Transfers en geruchten 25-26
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
Re: Transfers en geruchten 25-26
11 Jul 2025 14:37Dus verwacht geen wonderen maar wie weet wat nog kan gebeuren. KKD kan alles gebeuren. Dat liet Telstar nog maar eens zien
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- ErikOranje
-
- Premium Member
-
11 Jul 2025 19:48 - 11 Jul 2025 19:57Mooi dat ze daar transparant over zijn.
www.mvv.nl/nieuws/mvv-trots-op-toptransfer-ruben-van-bommel
En we kunnen er bij MVV alles van vinden, maar je zult maar bij PSV 5 jaar geleden hebben gezegd dat Van Bommel er niks van kon en gratis de deur uit hebben laten lopen. Die betalen nu de hoofdprijs. Die keuze heeft ze 20 miljoen gekost (transfersom + topsalaris).
- Sjonnie
-
- Away
- Platinum Member
-
11 Jul 2025 20:26Doelstelling plek 10 hè.
Dus verwacht geen wonderen maar wie weet wat nog kan gebeuren. KKD kan alles gebeuren. Dat liet Telstar nog maar eens zien
Dat vind ik maar een rare uitspraak . Plek 10 is net als plek 20 niks waard . Zeg dan plek 8 dat geeft bijna zeker een playoffs plaats . Maar ik verwacht niks nada noppes dit seizoen . Alle nieuwe spelers zijn gemiddeld nog geen 20 jaar . MVV heeft spelers met ervaring nodig . Vooral als Smeets vertrekt . Komt nog bij dat met het vertrek van Roman je een doelpunt of 20 tegen er bij kan tellen .
- Karakter
-
- Platinum Member
-
11 Jul 2025 22:30Ik weet niet of er iemand bij PSV heeft gezegd dat van Bommel te kort kwam. Volgens mij was het vooral vader Mark die op dat moment in de clinch lag met de club. Bij PSV was al lange tijd duidelijk dat Ruben een groot talent was en baalden ze er toentertijd al van dat hij was vertrokken. Daarom vind ik het stukje over de jeugdopleiding in bovenstaande link erg overtrokken. MVV heeft weinig bijgedragen aan de ontwikkeling van van Bommel in de jeugd. Speeltijd in het eerste hebben hem overigens wel degelijk verder gebracht. Dit is een speler die je langdurig had moeten vastleggen. Dan had je er veel meer vruchten van geplukt. Als dit soort spelers geen langdurige contracten krijgen, kun je net zo goed de jeugdopleiding opdoeken. Fijn dat MVV nu meer inzet op de jeugdopleiding. Hopelijk krijgen we nog eens het geluk dat er een speler rondloopt die wel rechtstreeks miljoen(en) kan opleveren.MVV heeft over Van Bommel een bericht geplaatst.
Mooi dat ze daar transparant over zijn.
www.mvv.nl/nieuws/mvv-trots-op-toptransfer-ruben-van-bommel
En we kunnen er bij MVV alles van vinden, maar je zult maar bij PSV 5 jaar geleden hebben gezegd dat Van Bommel er niks van kon en gratis de deur uit hebben laten lopen. Die betalen nu de hoofdprijs. Die keuze heeft ze 20 miljoen gekost (transfersom + topsalaris).
- Sander70
-
- Platinum Member
-
12 Jul 2025 07:46Nee, doelstelling is eindigen in de top 10, niet plaats 10!Doelstelling plek 10 hè.
Dus verwacht geen wonderen maar wie weet wat nog kan gebeuren. KKD kan alles gebeuren. Dat liet Telstar nog maar eens zien
Zullen nog wat versterkingen moeten komen anders wordt het gewoon weer rechterrijtje.
- ASR
-
- Platinum Member
-
Re: Selectie 2025-2026
21 Jul 2025 18:05Please Log in or Create an account to join the conversation.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
21 Jul 2025 18:06 - 21 Jul 2025 18:07Please Log in or Create an account to join the conversation.
- MVVFAN1984
-
- Senior Member
-
21 Jul 2025 18:40Please Log in or Create an account to join the conversation.
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
24 Jul 2025 12:27Zouden van MVV mogen uitkijken naar een nieuwe club.
Komen beide niet meer in de plannen voor.
Hier zullen we toch niks voor gaan vangen aangezien ze echt amper iets hebben gepresteerd. Dus als ze iets vinden kunnen ze hopelijk in goed overleg uit elkaar.
Kassimi heeft zelfs nog twee jaar contract dus als hij wil zou hij dat met alleen trainen kunnen uitzitten.. Librici heeft nog maar één jaar contract.
Ook hier zie je dat MVV meer met harde hand beleid voert. Dat is sinds de aanstelling met het Maastrichts Collectief te zien. Zo ook met de beslissingen met Elsen out, en Van Leeuwen out.
Prima dat dit eindelijk eens gehanteerd wordt. Tijd van pappen en nathouden moet ook gedaan zijn.
Verwacht daarom ook maar niet dat Hermans nu nog veel wedstrijden de tijd krijgt als we in de eerste 5 wedstrijden amper tot geen punten halen.
- Buurke76
-
- Platinum Member
-
29 Jul 2025 00:44Please Log in or Create an account to join the conversation.
- FatyPapy1990
-
- Elite Member
-
29 Jul 2025 11:46en zo kan ik nog wel enkele samenvattingen neerzetten. Zien julie dit niet?
Hun beste wedstrijd was vorig jaar tegen den Bosch thuis 2-1 (zonder Schenk) …dat heeft ze de reddingsboei tegen Feyenoord opgeleverd.
Verbijsterend dat je je beste speler Smeets zo laat gaan (als trainer en/of bestuur)….
Pure kapitaal vernietiging ofwel “Communication is everything”….
Laura kon nog wel heel goed communiceren en had contacten, maar ze hebben haar om onbegrijpelijke redenen (geld?) weggestuurd. Was achteraf gezien een goede marketing zet om haar naar voren te schuiven.
Zitten er geen mensen meer bij Mvv met communicatieve vaardigheden? (Waem, Smeets, ...etc. alles mis-communicatie)
Hadden ze de 2 seizoenen dat het bijna goed liep (met Livramento, Nieling, Souren en Tusan etc.) 2 goede backs gehad, dan waren we evtl. gepromoveerd. Het ligt niet aan geld alleen.
Nieling werd pas op het laatste deel van het seizoen opgesteld (tandem Maurice en Hermans), we kwamen x goals tekort voor de NC.
Het zijn juist dit soort kleine details die er mogelijk aan bijdragen dat we al 25 jaar geen promotie hebben gehaald — en misschien ook het gebrek aan voetbalinhoudelijke kennis bij sommige supporters, hoe trouw en loyaal ze verder ook zijn.
In weze spreekt Smeets dit indirect aan, ik begrijp zijn frustratie wel.
Ik heb ook geen hoge verwachtingen voor dit seizoen, vooral met deze verdediging.
Voor Smeets kwam ik naar de Geusselt, wie neemt zijn rol over? (en het zal me zeer benieuwen waar hij heengaat...)
- CatenaccioMestreech
-
- Platinum Member
-
29 Jul 2025 12:06 - 29 Jul 2025 12:08Vraag me af hoe je er bij komt dat hij slecht was.
En tuurlijk moet je Smeets laten gaan.
Hij wil en het brengt alleen maar gezeik.
Het is geen Zidane, er zijn duizenden als Smeets en als je zelf zo graag weg wil dan moet je er lekker afscheid van nemen.
Ook hij is niet groter dan de club.
Dat van Waem staat totaal los van dat met Smeets. Waem is een fout geweest wat nooit meer mag gebeuren. Smeets wil gewoon weg en daar ga je geen geld meer aan over houden. Neem aan dat je dit wel begrijpt?
En ook met een extra back waren we niet gepromoveerd. Een te dunne selectie helaas.
- Sjakie
-
- New Member
-
29 Jul 2025 12:55Tim schrijft o.a. dat hij terug kijkt met een onprettig gevoel op zijn laatste jaar bij MVV. Er hing een negatieve sfeer rond de club en de
organisatie. Toen aan hem werd gevraagd zijn contract te verlengen, heeft hij dit geweigerd. Ik ben natuurlijk benieuwd , wie er voor deze
sfeer gezorgd heeft. Ik weet het niet, ga dus ook geen namen noemen. Ik hoop alleen dat de sfeer voor het komend seizoen wel verbeterd is.
- ErikOranje
-
- Premium Member
-
29 Jul 2025 13:39 - 29 Jul 2025 13:40Als je wint, is alles goed. Toen we net een aantal wedstrijden op rij gewonnen hadden liepen ze allemaal samen de polonaise. Toen een paar keer verloren werd viel alles uit elkaar en was het ieder voor zich. Dan komt ook het echte karakter van de voetballer boven. En dat was ook op het veld zichtbaar. Veel irritaties, scheldpartijen ed. Die laatste paar maanden waarin veel verloren is geworden zit bij iedereen diep in het geheugen. En terecht overigens want dat was ook niet goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt geloof dat Tim Zeegers kon bijtekenen en zelf heeft bepaald om dat niet te doen en nu ook niet meer zou willen blijven. Want dat hij nu alleen moet trainen is ook geen luxe positie en dan was er toch ook al lang een andere club op zijn pad gekomen. Ik geloof wel dat hij wilde kijken of hij ergens anders aan de bak kon komen (wat zijn goed recht is) en MVV ook op haar beurt verder is gaan kijken. MVV heeft inmiddels 2/3 spelers gehaald op zijn positie en dan is het ook een streep eronder. Ik kan me helaas ook niet voorstellen dat de clubs nu allemaal in de rij staan voor hem.
Tim Zeegers lijkt mee en goede gast, maar voetballend denk ik wel dat MVV een beetje zijn max is. Ik zie hem niet snel bij een club uit het linker rijtje tekenen. Dat geldt ook voor Penders. Jammer dat het jongens van de stad zijn, maar de afgelopen jaren hebben ze mij niet overtuigd dat we hier de toekomst omheen moeten bouwen. Ben bang voor de heren dat het ergens in de Belgische 3e klasse zal worden richting het begin van de competitie.
Een heel jaar lang heb ik om me heen op de tribune alleen maar gehoord dat we moeten doorselecteren. Nu hopen dat de vervangers beter zijn.
Denk dat we op zich een redelijke basis hebben staan. Heb tegen Meerssen en Gent twee verschillende MVV's gezien. Met 1 of 2 sterkhouders erbij zou het team moeten staan. Ben benieuwd of er nog wat aankomt en zou fijn zijn als de spelers die weg mogen een andere plek weten te vinden. Dat geld kan dan goed gebruikt worden voor versterkingen.
- Larsbak
-
- Elite Member
-
29 Jul 2025 20:55Ik maak me voor volgend seizoen met name zorgen om de verdediging. Coomans is met 23 jaar onze meest ervaren verdediger. Vorig seizoen was het al regelmatig een gatenkaas en qua keeper zijn we er met Westerveld voor Matthys ook niet op vooruit gegaan.
Hopelijk lukt het om Smeets, Librici en Kassimi snel te slijten, zodat er ruimte vrijkomt voor versterkingen in alle linies.