Seizoen 2020 - 2021

08 mei 2020 22:04 08 mei 2020 22:05 door De Zwarte Vogel.
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 918
Meer
Onderwerp Auteur
Seizoen 2020 - 2021 #1
Op dit moment is onzekerheid troef, maar zeker is wel dat ik een nieuwe seizoenkaart zal nemen. Als we dan niet naar de wedstrijd, naar de Geusselt mogen, dan stel ik voor dat de seizoenkaart recht geeft op een rechtstreekse verbinding met Fox, zodat de seizoenkaart recht geeft op "gratis" thuis kijken van de thuiswedstrijden van MVV. Als dan de fervente supportersgroepen zorgen voor geluidssteun op afstand, hebben we toch een avondje MVV. Wellicht kun je dit koppelen aan korte reclames voor de MVV-sponsoren. In deze moderne tijd moet dat toch een fluitje van een cent zijn!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, johan, opadiehard, Tuor, Lassie80, Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 10:13
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 272
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #2
Volstrekt begrijpelijk dat supporters huiverig zullen zijn om een seizoenskaart aan te schaffen wanneer het nog niet duidelijk is of (en zo ja, hoeveel) wedstrijden met publiek gespeeld zullen worden.
Ik was positief verrast over het plan van PSV voor de seizoenskaarten van 2020/2021. Supporters krijgen de mogelijkheid om een seizoenskaart te kopen voor een bepaald aantal thuiswedstrijden. MVV kan dit aantal vooraf bepalen, maar ook de supporter het laten kiezen.

Kunnen er minder wedstrijden met publiek gespeeld worden dan het aantal waarop de seizoenskaart recht geeft? Dan krijg je de helft (er zijn andere percentages denkbaar) van de waarde van de overgebleven wedstrijden terug. Wordt er meer gespeeld? Dan betaal je naar rato evenveel als voor de reeds bezochte wedstrijden.

In dit geval kunnen we toch onze club financieel ondersteunen, maar het risico voor de supporter beperken doordat ze een gedeelte van hun geld terug kunnen krijgen wanneer er niet met publiek gespeeld mag worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2020 11:35
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 700
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #3
Dat betekent wel dat je als club een reservering moet doen voor eind volgend seizoen en niet blind deze inkomsten moet gaan uitgeven.

Ik zou zo'n optie nog wel ok vinden. Als het percentage dat niet wordt teruggegeven bij minder wedstrijden niet te hoog wordt vastgesteld. Er moet een bepaald evenwicht in zitten. Misschien is een andere optie om de wedstrijden die je niet in het stadion kan zien te combineren (voor degene die geen fox heeft) met fox op tv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2020 20:15
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #4
Krijgen we op de hoofdtribune er een VR Bril en een thuisbezorgmaaltijd bij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 11:10
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 676
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #5
In deze uitzonderlijke omstandigheden zou ik juist mijn SK verlengen ongeacht hoeveel wedstrijden we dit seizoen te zien krijgen, zelfs als dat er 0 mochten zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ben Salemans, Huib, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2020 12:42 14 mei 2020 13:06 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 700
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #6
Snap je punt. Ja, je wil je club steunen. Maar ik moet er meerdere betalen en om dan voor een paar honderd euro wellicht niets te zien is me iets te makkelijk. Denk überhaupt dat sommige mensen wellicht moeite hebben met 1 kaart. In de huidige tijd wordt geroepen om solidair te zijn, echter is dit (buiten vzm en posteracties etc) wel voor 95% van toepassing op de sk houders.

Hier is al eerder het idee van psv gepost. Dat stond mij wel aan om naar mvv te vertalen. Dat zou dan zo moeten uitzien. Optie 1 Verlengen zonder voorwaarde. Optie 2 verlengen voor 50% vd normale sk prijs geldig voor de eerste 10 wedstrijden met publiek. Wordt er meer gespeeld dan is voor wedstrijd 11 tm 19 per duel 1/19e vd sk prijs extra verschuldigd. Helemaal niet spelen met publiek, krijg je de helft van de eerder betaalde 50% terug. In geval van minder dan tien wedstrijden met publiek, ben je uiteraard een gedeelte van de 50% 'kwijt". Gratis bekervoetbal tot de kwartfinale zou je hier eventueel ook nog in kunnen verwerken. Wellicht kun je met deze opzet en een gerichte actie de losse kaarthouders die toch vaak komen tot die laatste optie overhalen. Uiteraard met voorwaarde dat je niet ook nog prijzen gaat verhogen, dan haken mensen af, vorig jaar is er al 20% verhoogd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2020 19:56
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 526
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #7
Onzekere tijden vragen om extra initiatieven. Het idee om namen van supporters in shirts te verwerken is niet nieuw, maar wellicht hier ook toe te passen. Onder het motto: beter goed gejat dan slecht bedacht.

www.wokingfc.co.uk/get-behind-the-shirt/

Woking FC speelt op het vijfde niveau in Engeland en heeft al meer dan 1000 supporters die hun naam à £25,- in het shirt willen laten verwerken. Op die manier hebben ze al minimaal £25.000 opgehaald. En afhankelijk van het pakket dat je neemt (er zijn verschillende pakketten) kan dat bedrag dus enorm oplopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, Tuor, Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 11:07
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 746
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #8

M.V.V. 1902 schreef : Onzekere tijden vragen om extra initiatieven. Het idee om namen van supporters in shirts te verwerken is niet nieuw, maar wellicht hier ook toe te passen. Onder het motto: beter goed gejat dan slecht bedacht.

www.wokingfc.co.uk/get-behind-the-shirt/

Woking FC speelt op het vijfde niveau in Engeland en heeft al meer dan 1000 supporters die hun naam à £25,- in het shirt willen laten verwerken. Op die manier hebben ze al minimaal £25.000 opgehaald. En afhankelijk van het pakket dat je neemt (er zijn verschillende pakketten) kan dat bedrag dus enorm oplopen.

Geweldig idee! Als MVV het niet opplakt, is het idee misschien iets voor Veer zien MVV? Zo'n shirt mag best 50 euro kosten, lijkt me.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 11:56
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1846
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #9

Ben Salemans schreef :

M.V.V. 1902 schreef : Onzekere tijden vragen om extra initiatieven. Het idee om namen van supporters in shirts te verwerken is niet nieuw, maar wellicht hier ook toe te passen. Onder het motto: beter goed gejat dan slecht bedacht.

www.wokingfc.co.uk/get-behind-the-shirt/

Woking FC speelt op het vijfde niveau in Engeland en heeft al meer dan 1000 supporters die hun naam à £25,- in het shirt willen laten verwerken. Op die manier hebben ze al minimaal £25.000 opgehaald. En afhankelijk van het pakket dat je neemt (er zijn verschillende pakketten) kan dat bedrag dus enorm oplopen.

Geweldig idee! Als MVV het niet opplakt, is het idee misschien iets voor Veer zien MVV? Zo'n shirt mag best 50 euro kosten, lijkt me.



Ja prachtig idee, ik doe mee... Masita is kleding sponsor , dat linkje is zo gemaakt....maar mooi idee om iedere die een seizoenskaart heeft voor begin van het seizoen bij zijn of haar seizoenskaart voor de TV ( foxsports) de wedstrijden in eigen MVV tenue te kunnen zien ... goed plan
Moet een kleine moeite zijn om dit van de grond te krijgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 14:27 16 mei 2020 14:28 door Karakter. Reden: half 3 en nog niet goed wakker, typo's.
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #10
Schitterend idee! Als ze de prijzen van Woking dan ook aanhouden (letterlijk aanhouden als in: omzetten van ponden naar Euro's en niet volgens de koers omwisselen). Er zijn genoeg mensen die elk jaar of om de twee jaar een shirt kopen voor 55 euro. Die mensen zijn 'makkelijk' overgehaald om voor dat 100 euro pakket te kiezen. Daarnaast zullen er ook supporters zijn die hun naam vereeuwigd willen hebben op het shirt en normaal bijna nooit het shirt kopen. Zet dit maar door..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2020 19:15
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #11
almerecity.nl/almere-city-1/almere-city-...ceert-project-4-501/

Kijk. Dit is een vette actie van Almere. En natuurlijk is Almere niet met MVV te vergelijken. Lesley Bambergen zorgt ervoor dat Almere gestaag kan groeien en zij hebben niet de geldproblemen zoals wij die kennen. Omdat ze Bambergen hebben.
Maar het allergrootste verschil tussen Almere en ons zit in de historie en achterban. Almere geeft al jaren vrijkaarten uit in de stadionomgeving en dat levert nog steeds geen vol stadionnetje op. Maar dat is uiteindelijk een kwestie van tijd. Van oudsher zit daar een echte Ajax kliek. Maar met het verstrijken van de jaren worden ook daar steeds meer Almeerders geboren. Dus ooit wordt die club groot. Maar de actie is gewoon goed. Ze hebben ook niet veel te verliezen. Maar wij dan wel?? Stel wij verkopen komend seizoen alle seizoenkaarten voor pak-em beet 50 euro.? Als het ons als MVV niet lukt om er daar 8000 van te verkopen doen we iets niet goed. Met onze historie en onze stad. Dan hebben we geen verlies op de ticket begroting. En als er niet gevoetbald wordt met publiek hebben de kopers geen verlies wat buikpijn doet. En waarom zouden wij dan geen event kunnen organiseren volgend jaar zomer voor al die seizoenkaarthouders zodat ze toch 'iets' krijgen voor hun geld ? Dan is de hele discussie over de prijsstelling van de seizoenkaart ineens afgelopen. Dan steun je MVV voor 50 piek en krijgt er een seizoenkaart bij. Klinkt anders toch ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Karakter, Huib, opadiehard, topschutter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2020 10:11 17 mei 2020 10:14 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 700
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #12
Ze hebben idd iemand bij Almere uit de quote 500. Maar het is echt meer dan dat. Ze weten echt waar ze mee bezig zijn op organisatorisch en commercieel vlak. Als je business club booming is en iedereen wil daarbij horen, doe je iets goed.

Vwb het idee van Almere. Ook geweldig. Daarmee kom je ook in de picture. Je ziet dat er genoeg verschillende ideeën mogelijk zijn zoals bij Almere, PSV, Twente om toch sk'en aan de man te brengen. Bij MVV staat al jaren een half stadion leeg. Dan kun je dat accepteren en je prijzen hoog houden of je doet iets tegendraads en out of the box zoals Almere om het vol te krijgen. Tis wel zo, Almere als club is stijgend. Almere heeft 1 prijs gekozen, kan MVV ook. Maar kan je ook doen met een iets andere prijsstelling waarbij wel rekening wordt gehouden met impact corona. Beginnend met twaalfjarigen weer gratis, Gamin tr. 50 euro, AS 70, Bosch/Hoofd 100. Bij totaal geen wedstrijden gespeeld, gamin 10/as 20/rest 40 euro dranktegoed. Bij minder wedstrijden een verdeelsleutel tot het maximum. En dat laatste enkel komend seizoen ivm corona. Daarna weer enkel die lage sk prijzen. Zou mooi zijn, maar utopie bij MVV.

Benieuwd waar MVV mee komt. Standaard of een leuk out of the box idee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2020 11:21
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 918
Meer
Onderwerp Auteur
Seizoen 2020 - 2021 #13
Je zou ook kunnen denken aan een aanbieding om naast je eigen seizoenkaart een tweede kaart te kunnen kopen voor 50 % van de prijs. Uit veiligheidsoverwegingen moet die kaart op je naam gezet worden en jij bent zo verantwoordelijk voor degene die van deze kaart gebruik maakt. Het idee met de shirts is bijzonder sympathiek, maar levert netto niet heel veel op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2020 14:41
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1846
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #14
Dat vindt ik nu een vindingrijke actie van Almere, mooi bedacht en ik las dat de business club ook nog eens bijna 100% verlengd . Dus ze zitten daar op een goed spoor ( volgens hun eigen info)

Als je naar MVV kijkt met de seizoenskaarten dan is de goedkoopste € 55,- en de duurste bij MVV € 292,50
Stel je lukt het om 8000 seizoenskaarten te verkopen...dat is een heleboel maar wellicht kunnen de huidige 1500 seizoenskaart houders er nog eens 2 bij nemen dan zit je al op 4500 kaarten ( die zet je op een familielid of vriend/vriendin) . Doet niemand dat dan zul je van 1500 kaarten nu naar 8000 dan moeten gaan een stijging van 6500... de administratie van MVV raakt in paniek dan.
Mocht je ze verkopen dan heb je idd 400.000 ticketing binnen ... wat er ook gebeurd.
Want als er in september wordt gespeeld zonder publiek dan is het geen probleem is er een vaccin of medicijn dan is het ook geen probleem, wel wordt het issues als je 8000 seizoenskaarten verkoopt en we mogen met 30% stadion bezetting gaan spelen... wie mag dan binnen. Immers hebben we allemaal een geldig ticket .

Of de kaart nu 49,95 ,moet zijn of 59,95 dat is beetje spelen met getallen ... een tientje meer betekent wel gelijk 80.000 euro meer inkomsten.

Stel we kunnen het hele jaar niet voetballen met publiek ...dat zou kunnen en je hebt 8000 kaarten verkocht , dan moet er alles aangelegen zijn om die 8000 supporters lopende het seizoen op een of andere manier nog eens voor een kleine 60 euro aan marge te doen "verkopen " , dan praat je nogmaals over een 480,000 aan inkomsten. Wellicht moet je iets doen met Fox, horeca Maastricht, verzin het maar.
Gaan de poorten van Geusselt wel open en de 8000 man mogen naar binnen, dan wordt het voor VZM ook lekker aanpoten en "verdienen"

Ik vind het een geweldig idee van Almere , je loopt maar op 2 zaken risico

1) je verkoopt geen 8000 kaart maar bv 4000 ...maar nu is ook niet gezegd dat de 1500 huidige kaarthouders allemaal gaan verlengen in de wetenschap dat er wellicht geen publiek bij mag
2) Gaan de poorten open en er mag X procent publiek bij , wie heeft dan de "rechten" om te gaan.


Ik vind dat MVV het idee van Almere moet overnemen...goed jatten is niks mis mee , ik zie er heel veel voordelen in .
Nog eentje , stel je verkoopt 8000 kaarten en volgend seizoen is alles weer normaal...dan gaan er een heleboel opzeggen tegen de "normale"prijs ... maar wellicht kun je ook een heleboel mensen behouden .

Hoe Almere het aanpakt noem ik out of the box denken... ik wordt daar heel blij van en hou van deze ideeen en manier om in deze crisis toch mensen aan je te binden ....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Huib, middenstip, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2020 20:14
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 450
Meer
Seizoen 2020 - 2021 #15
Maakt toch wel pijnlijk het verschil duidelijk tussen een ambitieuze club als Almere die erin slagen om op een creatieve manier de corona-crisis in de mate van het mogelijke ten goede te gebruiken en een ambitieloze club als MVV die eigenlijk alleen gericht is op overleven. Alle respect voor Erens, maar als je dat interview ziet, word je als sponsor/fan/neutrale volger toch niet bepaald enthousiast om volgend seizoen eens een wedstrijd van MVV te gaan bekijken. Volgens mij moet je als club ten alle tijden proberen aantrekkelijk te blijven en dat doe je in ieder geval niét door uit te stralen dat het allemaal heel zwaar en vervelend wordt.
Napoleon, ik heb echt geen flauw idee wat ik moet denken van al jouw verhalen en ideeën. Echter alleen al om je creativiteit en passie om dingen te veranderen, hoop ik dat je enig gehoor krijgt binnen MVV zodat er ook effectief wat meer creativiteit en passie ontstaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 1.290 seconden