Corona Column

28 sept 2020 14:52
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
Corona Column #181
Vanavond worden nieuwe, scherpere Corona-maatregelen afgekondigd, waaronder een verbod op publiek bij voetbalwedstrijden.
Voorlopig dus einde aan stadionbezoek helaas.....

www.ad.nl/politiek/nieuwe-coronamaatrege...publiek-br~a1c068dd/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 14:56
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Corona Column #182

Sjarelke schreef : Vanavond worden nieuwe, scherpere Corona-maatregelen afgekondigd, waaronder een verbod op publiek bij voetbalwedstrijden.
Voorlopig dus einde aan stadionbezoek helaas.....

www.ad.nl/politiek/nieuwe-coronamaatrege...publiek-br~a1c068dd/


Ik snap de maatregelen volledig ; uit onderzoek blijkt dat de stadions die zich aan de 1,5m regeling houden een brandhaard zijn voor besmettingen. Neem daarbij de kroegen waarin op 1,5m zittend het virus zijn vrije gang kan gaan. Levensgevaarlijk!

Ik wil het zorgpersoneel absoluut niet voor het hoofd trappen, maar gaat werkelijk waar nergens over. Ja, er is een virus die mijn inzien onder een te grote noemer wordt geschaald en alles binnen dit gebied laat vallen. Eerst was het gevaarlijk voor de ouderen, toen voor de kinderen en nu voor uitgaanspubliek. Wat wordt de volgende doelgroep van dit kabinet?

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 15:27 28 sept 2020 15:28 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Corona Column #183
De enige reden dat deze maatregelen weer moeten worden ingesteld is toch echt alleen de verantwoordelijkheid van een grote groep mensen in onze samenleving die zich niet aan simpele regels als '1,5 meter afstand' kan en wil houden.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Kloeteklaos, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 15:42 28 sept 2020 15:43 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Corona Column #184

Lijnsje@tappunt schreef :

Sjarelke schreef : Vanavond worden nieuwe, scherpere Corona-maatregelen afgekondigd, waaronder een verbod op publiek bij voetbalwedstrijden.
Voorlopig dus einde aan stadionbezoek helaas.....

www.ad.nl/politiek/nieuwe-coronamaatrege...publiek-br~a1c068dd/


Ik snap de maatregelen volledig ; uit onderzoek blijkt dat de stadions die zich aan de 1,5m regeling houden een brandhaard zijn voor besmettingen. Neem daarbij de kroegen waarin op 1,5m zittend het virus zijn vrije gang kan gaan. Levensgevaarlijk!

Ik wil het zorgpersoneel absoluut niet voor het hoofd trappen, maar gaat werkelijk waar nergens over. Ja, er is een virus die mijn inzien onder een te grote noemer wordt geschaald en alles binnen dit gebied laat vallen. Eerst was het gevaarlijk voor de ouderen, toen voor de kinderen en nu voor uitgaanspubliek. Wat wordt de volgende doelgroep van dit kabinet?


De beste stuurlui staan aan wal. Snap je het nou echt niet Lijnsje, of wil je het niet snappen? Het is in essentie niet per se gevaarlijk voor het gros van het uitgaanspubliek, maar ook daar zijn al de nodige uitzonderingen in gevonden. Heb je overgewicht en ga je uit? Zeker weten dat het dan gevaarlijk voor je kan zijn. Deze groep is namelijk kwetsbaar wanneer deze het virus oploopt. Daarnaast gaat het niet direct om of het uitgaanspubliek nou al dan niet kwetsbaar is, maar zij kunnen wél de kwetsbare mensen aansteken. Wil jij ervoor verantwoordelijk zijn dat de oma van Pieke um de hook komt te overlijden omdat je zo nodig de kroeg in moest? Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook niet van overtuigd dat alle (oude, huidige en toekomstige maatregelen) noodzakelijk en effectief zijn, maar het minste dat je kunt doen is je verantwoordelijkheid nemen.

Wat gaat werkelijk waar nergens over? Kun je dat ook uitleggen, of is het gewoon goedkoop "bashen" tegen de politiek en de mensen die deze besluiten nemen? Ik zeg je één ding, ik weet zeker dat je niet in de schoenen zou willen staan van de mensen die momenteel verantwoordelijk zijn voor het beleid in Nederland. En als je het zorgpersoneel niet voor het hoofd wil trappen, dan zou ik je aanraden om eens een dagje mee te gaan lopen op de IC afdeling van corona. En de reguliere zorg is er ook nog, hè. Het was vooraf al gedoemd te mislukken om toeschouwers toe te laten bij het voetbal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 15:51 28 sept 2020 16:10 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2363
Meer
Corona Column #185

Sjotelsplak schreef : De enige reden dat deze maatregelen weer moeten worden ingesteld is toch echt alleen de verantwoordelijkheid van een grote groep mensen in onze samenleving die zich niet aan simpele regels als '1,5 meter afstand' kan en wil houden.



Dit zat er aan te komen,ik zie tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden dat er teveel mensen doen alsof het virus niet meer bestaat.
Deze maatregelen worden voorlopig voor 3 weken afgekondigd en dan bekeken hoe dan verder....Gr opa.

Ps Helaas leven we in een maatschappij waar mensen een verplichting moet worden opgelegd,zo niet dan gebeurd het op vrijwillige basis en dat werkt helaas niet.
Wij zijn niet gewend om onder regime te leven,dit virus gaat gewoon zijn gangetje en is nog steeds aanwezig zoals bij het begin van de uitbraak...wij zijn het virus moe....maar het virus is ons nog niet moe,deze onzichtbare killer gaat gewoon zijn gangetje en zal nog wel enkele jaren blijven hangen.
Hopelijk komt er snel een effectief vaccin,zo niet zitten we nog een hele tijd met deze COVID opgezadeld....Gr opa.

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 16:18
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
Corona Column #186
Voor alle clubs als MVV wordt het zo wel heel moeilijk financieel overeind te blijven. Ik denk dat de clubs uit de KKD nu moeten overleggen met Fox om te proberen alle wedstrijden op een van de Fox-kanalen uit te zenden (wat mij betreft zonder commentaar). Aan de houders van een seizoenskaart kun je dan een tv-licentie geven om de eigen club te volgen.
Verder moet me van het hart dat veel mensen in en rond MVV zo hun best gedaan hebben om het bezoek aan de Geusselt goed te laten verlopen. Al hun inspanningen blijken nu voorlopig vergeefs omdat elders alle regels zo slecht werden nageleefd. Aait Wief c.s., aan jullie alle hulde!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 17:16
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 546
Meer
Corona Column #187

De Zwarte Vogel schreef : Voor alle clubs als MVV wordt het zo wel heel moeilijk financieel overeind te blijven. Ik denk dat de clubs uit de KKD nu moeten overleggen met Fox om te proberen alle wedstrijden op een van de Fox-kanalen uit te zenden (wat mij betreft zonder commentaar). Aan de houders van een seizoenskaart kun je dan een tv-licentie geven om de eigen club te volgen.
Verder moet me van het hart dat veel mensen in en rond MVV zo hun best gedaan hebben om het bezoek aan de Geusselt goed te laten verlopen. Al hun inspanningen blijken nu voorlopig vergeefs omdat elders alle regels zo slecht werden nageleefd. Aait Wief c.s., aan jullie alle hulde!


Waarom wordt het moeilijker? Alleen seizoenskaarten komen binnen. Die centen zijn al binnen. De kosten rond dit soort wedstrijden zijn gigantisch. Waarschijnlijk houden ze geld over.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 17:18
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 280
Meer
Corona Column #188

Lijnsje@tappunt schreef :

Sjarelke schreef : Vanavond worden nieuwe, scherpere Corona-maatregelen afgekondigd, waaronder een verbod op publiek bij voetbalwedstrijden.
Voorlopig dus einde aan stadionbezoek helaas.....

www.ad.nl/politiek/nieuwe-coronamaatrege...publiek-br~a1c068dd/


Ik snap de maatregelen volledig ; uit onderzoek blijkt dat de stadions die zich aan de 1,5m regeling houden een brandhaard zijn voor besmettingen. Neem daarbij de kroegen waarin op 1,5m zittend het virus zijn vrije gang kan gaan. Levensgevaarlijk!

Ik wil het zorgpersoneel absoluut niet voor het hoofd trappen, maar gaat werkelijk waar nergens over. Ja, er is een virus die mijn inzien onder een te grote noemer wordt geschaald en alles binnen dit gebied laat vallen. Eerst was het gevaarlijk voor de ouderen, toen voor de kinderen en nu voor uitgaanspubliek. Wat wordt de volgende doelgroep van dit kabinet?


Maatregelen zijn niet gericht aan een bepaalde doelgroep. De besmettingen en IC-opnames liepen zo hard op dat ons zorgsysteem het over een paar weken al niet meer aan zou kunnen als de lijn zich doorzet. Om een totale lockdown te voorkomen, wordt nu de publieke ruimte flink ingeperkt. Voetbalsupporters (hoewel de grootste zichtbare groep die zich niet meermaals aan de regels hebben gehouden) horen daar ook bij. Net zoals de horeca, musea, dierentuinen, bioscopen wordt stadionbezoek voor een aantal weken beperkt.

Geldt in eerste instantie voor drie weken. Daarin spelen we één thuiswedstrijd. Voor de tickets is al betaald d.m.v seizoenskaarten. Dan blijven de horeca-inkomsten van 1.500 bezoekers over. Valt nog te overzien als het hierbij blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 17:29
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Corona Column #189
Alle maatregelen op een rij:

- Horeca in hele land om 22.00 uur dicht, vanaf 21.00 uur niemand meer naar binnen.

- Bij grote sportevenementen, zoals het profvoetbal, geen publiek meer.

- Thuiswerken gaat strikter gehandhaafd worden. Werkgevers die toch mensen naar kantoor halen, kunnen ‘aangesproken worden’, of zelfs tijdelijk op slot gedaan worden.

- In de supermarkten wordt een winkelwagentje verplicht. Ook komen er speciale tijdstippen voor kwetsbaren om te kunnen winkelen.

- Bezoek thuis wordt maximaal 4 personen. In publieke ruimtes binnen max 30 personen, naast personeel. In buitenlucht groepen van 50 maximaal toegestaa

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 18:54
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 178
Meer
Corona Column #190
De kans dat het mensen onder 19 of 20 jaar treft is 0.001 %
Dus alle Jongeren mogen bij deze gratis naar binnen zou ik zeggen!


Van het land Schweden hoor je niks meer in de Pers, daar is de death rate bij nul aangekomen (kijk maar op Odometer corona)

Vooral waar men strenge maatregels getroffen heeft is het misgegaan:
Bv Bayern heeft meer doden per inwoners-aantal als NRW (hier over de grens, zo groot als NL)
De gek van Bayer (Soeder) wilde zelfs een alcohol verbod 4 weken geleden wat door een rechter werd afgeweerd/ongedaan gemaakt.
Hoe ver wil je wel niet gaan als politicus, om evtl. populair te zijn voor korte tijd?

Ps Remdesivir kan heel behulpzaam zijn (dat wordt inmiddels ook erkend in Duitsland…. Trump (preventief) en die president van Brazilië hebben het gebruikt.
Binnenkort komen er meer middelen op de markt in de Usa.
Nog een lock-down en de Chinezen wrijven zich in de handen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 19:32
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Corona Column #191

FatyPapy1990 schreef : De kans dat het mensen onder 19 of 20 jaar treft is 0.001 %
Dus alle Jongeren mogen bij deze gratis naar binnen zou ik zeggen!


Van het land Schweden hoor je niks meer in de Pers, daar is de death rate bij nul aangekomen (kijk maar op Odometer corona)

Vooral waar men strenge maatregels getroffen heeft is het misgegaan:
Bv Bayern heeft meer doden per inwoners-aantal als NRW (hier over de grens, zo groot als NL)
De gek van Bayer (Soeder) wilde zelfs een alcohol verbod 4 weken geleden wat door een rechter werd afgeweerd/ongedaan gemaakt.
Hoe ver wil je wel niet gaan als politicus, om evtl. populair te zijn voor korte tijd?

Ps Remdesivir kan heel behulpzaam zijn (dat wordt inmiddels ook erkend in Duitsland…. Trump (preventief) en die president van Brazilië hebben het gebruikt.
Binnenkort komen er meer middelen op de markt in de Usa.
Nog een lock-down en de Chinezen wrijven zich in de handen...

Gelieve dit soort bijdrages te behouden voor Facebook.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Jacques, Karakter, opadiehard, Tuor, Boschpoort, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 21:32
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
Corona Column #192

webmastersfm schreef : Waarom wordt het moeilijker? Alleen seizoenskaarten komen binnen. Die centen zijn al binnen. De kosten rond dit soort wedstrijden zijn gigantisch. Waarschijnlijk houden ze geld over.

Lagere sponsorinkomsten, lagere kaartverkoop, verminderde exposure, dat kost geld!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 21:35
Ekstertjj
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Corona Column #193
Ik hoop dat MVV dit gaat 'overleven' financieel gezien.
Als die 3 weken straks 3 maanden ofzo worden heb ik er een hard hoofd in :(
Dat clubs als Ajax, Feyenoord en PSV, AZ het een tijdje kunnen uitzingen ala maar de clubs in de KKD gaan nog eens 3 maanden misschien niet overleven.
Ik hoop sowieso ook, dat aan het einde van het seizoen, als we bijv. 15 van de 19 thuiswedstrijden in een leeg stadion hebben gespeeld, dat wij als supporters hetzelfde doen als afgelopen zomer, het geld bij MVV laten. Als MVV misschien ook nog eens op het einde van het seizoen 2157 SK's moet terugbetalen wordt dat misschien wel helemaal de doodsteek.
Ik doe dat sowieso, of ik nou 10 wedstrijden of 0 wedstrijden zie, ik hoef niks terug, het belangrijkste vind ik dat MVV blijft bestaan en deze crisis heelhuids doorkomt.
Dan maar even niet aan promotie of de toekomst denken, onze eerste zorgen moeten nu zijn dat MVV deze crisis doorkomt en gewoon blijft bestaan!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 22:15
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 960
Meer
Corona Column #194

Ekstertjj schreef : Ik hoop dat MVV dit gaat 'overleven' financieel gezien.
Als die 3 weken straks 3 maanden ofzo worden heb ik er een hard hoofd in :(
Dat clubs als Ajax, Feyenoord en PSV, AZ het een tijdje kunnen uitzingen ala maar de clubs in de KKD gaan nog eens 3 maanden misschien niet overleven.
Ik hoop sowieso ook, dat aan het einde van het seizoen, als we bijv. 15 van de 19 thuiswedstrijden in een leeg stadion hebben gespeeld, dat wij als supporters hetzelfde doen als afgelopen zomer, het geld bij MVV laten. Als MVV misschien ook nog eens op het einde van het seizoen 2157 SK's moet terugbetalen wordt dat misschien wel helemaal de doodsteek.
Ik doe dat sowieso, of ik nou 10 wedstrijden of 0 wedstrijden zie, ik hoef niks terug, het belangrijkste vind ik dat MVV blijft bestaan en deze crisis heelhuids doorkomt.
Dan maar even niet aan promotie of de toekomst denken, onze eerste zorgen moeten nu zijn dat MVV deze crisis doorkomt en gewoon blijft bestaan!!!

Wees gerust, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ook maar 1 euro terug te vragen. En zo zijn -hopelijk- de meesten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Ekstertjj, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2020 00:04
Bungee
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 17
Meer
Corona Column #195
Een voorwaarde bij de aankoop van je seizoenskaart is een onvoorwaardelijke steun voor de club.

Hieronder een stukje tekst van de voorwaarden bij de aanschaf van een seizoenskaart, de korting is nu 20% waar deze eerder 40% was, maar dat maakt geen verschil.

“ Met alle “corona-beperkingen” moeten we er sterk rekening mee houden, dat er geen losse tickets voor thuiswedstrijden zullen worden verkocht, zolang deze maatregelen van kracht blijven.

DUS, wil je als een van #OnzeSterren het nieuwe MVV in ons Stadion De Geusselt aanmoedigen, dan koop je nu die seizoenkaart met 20% korting.

Er is slechts een spelregel:

Je kiest voor onvoorwaardelijke steun voor de club en neemt hiermee afstand van elke vorm van tegemoetkoming als gevolg van de huidige situatie.”

De volledige tekst is te vinden op mvv.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.778 seconden