Corona Column

10 aug 2020 11:51
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Corona Column #76
Coronavirus slaat steeds vaker toe in ere- en eerste divisie

Het coronavirus krijgt steeds nadrukkelijker vat op het betaald voetbal. Nadat de afgelopen weken onder meer al spelers en/of stafleden van Ajax, Willem II, ADO Den Haag en Vitesse waren getroffen, is het nu (weer) raak bij Feyenoord, ADO Den Haag, Willem II en NAC. Hoe moet dit straks in de competitie?

Groeten oet Bierum : Delfzijl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2020 11:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #77
Riemen vast, we gaan een heel turbulente periode in !!!


Nederlandse economie flink geraakt in Q2 door corona crisis

DEN HAAG (AFN) - De Nederlandse economie is in het tweede kwartaal hard getroffen door de coronacrisis. Het bruto binnenlands product daalde in die periode van drie maanden met 8,5 procent ten opzichte van een kwartaal eerder, aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van een eerste berekening. Een dergelijke krimp is volgens het statistiekbureau niet eerder gemeten.

De krimp is voor meer dan de helft toe te schrijven aan de sterk gedaalde consumptie door huishoudens. Verder namen ook de investeringen en de invoer en export sterk af. De krimp in Nederland was wel kleiner dan gemiddeld in de eurozone en in de ons omringende landen zoals Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. "Maar ongekend, of duizend synoniemen voor dat woord", aldus CBS-econoom Peter Hein van Mulligen.


Ook de werkeloosheid stijgt ongekend hard !


www.trouw.nl/economie/de-werkloosheid-st...%2Fwww.google.com%2F

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 11:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #78
De voetbalwereld maakt zich op voor de start ( met publiek)

Van looplijnen in het stadion ,stickers op stoelen ...corona testen voor spelers . Een hele organisatie om het allemaal Covid-19 proof te krijgen
Veel mensen in de voetbalwereld gesproken de laatste weken , die werken bij ere en eerste divisie clubs, en je kunt wel samenvatten dat ze er goed gek van worden.
Klein voorbeeldje , eredivisie club verkoop skybox voor 120.000 per seizoen voor 24 plekken ! Nu mogen er gezien de 1,5 meter slecht 4 mensen op de tribune in die lounge !!
De Corona testen , iedereen die bij een BVO werkt ( dus ook kantoorpersoneel) moet iedere week getest worden , de testen worden via de KNVB ingekocht met reductie maar kosten nog altijd 37,50 per test ! Dus tel maar uit, je zit zo aan 1000 euro per week aan test kosten .

Dan wie mag er het stadion in, ook zo iets dat gaat nog wat worden, bij MVV zullen er maximaal zo 1300-1400 mensen per wedstrijd de Geusselt in mogen gezien de richtlijnen . Er zijn een 2200 kaarten verkocht en een 750 businesskaarten,spelers,ouders per match , afgerond een 3000 kaarten !
Dat betekent dus dat meer dan 50% er per match gewoon niet in mag... hoe MVV dat gaat doen , loten , aanmelden ... geen idee.
Maar de kans is dus groot dat wanneer je altijd met een groepje ging kijken of met iemand er heel vaak de kans bestaat dat je dat niet samen kunt.
Van de 19 thuiswedstrijden , ga je dus zeker 10 wedstrijden niet aanwezig kunnen zijn miet de huidige richtlijnen.

Ik denk dat ik heel vaak voor Fox ga kiezen, als je toch niet naast elkaar mag en kunt zitten of zelfs niet samen kunt inchecken voor een match , dan is Fox het alternatief !

Leuk is het allemaal niet maar ja, en wat te denken aan de omzet van verteer voor VZM die zal ook flink 50-60 procent gaan kelderen ... advies is dus alleen die mensen binnen te laten die uberhaupt iets verteren ! ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 12:03
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Corona Column #79
Jaa Napoleon, in deze ben ik het 100% met je laatste zin eens. Dan ben ik in ieder geval zeker van mijn stoeltje ieder wedstrijd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 12:12
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Corona Column #80

Napoleon schreef : Leuk is het allemaal niet maar ja, en wat te denken aan de omzet van verteer voor VZM die zal ook flink 50-60 procent gaan kelderen ... advies is dus alleen die mensen binnen te laten die uberhaupt iets verteren ! ;-)


Dat kun je natuurlijk niet maken. Ik ben daar niet objectief in aangezien ik niet tot nauwelijks drink, zeker in de Geusselt niet. Daarnaast is het voor iemand met mijn leefstijl onmogelijk om iets te eten bij MVV. Op basis daarvan zou ik met dat argument dus niet binnengelaten moeten worden, ten faveure van de bezoekers die wel eten en drinken in de Geusselt. Natuurlijk snap ik dat vanuit financieel oogpunt wel, als je het puur op die manier bekijkt is het ook een goed argument. En natuurlijk wil ik ook MVV steunen en hoop ik dat er genoeg geld in het laatje komt. Maar vanuit ethisch oogpunt kun je het niet maken om mensen op basis van hun eet- en drinkgedrag de toegang te ontzeggen of juist toe te laten. Daar zal de club toch echt een stuk creatiever in moeten gaan zijn mocht het zo ver komen dat er maar een bepaald deel van de verkochte kaarten toegelaten mag worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 12:24
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #81

Komopdieroeie schreef :

Napoleon schreef : Leuk is het allemaal niet maar ja, en wat te denken aan de omzet van verteer voor VZM die zal ook flink 50-60 procent gaan kelderen ... advies is dus alleen die mensen binnen te laten die uberhaupt iets verteren ! ;-)


Dat kun je natuurlijk niet maken. Ik ben daar niet objectief in aangezien ik niet tot nauwelijks drink, zeker in de Geusselt niet. Daarnaast is het voor iemand met mijn leefstijl onmogelijk om iets te eten bij MVV. Op basis daarvan zou ik met dat argument dus niet binnengelaten moeten worden, ten faveure van de bezoekers die wel eten en drinken in de Geusselt. Natuurlijk snap ik dat vanuit financieel oogpunt wel, als je het puur op die manier bekijkt is het ook een goed argument. En natuurlijk wil ik ook MVV steunen en hoop ik dat er genoeg geld in het laatje komt. Maar vanuit ethisch oogpunt kun je het niet maken om mensen op basis van hun eet- en drinkgedrag de toegang te ontzeggen of juist toe te laten. Daar zal de club toch echt een stuk creatiever in moeten gaan zijn mocht het zo ver komen dat er maar een bepaald deel van de verkochte kaarten toegelaten mag worden.


nee tuurlijk kun je dat niet maken ... staat ook een dikke vette knipoog achter ! Ik denk wel dat je iets moet proberen als MVV om de mensen die wel naar binnen komen iets te laten verteren ( bestellen via een app, dranken op de tribune afgeleverd krijgen een snackbox met partysnacks etc etc , ik verzin maar iets)... en natuurlijk kiest iedereen daar zelf voor ! Maar een beetje snacken of iets drinken voor /na of tijdens een wedstrijd hoort er in mijn beleving echt wel bij....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 12:49
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #82
Ik zou wel bv wat VIP arrangementen gaan samenstellen als ik MVV... leuk “tafeltje” flesje Moet erbij , lekker plankje snacks meet&greet , wedstrijd shirt etc etc ...en dan voor een leuk bedrag wegzetten !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 13:07
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #83
En wat eigenlijk echt leuk is om een paar A- artiesten te boeken , die komen er tussen de 6000-12000 euro voor een klein uurtje optreden . Glennis Grace bv voor rond de 8000 of Tino Martin , Gerard Joling ....daarom heen verkoop je 250 kaartjes ...tafeltjes etc ...70-150 euro per kaartje en dat vooraf van een wedstrijd !! Dan wedstrijdje kijken en dan nog een leuke programma erna ! Daar zit echt wel een verdienmodel in ... Dat kan je op wedstrijddagen doen maar ook op niet wedstrijd dagen ... dan gebruik je de BC op een andere manier ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 13:24
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Corona Column #84
Of Veer zien MVV leden en supporter club leden als eerste voorang geven bij thuis wedstrijden om te komen kijken .............


maar ook dit is geen oplossing....... dus maar loten ... .....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 13:43
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Corona Column #85
Ik wil best met een potje bier de 1,5 meter polonaise lopen met Beppie voorop. Maar Glennis nogwat en Tino laat ik toch even schieten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Karakter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 16:11 17 aug 2020 16:13 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
Corona Column #86
Familieleden van spelers of mensen die de Geusselt zelden van binnen zien, meeloten. Maar zo zal het waarschijnlijk wel gaan...

Hoe lang denken voetbalclubs overigens nog nodig te hebben om te communiceren hoeveel mensen toegang krijgen en onder welke criteria dit gebeurt. Moet dit nog allemaal langs de veiligheidsdriehoek. Het is vrijwel stil in ere/eerste divisie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2020 17:00
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Corona Column #87
In elk geval nog geen enkele aanstalten om het buffervak G op de Boschpoort open te gooien. Daar ligt nog gewoon een spandoek overheen. Seizoenskaarten ook weer erg laat, terwijl die al lang geprint hadden kunnen worden. Belachelijke en ondoordachte nieuwe eisen aan (vrijwillige) stewards. Ik weet het niet hoor...je mag hopen dat Noor samen met zijn commerciele team druk bezig is met het binnenhalen van een hoofdsponsor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2020 20:52
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #88
De speech van Rutte en Co , geeft weinig nieuwe inzichten , dus het voetbal kan zich nu toch wel gaan opmaken voor de start met “beperkt “ publiek !!

Benieuwd wanneer de duidelijkheid wordt verschaft hoe de “verdeling” van beschikbare plaatsen wordt verdeeld en wie naar binnen mag , daar waar de vraag het aanbod overtreft ....nieuw voor ons !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2020 22:34
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
Corona Column #89
Daar kun je benieuwd naar zijn Napoleon ? hoeveel mensen er nog een stadion inmogen als mensen niet luisteren naar de wetenschap kan het jaren duren voor je weet hoeveel mensen een stadion nog in mogen . of er nooit meer inkomen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 08:47
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Corona Column #90
De Limburgse economie is zeer hard getroffen door Corona volgens onderzoek


www.1limburg.nl/cbs-grote-krimp-limburgs...ona?context=topstory

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.449 seconden