Wie wint, heeft vrienden" helaas ook bij een BVO. En dan begin je het in het stadion ook te voelen.

Volgend seizoen verwacht ik door inflatie dat de lat weer een stukje hoger wordt gelegd om te kunnen deelnemen aan de competitie. En dan heeft MVV nog steeds een enorme achterstand, omdat het wederom moet aflossen. Het financiële aspect is de penningmeester van MVV schuld, het sportieve aspect komt volledig op conto van dhr Elsen. Dat eerste kan ik enigszins accepteren, dat tweede, ook al is het met elkaar verbonden, vind ik een wanprestatie. Elsen blijft te lang perspectief zien in spelers, terwijl ze allang door de mand zijn gevallen of teveel afhankelijk zijn van andere spelers. En nu de nood het hoogst is, nu gepresteerd moet worden om de club-eer te redden, zijn er te weinig middelen voorhanden en kennis aanwezig om een kwalitatief elftal op het veld te zetten. En dan heb ik het niet over die twee ton (4 spelers) die bezuinigd moeten worden, maar over het grote deel van dit kapitaal dat in dit elftal is gestoken. Daar is niets van te zien op het veld. Er zijn clubs die betalen maandelijks minder aan hun spelers, en krijgen er meer voor terug. Er lopen zoveel voetballers rond in de Euregio, maar het blijft allemaal 'ons kent ons' bij de contract besprekingen.

Ik blijf hoop houden. En vanuit die hoop, koop ik me volgend seizoen toch weer een seizoenskaart denk ik. Maar om eerlijk te zijn, heb ik ook al een paar wedstrijden 'geskipped'. Omdat je gewoon naar een herhaling aan het kijken bent. Iedereen weet de pijnpunten, maar je staat compleet machteloos, omdat er totaal verkeerd is geïnvesteerd zonder toekomst visie. Maar goed, dat is mijn mening.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 19:19 17 dec 2014 19:19 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #7
Sorry maar sportief gezien vind ik het niet zo slecht zoals sommigen hierover doen. Het is best geflatteerd dat MVV voorlaatste staat. Met wat meer geluk, en toevallig de speler wel op de juiste plaats stond je nu 10e. Ik ga nog altijd met plezier naar dit team kijken. Hoe gek het ook klinkt. Want ik zie er toch op een of andere manier een goed voetballend team in. Dat de voorzetten dan niet altijd goed aankomen, of dat er steeds weer een been of voet van een tegenstander tussen zit, is soms frustrerend ja, maar laat ze maar lekker bij elkaar blijven. Dat er wellicht niks meer te behalen valt is een feit maar er is ook nog een 2e seizoenshelft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jesfen, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 19:47
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #8
Helaas hoor ik ook veel minder positieve berichten, maar zo slecht speelt MVV niet. Ze missen , het is al zo vaak gezegd, een goeie spits, maar wie niet??

Wel vind ik dat alleen maar geroepen wordt""we moeten uit de schulden komen" !!
Daarmee ben ik het helemaal eens, maar MVV toont helemaal geen ambitie, heeft geen enkele positieve uitstraling naar sponsoren en supporters.

Ook hoor ik negatieve geluiden over "Maastricht United", waar MVV trainers regelmatig moeten afzeggen (Thal, Penders). Realiseert men zich dat als door gebrek aan ambities sponsors gaan weglopen, supporters wegblijven (zie dit seizoen) en ieder keer het zelfde verhaaltje van "bezuinigen" straks helemaal financieel en sportief nauwelijks nog wat mogelijk is.

Ik maak mij dan ook zorgen als supporter. Ben blij dat "Veer zien MVV" wel positief bezig is, maar verder vind ik de club heel slecht naar buiten gepresenteerd worden door Rinkens en Co. Wij als supporters verwachten toch geen wonderen. Wij snappen de financiële situatie ook wel. Maar kom ook eens met wat positiefs aub!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 20:15
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #9
Is MVV nog aantrekkelijk?

NEE...

Duidelijke vraag, duidelijk antwoord.
Wij gaan naar MVV omdat het in ons bloed zit, omdat we al decennia gaan, omdat het een avondje ontspanning is.
We gaan niet omdat het goed gaat met MVV, we staan voorlaatste verdomme.
We gaan niet omdat het financieel goed gaat, sponsoren haken af en de hoofdtribune is akelig leeg.
We gaan niet omdat we "sterspelers" hebben, we teren nog steeds op een zeldzame actie van Croux en hopen op een wederopstanding van Veldmate of iemand anders.
We gaan voor het MVV gevoel, en dat wordt bij sommige diehards al minder.

Ik hunker ook naar de tijden van Maaskant, die met zijn uitspraken alle spelers op scherp kreeg waardoor de Geusselt zich vanzelf vulde.
De tijden dat ik me op maandag weer verheugde op vrijdag.
Maar goede prestaties hangen af van goede financiën, of was het nou net andersom?
Krijg je goede prestaties pas als je financieel gezond bent, of wordt je financieel gezond als de prestaties goed zijn en er meer volk naar de Geusselt komt.
Onder Maaskant of Trost deden we het super of waren we herfstkampioen maar moesten we toch door bezuinigen en werden er nog meer mensen ontslagen, geen financieel succes.
Nu doen we de laatste jaren geen gekke dingen op financieel gebied, maar blijven ook de prestaties na op het veld.
Het hangt allemaal samen en een oplossing ligt niet in het verschiet.

Niemand durft meer blufpoker te spelen, daar hebben ze genoeg van geleerd in het verleden.
Maar ik droom ervan dat het bestuur eens roept, en dit was het laatste jaar Jupiler League!!
Stel een trainer aan allà Maaskant, haal wat ervaring binnen, geen lange termijn visie, sluit je supporters en de daarbij behorende ouderwetse sfeer in de armen, en straal alles uit dat dit het seizoen is dat je wilt promoveren.
Gegarandeerd dat het vertrouwen terugkomt bij de aanhang en de Geusselt weer kolkt als oudsher.
Maar dan komen we weer bij dat blufpoker, want het is geen succes verzekerd.

Op huidige manier zie ik MVV steeds verder wegzakken en de binding verliezen met de achterban.
Dat is een feit want dat constateren we al de laatste 2 seizoenen.
Ik heb de wijsheid niet in pacht om met een oplossing te komen, ik kan alleen maar dromen van wat ik graag zou willen zien.
Ik ben meer van de bluf en het risico (ook al is dit in het verleden niet de juiste formule gebleken), maar op deze manier gaat MVV langzaam uit als een nachtkaars. Zowel op het veld als bij de sponsoren als bij de aanhang.

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2014 21:46
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #10
Waar zijn de ervaren spelers die part-time werken aan hun maatschappelijke carriere en als semi-prof voor MVV spelen?
Waar zijn de 5 Maastrichtse basisspelers die moesten doorstromen uit de eigen jeugdopleiding?
Waar is het gestaag opbouwen door nooit meer schulden te maken?

Er zijn een paar dingen niet uitgekomen, maar nu?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 02:38
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #11
Iech kin d'r kort en bondig euver zien; Iech gaon noe 26 jaor loere, en m'ne zin is steeds weier weg aon 't zakke.
Mer dat is nog neet 't ergste. Iech spreek mèt de regelmaot vaan de klok diehard supporters die nog väööööl langer es miech goon loere, en daan spreek iech euver 40-50 jaor.
En 9 vaan de 10 supporters zègke m'ch allemaol 't zelfde, naomelek zoeget es: Iech höb d'r geine zin mie in.
Tjeh, en daan mooste es club zijnde toch 'ns bij d'ch zelf te raoje goon dach iech zoe....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 06:58
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #12
Het klopt dat MVV steeds minder uitstraling heeft en dat de binding met de supporters steeds verder weg raakt.
Voor mezelf gaat dit ook wel op. Maar wat mij opvalt is dat ik moe word en niet zozeer van MVV maar van alle negativiteit die er omheen hangt en naar buiten uitstraalt. Zo een topic als dit helpt dus niet echt om de balans om te laten gaan naar de positieve kant. Als ik kijk naar de afgelopen 40 jaar voor mij dan is dit gewoon een gemiddeld seizoen. We hebben betere gehad maar ook slechtere.
Het word wel echter hoog tijd dus dat MVV eens met wat positief nieuws naar buiten treed en dan bedoel ik dat op sportief gebied en niet op maatschappelijk of iets dergelijks.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, Schapendonk, opadiehard, tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 10:05
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Onderwerp Auteur
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #13
Bedankt voor de berichten,
Ik ben in ieder geval niet de enigste met deze gedachten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 10:37
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #14

mvv supporter schreef : Bedankt voor de berichten,
Ik ben in ieder geval niet de enigste met deze gedachten.

enigste of enige?
Maar ik snap waar je gevoel vandaan komt en ik denk dat op dit moment er bij veel supporters iets soortgelijks door het hoofd gaat en dat met ups en downs....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 11:25
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #15
Ik snap dat velen ongerust zijn maar achter de schermen wordt hard gewerkt aan de verschillende punten die hier genoemd worden. Als “buitenstaander” had ik ook dat gevoel. Als “insider” krijg je een ander beeld en blijkt dat het een complex geheel van voortdurend wisselende factoren is die elkaar ook nog eens wederzijds beïnvloeden. De communicatie is dan ook zeer moeilijk want men kan pas iets communiceren als iets definitief is. Terwijl aan de andere zijde de social media niet stil staat. Unne lestige.
Geen trainer. Klopt niet helemaal want we hebben 2 part time trainers maar deze hebben wel niet de gevraagde diploma’s en zijn geen full timers. Er wordt gekeken naar een oplossing.

Geen trainingscomplex. Klopt niet helemaal want 1e elftal traint bij Scharn. Het was de bedoeling dat er kunstgras lag in de Geusselt dit seizoen maar dit is helaas niet gelukt. Het definitieve besluit hierover zal trouwens op korte termijn genomen worden door de gemeente.

Slechte prestaties. Ik vind dat de spelers hun uiterste best doen maar we missen helaas scorend vermogen en maturiteit. Het bestuur heeft de laatste maanden intensief gekeken naar nieuwe bronnen van inkomsten en tegelijkertijd gekeken of er binnen het budget geen geld vrijgemaakt kon worden voor het versterken van de selectie. De donatie van Veer zien MVV is dan uiteraard meer dan welkom.

Terug lopend aantal bezoekers. Inderdaad maar in de begroting is rekening gehouden met deze terugval. Om het aantal bezoekers op peil te houden en nieuwe bezoekers te trekken lopen er een aantal initiatieven die o.a. door het supportersoverleg zijn aangedragen en door hen onderzocht worden. Een aantal goede sportieve resultaten zouden daarbij zeer behulpzaam zijn.

Paul Rinkens heeft aangegeven na dit seizoen definitief te stoppen als voorzitter. Er wordt gezocht naar een opvolger maar dit blijkt in praktijk moeilijk te zijn.
Sponsoren. Loopt iets achter op de begroting. Hoofdzakelijk door oninbare posten. Nieuwe initiatieven zijn genomen om dit op te lossen.

We zitten betreffende het financieel resultaat dus redelijk op weg maar het sportieve resultaat blijft achter. Onze positie op de ranglijst is daardoor enigszins te verklaren want in de voetbalwereld bepaald het budget vaak de stand op de ranglijst. Verder valt het op dat er veel supporters, oud spelers en sponsoren zich melden om iets extra’s te willen betekenen voor MVV. Een zeer positieve ontwikkeling.

“En 9 vaan de 10 supporters zègke m'ch allemaol 't zelfde, naomelek zoeget es: Iech höb d'r geine zin mie in”

Dan ben ik 1 van die 10. Ik heb er wel zin in en heb vertrouwen in de toekomst. In goede tijden en slechte tijden boire un verre avec grands amis et entre-temps le match.

Tous ensemble.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Schapendonk, Jacques, opadiehard, tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden