Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016

30 mei 2015 13:06
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #76
Ik weet dat dit weer een beetje hetzelfde verhaal is: we kunnen blij zijn dat we nog kunnen gaan kijken, want er was als het aan een Kerkraadse burgemeester had gelegen, niks meer te kijken, dan misschien alleen naar wat sierpaardjes. Dus je moet het maar zo zien: Ik ben heel blij dat ik om de 2 weken nog steeds met een biertje in mijn hand naar mijn club kan gaan kijken. Na 15 jaar heb ik die 3 en 5 jaren plannen al lang niet meer serieus genomen. Als MVV in de top-5 eindigt is dat heel erg mee genomen. Ik ga er van uit dat je dit nooit voor 100% kan begroten. Als je er maar voor zorgt dat je nooit degradeert, want dan is het vrijwel afgelopen. En die mogelijkheid zit allemaal vrij dicht bij elkaar in de JL, want als er degradatie was geweest speelde RKC (daarvoor eredivisie) nu topklasse. Zo snel kan het gaan. En met een beetje zo'n team als vorig seizoen en wat meer geluk heeft MVV volgend jaar gewoon NC.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 18:41
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #77
Ook ik ben blij dat ik komend seizoen gezellig naar de Geusselt kan om usMVVke te supporteren.
En ik ben voorstander ervan dat usMVVke geen risico neemt geen schulden maakt, 1 euro in,... 1 euro uit. En niet als... en dan weer een financieel debacle en de club op het spel zetten.
Maar geld regeert het voetbal... Wat de sportieve verwachtingen zijn is afhankelijk van de spelers... Als het bestuur ons niet kan verrassen en dus geen geld heeft dan zijn mijn verwachtingen net als vorig seizoen nihil. En dat is het leuke van voetbal soms kan met beperkte middelen een topprestatie geleverd worden en dat heeft Ron Elsen met zijn team vorig seizoen gedaan. Met beperkte spelers heel leuk voetbal gespeeld. Maar dit is eerder uitzondering dan regel. Wil je echt voor een top zes klassering gaan moet je er ook de spelers voor hebben. Kwaliteit betaal je.
Hopelijk gebeurt dit ook ooit :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2015 23:38 21 dec 2015 23:40 door Sjuulke.
Sjuulke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #78
Toeschouwersaantallen uit- en thuiswedstrijden.
Nu we halverwege het seizoen 2015-2016 zijn in de Jupiler League, is het interessant om naar de toeschouwersaantallen te kijken,
met een opmerkelijke winnaar wat betreft het gemiddelde aantal in uitwedstrijden;

Qua thuiswedstrijden eindigt MVV op de 4e plaats met gemiddeld 4323 toeschouwers.
NAC Breda duidelijk 1e met 14307, dan Go Ahead Eagles met 8817, als 3e Sparta met 7212. Jong Ajax laatste met gemiddeld 517 toeschouwers.

Nu is Jong Ajax in uitwedstrijden het aantrekkelijkste team met gemiddeld 5406 toeschouwers!
MVV trekt halverwege het seizoen in uitwedstrijden weinig publiek, op een 15e plaats met gemiddeld 2829 toeschouwers.

Aan het eind van het seizoen geven de statistieken, mede gezien de derby's in de competitie een beter beeld, maar toch geeft het even te denken.

Op www.voetbal.com deze en meer statistieken, zoals een 1e plaats voor Stef Peters met het meest aantal assists in de Jupiler League met 7.

Fortuna is de topper qua gemene wedstrijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2015 18:15
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #79

Sjuulke schreef :
Nu is Jong Ajax in uitwedstrijden het aantrekkelijkste team met gemiddeld 5406 toeschouwers!
MVV trekt halverwege het seizoen in uitwedstrijden weinig publiek, op een 15e plaats met gemiddeld 2829 toeschouwers.


Inderdaad apart, maar pas op het einde van het seizoen kun je oordelen. Jong Ajax heeft bijvoorbeeld al uit tegen NAC en Eagles gespeeld (ploegen die het gemiddelde flink opkrikken), terwijl MVV al een aantal uitwedstrijden heeft gehad waar weinig mensen op af komen (jong ajax, almere, oss, helmond, emmen, etc), en we in de 2e seizoenshelft o.a. NAC en de Eagles nog krijgen. Uiteindelijk zul je zien dat die jonge elftallen ergens onderaan eindigen en niet aantrekkelijk zijn (tenzij er iets te halen valt tegen deze teams).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2015 20:18
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2369
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #80
Ik denk dat je gemiddelde zal liggen tussen de 4000 en 6000 mensen max,meer is er helaas niet uit te halen.
Het zal ooit de Eredivisie moeten worden wil dat overtroffen worden.
Ik ben elke wedstrijd rond aan het kijken of ik nog bekende terug zie van vroeger,en af ertoe zie ik van die vroegere diehards terug en dat stemt mij best wel gelukkig, soms denk je hoeveel mensen houden het zolang vol als ik,en dat bedoel ik niet zo zeer op mijn eigen gericht maar meer een stukje geluk van mensen die weer terug zijn op THE old home stadion de geusselt.
Ben vooral blij met het gegeven als ik tribunes weer voller zie en hoop dat de ultra's ooit weer alles naast zich neer leggen en weer die giga acties de hoofdmoot geven,en alles laten als het nu over fox gaat of alle Andere media invloeden die het karakter vaan is mvvke ,,aan tasten,,niet aanvallen maar overstemmen met hun positieve energie met als gevolg dat de rest volgt...Gr. Opa

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, mvvke4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2016 10:19 06 mei 2016 10:25 door Sjuulke.
Sjuulke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Is MVV nog aantrekkelijk? blik naar 2015/2016 #81
Toeschouwersaantallen seizoen 2015/2016

Bij MVV kwamen 76.094 toeschouwers in 18 thuiswedstrijden en is hiermee 4e van de Jupiler League met een gemiddelde van afgerond 4.227 per thuiswedstrijd.
NAC (gem 13.959), GA Eagles (gem. 8.477), Sparta (gem 7.934), Volendam (gem. 4.136), VVV (3.903), Fortuna 12e (gem. 2.018), Jong Ajax 19e (542).

In uitwedstrijden trok Jong Ajax gemiddeld 4.410 toeschouwers en haalde hiermee het hoogste aantal!
MVV 13e met gemiddeld 3.521

Totaal in uit en- thuis eindigt MVV 4e met een gemiddelde van 3.874

Topscorers MVV: Stef Peeters 10 (4 penalties) 11 assists, Pieter Nys 9 (0 pen.) 1 assist, Jordy Croux 8 (0 pen.) 7 assists.

www.voetbal.com/toeschouwers/ned-eerste-divisie-2015-2016/1/
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.283 seconden