Corona Column

19 aug 2020 13:07
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Corona Column #91
Ik heb in het verleden al een keer een post gemaakt over de aantallen toeshouwers in de geuselt. Er werd toen geroepen dat er 35% naar binnenmocht. Toen heb ik al geroepen dat dat voor MVV te hoog was en niet realiseerbaar gaat zijn. Ik ben bang dat de getallen die Napoleon aangeeft realistischer zijn. Of we echt naar binnen mogen gaat afhangen van de toename van corona en hoe mensen zich gaan gedragen. Indien er net zoals tijdens de training van feyenoord gezongen wordt zal het feest snel afgelopen zijn en is niemand meer welkom.

Ja natuurlijk hoort zingen / juigen bij voetbal. Alleen niet op het moment dat Corona weer in opkomst is. Persoonlijk denk ik dat het NIET haalbaar is. Ook bij de oefen wedstrijd van groningen werd er gezongen en gejuigd terwijl dat een wedstrijd was om te testen. Toen was corona nog een beetje bedaard en onderdrukt maar nu is het weer in opkomst en zal het niet toegestaan zijn toch te zingen / schreeuwen. Makkelijker gezegd dat gedaan maar dan is er de volgende wedstrijd niemand meer welkom. Want we weten allemaal hoe het gaat, de dag erna staan er filmpjes online en kan niemand er meer onderuit dat clubs zich niet aan de regels houden.

Ik hoop voor iedere supporter en club het beste, zoveel mogelijk mensen in een stadion, zoveel mogelijk drank verkoop en ga zo maar door. Helaas ben ik bang dat we ( supporters ) het feestje voor onszelf zullen verpesten. ( dit hoeven geen MVV supporters te zijn ). Maar overal waar je kijkt zijn er mensen die SCHIJT hebben aan de regels.

En als je al naar binnenmag is dat dus niet samen met vrienden, alleen personen uit het zelfde gezin mogen samenzitten. MVV kan vaak genoeg dingen niet optijd regelen, dus ga er ook maar niet van uit dat MVV zijn/ haar best zal doen om vrienden bij elkaar in de buurt te plaatsen. Tenzij je bij binnenkomst een plaats krijgt toegewezen dan is de kans nog aanwezig dat als je samen naar binnengaat je redelijk bij elkaar in de buurt zult zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 21:21
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Corona Column #92
Bericht van MVV: de club garandeert iedere SK-houder 2 van de 4 thuiswedstrijden in de eerste periode. Hoe daar precies invulling aan wordt gegeven, moet nog blijken. Verder dan de eerste periode wordt op dit moment nog niet gekeken vanwege de onvoorspelbaarheid van de coronacrisis.

Ik vind het jammer, maar kan me er gezien de huidige omstandigheden wel in vinden. Het enig wat je kan doen, is de club steunen.
Ik hoop dat de omstandigheden het toelaten om de capaciteit op termijn op te schroeven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2020 21:39
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Corona Column #93
Niks opmerkelijks dat je maar 50 procent aanwezig kunt zijn, het is al überhaupt fijn dat je er voor de helft bij kunt zijn ...dat kan ook nog zo maar veranderen als we richting Oktober en November gaan ... Daarnaast hebben we Fox sports nog , niks aan de hand . Ik vind het prima , duidelijk statement van MVV Maastricht en het is nu eenmaal zoals het is ... !! Over een jaar zijn we weer in t normale leven !! En dit wordt toch een tussenjaar ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 08:36 20 aug 2020 08:39 door mvv supporter.
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Corona Column #94
nou dat betekent dus dat er maar max 1500 man in het stadion kunnen / mogen. Precies wat door velen in het begin geroepen werd. Maar door bepaalde mensen totaal niet realistisch geacht werd. Enkele die schijnbaar niet naar het nieuws kijken en toch dachten dat er 3500 man per wedstrijd binnen konden zullen nu wel teleurgesteld zijn. Zolang Corona terein wint zullen deze aantallen NIET stijgen en zullen de regels alleen maar strenger worden.
het zou me niet eens verbazen dat na de eerste wedstrijd het publiek niet eens meer welkom is want er zal gezongen en geschreeuwd worden. Wat ook te begrijpen is. Maar helaas averechts gaat werken.


En gelukkig / helaas hebben veel mensen een seizoenskaart gekocht om de club te steunen, maar die normaal NIET naar MVV gingen. ik denk dat dit wel eens voor problemen kan zorgen want die mensen mogen dus naar een wedstrijd komen. Echter zullen ze dat niet doen ( want normaal gingen ze ook niet, en nu zullen ze alleen moeten zitten ). Ik ben bang dat voor kleine clubs zoals MVV dat dus niet te regelen gaat zijn. en dus hierdoor er toch lege plekken zullen zijn van mensen die niet komen opdagen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 10:51
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 899
Meer
Corona Column #95
We moeten ons ook niet blindstaren op het aantal seizoenkaarten qua aantal mensen die naar binnen mogen.
Sponsorkaarten, perskaarten, kaarten voor spelers/familie/medewerkers/vrijwilligers, kaarten voor de tegenstander komen daar ook nog eens bij. Dus dan kan het weldegelijk zo zijn dat niet iedere seizoenkaarthouder naar binnen mag binnen de 1,5m opstelling.
Het is wat het is.
Tuurlijk zou ik liever alle wedstrijden zien, maar ben blij met de lage prijs voor de seizoenkaart en het feit dat ik MVV zo toch een klein beetje heb kunnen steunen in deze zware tijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 11:14 20 aug 2020 11:15 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Corona Column #96
E Behuurlek aontal sezoenskaarte valle dink iech wel oonder lui vaan 1 gezin/adres, dus dat zouw daan toch ouch behuurlek get ruimte mote kinne versjaffe?

En stèl noe 'ns tot 't via loting geit, en de ''gelökkege'' neet kump opdage, daan zitte v'r m'ch sjoen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 11:25
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 923
Meer
Onderwerp Auteur
Corona Column #97
Degenen die wel binnen mogen komen, maar om een of andere reden verhinderd zijn, kunnen dit aan MVV melden, zodat een plaats vrijkomt voor iemand die wel graag wil komen. Zelf heb ik al gezien dat een enkele thuiswedstrijd zo laat begint dat het onmogelijk wordt naar huis te komen voor een supporter op afstand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 13:20
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Corona Column #98
Dus toch de absolute minimumgrens van 15%. Benieuwd of het uitvak en Vak G nog opengaan voor publiek, of dat MVV het wel goed vindt zo.

Benieuwd of ook echt stewards bij elk vak bovenaan de trappen staan zoals bij de afgelopen wedstrijd. Kunnen ze anderhalf meter in de gaten houden (behalve als je langs ze moet op die trap van 1 meter breed) en direct ook maar mensen een stadionverbod opleggen die een sigaretje durven op te steken, wat dat dan ook met Corona te maken moge hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 13:55
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
Corona Column #99
De sigaret heet natuurlijk niks te maken met Corona, wel met het feit dat der een algeheel rookverbod in het ganse stadion is (dus aog de grachte).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 16:28 20 aug 2020 16:29 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Corona Column #100
Volgens mij regelde zich dat vrij goed onderling en hebben we echt geen extra law and order nodig op dat punt. Maar onder het mom van corona mag je straks steeds minder. Natuurlijk veiligheid voorop, maar niet voor het gemak nog meer restricties invoeren of extra gaan handhaven onder het mom van Corona. Je jaagt mensen het stadion uit, zeker een groot deel van mijn vak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 16:37
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Corona Column #101

Hill28 schreef : Volgens mij regelde zich dat vrij goed onderling en hebben we echt geen extra law and order nodig op dat punt. Maar onder het mom van corona mag je straks steeds minder. Natuurlijk veiligheid voorop, maar niet voor het gemak nog meer restricties invoeren of extra gaan handhaven onder het mom van Corona. Je jaagt mensen het stadion uit, zeker een groot deel van mijn vak.


Het rookverbod komt van de KNVB, niet MVV en heeft niks met Corona te maken. Dat zou sowieso ingevoerd worden dit seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2020 17:38
Yannick
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 77
Meer
Corona Column #102
@De Zwarte Vogel en wie zou ik dan moeten mailen bij MVV? Op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. heb ik nog nooit een reactie mogen ontvangen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2020 08:46
Bromsnor-West
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Corona Column #103
Jongens & dames

Ik wil toch even iets kwijt. MVV communiceert dat iedere SK minimaal 2 van de 4 thuiswedstrijden mag komen kijken in de 1ste periode. Het lijkt net of er een bom ontploft van zeikerds op de Social media kanalen van MVV.

Ten eerste onthoud even dat bij meerde clubs in Nederland dit probleem al zowiezo is en je daar niemand zo open ziet klagen & zeuren.

Ten tweede zoeen 90% van de mensen die een seizoenskaart gekocht hebben. Hebben allemaal aan 60% korting gekocht.

Ten derde en voor mij toch een belangrijke reden. Wij kennen allemaal wel het gezeik van het RIVM & KNVB met regeltjes dit en dat. Maar voor de mensen die ook op FB direct zetten capaciteit is zoveel van de Geusselt. Dus mogen we zoveel procent binnen. Je moet ook aan de infrastructuur van het stadion met ingang & uitgang denken. Wc’s (Moeten extra gebeurd worden) en drank punten. Rookersruimte( moet buiten gecreëerd worden) maken want dit is verplicht van dit jaar. Stadion moeten allemaal rookvrij zijn hè.

MVV is meer kwijt door met supporters te voetballen en zal er door deze regeltjes ook niks aan verdienen. Dan achter gesloten deuren. Dus zeik allemaal niet zo en wees blij dat ons clubje van alles probeert te doen om SK binnen te laten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Ben Salemans, Anna D., hindriks, opadiehard, jovkle, Boschpoort, bokkesprongen, Komopdieroeie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2020 10:47 21 aug 2020 10:47 door Komopdieroeie.
Komopdieroeie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 267
Meer
Corona Column #104

Bromsnor-West schreef : Jongens & dames

Ik wil toch even iets kwijt. MVV communiceert dat iedere SK minimaal 2 van de 4 thuiswedstrijden mag komen kijken in de 1ste periode. Het lijkt net of er een bom ontploft van zeikerds op de Social media kanalen van MVV.

Ten eerste onthoud even dat bij meerde clubs in Nederland dit probleem al zowiezo is en je daar niemand zo open ziet klagen & zeuren.

Ten tweede zoeen 90% van de mensen die een seizoenskaart gekocht hebben. Hebben allemaal aan 60% korting gekocht.

Ten derde en voor mij toch een belangrijke reden. Wij kennen allemaal wel het gezeik van het RIVM & KNVB met regeltjes dit en dat. Maar voor de mensen die ook op FB direct zetten capaciteit is zoveel van de Geusselt. Dus mogen we zoveel procent binnen. Je moet ook aan de infrastructuur van het stadion met ingang & uitgang denken. Wc’s (Moeten extra gebeurd worden) en drank punten. Rookersruimte( moet buiten gecreëerd worden) maken want dit is verplicht van dit jaar. Stadion moeten allemaal rookvrij zijn hè.

MVV is meer kwijt door met supporters te voetballen en zal er door deze regeltjes ook niks aan verdienen. Dan achter gesloten deuren. Dus zeik allemaal niet zo en wees blij dat ons clubje van alles probeert te doen om SK binnen te laten.


Bromsnor, ik ben het met je eens en velen anderen met ons denk ik. Het probleem is dat social media vaak een heel verkeerd beeld geeft, het is niet representatief voor hoe de overgrote meerderheid hierin staat. De mensen die nog regelmatig comments plaatsen op FB zijn sowieso voor 80% azijnzeikers. Helaas laten de mensen die wel begrip en respect hebben voor de situatie van MVV en het (betaald) voetbal in het algemeen, maar ook alles dat nu speelt in de maatschappij, zich veel minder horen op bijvoorbeeld Facebook. Daardoor lijkt het weliswaar alsof iedereen helemaal gek wordt en in dit geval MVV van alles en nog wat aanrekent. Dit zal ook altijd wel zo blijven, we zijn immers geneigd om eerder een recensie/opmerking of iets anders online te plaatsen wanneer ons iets niet aanstaat dan wanneer we ergens over te spreken zijn.

Wel ben ik benieuwd waar je het vandaan haalt dat dit allemaal bij andere clubs niet gebeurd? Heb je de fora, websites en FB pagina's van al deze clubs doorgespit en toen geconcludeerd dat iedereen het prima vindt zo, of is het een aanname?

Helaas zijn er mensen die gedacht hebben de SK te kopen tegen gereduceerd tarief en daarmee dachten: koopje! Die komen nu bedrogen uit. We wisten allemaal toch wel dat de kans klein was (en nog steeds is) dat we dit seizoen gezellig 19 keer naar de Geusselt kunnen om naar onze club te gaan kijken. Maar ja, sommige mensen schreeuwen gewoon graag en hebben letterlijk op alles iets aan te merken. Helaas voert die groep dan ook direct de boventoon op social media en met name FB, simpelweg omdat ze het hardst schreeuwen en als je er op een normale, onderbouwde manier op reageert vanuit een ander standpunt dan ben je een mak schaap dat in de avond lekker op de schoot kruipt bij onze minister president of minister van volksgezondheid. Als deze mensen denken dat MVV dit doet om supportertjes te pesten of vanuit onwelwillendheid dan hebben ze een gigantische plank voor de kop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Frostie_999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2020 15:51
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Corona Column #105
Veiligheid voorop, maar ik verwacht op zijn minst inventieve oplossingen van MVV om - binnen de coronamaatregelen - zoveel mogelijk mensen toegang te verlenen. Niet het gebruikelijk zaagsel-denken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden