>
Ontvangen bedankjes 190
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
middenstip schreef : Welke spelers zijn nog actief volgend seizoen en komt er ook een nieuwe trainer?
Verder vindt ik ook spelers wat niet meer voor MVV willen spelen ,of weggaan niet
meer moeten opgesteld worden, geef de nieuwkomers maar een kans.
Het seizoen is toch voorbij voor ons.
Mie leef Mestreech schreef :
middenstip schreef : Welke spelers zijn nog actief volgend seizoen en komt er ook een nieuwe trainer?
Verder vindt ik ook spelers wat niet meer voor MVV willen spelen ,of weggaan niet
meer moeten opgesteld worden, geef de nieuwkomers maar een kans.
Het seizoen is toch voorbij voor ons.
Alle contracten lopen af, behalve van de 2 keepers. MVV kennende zal alle aflopende contracten formeel opzeggen, maar dat betekent niet dat alle spelers vertrekken. Smeets vertrekt, ook heb ik vernomen dat Kuipers, Braken en Veldmate (dure speler) ook vertrekken. Voor de rest geen idee wie blijft en vertrekt. Gezien dat Van As technisch directeur gaat worden denk ik dat de functie van Elsen, technisch manager komt te vervallen, dus neem ik aan dat Elsen hoofdtrainer blijft, waar ik geen voorstander van ben.
Ik zou een poging doen om het huurcontract met Labylle te verlengen. Ik zou er niet gek van opkijken dat MVV in de zomer een poging gaat wagen om Schreurs terug te halen. Iets wat ze in de winterstop al wouden doen, maar toen is de keuze op Labylle gevallen. Er zal zeker eens lijstje zijn van spelers die MVV wilt hebben en of betaalbaar zijn.
Afwachten dus.
houtengerard schreef : zie quote houtengerard
Janepie schreef :
Trainer : Wil Boessen > waarom? omdat ie nu even iets presteert met FC Oss? Bij Fortuna mislukt, kan Elsen het net zo goed doen m.i. Elsen is ook niet de 'echte' trainer wat bij MVV op het veld hoort te staan maar goed; andere discussie.
houtengerard schreef :
Janepie schreef :
Trainer : Wil Boessen > waarom? omdat ie nu even iets presteert met FC Oss? Bij Fortuna mislukt, kan Elsen het net zo goed doen m.i. Elsen is ook niet de 'echte' trainer wat bij MVV op het veld hoort te staan maar goed; andere discussie.
Boessen haalde ook met beperkte middelen bij Fortuna de nacompetitie. Ik vind dat hij zich heeft bewezen als hoofdcoach in de Jupiler League. Ik vond het altijd een blaaskaak, met zijn open sollicitaties altijd. Maar de praktijk wijst uit dat hij een ploeg boven zichzelf kan laten uitstijgen. Met Oss flikt hij het zelfs met een kleinere begroting dan Fortuna.
Natuurlijk zijn dat geen garanties. Maar ik hou wel eens van een trainer die langs de lijn staat de bijten en het vliegverkeer is aan het omleiden. Hij is het tegenovergestelde van Elsen.
En geld is heel relatief. Je hebt twee contractspelers in je elftal zitten. Je zult er zestien moeten hebben, om jezelf een betaald voetbalclub te noemen. En juist met deze leegloop kun je laten zien, dat je als club meer met de euro's kan doen, dan je tegenstanders, die soms veel minder dan jou hebben. Daar heb je je netwerkt voor. Je moet alleen niet in hetzelfde vaarwater gaan vissen als al je concurrenten. Ophouden met spelers op nationaal niveau te zoeken, maar kijken naar de euregio. België en Duitsland liggen dichterbij, daar heb je meer slagingskans, dan dat je iemand uit de randstad probeert te vissen.
Al loopt die spits 5 op 10. Dan nog is het een 200% verbetering, dan dat we nu hebben.
Peter Pan schreef : Twee contractspelers die definitief weggaan: Smeets en Kuipers (lijkt me, kan me niet voorstellen dat hij blijft).
Huurspelers die terugkeren naar hun club: Ofori, Peeters, Croux, Huser, Streutker en Labylle.
Hier proberen Labylle nog een jaar te huren, mits financieel haalbaar. Croux en Peeters mogen volgens mij weg bij Genk, desalniettemin denk ik niet haalbaar voor MVV. Indien wel haalbaar, alles aan doen ze te halen.
Andere spelers die aflopen die ik graag wil behouden:
Moustafa, Maatsen, Ospi, Vorthoren, Vink, Braken en Brouwers.
Definitief afscheid nemen van:
Knops en Veldmate
Coppens mag wat mij betreft blijven als eerste keeper. Begon slecht aan seizoen, maar steeds beter. Hobbie op de bank.
Blijft dit staan:
Basis:
Coppens
Moustafa-Maatsen-AANKOOP-Ospi
Vink-Vorthoren-Labylle
Brouwers-Braken-AANKOOP (liefst Croux)
Bank:
Verhulst
Paar leuke spelers met aflopende contracten in JL:
Robert van Boxel, CV Sparta (32 jaar) (ervaring)
Jason Bourdouche, CM Eindhoven (23 jaar)
Lorenzo Pique, CV FC Oss (24 jaar)
Steef Nieuwendaal, CM Sparta (29 jaar)
Norichio Nieveld, CV Eindhoven (25 jaar)