Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016

18 dec 2014 11:27
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #16
Laten we niet vergeten dat bij supporters van zeer veel jupiler clubs een teloorgang bezig is qua gevoel, klaagzang, beleving of hoe je het maar wilt verwoorden. En dus toeschouwersaantallen. Dat ligt maar beperkt aan die clubs zelf, ze zitten allemaal in het schuitje dat Jupiler League heet.

Fortuna zaten laatst 1800 man, VVV 3600, Graafschap 4000, Sparta 5500, etc etc. Clubs die bekend stonden om de trouwe achterban. Moffen hebben nu nog volle bak maar wat als ze niet gaan promoveren?...
Nu naar paar seizoenen juup en de combinatie van competitie opzet en crisis/negativisme bij mensen begint iedereen zwart te kijken naar die league. Zeker als je bij clubs die promotie maken juist het omgekeerde ziet, Cambuur, Go Ahead, PEC, ook volksclubs. Bij PEC zaten in 2007 (ons topseizoen!) nog 3000 man. Het kan verkeren...

Dat houd mij ook op de been. Een voorbeeld noem ik een FC Eindhoven. Werd eerst 3de onder een leuke trainer, daarna 19de en nu weer 3de onder, blijkbaar, een leuke trainer. Zou het dan toch het netwerk en aanzien van de trainer zijn die mensen over de streep haalt om te komen voetballen? En heeft onze staf dat niet, dat netwerk? Het zou kunnen. Maar je kunt dan wel bovenin mee voetballen en opeens komt promotie weer in zicht...

Ik zou de vraag dus stellen: is de Jupiler League nog aantrekkelijk. En daar voetbalt MVV nu heel laag in. En dan kom je natuurlijk op NEE uit.

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 22:24
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #17
Ja!!! Voor mij wel... Ik verheug me op het avondje usMVVke... en ook volgend seizoen. :thumbsup:
usMVVke dat zien veer...
En tuurlijk zie ik usMVVke liever in de champions league of meedoen voor het kampioenschap... Maar sfeer en gezelligheid maak je zelf...
Helaas het geld cq het budget bepaalt ook het sportieve... En ja hoe minder goed resultaten zijn hoe minder (succes)supporters in het stadion zijn. Daar heb ik uiteraard begrip en respect voor. Voor mezelf vind ik een avondje usMVVke heerlijk, Mestreechse passie. En dan kan een bekerduel zoals tegen Helmond thuis een fantastische voetbalpot zijn ondanks dat er misschien maar 1.500 mensen in het stadion waren. Wel 1.500 supporters met passie! Hele leuke wedstrijd ondanks de mindere goden op het veld maar spelers die zich volledig gaven, spel op en neer, kansen over en weer, goals, en een keertje geluk. Dan kan zo'n avond voor mij een topavond zijn, misschien veel leuker dan een CL wedstrijd waar overbetaalde voetballers behoudend en tactisch geweldig voetballen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 22:48
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 962
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #18
Ja en neen. Neen, omdat ik met veel minder enthousiasme naar het stadion ga en na een nederlaag al heel snel hier weer overheen ben (over tot de orde van de dag...) misschien omdat het went. JA, als ik eenmaal in het stadion zit, ben ik even fanatiek als altijd, even bedreven en meelevend als in de beste jaren. Dat gevoel zal toch nooit verdwijnen en ik zal altijd -tot mijn laatste snik- de thuiswedstrijden blijven bezoeken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 23:26
Heukske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #19
Voor mij blijft MVV altijd aantrekkelijk, ook al staan we nog slechter op de ranglijst( kan bijna niet) en spelen we kut voetbal, het zal wel altijd mijn avondje MVV blijven. Het is toch heerlijk , om maandag op te staan met een chaggerijnige kop naar je werk of school , met als gedachte in je achterhoofd nog 5 dagen maar tot MVV weer speelt. Een lekker pilsje drinken op de markt met je vrienden en dan met alle zenuwen weer naar de geusselt lopen, wachtend tot de spelers het veld opkomen, nerveus tot aan het einde van de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd met volle passie weer achter je club staan, zingen tot de 90e minuut en onze boys naar voren schreeuwen, en als het niet gaat alle agressie van je werk week even op het arbitraal trio uitleven.

En dan zijn away game's nog het leukste! hoe verder we reizen hoe beter, de gezelligheid in de bus met wat lekkere drank en een jointje, lekker man!. onze jongens laten zien dat we ze overal steunen, Over land and sea! En als we winnen vieren we feest daar en in de bus, en als we verliezen heb ik alsnog een top dag gehad.

Ja voor mij is MVV altijd aantrekkelijk. Maar als je kijkt naar de stad, de supporters, de club die we van vroeger kennen heb ik maar een woord voor nu. Zielig.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 23:27
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #20

pinobel schreef : Ja en neen. Neen, omdat ik met veel minder enthousiasme naar het stadion ga en na een nederlaag al heel snel hier weer overheen ben (over tot de orde van de dag...) misschien omdat het went. JA, als ik eenmaal in het stadion zit, ben ik even fanatiek als altijd, even bedreven en meelevend als in de beste jaren. Dat gevoel zal toch nooit verdwijnen en ik zal altijd -tot mijn laatste snik- de thuiswedstrijden blijven bezoeken.



Op dit antwoord zat ik te wachten,ook ik kan en wil er niet meer over kwijt,of toch maar ff :).
Er is mij wel eens verweten dat ik op dit vlak de discussie op het forum niet aanga,het is en klinkt simpel maar dat is ook zo mvv is mijn leven.
En iedereen die meer doet dan mij,seizoenskaart kopen,biertje drinken en elke wedstrijd gaan kijken dikke :thumbsup:.
Ik heb elke keer diep respect voor supporters die meer doen dan mij,en een financieel offer brengen plus nog een hoop tijd en energie steken in us cluppie.
Ik doe het dan,,alleen,, maar lezen en in mij opnemen,en maar hopen dat er binnen de club iets mee gedaan word of er echt naar word geluisterd.
Als ik dan lees over kandidaat voorzitters,,die moeten toch voor het oprapen zijn?
Waar dan?...er word heel veel afgegeven over paul rinkens...maar mensen ga er maar aan staan!
Ook ik zei maatschappelijk bezig zijn moet niet je voornaamste streven zijn...maar begin er maar eens aan.
Paul deed dit uit ook uit commercieel oogpunt misschien te weinig uit het groene gras gebeuren!
Maar wat valt hem nu te verwijten?...welke ,,grote,,sponsors zijn er bij gekomen?
Men wil niet meer in het grote gat mvv springen als het gaat over het grote geld!
Waar zitten de grote sponsors,echt niet meer vlakbij!
Hulde aan ward vleugels,ondanks dat ze niet meer het grote geld binnen brengen blijft hij toch een van de grote steunpilaren die destijds mvv heeft geholpen om te blijven bestaan.
Wie word straks onze nieuwe voorzitter...reginal thal?...echt niet die wil een volwaardig salaris om die stap te gaan zetten!
Als mvv echt stappen wil gaan zetten dan moeten we een persoon hebben met aanzien en(helaas) geld!
Aangezien die er niet zijn of willen instappen zullen we het moeten doen met,,figuren,, zoals paul een hoop goodwil,vrije tijd en hopenlijk dan die persoon meerdere personen bereid vind om in mvv te investeren!
Dus mijn visie is afgeven op paul rinkens vind ik te simpel te gemakkelijk,geef dan eens aan in jullie ogen en visie wie zou er als voorzitter moeten opstaan,en heeft die dan wel de macht en de visie om ons op een hoger plan te tillen.


Ps NU BEN IK GEWOON NET ALS PINOBEL BLIJ DAT IK IN 2014 NOG STEEDS OP DE TRIBUUN KAN GENIETEN VAN US MVVKE.
Als ik al kijk wie er om gekukeld is,en het bij ons ook nog steeds de mogelijkheid is...we bestaan nog.
Het beangstigd mij als ik zie dat veer zien mvv de grootste sponsor word dalijk,maar dat bevestigd dat in maastricht niet de zakenman maar de supporter letterlijk en figuurlijk bepaalt of er straks nog betaald voetbal word gespeeld binnen het maastrichtse of niet.
Nog steeds hoor ik na de wedstrijd van,,supporters,,....,,wat hubbe ze gemaak,,?
Wat ik bedoel waar blijven de geldschieters,we leven nu echt op het level(geld)van een hoofdklasser hoe kunnen we daar boven uitstijgen,als je dat financieel kunt aandragen DAN BEN JIJ DE ENIGE EN ECHTE VEURZITTER..pff nu ga ik stoppen gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 23:33
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #21
Als je heel neutraal kijkt, is MVV niet meer aantrekkelijk.
Weinig entertainment, relatief hoge entreeprijzen, niet geweldig voetbal (al valt het nog mee) en de tegenstanders zijn ook al niet veel beter.
Daarnaast is MVV erg de weg kwijt qua eigen identiteit en herkennen steeds minder mensen zich in de club.
De bereikbaarheid van het stadion is momenteel knudde.

Maar ja....can't live with or without you.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 23:37
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #22

Maosbrögk schreef : Als je heel neutraal kijkt, is MVV niet meer aantrekkelijk.
Weinig entertainment, relatief hoge entreeprijzen, niet geweldig voetbal (al valt het nog mee) en de tegenstanders zijn ook al niet veel beter.
Daarnaast is MVV erg de weg kwijt qua eigen identiteit en herkennen steeds minder mensen zich in de club.
De bereikbaarheid van het stadion is momenteel knudde.

Maar ja....can't live with or without you.....



PS lees hierboven wat zou de oplossing zijn volgens jou?...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 dec 2014 23:38
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #23
'ne Diehard supporter heet m'ch 'ns vertèld boerum heer nao tientalle jaore neet mie ging loere:
't ''die-vaan-us'' geveul vaan de club is gewoen weg.
Die-van-us hoof neet te beteikene tot de speulers Mestreechs moote zien, beveurbeeld manne wie Hans Visser waor ouch ''eine vaan us''. 't Ging volgens häöm ouch weier es allein de speulers.
En dat geveul wat dee mins umsjreef, 't oontbreke vaan 't ''die-vaan-us''geveul, dat is veur miech akeleg herkinbaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2014 10:18
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #24
Antwoord bij mij is volmondig JA! MVV is meer dan een club voor mij. Het is voor mij een stukje chauvinisme. Ben een trotse Mestreechteneer en dus ook trots op MVV.
Prestaties vallen zwaar tegen, maar qua voetbal hebben we toch echt leuke wedstrijden gezien. Ook een goede zaak dat het bestuur geen gekke dingen doet met het geld.
Vraag me alleen af of we uberhaupt een scouting hebben, als je ziet wat voor spelers 'kleinere" clubs kunnen halen. Ergens liggen wij te slapen of is de kwaliteit van ons netwerk erg ondermaats. Heb echt vertrouwen dat ons clubje de stijgende weer gaat inzetten en dit wordt grotendeels gevoed door het enthousiasme van Veer Zien MVV. Dit heeft een heel positief effect wat mij betreft en dit gevoel zal toch echt eens sponsoren gaan bereiken.
We stonden ooit eens op het randje van faillissement en dat was een veel erger gevoel dan een lage notering in het klassement.
Wat me trouwens wel erg tevenviel is dat MVV uiteindelijk toch ingestemd heeft met de nieuwe competitieopzet, tegenvallen is nog een klein woord..het heeft me echt zwaar teleurgesteld!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2014 09:26
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #25
Iedereen die zich deze vraag stelt had eigenlijk gisteren in Nijmegen het uitvak moeten zien.
We staan één na laatste en gaan met vier bussen naar Nijmegen. Hele wedstrijd stemming in het uitvak en geen rotzooi.
Dát zijn de dingen waarom ik naar MVV blijf gaan.

Natuurlijk is het voetbal is momenteel slecht, moet de organisatie verbeterd etc. Maar als we met zijn allen blijven roepen hoe klote het allemaal is en massaal wegblijven dan loop je de kans dat het inderdaad een keer afgelopen is. Een instituut van bijna 113 jaar oud mag niet door een tijdelijke dip verloren gaan! In een geschiedenis van 113 jaar is twaalf jaar ook tijdelijk ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Klomeleer, Schapendonk, Roei baank, opadiehard, Raffalaldo, Ivinho, Janepie, La Chouffe, Heukske

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2014 21:36 22 dec 2014 21:36 door manmetpet. Reden: schrijffoutje
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #26
Of MVV aantrekkelijk is hangt af van de verwachting die iemand heeft. Voor mij is MVV zeker aantrekkelijk. Ik heb me neergelegd bij het spelen in de marge van het betaalde voetbal, verwacht geen reeks van overwinningen, laat staat een periode of een plek bij de eerste 8 of 9.

In een seizoen waar MVV in de eerste helft van het seizoen in de top meedraait, ligt mijn verwachtingspatroon hoger. Als dan een tweede seizoenshelft volgt zoals nu de eerste helft dan zakken we dramatisch en zou ik teleurgestelder zijn dan nu en werd MVV opeens minder aantrekkelijk.

Maar ach, MVV zit van binnen bovenin, onderin, ik kan toch niet zonder.

MMP
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2014 13:02 23 dec 2014 13:10 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #27
Aontrekkelik...wat heit aontrekkelik...?
Wie iech e tienerke (pielemuiske dus) waor...
dach iech in terme wie "aantrekkelijk..."
E meitske mos aontrekkelik zien (en geine sjowwe kop)

Meh of us MVV-ke toen aoch aontrekkelik waor...?
Dat waor toen al 'n gooi vraag...
Dat hing daovaan aof of de Witte UT op zien heupe had ...
Of tot Super Ceessie good gelanceerd woord, zjus wie dat bij de slagterszoon Erik oet Meerse waor...
Of tot Gomez-ke de Belzje Gunter bedeende...
Wat maak oet...?
Kein Flaus...!!!

MVV is e belevingk, de Geusselt uzze tempel en es iech dao aonkom is UT geveul onbesjriefelik wat in miech
opkump es iech Opa, Pinobel, Aajtwief, Snuf, Marke, Forlaajf, Aswin, Serke , Boredass, Sjef met de dubbele FF, Roeibaank en num zo mer op dao maag zien..
Veur miech is de vraog neet aontrekkelik of neet..
Op Marke nao is geine vaan boovegenumde aontrekkelik ..mer
MVV is the Best... F-beep- ck the rest ! ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2014 19:04
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #28
Kijk naar FSC is overkomen, als je bijna 10 jaar in de onderste regionen van de J-league eindigt. De laatste thuiswedstrijd dit seizoen waren er 1800 toeschouwers. MVV zal toch echt iets moeten bedenken, om verder afglijden te voorkomen. Je moet sponsors en publiek iets kunnen bieden. Op het veld moet het gebeuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2014 20:14
Meerssen
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #29

Mienclub1902 schreef : Kijk naar FSC is overkomen, als je bijna 10 jaar in de onderste regionen van de J-league eindigt. De laatste thuiswedstrijd dit seizoen waren er 1800 toeschouwers. MVV zal toch echt iets moeten bedenken, om verder afglijden te voorkomen. Je moet sponsors en publiek iets kunnen bieden. Op het veld moet het gebeuren.


1800? Het waren er 1307........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2014 07:01
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #30
Ik heb idd naar boven afgerond, ha, ha.
Jij lijkt wel een FSC-watcher.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden