MVV algemeen

06 mei 2014 16:38
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
MVV algemeen #1606
misschiens motte ze eers s get doon aan de muziekinstallatie in het stadion, iech huur deeh maan neet es r op t veld aon t vertelle is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 16:45
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
MVV algemeen #1607
Kunstgraas is zeker de toekomst, en dit motte veer auch willen!
Veur een eventueel promotie euver een paar joar is het auch altied good um een kunstgraasveld te hubbe.
het is een flinke investering wat noar mien wete veur rekening van de gemeinte is, mer de kriegs er genog veur truk.

Jongens let op, veer goon greuje es club!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 17:20
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1608
Dat snap ik ook niet een dancetour mag niet in de geuselt gehouden worden voor de geluidnormen maar wel op de markt?
Een logica van niks...
Ik denk dat er meer mensen er last van hebben dat het op de markt wordt gehouden dan in de geuselt.
Hetzelfde met Bruis wat een volk zeg en dan moet je er met je auto maar langzaam langs rijden omdat er mensen zo oversteken en alles.

Als stad zou ik juist fijn vinden een plaats als de geuselt.
Makkelijk bereikbaar , je hebt de ruimte ook voor evt auto's te parkeren, omwonende hebben geen last van de muziek , je hebt niet alles door de stad lopen maar op een plaats.
En mensen die rustig even naar Maastricht komen om te winkelen hebben er geen last van.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 17:30 06 mei 2014 17:33 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
MVV algemeen #1609

Sjotelsplak schreef :

MVVke schreef :

Brncic schreef : Laten we ons niet te snel rijk rekenen: grote evenementen mogen niet in De Geusselt worden gehouden vanwege de geluidsnormen... Is door gemeente bekend gemaakt in de hele discussie rond Dancetour.


Dus, es iech 't good begriep, maag door de geluidsnorm niks gehouwe weure op 'n plaots boe geine in de umtrèk d'r las vaan heet (of minimaol), en maag d'r dus wel al jaore vaan die kut eveneminte op de mèrret gehawwe weure mèt dee achterleke asociale boemboemboem meziek, boe 90% vaan de langsloupende lui en horeca-oondernùmmers stein en bein euver klaog??? Wat is dao de logica vaan?
Maak de gemeinte hei geldelek gewin mèt?
Zitte d'r lui in de raod mèt meugelek 2 pette op?

Mesjiens heet De Jeuris dao es polletieker 'n antwoord op? Of 'ne aandere verstendege mins?

Muziek asociaal noemen. Weer iets nieuws.
90% van de jongeren klaagt dat er geen zak te doen is in Maastricht.

Het is dus maar wat je een kut evenement noemt.


Sjotelsplak, 't is neet touwvalleg tot bij dee boemboemboem meziek (de wèts vas wat 'ch bedoel) gemiddeld miejer ''fout'' volk kump es bij beveurbeeld 'ne André Rieu. Dat bringk in de directe umgeving (horeca/inwoeners) 'ne houp vraoge mèt. Veurwat weure dit soort eveneminte neet op 'n plaots gehawwe boe geine d'r las vaan heet. Esse daan wèls goon, kinse zelf die käös make. Dink beveurbeeld aon Bruis, dat toch minder in de bewoende umgeving ligk, en minder euverlas gief.

Mer de vraog blijf: Veurwat weurd dao wel väöl gedoog, en zouw dat in de Geusselt neet kinne. Dat nùm iech mèt 2 maote mete.

PS: Veurtot lui z'ch mesjiens op de tiene getroje veule: 't Sprik veur ziech tot neet edere boemboem-meziek leefhöbber onder ''fout vòllek'' vèlt he.. ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 18:58
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1610
@MVVke

Omdat je met verschillende regelgeving zit. Voor alles is een vergunning te krijgen, maar het kan zijn dat bepaalde regels elkaar overlappen. Denk in het geval van de Geusselt aan extra regelgeving. Zoals het bestemmingsplan (woongebied, industrieel gebied, horeca?). En dan nog de regelgeving over bijvoorbeeld de geluidshinder van de A2 kan ook meespelen. De een kan gaan klagen over de vrijheden van een ander.

Je kunt voor alles een vergunning aanvragen, maar op sommige plekken is dat lastig. Het vrijthof heeft die indeling als horeca en commercieel gebied. Degene die daar gekocht hebben weten dat. En die terrashouders gaan allemaal akkoord met de vergunning voor Rieu, want dat is hun brood, voor hun is dat Kerstmis en Sinterklaas samen op één dag. Dit soort zaken kun je niet met je gevoel oplossen, dat gaat helaas met een zwart/witte bril op. Hetzelfde geld lag het stadion naast de Sint Pietersberg, kregen we geen vergunning, omdat we anders de Oehoe zouden wegjagen. Dat soort dingen.

Laatst was nog een discussie, waarom mensen die in de binnenstad wonen niet zomaar met een stoel op de stoep mogen zitten. Heel Maastricht viel over de bekeuring die de stadstoezichthouder had uitgedeeld. Maar dit is een soortgelijk verhaal. De stoep is een transportmiddel, waarbij je niet gehinderd moet worden, de doorstroom van en naar het commercieel centrum mag uit veiligheid niet vastlopen. Denk aan slechtziende mensen, mensen die slecht ter been zijn, preventie van groepsvorming (hoe meet je dat?), openbare dronkenschap (zwerver moet zijn fles inleveren?) en risico's die de verkeersveiligheid aantasten (twee loopstromen, één moet uitwijken naar de rijbaan). Maar aan de andere kant worden huiseigenaren die op die locatie wonen, in het vrijheid beperkt door wet en regelgeving. Ik vond het raar dat Maastricht toen deze zaak puur op gevoel heeft opgelost. Natuurlijk was het betuttelend, maar door in dat soort zaken niet consequent te zijn, kweek je nog meer onbegrip voor al die regels wat in dat leefgebied gelden. Ook voor de regels waar je dagelijks mee te maken hebt en die in je voordeel werken.

Ik ben benieuwd wat de reden is dat de Geusselt niet gebruikt mag worden voor concerten. Bestemmingsplan? Calamiteitenplan? Van de andere kant, gelukkig bestaat dit soort mierenneukerij, want in het centrum van Lanaken wordt je bijna geschept door de wieken van de windmolens. Dat is weer een ander uiterste.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2014 19:25
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 369
Meer
MVV algemeen #1611

Bung schreef : misschiens motte ze eers s get doon aan de muziekinstallatie in het stadion, iech huur deeh maan neet es r op t veld aon t vertelle is.


Bès mèh bleij.... ;)

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 12:44
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1612
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 14:32 07 mei 2014 14:33 door Aloy Agu.
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV algemeen #1613

H.29 schreef : Ik denk dat de degradatie van Roda alleen meer positief kan zijn voor ons.

1. Twee geweldige derby's, in een uitverkocht stadion!
2. Er zijn genoeg bedrijven die Roda sponsoren ivm het spelen van eredivisie. Na degradatie wordt de vijver waarin MVV naar sponsoren kan "vissen" alleen maar groter. Ik mag hopen dat MVV en de commerciele afdeling hier groot gebruik van gaat maken. Kan een mooie kans zijn om de begroting op te krikken. Ben alleen bang dat er hier door MVV te weinig aan wordt gedaan.

Als VVV promoveert kunnen deze ook naar VVV gaan?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 14:39
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV algemeen #1614

houtengerard schreef : Promotiefilmpje MVV: www.facebook.com/photo.php?v=1404908466456594


Mooie Beelden, en ja ik kreeg ook sjvroaije maar krijg het niet over mijn hart om een seizoenskaart te kopen.
De mensen die zich "het bestuur" noemen hebben te veel kapot gemaakt. Daarbij weet niemand welke trainer komt en welke spelers blijven. Laat staan welke spelers er überhaupt kunnen komen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 14:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #1615
Ieder moet natuurlijk de keuze voor zichzelf maken, ik zal je echt geen nepsupporter noemen, laat ik dat vooraf even zeggen. Maar of ik wel of niet naar MVV ga, laat ik niet afhangen van het bestuur, de trainer of de spelers.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 15:34
H.29
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
MVV algemeen #1616

Aloy Agu schreef :

H.29 schreef : Ik denk dat de degradatie van Roda alleen meer positief kan zijn voor ons.

1. Twee geweldige derby's, in een uitverkocht stadion!
2. Er zijn genoeg bedrijven die Roda sponsoren ivm het spelen van eredivisie. Na degradatie wordt de vijver waarin MVV naar sponsoren kan "vissen" alleen maar groter. Ik mag hopen dat MVV en de commerciele afdeling hier groot gebruik van gaat maken. Kan een mooie kans zijn om de begroting op te krikken. Ben alleen bang dat er hier door MVV te weinig aan wordt gedaan.

Als VVV promoveert kunnen deze ook naar VVV gaan?


Dat zou kunnen echter moet dit wel nog gebeuren en is het voordeel ten opzichte van de oosterburen dat het een stukje noordelijker ligt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 17:36 07 mei 2014 17:37 door Bung.
Bung
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 109
Meer
MVV algemeen #1617
Volgens mij moet het niet uitmaken wie er trainer is of weke spelers komend seizoen te zien zijn, MVV zit in je hart en is meer dan dat allemaal, MVV is een gevoel van liefde!
Daarbij word het seizoen nog veel leuker door de degradatie van die Schweinen im Osten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 18:58
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #1618
Als we niet eens zijn met het bestuur en vinden dat ze moeten oprotten moeten we dat laten merken.
En dat doe je niet om geen seizoenskaart te kopen want , daar heb je MVV zelf alleen maar mee.

Gewoon met z'n alle seizoenskaarten kopen achter us mvvke gaan staan.

Maar uiteindelijk kiest iedereen voor zich zelf om een seizoenskaart te kopen of niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aloy Agu

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2014 20:21
sjeng4life
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 2
Meer
MVV algemeen #1619
De degradatie van r*da heeft mij over de streep getrokken om mn seizoenskaart weer te verlengen. Grote kans dat ik 't anders niet had gedaan, maar een seizoen met r*da en fortuna kan ik natuurlijk niet missen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2014 16:53 08 mei 2014 16:53 door Maosbrögk.
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #1620



Wedstrijdshirt voor komend seizoen....
Worden steeds lelijker en nepper...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden