Nou, vandaag geen wedstrijdvoorbeschouwing maar een reeks "geruchten", soms mag het die naam niet eens dragen. Dit zijn dingen die ik her en der heb opgevangen en zeker niet allemaal vandaag, sommige dingen zijn al maanden oud. Als er niet letterlijk bij staat waar ik het van heb, en dat geldt voor bijna alles, is het waarschijnlijk niet waar, oud nieuws, is het niet gelukt, dus hecht er niet te veel waarde aan
Keepers:
- Geens wil zelf blijven, Lokeren niet meer verhuren, transfersom betalen wordt lastig verhaal, constructie wordt gezocht maar ook dat is niet eenvoudig. We kunnen Lokeren bijvoorbeeld laten delen in eventuele doorverkoopwinst, maar ja, MVV heeft in de afgelopen 6 jaar 2 spelers verkocht, het is niet alsof Lokeren daar veel waarde aan zal hechten. Of...? zie hieronder ergens
- Vits volgend jaar weer huren is reële optie
- Smylek blijft
Verdedigers:
- Met Kuipers werd enkele maanden geleden onderhandeld. Wil de club liefst niet transfervrij verlaten maar wel graag naar een Engelse club. Één of twee jaar verlengen met een gelimiteerde afkoopsom, die wellicht meteen in de zomer door de Boltons van deze wereld neergelegd wordt, is een reële optie. Nogmaals: dit was een gerucht maanden geleden.
- Martina's zouden bijtekenen, werd een maand geleden nog aangekondigd in MVV TV. Heb daar daarna niets meer over gehoord.
- Pereira en MVV zijn in gesprek maar Pereira kijkt of er ook andere clubs interesse hebben. Kan ik begrijpen.
- Mustafa tekent waarschijnlijk voor een jaar bij
- Ciranni zal voor MVV begrippen een leuk bedrag opbrengen, rond de twee ton. Is onhoudbaar. Zonde maar begrijpelijk. Mocht hij Lokeren interessant vinden, is hier wellicht een deal te sluiten, waarbij MVV een bedrag van een tot anderhalve ton krijgt, en Bo Geens. Wil zelf waarschijnlijk niet naar Lokeren.
- O'Connor zien we niet meer terug
- Labylle blijft
Middenveld:
- Nwakali zien we niet meer terug
- Guvenc zal niet bijtekenen, gezien zijn speeltijd en salaris is dat goed, maar een fitte en spelende Guvenc zie ik ook wel graag
- Van Melick niets over gehoord, contract loopt af (of zit daar een optie in?)
- Magermans ook niets gehoord, zal voor de breedte wel als amateur blijven
- Nys, Ippel en Loshaj blijven
Aanval:
- Pedro is de topverdiener in de selectie en heeft zijn salaris niet waargemaakt, mag weg
- N'Koyi te blessuregevoelig, mag weg
- Gijzen is niet goed genoeg, mag weg
- Schrooijen blijft
- Verheydt blijft in principe. Maar bij ieder aannemelijk bod zal MVV hem laten gaan.
- Jungschleger en Houben volgens mij allebei amateurcontract, verder niets over gehoord, zullen als amateur wel mogen blijven
- MVV zou met enkele goede spitsen (voor Juup niveau) in gesprek zijn en bereid zijn daar ook wat extra's te investeren, binnen de mogelijkheden. Als er daar één van komt mag T Bies als pinchhitter blijven of (gratis?) naar een andere club.
Nogmaals, kan het niet vaak genoeg zeggen, hier zit op één of twee dingen uit MVV TV werkelijk niets bij dat ook maar enige waarde heeft, puur wandelgangen-verhalen. Ook is dit allemaal gebaseerd op jupiler league, alle plannen en ideeën kunnen de prullenbak in bij promotie.
Maar stel dat alles zo ongeveer uitkomt. Pedro en N'Koyi weg in ruil voor een spits die er 25 inschiet, dat vind ik prima. Schroijen kan soms wat onzichtbaar zijn maar zijn rendement is prima, dan zou er alleen nog een rechtsbuiten bij moeten. Geens als keeper houden vind ik ook best, Zijn eerste jaar was beter dan het eerste jaar van Coppens, die groeide in zijn tweede seizoen heel hard door. Als Geens dezelfde groei, vanaf een hoger startpunt, kan maken, dan wordt hij voor de Juup een topkeeper. Twee nieuwe centrale verdedigers is een opgave, maar met geld van Ciranni en Kuipers en vrijgekomen salarissen van alle vertrekkenden moet daar wat mogelijk zijn. Dan kom ik op:
Geens
Mustafa/nieuw - Nieuw - Nieuw - Labylle
Nys - Ippel - Loshaj/nieuw
Nieuw - nieuw - Schroijen
Ik kan daar goed mee leven, als voor de plekken "nieuw" echt kwaliteit gehaald wordt. En in bovenstaand verhaal hebben we dat geld ook: met Kuipers, Guvenc, Pedro, N'Koyi, Ciranni en Pereira heb je behoorlijk wat salarisruimte die vertrekt. En Kuipers en Ciranni leveren ook nog een transfersom op. Ik vrees wel dat het in de breedte mager wordt; aanvallend heb je bijvoorbeeld alleen Verheydt die het niveau aan kan achter de hand. Slim onderhandelen, Genk/Standard die een leuke speler uitlenen en een gelukje zoals Nwakali zijn broodnodig om tot 18 spelers te komen die bovenin de Juup mee kunnen.
Maar goed, waarschijnlijk komt nauwelijks iets uit van bovenstaand verhaal. Ik verwacht persoonlijk bijvoorbeeld dat Kuipers transfervrij vertrekt. Ach ja, lijstjes maken is altijd leuk.