Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016

22 feb 2015 13:40 22 feb 2015 13:43 door Mie leef Mestreech.
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 970
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #46
Ik ben eens benieuwd naar komend seizoen. Zeker is dat Smeets en Kuipers weggaan (eigen schuld MVV?). Spelers hebben nog niks gehoord van MVV, tja, dan ga je verder kijken. Ik geef Smeets groot gelijk. De enige die blijven zijn de twee keepers en that's it! Moustafa zou een contract hebben gekregen (of MVV heeft hem een voorstel gedaan). Nou er vanuit gaan dat hij blijft. Voor de rest loopt alles af. Weer een geheel nieuw MVV. Die huurlingen van Genk mogen terug. Die hoeven van mij komend seizoen niet meer terug te keren. Ospitalieri, Vink en Brouwers mogen van mij nog blijven, de rest mag allemaal vertrekken. Wellicht Streutker en Labylle nog een heel jaar huren?

Aflopend contract niet verlengen: Knops, Maatsen, Vorthoren, Braken en Veldmate.
Mogen blijven: Moustafa, Ospitalieri, Brouwers en Vink.
Twijfel: Jeugdspelers o.a. Mitchel de Jong.
Vertrekken zeker: Smeets (De Graafschap), Kuipers (verlengt niet). Croux, Peeters, Ofori (terug naar Genk).

Elsen moet zich alleen gaan richten op zijn werk als technisch manager (daar is hij goed in, als trainer zie ik het niet in hem zitten). Waar geven we een voorkeur naar uit? Een ervaren man (Ernie Brandts), of aan een jonge, frisse trainer (Rob Maas, Roy Hendriksen bv)? Een ervaren man zou niet verkeerd zijn, maar een jonge trainer ook niet. Zie maar hoe jonge trainers als Dijkhuizen (Excelsior) en JP De Jong (FC Eindhoven) presteren met hun club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 14:18
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 783
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #47
Grotendeels eens met je post, alleen Croux en Peeters mogen wat mij betreft opnieuw komen als Genk ze aanbied. Croux verreweg de gevaarlijkste speler op de vleugels, denk stuk of 8 assists al dit seizoen en met zijn snelheid altijd dreigend. Peeters dezelfde kwaliteiten als Smeets, betere trap ook nog eens. Vind ook dat Vorthoren moet proberen te worden verlengd, belangrijke speler met inzet. Heb je al een aardig middenveld met Vorthoren, Peeters en Vink (speelt best goed als hij mag invallen) en eventueel een Labylle als die verhuurd mag worden.

Twijfel over Braken. Dit seizoen duidelijk stappen gemaakt, wie weet hoever die nog kan groeien komende jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 14:43
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #48
Denk dat MVV een stuk aantrekkelijker word voor een hoop mensen als er een nieuwe voorzitter en trainer komt.
het word tijd voor een frisse wind en dan denk ik dat de voorzitter in deze belangrijker is dan een trainer, want bestuurlijk moet er een heel andere weg worden ingeslagen. bezuinigen oke... maar die ambitie moet terug komen.
ik weet dat Rinkens wou opstappen begin seizoen, is dit nog altijd de bedoeling??? ik zeg Reginald Thal als voorzitter !
ik weet dat hij fulltime in functie wilt en betaald, logisch ook....maar het is wat MVV nodig heeft, Reginald houdt van MVV en houdt van voetbal weet van zaken doen en natuurlijk oud speler.
Rinkens blijft natuurlijk een held met zijn mede bestuurders maar tijd voor een nieuwe.
volgens mij zouden er met een nieuwe voorzitter, ververste plannen en eventueel een nieuwe trainer veel meer toeschouwers in de geusselt zitten.

is het geen idee om met de omzet van veer zien MVV einde seizoen eventueel bij te leggen om Reginald als voorzitter binnen te halen???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 15:54
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #49
Ik vraag me altijd af waarom Thal keer op keer naar voren wordt geschoven als de ideale nieuwe voorzitter. Wat heeft hij bereikt om hem dat stempel te geven? Omdat hij zelf bij elke gelegenheid aan geeft dat hij er voor open staat? Dan zou je half Maastricht kunnen benaderen. Omdat hij van MVV houdt? Rinkens deed/doet het ook uit liefde voor de club, niet omdat hij er winst uit dacht te halen. Ik begrijp heel goed dat Reginald Thal betaald wil krijgen als voorzitter, maar de club kan dat niet betalen. Ik denk overigens dat zich niemand aan de club durft te branden op dit moment. Er is op geen enkel vlak een bepaalde aantrekkingskracht voor een ambitieus persoon. Ik denk dat we blij mogen zijn dat er überhaupt een voorzitter is. Als er al een nieuwe komt, hoef je niet te verwachten dat hij meer weet te bereiken de komende jaren..
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 16:08 22 feb 2015 16:16 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #50
Tja wat heet aantrekkelijker....ben 25 jaar getrouwd maar ga niet vreemd. Dus waarom deze vraag mbt mien MVV-ke stellen?
'T kump wie 't kump...dus accepteer ik MVV-ke zoal het is.

Natuurlijk mag en moet ik kritisch blijven, maar of Thal de grote verlosser is...? Die gaat allereerst niet voor een schijntje zijn goed betaalde baan opgeven en zoals Erik Meijer voor niets bij us MVV-ke werken ! ;)
Daar zal een redelijk directeurssalaris tegenover moeten staan, dat de waarde heeft van minimaal 2 en zeker 3 spelers.
Financieel is dat dus op dit moment " no go " ! Dat soort geld moet eerst naar de selectie of jeugdopleiding gaan .

Daarnaast moet je je afvragen of hij als " broekie" in de voetbalwereld ( heeft immers totaal geen ervaring , behalve als middelmatig tot redelijke speler ) wel zo een zware en verantwoordelijke job aankan, een bouwer is en ons naar veilig vaarwater en groei kan leiden....Ik denk van niet, net zoals noonk Paul dat niet kon en kan...

Dat Regi zijn vlotte babbel mee heeft kan ik niet ontkennen,maar heeft niets te betekenen en zet geen zoden aan de dijk. Maaskant kon dat ook, maar had wel een elftal bij MVV waardoor hij dat kon....iets wat hem daarna nergens meer gelukt is.

Zaak is en blijft financieel de boel stabiel te houden, zoals de raad van 14 dat 4 jaar geleden fantastisch deed :applaus:
Maar ik hoop wel dat MVV een voorzitter krijgt die feeling met voetbal en de fans heeft waardoor de relatie hiervan ook wat verbetert.

Huidig bestuurslid Tom Lange zou dan een goede optie kunnen zijn: kennis, ervaring en opleiding op leidinggevend gebied, zijn HR ervaring is een zeer goede toegevoegde waarde en bovendien is hij een oer en echte MVV supporter, die al eind 70 begin 80 ook wel eens mee ( en niet via de bus van de SC ) naar uitwedstrijden ging.
Bovendien is hij een zeer aardige en uiterst rustig persoon, die zich niet snel op een bepaald lichaamsdeel getrapt voelt... :thumbsup:


Zeet LRB...dee nog noets de mood verloorie heet
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 16:15
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #51
Als je een ambitieuze club wil worden is een full time( betaalde) voorzitter een must.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 16:18 22 feb 2015 16:19 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #52

αναρχος schreef : Als je een ambitieuze club wil worden is een full time( betaalde) voorzitter een must.

Klopt 100 % maar ik heb nu liever een scorende spits voor 1 tot 2 ton..
als we die voor dit bedrag ergens vandaan kunnen krijgen, dan Regi Thal als voorzitter, en ik heb persoonlijk niks tegen Thal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u tcb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 17:05
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #53

αναρχος schreef : Als je een ambitieuze club wil worden is een full time( betaalde) voorzitter een must.


Ja, maar een ambitieuze voorzitter wil enkele (zeer) goede spelers halen. Deze spelers kosten geld. In de normen van MVV: veel geld. En zo begint alles weer van voor af aan.

Probeer nu eerst maar eens een buffer op te bouwen. De ambities komen daarna wel weer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 17:59
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 965
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #54

Karakter schreef :

αναρχος schreef : Als je een ambitieuze club wil worden is een full time( betaalde) voorzitter een must.


Ja, maar een ambitieuze voorzitter wil enkele (zeer) goede spelers halen. Deze spelers kosten geld. In de normen van MVV: veel geld. En zo begint alles weer van voor af aan.

Probeer nu eerst maar eens een buffer op te bouwen. De ambities komen daarna wel weer

Ja en voor het zover is heb je nog 900 seizoenskaarthouders over en 100 betalende (losse) bezoekers. Dan ben je vanzelf al failliet. De toeschouwersaantallen gaan steeds harder en sneller achteruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 19:55
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 694
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #55
Die aantallen schieten de lucht in als er een nieuwe voorzitter komt ja! We zijn bijna kampioen geworden en toen werd het al veel minder. Het lijkt wel alsof de stad MVV-moe is. Dat krijg je echt niet alleen veranderd door een nieuwe voorzitter aan te stellen, nieuwe spelers te halen en financieel onverantwoord te zijn. Meer toeschouwers trek je door de entreeprijzen omlaag te gooien/dan wel meer actie's te houden (en dan ook actie's die er toe doen). Er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze voor die 20 euro die je op sommige plekken in het stadion betaald liever op vrijdag avond naar de bioscoop gaan o.i.d.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. De vaste supporters (de ''echte'' zoals ze vaak genoemd worden) zullen blijven komen, de twijfelaars moet je zien te overtuigen en dat gaat je niet lukken met zulke hoge entreeprijzen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 22:05
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #56

Karakter schreef :

αναρχος schreef : Als je een ambitieuze club wil worden is een full time( betaalde) voorzitter een must.


Ja, maar een ambitieuze voorzitter wil enkele (zeer) goede spelers halen. Deze spelers kosten geld. In de normen van MVV: veel geld. En zo begint alles weer van voor af aan.

Probeer nu eerst maar eens een buffer op te bouwen. De ambities komen daarna wel weer


Als je een voorzitter aantrekt die je betaald, dan is de voorzitter ook alleen maar bezig met MVV. Vind wel dat de voorzitter ook aan het maximum limiet moet zitten als salaris, net als de spelers. Dus €50.000 op jaarbasis?
Een goede voorzitter (wie dat mag zijn even in het midden gelaten) kost je dan misschien wel €50.000, maar hij brengt misschien wel het tienvoudige binnen voor de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2015 22:51 22 feb 2015 22:52 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #57
Zolang er in elk interview word gepraat over maatschappelijke projecten, de MVV-krant voor 95% uit berichten over maatschappelijke projecten bestaat, iedere nieuwe actie die MVV verzint bestaat uit een maatschappelijke achtergrond, er geen enkele ambitie word uitgesproken , geen enkele ambitie word getoond , dan kun je lang wachten op nieuw publiek.

Het publiek wil vermaak op het veld en ambiance naast het veld.

Door de verkeerde focus en te zachte uitstraling is MVV saai. (Voor de niet-vaste-MVV-supporters)

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Schapendonk, Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2015 09:49
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 326
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #58
afgelopen zaterdag naar MVV - Helmond geweest, hier betaalde ik €18,- voor een slechte wedstrijd. Ik snap nu waarom zoveel mensen thuis blijven. Ik had jaren een seizoenskaart, dit is door omstandigheden niet gelukt. Als het op TV is zal ik ook voor nu altijd via TV kijken. Dit is toch belachelijk €18,-. Succes bestuur met het laten wegblijven van supporters.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2015 12:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3830
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #59
Ik begrijp je gevoel Jason, maar...

ten eerste is het op de Angel Side of Noordtribune goedkoper. Mocht je nog een keer willen gaan, kun je daar gaan zitten. Ten tweede, en veel belangrijker, heb ik begrepen dat MVV volgend jaar wat aan de prijzen gaat doen. Daar heb je nu niets aan, maar het zou niet eerlijk zijn tegenover de huidige seizoenskaarthouders om nu opeens alle prijzen te halveren.

Bovendien nog eens in herinnering brengen hoe de kaartprijzen zo gegroeid zijn:

MVV stond twee seizoenen geleden maandenlang eerste (of tweede) en er werd al nagedacht over een eventuele begroting bij promotie, of in ieder geval toch een begroting die het vasthouden van hoge positie jupiler league zou rechtvaardigen. Op alle punten zou MVV meer geld moeten binnenhalen. Een van die punten was de kaartverkoop. Natuurlijk wil iedereen het liefst goedkoop naar binnen, maar dan kan MVV niet die nieuwe spits halen die het verschil kan maken. Dus de kaartprijs verhogen. Alhoewel er ook toen best wel wat gedoe over was op het forum, was bij het praotkaffee iedereen het eigenlijk wel met de uitleg eens. Ik betaal zelf graag de hogere kaartprijs als MVV daardoor in de top van de JL kan meedraaien. Vanuit de gedachte: we moeten ook als supporters ergens een keuze maken, we kunnen niet verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Natuurlijk is dit verhaal nu totaal niet meer van toepassing, maar ja, dit is wat er gebeurd is destijds. En dat moet nu weer aangepast worden natuurlijk. Al is echt niet alleen de kaartprijs een probleem, het voetbal is gewon waardeloos en de resultaten ook. Is een negatieve spiraal, alles versterkt elkaar. Daar moeten we uit zien te komen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2015 13:35
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 326
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #60

Jacques schreef : Ik begrijp je gevoel Jason, maar...

ten eerste is het op de Angel Side of Noordtribune goedkoper. Mocht je nog een keer willen gaan, kun je daar gaan zitten. Ten tweede, en veel belangrijker, heb ik begrepen dat MVV volgend jaar wat aan de prijzen gaat doen. Daar heb je nu niets aan, maar het zou niet eerlijk zijn tegenover de huidige seizoenskaarthouders om nu opeens alle prijzen te halveren.

Bovendien nog eens in herinnering brengen hoe de kaartprijzen zo gegroeid zijn:

MVV stond twee seizoenen geleden maandenlang eerste (of tweede) en er werd al nagedacht over een eventuele begroting bij promotie, of in ieder geval toch een begroting die het vasthouden van hoge positie jupiler league zou rechtvaardigen. Op alle punten zou MVV meer geld moeten binnenhalen. Een van die punten was de kaartverkoop. Natuurlijk wil iedereen het liefst goedkoop naar binnen, maar dan kan MVV niet die nieuwe spits halen die het verschil kan maken. Dus de kaartprijs verhogen. Alhoewel er ook toen best wel wat gedoe over was op het forum, was bij het praotkaffee iedereen het eigenlijk wel met de uitleg eens. Ik betaal zelf graag de hogere kaartprijs als MVV daardoor in de top van de JL kan meedraaien. Vanuit de gedachte: we moeten ook als supporters ergens een keuze maken, we kunnen niet verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Natuurlijk is dit verhaal nu totaal niet meer van toepassing, maar ja, dit is wat er gebeurd is destijds. En dat moet nu weer aangepast worden natuurlijk. Al is echt niet alleen de kaartprijs een probleem, het voetbal is gewon waardeloos en de resultaten ook. Is een negatieve spiraal, alles versterkt elkaar. Daar moeten we uit zien te komen.


Hallo Jacques,

Bedankt voor de goede reactie. Natuurlijk blijf ik MVV fan, maar dit wist ik niet. En ook ik zal veel meer betalen als ze in de top draaien. Waarom ik niet bij de angel-side ging zitten was puur het feit dat ik iets aan mijn elleboog heb en dat mijn vader een seizoenskaart voor de boschpoort heeft. Dat waren eigenlijk de redenen.

Nu dit gelezen te hebben zal ik dit ook herstellen. bedankt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.438 seconden