Seizoen 2020 - 2021

19 mei 2020 09:29
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3796
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #16

Belgske schreef : Maakt toch wel pijnlijk het verschil duidelijk tussen een ambitieuze club als Almere die erin slagen om op een creatieve manier de corona-crisis in de mate van het mogelijke ten goede te gebruiken en een ambitieloze club als MVV die eigenlijk alleen gericht is op overleven. Alle respect voor Erens, maar als je dat interview ziet, word je als sponsor/fan/neutrale volger toch niet bepaald enthousiast om volgend seizoen eens een wedstrijd van MVV te gaan bekijken. Volgens mij moet je als club ten alle tijden proberen aantrekkelijk te blijven en dat doe je in ieder geval niét door uit te stralen dat het allemaal heel zwaar en vervelend wordt.



Dit was precies wat ik dacht. Het gaat hier over 8000 of 4000 seizoenskaarten. Al is het een symoblische kaart voor een lagere prijs, dat krijgt MVV nooit verkocht op dit moment. De sfeer rond de club als organisatie is ver onder het vriespunt en optredens zoals die van Erens maken dat eerder erger dan beter.

Een dynamische organisatie die uitstraalt dat juist nu de schouders er onder gaan en dat we samen de club naar een hoger plan tillen. Dat heeft de club nodig. En dan nog zullen er de eerste tijd veel mensen niet meedoen, eerst zien dan geloven. Almere is hier al jaren mee bezig. Tijd dat MVV ook begint.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Huib, opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 10:30
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1846
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #17

Jacques schreef :

Belgske schreef : Maakt toch wel pijnlijk het verschil duidelijk tussen een ambitieuze club als Almere die erin slagen om op een creatieve manier de corona-crisis in de mate van het mogelijke ten goede te gebruiken en een ambitieloze club als MVV die eigenlijk alleen gericht is op overleven. Alle respect voor Erens, maar als je dat interview ziet, word je als sponsor/fan/neutrale volger toch niet bepaald enthousiast om volgend seizoen eens een wedstrijd van MVV te gaan bekijken. Volgens mij moet je als club ten alle tijden proberen aantrekkelijk te blijven en dat doe je in ieder geval niét door uit te stralen dat het allemaal heel zwaar en vervelend wordt.



Dit was precies wat ik dacht. Het gaat hier over 8000 of 4000 seizoenskaarten. Al is het een symoblische kaart voor een lagere prijs, dat krijgt MVV nooit verkocht op dit moment. De sfeer rond de club als organisatie is ver onder het vriespunt en optredens zoals die van Erens maken dat eerder erger dan beter.

Een dynamische organisatie die uitstraalt dat juist nu de schouders er onder gaan en dat we samen de club naar een hoger plan tillen. Dat heeft de club nodig. En dan nog zullen er de eerste tijd veel mensen niet meedoen, eerst zien dan geloven. Almere is hier al jaren mee bezig. Tijd dat MVV ook begint.



Ik denk dat we het als MVV wel kunnen we hebben ongeveer 3,5 maand tijd om 8000 kaarten te verkopen tegen 49,95 of 59,95 ...of welke prijs dan ook. Het is nu het moment om een andere koers in te zetten en dit signaal zou dat versterken ( in mijn ogen) en idd Frans Erens daar wordt je niet warm van als je dat ziet en hoort... je kunt het hem ook niet kwalijk nemen dat kan hij niet
MVV zou een commercial moeten maken met allemaal bekende Maastrichtenaren en prominenten die deze actie ondersteunen en een kaart "nemen"
Ik noem maar Tom Dumolin, Burgemeester Penn, Willy Borkamp, Johan Derksen...verzin maar een lijst... en lekker liedje er onder en dit viraal laten gaan...
De volgende gebruiker (s) zei dank u daan4suz, Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 11:00
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #18
De 1500-2000 SK's die MVV zo'n beetje standaard verkoopt is aan een groep die linksom of rechtsom toch wel een SK koopt ook al vallen de sportieve/financiële prestaties tegen. En dan zou je opeens 8000 kaarten verkopen als je ze voor €50 gaat verkopen? Aan wie dan? Het momentum ligt niet bepaald bij MVV en er is grote onzekerheid vanwege de aanhoudende corona crisis. Wat als er een heel seizoen of een groot gedeelte van het seizoen zonder publiek gespeeld gaat worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 11:06
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1846
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #19

Gohf schreef : De 1500-2000 SK's die MVV zo'n beetje standaard verkoopt is aan een groep die linksom of rechtsom toch wel een SK koopt ook al vallen de sportieve/financiële prestaties tegen. En dan zou je opeens 8000 kaarten verkopen als je ze voor €50 gaat verkopen? Aan wie dan? Het momentum ligt niet bepaald bij MVV en er is grote onzekerheid vanwege de aanhoudende corona crisis. Wat als er een heel seizoen of een groot gedeelte van het seizoen zonder publiek gespeeld gaat worden?


het is hoe je denkt en hoe je het ziet... de 1500 kunnen er nu 1, 2 of 3 bijnemen...ik zou dat doen bv . Dus die 1500 kunnen er snel 4000 worden

MVV heeft 20.000 volgers op FB en 10.000 op insta ... voor € 50,- je club steunen en tevens een seizoenskaart hebben ik ben er van overtuigd dat met goede en slimme marketing dat t moeten lukken en we hoeven ze niet in 2 weken te verkopen we hebben 3,5 maand !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 11:21
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 599
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #20
Is leuk bedacht hoor, maar stel ik koop 3 kaarten voor de prijs van 1 kaart, want daar komt het ongeveer op neer.
Als dan na aankomend seizoen weer de normale prijs betaald moet worden hou ik die 2 andere seizoenskaarten echt niet meer.

En de mensen die ik soms meeneem hebben niet altijd de mogelijkheid om naar MVV te gaan, en dan heeft dat niet eens te maken met financiën.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 11:26
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #21
Beste Napoleon, alle ideeje zien welkom. Veer zien allemaol op de huugte vaan diene inzat en planne. In mien optiek zien d'r twie kernpunte die belangrijk zien um MVV op un hoeger plan te bringer. Veur miech zien dat de pijlers Facilitair en Prestatie. Veer hubbe jaomer genoog met de Geusselt un stadion boe d'n tied stil heet gestande en in ut moderne voetbalmodel weinig te beeje heet. De hubs ieder de optie geneump um gebruik te maake vaan de kinnis en innovativiteit vaan de studente, is ut un idee um die jongens un plan te laote bedinke wie de Geusselt met slum ingreepe en wienig koste te Upgrade?
Prestaties:netuurlijk moot ut op ut veld gebeuren, leefs op natuurgraas, welk bedrief zow es paradepeerdsje un supergooi mat neer wille legke in ruil veur 1 seizoen gratis reclame bijveurbeeld, es ut kin met verwerming en dreinage. De mat in de Geusselt vaan veur ut dreije vaan ut veld waor ein vaan de beste vaan ut land. Es de umstandighede good zien bevordert dat de prestaties en wille ouch speulers geere koume.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 11:30
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #22

Napoleon schreef : Dit was precies wat ik dacht. Het gaat hier over 8000 of 4000 seizoenskaarten. Al is het een symoblische kaart voor een lagere prijs, dat krijgt MVV nooit verkocht op dit moment. De sfeer rond de club als organisatie is ver onder het vriespunt en optredens zoals die van Erens maken dat eerder erger dan beter.

Een dynamische organisatie die uitstraalt dat juist nu de schouders er onder gaan en dat we samen de club naar een hoger plan tillen. Dat heeft de club nodig. En dan nog zullen er de eerste tijd veel mensen niet meedoen, eerst zien dan geloven. Almere is hier al jaren mee bezig. Tijd dat MVV ook begint.



Ik denk dat we het als MVV wel kunnen we hebben ongeveer 3,5 maand tijd om 8000 kaarten te verkopen tegen 49,95 of 59,95 ...of welke prijs dan ook. Het is nu het moment om een andere koers in te zetten en dit signaal zou dat versterken ( in mijn ogen) en idd Frans Erens daar wordt je niet warm van als je dat ziet en hoort... je kunt het hem ook niet kwalijk nemen dat kan hij niet
MVV zou een commercial moeten maken met allemaal bekende Maastrichtenaren en prominenten die deze actie ondersteunen en een kaart "nemen"
Ik noem maar Tom Dumolin, Burgemeester Penn, Willy Borkamp, Johan Derksen...verzin maar een lijst... en lekker liedje er onder en dit viraal laten gaan...[/quote]

Ik ben helaas in een positie dat ik op vrijdag doorgaans nooit naar het voetbal kan. Die paar keer dat ik kan gaan koop ik dan ook een los ticket. Als er seizoenkaarten aangeboden zouden worden voor 50 of 100 euro zou ik deze zeker kopen, daar ik de club dan kan steunen en er misschien voor mijzelf ook nog wel 'winst' in zit, namelijk het bezoeken van enkele wedstrijden (of niet..). 2 seizoenkaarten acties zie ik dan weer niet zo zitten. Ik denk dat dat ook zal leiden tot een korte termijn opleving, áls het al een opleving in gang zet. Daarnaast blijf ik ervan overtuigd dat die shirtactie zeker ook een succes zal worden. Dat kan best naast een shirtsponsor als je die ook nog binnen zou kunnen halen. Of het logo van de shirtsponsor wordt ook door namen gevormd. Bij dat Naga Solar logo zou dat bijvoorbeeld prima kunnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 11:58 19 mei 2020 12:05 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 700
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #23
@Napoleon, jij bent dus niet op de hoogte welke gedachten men heeft op dit moment tav seizoenskaarten en losse kaarten ?
Huidige sk houders zover gaan krijgen zal wel lukken met zo'n prijzen. Supporters die afgelopen 2 seizoenen geen kaart meer hebben gepakt terug over de streep trekken of de losse kaartkopers, is al een grotere opgave. Buiten deze groep al helemaal. Denk dat de uitstraling nu van de club, de organisatie, het feit dat er weer een nieuw elftal moet worden samengesteld, coronatijd (inclusief over de top bangmakerij + 1.5mtr regels), niet echt ingrediënten zijn dat er grote 'schwung' in gaat komen om er 6000-7000 te verkopen. Ook de negatieve gedachten van afgelopen seizoen zijn nog vers. Sk'en flink verhoogd, kids <12 niet meer gratis, organisatie uitgebreid maar op het veld weinig prestaties, supporterbenadering, trainer, nog steeds slechte faciliteiten. Misschien met deze prijzen wel meteen een manier dat allemaal weg te poetsen en er een streep onder te zetten, maar dat moet dan tegelijkertijd ook ondersteund worden door goede commerciële en organisatorische plannen. Het interview met directeur a.i. Erens verraad niet heel veel goeds. Bij Almere is wat dat betreft het momentum beter. Terechte vraag eerder, als men volgend jaar weer de (te) hoge oude prijzen hanteert, of de prestaties leveren geen playoff op, verlies je de mensen weer.

Ajax heeft overigens besloten dat bij elke niet gespeelde wedstrijd men één-zeventiende van de aanschafprijs kan terugkrijgen. Bij totaal geen publiek kan men de volledige aanschafprijs terugvragen. Wel de meest eerlijke vorm, realistisch, waarschijnlijk niet voor 95% van de clubs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 12:20
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1846
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #24
Het idee is door Zowiezoe geplaatst op dit forum en ik juich het idee alleen maar toe ..
Seizoenkaarten goedkoper maken ipv duurder is alleen maar een goed idee , en al helemaal nu ! ( en ja ik ken de gedachten met nieuwe seizoenskaarten) En dit zijn bijzondere tijden dus moet je ook bijzondere zaken verzinnen.

Ik denk dat juist nu de tijd is voor een grote schwung als het gaat om loyaliteit , en ik ben het met je eens en ook met andere forum leden dat MVV veel "goodwill"heeft verspeeld de laatste jaren , zeker dit seizoen . Maar daar zetten we met nieuw fris en afwijkend en uitdagend beleid wat mij betreft een streep onder... we zetten de schouders eronder en gaan er iets van maken.
Tot nu toe zie ik weinig vernieuwend bij MVV voorbij komen , de Haw Pin actie voor horeca is sympathiek maar met € 7,50 per poster en 500 verkochte posters heb je een omzet van € 3750,- moeten kosten vanaf en blijft 40% over voor de KHN is € 1500,- tja zeg het maar..

Maar het is in ieder geval de hoogste tijd voor een duidelijke koers waarin we als club perspectief zien .. AD , Trainer , spelers etc etc ...dat helpt alleen maar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 13:24
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #25

Roed en Wit 70 schreef : Ajax heeft overigens besloten dat bij elke niet gespeelde wedstrijd men één-zeventiende van de aanschafprijs kan terugkrijgen. Bij totaal geen publiek kan men de volledige aanschafprijs terugvragen. Wel de meest eerlijke vorm, realistisch, waarschijnlijk niet voor 95% van de clubs.


Om dit te kunnen doen heb je voldoende eigen vermogen nodig. MVV heeft het geld van de seizoenskaarten nodig om de begroting rond te maken en kan niet achteraf gaan terugstorten naar seizoenskaarthouders als zij de wedstrijd niet mochten bezoeken. Dat geld is er gewoonweg niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 13:45 19 mei 2020 13:46 door Zoewiezoe.
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #26
Precies Hugo. MVV heeft geen buffer om seizoenskaarten te gaan verkopen en daaraan een soort terugbetalingsgarantie/systeem te koppelen. Sterker nog: MVV moet voor het seizoen begint zoveel mogelijk gelden uit kaartverkoop binnen hebben. Ik denk ook dat de reguliere seizoenkaartverkoop komend seizoen lastig zal zijn. Ondanks dat zie je bij meerdere clubs in binnen en buitenland dat supporters staan te trappelen om hun club te steunen en wel degelijk een seizoenkaart willen kopen, ondanks de onzekerheden over wedstrijdbezoek. Ook bij ons zullen er echt wel een paar honderd rondlopen die dat absoluut zullen doen. Maar als er geen wedstrijd met publiek gespeeld gespeeld gaat worden is de dagverkoop nul.....daarnaast geen omzet aan drank en worst dus ook die bron droogt op.
Dus je zult wel met iets anders moeten komen lijkt me.
Er zijn voor diverse sectoren ondersteuningsacties. MVV doet er zelf aan mee; de horeca, de voedselbank.
Ik zou het toch vreemd vinden als we de stad niet een beetje warm zouden krijgen voor een MVV ondersteuningsactie. Het model Almere sprak mij direct bijzonder aan. Over hoeveel kaarten hebben we het het bij MVV ?
8800 capaciteit. Daarvan gaan er ca 500 af voor het uitvak (en ja, ik weet dat dat niet meer helemaal opgaat omdat er geen 500 meer in mogen. Maar die stoelen zijn er wel. En zitten ook in die 8800, dus voor de telling is dat om het even). Hoeveel kaarten gaan er af voor de sponsoren, personeel, familieleden van selectiespelers en vrijkaarten? Geen idee; zeg eens 1000 per wedstrijd.
Dus dan blijven er 7300 ver. Stel nou eens dat de huidige seizoenskaarthouders voor de aangenomen prijs van 50 euro allemaal verlengen. Stel dat zijn er 1600. Dan blijven er dus welgeteld nog 5700 over om te verpatsen. Zijn er geen 8000. En vergeet niet, de sponsorstoelen en het uitvak brengen ook geld op.
Ik zag dat er geschreven werd dat huidige seizoenkaarthouders er voor zo'n prijs ook wel 2 of 3 zouden kopen. Dat zou ik ook doen. Kijken of ik vrienden of familie een keertje zo gek krijg om mee te gaan.
Waar het volgens mij om gaat is dat er iets moet gebeuren om de zaak weer een beetje kleur op de wangen te laten krijgen. Want de keerzijde is ook simpel: als er niks gebeurd blijft het een dooie boel. Maar stel er mag vanaf bv oktober wel weer met publiek gespeeld worden... dan zullen er toch zeker een deel van de 'nieuwe' kaarthouders een keer willen komen kijken. Dus meer publiek; goed voor sfeer en horecaomzet en dat zal ook voor de ploeg positief werken. En je zult maar een keer in een flow zitten en de pannen van het dak spelen....dan zit het zo vol. Want de kaarten zijn verkocht.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 16:28
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #27
Jongens en toch maar blijven hopen op de mensen die er nu aan het roer zitten.geloven jullie het zelf nog. Ik niet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 18:06
Draankörgel
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #28
Wat dit betreft denk ik dat een seizoenskaart à €50,- wel degelijk een optie is om de boel voller te krijgen. Er zijn genoeg mensen/vrienden/kennissen die het echt wel leuk vinden enkele malen per seizoen te komen, maar hier normaal gesproken echt geen SK voor aanschaffen. Ik ben er van overtuigd dat deze personen dan ipv 3 losse kaartjes echt wel een SK kopen en er dan 10 van de 18 komen.

@Dreeke, ik begin langzaam aan de toegevoegde waarde van je posts in te zien. Dankjewel hiervoor
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lijnsje@tappunt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 18:22
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1002
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #29

dreekemvvke schreef : Jongens en toch maar blijven hopen op de mensen die er nu aan het roer zitten.geloven jullie het zelf nog. Ik niet


Natuurlijk heeft dreekemvvke hier een punt. Deze actie kun je alleen doen met een nieuw bestuur! Het huidige bestuur kan deze actie simpelweg niet vormgeven!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2020 20:50
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 801
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #30
Allemaal leuk en aardig deze suggesties om MVV te helpen aan 8000 kaartjes maar toch is de korste weg ..............


Wordt id van Veer Zien MVV voor de prijs van 4 glazen Bier per maand .............Helaas maar 300 leden ........maak er eens 800 van is de helft van het
aantal seizoens kaart houders[ .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Ben Salemans, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.249 seconden