MVV algemeen

13 mei 2014 19:38 13 mei 2014 19:41 door izzo.
izzo
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
MVV algemeen #1666
Ik vind braken juist wel technisch goed...Hij mag zich alleen ietwat meer zien op de juiste plekken in de 16... kan zo een mestreechse Kluivertje worden.

Kuipers doet het ook niet slecht! Mensen zouden achter hem horen te staan. Bedoel je ziet dat met Smeets.. precies hetzelfde.. die jongens komen uit de stad en worden sowieso altijd met een vergrootglas bekeken.. als er commentaar is over een slechte wedstrijd worden de "sjengen" er ALTIJD extra uitgelicht. Denk je niet dat ze het allemaal meekrijgen wat hier wordt vermeld? Het wordt hen wss dezelfde dag nog door vrienden en familie ingelicht.. denk je dat ze zich daar fijn onder voelen? ik weet het antwoord namelijk wel... Lijkt mij als ik in de schoenen van Bryan zou staan naar wat hem verbaal allemaal is toegeworpen ik me toch echt ongemakkelijk zou voelen als ik op een vrije dag door de grote staat of de merret loop. Maar bekritiseer je hem niet omdat hij het winnend doelpunt heeft gemaakt dan zie je hem in diezelfde periode ineens wel van waarde zijn.

Ik weet 100% zeker dat een speler als smeets een wedstrijd kan bepalen...negatief en positief... raakt ie een bal verkeerd wordt hij uitgejoeld bij de volgende balcontacten zie je hem de rest van de match ook niet meer veel doen (in de zin van beslissend zijn)... Applaudisseer je omdat hij ondanks het verkeerd raken van de bal het wel geprobeerd heeft zal je zien dat zo'n speler het de 2de keer of misschien pas bij de 6de keer het wel voor mekaar krijgt. Als hier een speler rondliep die alles in de 1ste of 2de keer wel meteen beslissend is dan zou die hier niet spelen!!

Kortom: Moedig je spelers ten alle tijden aan en doe dat nog eens extra bij een Mestreechse speler. bij kritiek worden ze met een vergrootglas bekeken maar doe dat dan ook in de positieve versie, dus wanneer ze gewonnen hebben.


Daarbij buiten schreurs voetballen ze hier tov de "niet sjengen" voor veel minder knaken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2014 19:50
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #1667
MVV-medewerkster vrijwillig op WK Brazilië

Normaal regelt Sofie Galle de seizoenskaarten voor de MVV-fans. Maar nu zoekt ze het hogerop. Ze gaat in Rio voor de wereldvoetbalbond FIFA werken.

Donderdag vertrekt de MVV-medewerkster naar Brazilië om mee te helpen bij de voorbereidingen op het WK. Galle maakt daar deel uit van het team dat de WK-kaarten uitgeeft.

Vrijwillig
Galle doet dit op vrijwillige basis. "Ik heb flink moeten sparen voor tickets en verblijf maar ik heb het er graag voor over."Galle gaf zich in september al op voor de functie bij de wereldvoetbalbond. Ze heeft verschillende testen moeten ondergaan voordat ze werd aangenomen. Galle blijft twee maanden in Rio, daarna meldt ze zich weer bij MVV.
www.l1.nl/sport/255001-mvv-medewerkster-...liger-op-wk-brazilië
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 08:35
OOFUS!
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 159
Meer
MVV algemeen #1668
Hendriks eist zes ton, MVV negeert brief


De koude oorlog tussen Nol Hendriks en MVV dreigt verder te escaleren. De Heerlense textielbaron heeft een brief gestuurd aan de Maastrichtse club waarin hij eist dat MVV binnen tien dagen ruim 600.000 euro terugbetaalt aan zijn spelersfonds. MVV negeert het schrijven en zegt dat er geen schuld is aan het fonds.

Door Roel Wiche


Hendriks voert al jaren een juridische strijd met de eerstedivisionist. Beide partijen zijn het oneens over de rechten en plichten van MVV tegenover het spelersfonds. MVV stelt dat in het contract zwart op wit staat dat de club alleen geld aan het fonds moet betalen als er inkomsten van een transfer zijn. Hendriks beweert dat dit contract vele malen in het voordeel van MVV is gewijzigd en heeft er tabak van. Hij wil het geld terug wat hij ooit via het fonds in MVV heeft gepompt. ,,MVV moet betalen, punt. Mijn advocaat heeft een brief gestuurd. Als de club niets doet, gaan we verdere stappen ondernemen.” MVV-voorzitter Paul Rinkens claimt dat Hendriks geen eis kan neerleggen. ,,Dit is al de zoveelste brief van Hendriks, steeds eist hij hetzelfde. Het contract is duidelijk: we hoeven alleen transferbedragen over te maken. Verder zijn we niets verschuldigd. Ik kan ook niet zomaar het huis van mijn buurman opeisen.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 08:42 16 mei 2014 08:43 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1669
Hendriks begint te dementeren. Dat is duidelijk.
Meest walgelijke aan het hele verhaal is dat de advocaat van Hendriks onze voormalige voorzitter Joseph Goumans is. De man die met Nico Jongen de club aan de rand van de afgrond (en eroverheen) heeft gebracht, en tevens de man die dit contract heeft opgesteld én namens MVV is aangegaan. En nu probeert die rat de club alsnog ten onder te laten gaan.

Gisteren heeft er weer een supportersoverleg plaatsgevonden. Paul Rinkens heeft prima uitgelegd hoe de vork in de steel zit en dat komt overeen met wat nu in de krant staat. Hendriks hééft geen vordering die opeisbaar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 08:43
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #1670

OOFUS! schreef : Door Roel Wiche

Daar ben ik gestopt met lezen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke, opadiehard, Raffalaldo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 09:17
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
MVV algemeen #1671
Wat er wel of niet waar aan is zullen we wel nooit precies te weten komen.
Wat ik persoonlijk erg vind is dat zulke berichten MVV steeds weer in een negatief dag licht zetten,en investeerders of sponsoren zo een beetje de richting uit gestuurd worden als zou MVV geen betrouwbare partner zijn.
In dit verhaal is eigenlijk maar een figuur onbetrouwbaar en dat is die vent uit het oosten,en laat er geen twijvel over bestaan hij is niet een van de drie wijze uit het oosten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 10:05 16 mei 2014 10:32 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1672
Met dat contract valt of staat MVV. Als we dat niet hadden gehad, was het nu definitief afgelopen geweest met betaald voetbal in Maastricht. Ik zou die 45.000 euro boette met liefde betalen aan de KNVB, als ik MVV was. Noem het bestaansrecht premie.

Gelukkig is er al een rechtszaak geweest over dat contract. Anders zou ik me erge zorgen gaan maken. Als dat contract wegvalt, kan hij direct het faillissement van MVV aanvragen.

Ik zou wel als ik MVV was beginnen met sparen...want je weet maar nooit in de toekomst.. wetten kunnen veranderen...en hoe zit het met de nabestaanden van Nol en dit contract? Stel het 'vastelaovends-geziech' blaast zijn laatste adem uit, kunnen de kinderen dan wel direct vorderen?

Ik maak me overigens wel zorgen om het transfergeld van Labylle. Nol zei dat dit niet was overgemaakt in de media. Als dat waar is kan hij het contract laten ontbinden, want dan komt MVV haar afspraken niet na. Bluf of waarheid?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 10:34
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1673

houtengerard schreef : Ik maak me overigens wel zorgen om het transfergeld van Labylle. Nol zei dat dit niet was overgemaakt in de media.

Nol roept een heleboel in de media, veelal ingegeven door de emotie van het moment en niet gebaseerd op kennis van de feiten. Tenzij Rinkens gisteren het volledige supportersoverleg heeft zitten voorliegen, maak ik me geen enkele zorg over de zogenaamde claim van Nol Hendriks. Hij heeft niks te vorderen. Ik heb meer vertrouwen in Paul Rinkens dan in die omhoog gevallen marktkoopman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, Jacques, Nao Väöre, opadiehard, De_Lange, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 12:01
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #1674

houtengerard schreef : Gelukkig is er al een rechtszaak geweest over dat contract. Anders zou ik me erge zorgen gaan maken. Als dat contract wegvalt, kan hij direct het faillissement van MVV aanvragen.

Dat is pertinent niet waar! Nol Hendriks kan geen faillissement aanvragen, niet in zijn eentje tenminste.
Om een faillissement aan te vragen zijn er 2 of meer schuldeisers nodig.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 12:25
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1675

Audiowaste schreef :

houtengerard schreef : Gelukkig is er al een rechtszaak geweest over dat contract. Anders zou ik me erge zorgen gaan maken. Als dat contract wegvalt, kan hij direct het faillissement van MVV aanvragen.

Dat is pertinent niet waar! Nol Hendriks kan geen faillissement aanvragen, niet in zijn eentje tenminste.
Om een faillissement aan te vragen zijn er 2 of meer schuldeisers nodig.

Dat is ook niet helemaal juist Audiowaste. Er moeten minstens twee opeisbare vorderingen zijn. Maar elke schuldeiser met een opeisbare vordering kan zelf het faillissement aanvragen.
Gelukkig heeft Hendriks geen opeisbare vordering. :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 12:29
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1676

Audiowaste schreef :

houtengerard schreef : Gelukkig is er al een rechtszaak geweest over dat contract. Anders zou ik me erge zorgen gaan maken. Als dat contract wegvalt, kan hij direct het faillissement van MVV aanvragen.

Dat is pertinent niet waar! Nol Hendriks kan geen faillissement aanvragen, niet in zijn eentje tenminste.
Om een faillissement aan te vragen zijn er 2 of meer schuldeisers nodig.


Klopt. Maar hoeveel schuldeisers zitten er alleen al in het spelersfonds buiten Nol? Denk je dat de overige partijen Nol alleen laten graaien bij groen licht, zonder aan hun eigen deel te denken? En dan heb ik het nog niet over de partners die MVV niet meer kan betalen hierdoor. Er zijn in dat scenario altijd meer dan twee schuldeisers en het moet raar lopen wil dat niet eindigen in een faillissement.

In de televisieserie Game of Thrones, heb je 'The Wall", bij MVV heb je 'The Contract". Gelijksoortige functie. (geen spoilers svp)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 13:19
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV algemeen #1677
Nol is bezig met sneaky tactics!

Roda is eruit gevlogen dus er zijn sponsoren die denken.. tjah nu Roda in de Juup loopt te ballen kunnen we net zo goed naar Fortuna/MVV gaan. Door dit soort berichten weer in de media te plaatsen komt MVV weer onbetrouwbaar over, met andere woorden Nolletje is angstig!

Op deze manier probeert Nol MVV eigenhandig kapot te maken + imago te schaden, zodat zijn geliefde *oda er eventueel van kan profiteren.
Maargoed ik had ook niks anders verwacht van Nol.. meneer wil altijd wel de reddende engel spelen en met aanzien worden bekeken. Roda had Veldwijk op het oog en schoot te kort in de transfersom ( geen idee op hoeveel het precies misgelopen is), maar dan wilt Nol opeens niet helpen? Maar zodra ze degraderen wilt Nol wel opeens de held uithangen?! Als hij in de winterstop zijn ego eens aan de kant had gezet, en Roda geholpen had, waren ze erin gebleven.

Duitse tactieken worden wederom ingezet vanuit de oorlogsbunker in Kerkrade!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 13:48
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #1678
In hetzelfde artikel van DDL stond overigens ook nog dit:

MVV heeft intussen te horen gekregen dat de KNVB de club opnieuw in categorie 2 (financieel voldoende) heeft ingedeeld. Omdat de Maastrichtenaren vorig seizoen een fors verlies leden - 470.000 euro - dreigde een degradatie naar categorie 1 (financieel onvoldoende).
MVV heeft echter met een plan van aanpak de KNVB kunnen overtuigen dat dit tekort op termijn wordt weggepoetst.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques, opadiehard, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 13:49
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 520
Meer
MVV algemeen #1679
Ut is zjus wie YouAre ut zeet, Seniele Nollie is smerig bezig. Heer probeert MVV kepot te maake en zoe geld te sluize naor de firma List en Bedrog oet Aachen Nord.
Iech höb al ieder geschreeve tot oontslaage luij zwieggeld höbbe gekreege um niks te vertelle euver dubieuze finansjeele constructies die *oda geld verschaf höbbe. Es deen awwe smeerlap zoe bezig blijf zow ut misjiens uns un optie zien um opdrach te geev um heij un oonderzeuk naor in te stelle. Wat iech devaan höb gehuurd(helaos kin iech de bronne neet geeve ivm privacy), zow es dees beerput oope geit, dit ut absolute einde vaan die kutclub oet Aachen Nord beteikene. Iech gaon gauw un sjeetgebedsje doen tot unne zsjournalis wakker weurt en zien werrek geit doen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2014 14:38
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #1680
Het einde van het seizoen van MVV betekent ook het naderende einde aan het voorzitterschap van Paul Rinkens. De man die in 2010 het roer overnam van een MVV in nood, vertrekt anno 2014 bij een club die nog steeds de buikriem op het kleinste gaatje heeft. “MVV moet zich omturnen tot omni-club.” Een interview.



door Sjak Planthof

Waar staat MVV nu?

“MVV zit in een cruciaal bochtje van de weg omhoog. We moeten nu scherpe keuzes maken, waarbij het jaar 2018 de stip aan de horizon is voor een nieuwe organisatiestructuur. Als we die sprong maken is ook promotie naar de eredivisie mogelijk.”

paul rinkens Hoe kan de club die stap omhoog maken?

“Het is bijna onvermijdelijk dat MVV zich moet omturnen tot een ‘omni-club’. Een club met meer takken van sport is essentieel voor de welvaart van deze stad. Als MVV het anders aanpakt, is betaald voetbal hier wel degelijk mogelijk. Maar dan moet er wel worden gekozen voor kunstgras in het stadion. Door kunstgras te introduceren, kunnen er meerdere clubs van verschillende disciplines het veld bespelen.”

Uw aankondiging om de jeugdopleiding bij andere clubs onder te brengen deed veel stof opwaaien. MVV zou de wortels met de eigen jeugd doorknippen. Hoe stelt u de mensen gerust?

“Dat plan is niet enkel ingegeven door bezuinigingsdrang. Inhoudelijk zijn we hier al vier jaar meebezig. Het grote punt is dat kansrijke A- en B-jeugd bij de Limburgse betaald voetbal organisaties dun gezaaid zijn. In de huidige opzet maken die jongens weinig kans op doorontwikkeling.”

Rinkens stelt dat de opleiding van MVV de afgelopen tien jaar slechts drie spelers heeft opgeleverd die een transfer maakten naar andere clubs. “Er is te weinig rendement in de huidige opzet. Momenteel zijn we op zoek naar clubs die op maximaal 100 kilometer van Maastricht verwijderd zijn. Clubs waar jonge spelers betere kans van slagen hebben om zich door te ontwikkelen. Uiteraard maken we dan de deal dat we van die partnerclubs jongens in ons eigen team kunnen plaatsen.”

Loop je toch niet het gevaar dat die jongens voor MVV verloren zijn?

“We overleven alleen als we ons omvormen tot opleidingsclub. Spelers moeten via MVV juist de kans krijgen om, ook op eredivisieniveau, betaald voetbal te spelen.”

Hebben de spelers die kans nu dan niet bij MVV?

“Het doet me pijn om te zien dat we vanwege het krappe budget er nu niet in slagen spelers van de a-selectie op sociaal en mentaal vlak beter te begeleiden. Als we daarin meer armslag zouden hebben, zouden enkele jongens van het eerste al veel verder zijn in hun ontwikkeling.”

U pleit voor een MVV in nieuwe stijl en nieuwe opzet?

“MVV moet naar mijn mening niet gezien worden als het doel in het bestaan van de Maastrichtenaren, maar als middel. Als middel om mensen beter te laten worden. We hebben nieuwe helden nodig.”

Bij zijn aantreden ging de van huis uit hotel-ondernemer voortvarend te werk. Er werd driftig gesaneerd en Rinkens wist van MVV een gezonde club te maken, dat onder coach René Trost bovendien telkens in de top vijf van de Jupiler League belandde. Totdat er vorig jaar ineens een terugval was. MVV meldde in het najaar van 2013 dat er een tekort van een half miljoen euro in de boeken stond.

Paul Rinkens

Wat is er mis gegaan?

“Een kwestie van mismanagement. Daar ben ik ook onderdeel van. We hadden niet goed genoeg de vinger aan de pols bij de tegenslagen zoals het teruglopende aantal toeschouwers. Het tekort is gek genoeg ook te wijten aan de goede prestaties van het elftal in het najaar van 2012. We zijn daarna te hoog gaan begroten.” Volgens Rinkens is de begroting thans weer terug gebracht naar 2,4 miljoen euro.”

Waarom bent u destijds voorzitter geworden?

“Ik wil heel graag iets teruggeven aan dit dorp.Er zijn weinig plekken in de wereld waar zoveel in balans is als hier. Het is een mooie plek die we te leen hebben.”

Wat hebt u zelf met voetbal?

“Als 7-jarig jongetje voetbalde ik bij Rapid, achter het huidige stadion. Als de werktijden van mijn vader het toelieten gingen we samen naar MVV. Ik werd gepakt door het saamhorigheidsgevoel.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.381 seconden