transfers seizoen 2015-2016

01 sept 2015 13:21
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2071
Maar als het nu goed heb was Guvenc "prof" en tekend nu een amateurcontract. Hij mag dan tot de winterstop geen contract meer krijgen. Niet bij MVV maar ook niet ergens anders. Dus de kans dat hij zomaar weg gaat is nihil. Vervolgens kun je hem nog in de winterstop vastleggen. Of zie ik dat verkeerd. Op die manier krijgt MVV wat lucht. Misschien willen ze dat ook met de verdediger Weiler doen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2015 13:24
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2072
Twee jaar geleden toen we wederom in de financiële problemen kwamen, dit keer door het eigen beleid, was de verwachting dat we twee jaar op de grens van betaald voetbal zouden moeten gaan spelen. En die schade kan zichzelf gaan vertalen in jaren van organisatorische achterstand in het slechtste geval. Dit zou een gigantische uitwerkingen gaan hebben voor de club, zelfs het voorbestaan was weer in gevaar.

Dit was een probleem dat je zelf veroorzaakt hebt en ook zelf moet oplossen. Was dit wanbeleid? Jazeker dit wel. Dit is niet het gevolg van een erfenis, het was het eigen beleid dat faalde, dit keer de penningmeester. En alles wat daarna komt, slechtere onderhandelingspositie, krimp scouting, etc. zijn hier de gevolgen van. Sterker nog, als je een beetje gelooft in de chaos theorie, dan heeft die penningmeester er persoonlijk voor gezorgd dat Roda JC promoveerde. Omdat MVV niet meer bij machte was om het contract van van Hyfte en Schreurs te verlengen. Maar dat zullen we hem maar niet in de schoenen schuiven. :P

@houtengerard

Dat is volgens mij dus niet helemaal zo, MVV is mede weer in de problemen gekomen omdat o.a oude leningen terug in de begroting zijn gekomen en die afbetaalt moeten worden, mensen die toen niet aan t crediteuren akkoord hebben meegedaan heeft blijkbaar MVV toch andere afspraken gemaakt, dit is echter nooit naar buiten gebracht omwille van de andere crediteuren die wel akkoord gingen niet te beschadigen
Wat ik recent begreep is dat hier nog steeds aan wordt betaalt en dat t toch nog een post is van 100-150 euro die afbetaalt dient te worden, geld wat dus niet direct naar t voetbal gaat ( helaas)

01 sept 2015 13:31 01 sept 2015 13:42 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2073

Napoleon schreef : Twee jaar geleden toen we wederom in de financiële problemen kwamen, dit keer door het eigen beleid, was de verwachting dat we twee jaar op de grens van betaald voetbal zouden moeten gaan spelen. En die schade kan zichzelf gaan vertalen in jaren van organisatorische achterstand in het slechtste geval. Dit zou een gigantische uitwerkingen gaan hebben voor de club, zelfs het voorbestaan was weer in gevaar.

Dit was een probleem dat je zelf veroorzaakt hebt en ook zelf moet oplossen. Was dit wanbeleid? Jazeker dit wel. Dit is niet het gevolg van een erfenis, het was het eigen beleid dat faalde, dit keer de penningmeester. En alles wat daarna komt, slechtere onderhandelingspositie, krimp scouting, etc. zijn hier de gevolgen van. Sterker nog, als je een beetje gelooft in de chaos theorie, dan heeft die penningmeester er persoonlijk voor gezorgd dat Roda JC promoveerde. Omdat MVV niet meer bij machte was om het contract van van Hyfte en Schreurs te verlengen. Maar dat zullen we hem maar niet in de schoenen schuiven. :P

@houtengerard

Dat is volgens mij dus niet helemaal zo, MVV is mede weer in de problemen gekomen omdat o.a oude leningen terug in de begroting zijn gekomen en die afbetaalt moeten worden, mensen die toen niet aan t crediteuren akkoord hebben meegedaan heeft blijkbaar MVV toch andere afspraken gemaakt, dit is echter nooit naar buiten gebracht omwille van de andere crediteuren die wel akkoord gingen niet te beschadigen
Wat ik recent begreep is dat hier nog steeds aan wordt betaalt en dat t toch nog een post is van 100-150 euro die afbetaalt dient te worden, geld wat dus niet direct naar t voetbal gaat ( helaas)

Ik heb een ander verhaal gehoord. De penningmeester heeft de toeschouwers aantallen te hoog ingeschat. We zaten boven de 5000 man toen we met de eerste helft van het seizoen met Trost bovenaan stonden, die cijfers heeft hij mee overgenomen naar het volgende seizoen. Het nieuwe seizoen waar Trost voor bedankte omdat er geen afmaker was, en Tiny ten onder ging omdat er geen versterking kwam. Dat seizoen koste tonnen aan omzetverlies omdat het publiek wegbleef. En dat zou uitgesmeerd worden over vorig en dit seizoen.

Ik ben benieuwd of dit het echte verhaal was?

edit: Wat wel zo is is dat MVV vorig seizoen door nieuwe reglementen een boette moest gaan betalen aan de KNVB voor het hebben van een spelersfonds. Ze hebben nu een regeling met Nol, door 50.000 euro per jaar af te betalen. Daardoor vervalt de boette aan de KNVB en uiteindelijk ook de schuld aan Nol, maar zit je nog wel 2 of 3 jaar aan 50.000 euro verlies op de begroting. Dat kost je ook weer één speler.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

01 sept 2015 13:41
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2074
Het verhaal van Napoleon is niet helemaal juist. Naast het crediteurenakkoord was er het spelersfonds. En dat spelersfonds heeft , zoals julle allemaal weten, jarenlang voor druk op de licensie gezorgd omdat het niet voldeed aan de eisen van de KNVB. Dat spelersfonds is uiteindelijk omgezet in een lening waar nog enkele jaren een bedrag aan betaald moet worden. En ja, dat zijn dus extra lasten. Maar dat speelde nog niet enkele jaren geleden bij het forse verlies. Voordeel is dat de spelers nu weer van MVV zijn en er dus weer transferopbrengsten mogelijk zijn in de toekomst. Daarom ook de aanzet tot langere contracten. Enerzijds vaste kern behouden en niet, zoals dit seizoen, met alleen 2 keepers beginnen. Anderzijds dus mogelijke revenuen uit transfers.
Het verlies destijds had meerdere oorzaken. En nee, niet alleen een penningmeester is daar voor verantwoordelijk. Een begroting wordt door het bestuur gemaakt en goedgekeurd door de ledenraad. Enerzijds minder opbrengsten door minder toeschouwers, achterblijvende sponsoropbrengsten door de economische situatie (ook getekende contracten die helaas niet nagekomen konden worden ...) en gedurende het seizoen een wijziging in de opbrengst van de tv gelden, en inderdaad ook deels door hogere kosten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Napoleon

01 sept 2015 13:50
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2075
Denk dat MVV er wel goed aandoet om op dit moment duidelijkheid te scheppen na het verstrijken van de deadline over het aantal contractspelers. Ik ga er overigens van uit dat Elsen en co. kundig genoeg zijn om te weten dat je er 16 nodig hebt per vandaag en dat dit in orde is. Dus informeer je achterban en haal die onrust weg die leeft onder de supporters. MVV supporters die ik spreek hebben het hier in ieder geval over. Dus niet enkel mensen zoals hier op het forum. Zeker als DDL aangeeft dat Güvenc een amateurcontract heeft gekregen mis je er nog twee. Het verhaal van Mathieu naar GAE is spijtig, zeker als je zo'n krappe kern hebt (kwalitatief wel in orde) en dan nog niet kunt meespelen voor die categorie spelers net onder Eredivisie niveau. Zelfs met acties zoals bv. VZM lijkt MVV toch altijd minder te kunnen bieden dan de op het oog kleinere of in ieder geval zelfde status dan MVV. Hoe lang moet dat financiële puinruimen nog duren voordat we werkelijke iets gaan betekenen in de Jupiler League? Of blijft het permanent in de marge voetballen.

Rico Weiler is schijnbaar na 1 dag stage alweer vertrokken, was niet meer aanwezig op de training wat ik hoorde.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

01 sept 2015 13:55 01 sept 2015 13:56 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2076
@zoewiezoe, klinkt heel aannemelijk wat je schrijft en geloof je daar ook zeker wel in immers gaat de omzetting van spelersfonds naar lening ten kosten van t budget

Toch kreeg ik toch echt t gevoel dat de info die tot mij kwam ook nog echt met oude crediteuren te maken hebben gehad waar MVV toch nog andere afspraken mee had gemaakt

Je hebt t over dat de ledenraad ook de begroting controleert,doen hun dat op hoofdpunten of kunnen ze achter iedere euro die eruit gaat zien naar wie die gaat en voor wie die is bestemd??

01 sept 2015 14:19 01 sept 2015 14:20 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2077
Er waren zeker een paar crediteuren die niet accoord waren met het crediteurenakkoord. Zoals je je misschien nog kunt herinneren heeft dat Luc Winants zelfs de kop gekost bij de gemeente.....MVV zou alleen een doorstart hebben als de schulden 0 waren.... en er waren nog enkele crediteuren niet accoord toen de gemeente een go moest geven. Maar laten we wat mij betreft dit rusten. Het is al 5 jaar geleden.. De grootste vlek was het spelersfonds en dat is opgelost. En bij mijn weten zijn er niet na enkele jaren plotseling weer schulden uit het verleden in de boeken gekomen waardoor er een verlies is ontstaan.

Ik denk niet dat de ledenraad de rol van kascommissiecontrole speelt dus mi hebben die op voorhand geen inzage in de boekhouding. Wat ik bedoel is dat de ledenraad bijv de begroting goedkeurt. Als die achteraf te optimistisch is (zie opmerking Houten mbt toeschouwersaantallen) vind ik het wat kort door de bocht om alleen de penningmeester daarop aan te spreken.

01 sept 2015 14:24
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2078
Waren en was. Wat heb je daar nog aan. Het is nu!

01 sept 2015 14:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2079
@ziewiezoe, dank je wel voor je uitleg, maar dan bevestig jij inderdaad die info dat MVV nog ( steeds) betaalt aan die crediteuren van 5 jaar geleden en natuurlijk het spelersfonds wat omgezet is in een lening

Kijk waarom vraag ik dit, ik zoek een oplossing voor de begroting 2.2 miljoen en maximaal 600.000 spelersbudget als daar o.a door lening spelersfonds ( afbetaling) minder voor beschikbaar is dan verklaard dat iets, ook zijn oude afbetalingen van invloed op budget , weliswaar stukken minder maar ook deze tellen mee.

Veel supporters zijn blijkbaar op zoek naar antwoorden op de verschillende vragen nu wat MVV wel en niet kan aantrekken ( dus te besteden heeft) , het zou gewoon goed zijn als er wat meer duidelijk wordt gemaakt vanuit bestuur wat nu precies de kosten zijn en waar t geld naar toe gaat
De volgende gebruiker (s) zei dank u krampioen

01 sept 2015 14:36
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2080
Maar als je de antwoorden hebt. Wat wil je er dan aan doen. Het is wat het is, en hiermee moeten we tevree zijn. En zo belabberd is het nu ook weer niet.

01 sept 2015 14:37
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2081
Kan deze kwestie in godsnaam niet ergens anders worden besproken! Dit is nog altijd het topic transfergeruchten........
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, La Chouffe

01 sept 2015 14:42 01 sept 2015 14:42 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2082
Ik bevestig niet dat mvv schulden van 5 jaar geleden betaalt??? Hoe kom je daar nou bij. Ik zeg dat er een regeling is getroffen met het spelersfonds om uit de impasse te komen en in dienst van het veiligstellen van de licensie.
Nogmaals : bij mijn weten zijn er geen schulden uit het verleden waar nog aan betaalt wordt. Er waren enkele crediteuren niet accoord destijds maar dat is allang opgelost (bv via juridische bijstand). En ja, dit gaat over transfergeruchten dus ik stop hiermee.

01 sept 2015 14:44
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2083
Uit reacties van verschillende media en supporters merken wij dat er wat onrust is over het aantal contractspelers. Wij kunnen melden dat MVV Maastricht op dit moment voldoet aan de licentie-eisen van de KNVB. Het volgende meetmoment voor de licentie vindt plaats op 1 november.

Bron: www.mvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D.

01 sept 2015 14:49
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2084
@houten en anderen.

Vorig jaar heeft MVV zeer bescheiden verwachtingen uitgesproken, eigenlijk was het stil vanuit MVV. Tijdens proatkaffees word door supporters geschreeuwd: TOON MEER AMBITIE!

Dit jaar toont MVV meer ambitie, #voetbalop1, VZM bedrag aan begin seizoen, spelersinterviews etc. Ik heb de indruk dat MVV qua transferwensen maar ten dele geslaagd is, omdat veel spelers voor de neus van MVV weggekaapt zijn/MVV vaak overboden is denk ik. En nu de scheeuw: STEL JE DAN BESCHEIDENER OP

jonges jonges... wat is nou eigenlijk goed? iedereen wilt naar de eredivisie, dat snapt mijn oma nog, maar de transfercaroussel is gewoon complex!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe, Zoewiezoe

01 sept 2015 14:52
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #2085

αναρχος schreef : Uit reacties van verschillende media en supporters merken wij dat er wat onrust is over het aantal contractspelers. Wij kunnen melden dat MVV Maastricht op dit moment voldoet aan de licentie-eisen van de KNVB. Het volgende meetmoment voor de licentie vindt plaats op 1 november.

Bron: www.mvv.nl

Dat is precies wat ik zojuist bedoelde, bedankt MVV. Kan iedereen weer rustig ademhalen. Op naar die transfervrije spelers met kwaliteit!

Overigens centrale verdediger Wim Raymaekers zou graag hier komen ballen. Linksbenig en ervaring.

Tijd voor maken pagina: 0.318 seconden