Eindhoven - MVV Maastricht

11 aug 2012 12:28
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #196
Laat aub iedereen in zijn waarde!! Ik heb een werkweek van 60 uur maar ben wel geweest gister! Stond te trillen op mijn benen van vermoeidheid! Ik laat me niet zeggen dat ik dan niet naar de wedstrijd moet komen! Ik heb ook minder meegezongen en gespannen naar de wedstrijd gekeken. Ik ben al jaren supporter in goede en slechte tijden ga niet altijd mee uit ivm werk en gezin. Maar ilk ben een supporter en wie een andere mening heeft jammer dan maar dat zijn nu net de nep supporters.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2012 12:44
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #197
Tuurlijk heeft iedereen zelf het recht om te bepalen op wat voor manier hij de wedstrijd beleefd. De een zingt 90 minuten lang de ander analyseert liever rustig de wedstrijd. Echter mag je van een vak met 400 sjengen toch wat meer verwachten dan we gisteren hebben laten zien. Vooral als je ziet dat de spelers de steun nodig hebben! Dit doet vooral pijn als je ziet op wat voor manier het vak feest viert na de wedstrijd als de spelers de steun niet meer nodig hebben. Maarja dit is een trend die zich voortzet, afgelopen jaren is de sfeer in het gehele stadion zwaar gekelderd. In deze individualistische maatschappij voelt men zich blijkbaar te groot om een keer per wedstrijd op te staan en mee te zingen voor onze mooie club...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

11 aug 2012 12:52 11 aug 2012 12:56 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #198
Schitterend hoe MVV terugkomt van 2-0 naar 2-3! Hopelijk geeft deze veerkracht de ambities van deze ploeg weer.

Erg jammer deze discussie hier overigens over wel of niet supporteren.
We zijn geen Fenerbahce, Fortuna Dusseldorf of Palermo waar de supporters 90 minuten lang zinge, maar we kunnen blij zijn dat er zoveel supporters meegaan. Ook al werd alleen op het einde en in begin voluit gezongen ik vind het top dat iedereen er is. Ik ken bijna geen clubs waar uberhaupt wordt gezongen in het uitvak bij mvv!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Equinox, Maosbrögk, Bertocucci

11 aug 2012 13:04 11 aug 2012 13:07 door Romadu.
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #199
Er is helemaal niemand die praat over wel of geen supporter zijn, iedereen doet het op zijn eigen manier en is geen verantwoording tegenover mij verschuldigd. Op het moment dat het erom gaat moet je er staan voor je ploeg & daar heeft 75% van het publiek collectief gefaald gisteren. Dat heeft niets met zingen en feestvieren in het uitvak te maken, dat is het steunen en motiveren van de ploeg om te zorgen dat de wedstrijd kantelt. Dat is een doorslaggevende factor. Juist omdat Maastricht relatief veel uitpubliek meeneemt is het cruciaal dat hier effectief gebruik van gemaakt wordt. Op het moment dat de ploeg het zichtbaar nodig heeft, is zittend voor je uitstaren en de wedstrijd "analyseren" in mijn ogen funest. Dan leg je je neer bij de gang van zaken/uitslag & dat is in mijn ogen niet waar MVV voor staat!

Als je denkt dat je de enige bent met een lange werkweek, gezin, studie, neven activiteiten voor MVV of wat dan ook, kruip dan maar weer gauw onder je steen. Schaam je vooral niet dat je de spelers op het veld die gebaarde dat ze steun nodig hadden (o.a. van Hyfte) hebt laten stikken. Schaam je vooral niet dat je totaal misplaats na afloop hebt staan springen alsof je de overwinning zelf behaald hebt. Schaam je vooral niet als je je in de toekomst weer op de borst klopt wat voor geweldig publiek we hier in Maastricht hebben. Wij zijn daar namelijk allemaal onderdeel van de huidige situatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Aswin, marke, Jean

11 aug 2012 13:16 11 aug 2012 13:16 door seppo.
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #200

ook in HD op youtube

Beetje jammer dat die man halverwege het filmpje erdoorheen moet lopen ;)

11 aug 2012 13:18
Bertocucci
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #201

Romadu schreef : Op het moment dat het erom gaat moet je er staan voor je ploeg & daar heeft 75% van het publiek collectief gefaald gisteren.

"Op het moment"? Welk moment? Het uitvak puilde uit voor de seizoensopening. Zoals olzie terecht opmerkt is dat schitterend! Over welk moment heb je het? Dat het na de 2-0 stil is kan ik heel goed begrijpen. Men heeft veel verwachtingen en de ploeg maakt die op dat moment niet waar. 75% van de supporters is op dat moment teleurgesteld en heeft geen zin omdat de jolige vent uit te hangen. Dat de ploeg op dat moment maar eens laat zien dat ze het waard zijn om voor zo'n vol uitvak te mogen voetballen. Waar het om gaat is dat iedereen op zijn eigen manier met die tegenslag omgaat en dat niet de ultras bepalen hoe dat moet.

Daarnaast schrijf je dat we er "moeten" staan. Ben je soms vergeten dat het uitvak al vanaf de aftrap al vol zat en al die mensen er al stonden. Bepalen de ultras wat moet? En wat "moet" dan?

Nogmaals respect voor de ultras en hun schitterende acties, maar men moet niet doordraven!

11 aug 2012 13:28
vuurbal
Bezoeker
Bezoeker
Eindhoven - MVV Maastricht #202
Kom op mensen jullie zijn supporters geen aanschouwers. Als je niet begrijpt of aanvoelt dat je een ploeg op sleeptouw moet nemen als je ploeg in een dip zit noem je dan aub geen supporter maar sympathisant. En ook ik was om 5:30 alweer de deur uit en was pas 11,5u later thuis van mijn werk. Ik neem aan dat de meneer van de 60 urige werkweek in zijn vakantie dus in de hekken hangt en als een gek doet supporteren? Ipv sympathiseren. Miss kun je de soms wat moeilijke liedjes van de ultra's als excuus gebruiken daar heb ik ook soms moeite mee. Maar kom op zeg schreeuw de boys naar voren!

11 aug 2012 13:36 11 aug 2012 13:38 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #203

vuurbal schreef : Kom op mensen jullie zijn supporters geen aanschouwers. Als je niet begrijpt of aanvoelt dat je een ploeg op sleeptouw moet nemen als je ploeg in een dip zit noem je dan aub geen supporter maar sympathisant. En ook ik was om 5:30 alweer de deur uit en was pas 11,5u later thuis van mijn werk. Ik neem aan dat de meneer van de 60 urige werkweek in zijn vakantie dus in de hekken hangt en als een gek doet supporteren? Ipv sympathiseren. Miss kun je de soms wat moeilijke liedjes van de ultra's als excuus gebruiken daar heb ik ook soms moeite mee. Maar kom op zeg schreeuw de boys naar voren!

Wat een zinloze discussie :thumbsdown:

Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk aan het "zingen", "keken", "schreeuwen" tijdens een uit- of thuiswedstrijd?
Dan zitten er dus bij iedere wedstrijd 4500 sympathisanten?

Iedereen met een rood/wit hart is MVV supporter, de één wat fanatieker dan de ander maar bottom line is de slogan toch:
VEER ZIEN MVV. Of niet soms?

....

11 aug 2012 13:39
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #204

Bertocucci schreef :

Romadu schreef : Op het moment dat het erom gaat moet je er staan voor je ploeg & daar heeft 75% van het publiek collectief gefaald gisteren.

"Op het moment"? Welk moment? Het uitvak puilde uit voor de seizoensopening. Zoals olzie terecht opmerkt is dat schitterend! Over welk moment heb je het? Dat het na de 2-0 stil is kan ik heel goed begrijpen. Men heeft veel verwachtingen en de ploeg maakt die op dat moment niet waar. 75% van de supporters is op dat moment teleurgesteld en heeft geen zin omdat de jolige vent uit te hangen. Dat de ploeg op dat moment maar eens laat zien dat ze het waard zijn om voor zo'n vol uitvak te mogen voetballen. Waar het om gaat is dat iedereen op zijn eigen manier met die tegenslag omgaat en dat niet de ultras bepalen hoe dat moet.

Daarnaast schrijf je dat we er "moeten" staan. Ben je soms vergeten dat het uitvak al vanaf de aftrap al vol zat en al die mensen er al stonden. Bepalen de ultras wat moet? En wat "moet" dan?

Nogmaals respect voor de ultras en hun schitterende acties, maar men moet niet doordraven!

Zinloze discussie vriend, IK (nogmaals met hoofdletters geschreven) spreek voor mezelf. Je kunt met 6000 man in een uitvak gaan staan. Als je 0,0 toegevoegde waarde hebt, vraag IK me af waarom je je de moeite neemt om af te reizen. Voor de ambiance in Eindhoven hoef je het niet te doen, laat staan voor de catering.
Als van Hyfte na de aansluitingstreffer gebaard dat we erachter moeten gaan staan zodat ze kunnen doordrukken, dan moet je er staan. Dat is een wisselwerking die benut zou moeten worden. Heeft helemaal niets met de jolige vent uithangen te maken.
We verschillen van inzicht, even goede vrienden. Ik krijg gewoon nog altijd een naar gevoel van die misplaatste (in MIJN ogen) feestvreugde gisteren van een groot gedeelte van het publiek.

11 aug 2012 13:56 11 aug 2012 13:58 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #205
Wat een heerlijke seizoensopening in Eindhoven gisteren, geweldig! Wie had dat gedacht na een dik uur spelen dat MVV nog zou terugkomen van die 2-0-achterstand. Dit is meteen al een belangrijke overwinning, door deze mentale veerkracht kan er een hoop vertrouwen in elkaar op het veld groeien.

En waar ik dacht dat iedereen hier wel in een hosanna-stemming zou zijn, is het topic inmiddels veranderd in een "sfeer-discussie"... Over de sfeer in het uitvak kan ik niet oordelen, want daar zat ik gisteren niet. Had dit keer echt geen zin in dat omwisselbiljet-gedoe, dus heb het gewaagd om op de hoofdtribune met 2 anderen te gaan zitten. Uiteindelijk gelukt ondanks dat ze dit keer wel strikte ID-controle hadden. Ze stuurden af en toe zelfs mensen uit Eindhoven zelf weg gewoon omdat ze geen ID bij zich hadden. Te triest natuurlijk als je zo met je klanten om gaat, al ben je tegenwoordig wel verplicht om ID bij je te hebben. We zijn toch nog naar binnen gesneakt, en we waren zeker niet de enigen uit Maastricht! Maar het heeft zich wel geloond. En bij de 2-2 en 2-3 kun je je dan echt niet inhouden met juichen tussen al die mensen in haha... :lachen:

De wedstrijd was in de eerste helft vrij voorzichtig, beide ploegen zoekende, maar MVV iets beter combinerend. En je ziet toch dat de achilleshiel rechts achterin ligt. Kuipers werd er 2x uitgelopen op snelheid (blijft toch zijn zwakke punt), beide keren viel een goal, maar MVV had geluk dat de bal die eerste keer de achterlijn al gepasseerd was. En Labylle, ik blijf het zeggen, komt toch beter tot zijn recht op het middenveld. Veldmate werkte hard en pikte ook nog een doelpuntje mee. Schreurs ook, maar is nog zoekende naar de goede vorm. Castro straalt op het eerste gezicht meer rust uit dan Bulters. De beste man aan MVV-zijde vond ik gisteren Rutjes, die lekker de mouwen opstroopte, maar ook voetballende kwaliteiten heeft.

Beide treffers van Eindhoven vielen op voor MVV ongunstige momenten, vlak voor en na rust, maar het sierde de ploeg dat ze daarna bleven vechten en voetballen. Zo viel dan toch nog die aansluittreffer en werd het weer spannend. Daarna kon het alle kanten op, voor hetzelfde geld valt aan de andere kant de 3-1 en kun je met 0 punten naar huis. Maar Esajas had een goede invalbeurt, eerst met de assist op Schreurs en daarna met de winnende, wat zat die er heerlijk in zeg! Hij was in 20 minuten in ieder geval gevaarlijker dan La Rosa in 70 minuten, die opnieuw weer tegenviel. Prachtig om te zien hoe het uitvak ontplofte na die 2-3, en ook bedaank veur de sjoen filmpkes op deze site!

Echt, er gebeurt altijd wel iets met MVV in Eindhoven. Heb al eens een editie meegemaakt waar we met 6-1 wonnen, maar ook al een editie dat er bij rust met 4-0 achter stonden. Drie jaar terug 3-0 voor en 4-3 verliezen en uiteraard anderhalf jaar terug de periodetitel. En nu dit weer. Wat een climax en wat een heerlijk gevoel om zo aan het seizoen te beginnen. MVV, bedaank! :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox

11 aug 2012 14:01
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #206

donny schreef : weet iemand wanneer de samenvatting op jupilerleague.nl komt?

Vroeg ik me ook af, maja de wedstrijden komen pas om 18.00 uur op RTL7, vandaar dat ze nog niet erop staan. Tja, dat vind ik toch wel een zeer groot nadeel. Heb je nog even zin die samenvatting of die mooie winnende goal terug te kijken, moet je bijna 24 uur wachten. :(

11 aug 2012 14:09
ErwinvP
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #207
was het niet beter als de ultra's gister in het midden gingen staan van het uitvak?
wij zaten gister ongeveer ook in het midden van het uitvak...en ineens ging iedereen zitten :thumbsdown:
wij wilde blijven staan maar dan kreeg je al snel veel commentaar...
ik weet zeker als de ultra's in het midden hadden gestaan de sfeer nog beter was geweest...
want na de wedstrijd was ik men stem toch kwijt en een grote blauwe lek op men been rijker haha
vooral na de 2-2 en zeker na de 2-3 ben ik op men print gegaan hahahaha
maar oke toch een top avond gehad en hulde aan de ultra's die maar bleven doorgaan :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Peter Pan

11 aug 2012 14:16
Bertocucci
Junior Boarder
Junior Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #208

Romadu schreef :

Bertocucci schreef :

Zinloze discussie vriend, IK (nogmaals met hoofdletters geschreven) spreek voor mezelf. Je kunt met 6000 man in een uitvak gaan staan. Als je 0,0 toegevoegde waarde hebt, vraag IK me af waarom je je de moeite neemt om af te reizen. Voor de ambiance in Eindhoven hoef je het niet te doen, laat staan voor de catering.
Als van Hyfte na de aansluitingstreffer gebaard dat we erachter moeten gaan staan zodat ze kunnen doordrukken, dan moet je er staan. Dat is een wisselwerking die benut zou moeten worden. Heeft helemaal niets met de jolige vent uithangen te maken.
We verschillen van inzicht, even goede vrienden. Ik krijg gewoon nog altijd een naar gevoel van die misplaatste (in MIJN ogen) feestvreugde gisteren van een groot gedeelte van het publiek.

Jammer dat je inhoudelijk niet ingaat op mijn verhaal en mijn vragen.

Wat betreft van Hyfte. Hopelijk vraagt hij aan sommige van zijn medespelers waar zij "op het moment" dat ze er "moesten" staan waren. Het is dat Esajas ons nog red op het einde, want anders...

11 aug 2012 14:26
Snuf
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #209
ONVOORSTELBAAR! wat een uitvak. "iedereen is supporter op zijn eigen manier" Al eens gekeken naar de betekenis van support? Het leek wel of het overgrote deel van het uitvak al de mvv begrafenis had besteld, wat een stel dooien. Als het uitvak zijn plicht gad gedaan waren we nooit op achterstand gekomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan

11 aug 2012 14:26
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Eindhoven - MVV Maastricht #210
Ik ga maar niet verder in op de zinloze discussie hierboven

Ik geniet nog steeds van de overwinning en zal dat de komende week nog blijven doen. En ik was nog niet eens in Eindhoven! Wat een misplaatste vreugde van mij toch.. maar het voelt toch niet minder mooi! ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox

Tijd voor maken pagina: 0.298 seconden