Helmond Sport - MVV Maastricht

01 dec 2012 11:17
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #106

Jean schreef :

Kay schreef : Een heel mooie prestatie. Zelfs met een man minder was MVV nog de betere ploeg. Alleen jammer van de laatste twee minuten, van mij hadden we toen echt nog voor de winst mogen gaan.


Inderdaad, wat was dat een triest gedoe bij de cornervlag op t laatst.. MVV onwaardig, eerste keer dat ik me schaamde voor MVV. Dan nog liever met het mes tussen de tanden verliezen (zoals Sven) dan op deze manier gelijkspelen.


Beter zo om (met tien man) de bal ver van de eigen goal te houden dan zoals in de eindfase tegen Dordrecht waarbij men zich liet terugdringen voor de eigen goal met alle gevolgen van dien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 11:20
sjevroaje
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 17
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #107
Helemaal mee eens jeoff

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 11:43 01 dec 2012 11:44 door izzo.
izzo
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #108
MVV heeft klasse gespeeld ,slimme wissel van trost!..

dat hoekschopspelletje vind ik altijd maar gevaarlijk. op een gegeven moment stonden ze met 3 man de bal af te schermen. wanneer onze scheids het genoeg vind geweest en fluit tegen dan wordt door een snel genomen vrije trap diezelfde 3 spelers meteen voor de bal gezet waardoor er max nog 6 man achter de bal staan (excl.keeper).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 12:17 01 dec 2012 12:18 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #109
Iech bin super trots om mvv supporter te zien...jongens petje af...voor mij buiten verwachting :thumbsup: ...heel anders als vorig jaar trost en zijn mede trainers :thumbsup:...heerlijk ...op naar de komende 3 wedstrijden...volendam,fortuna en eindhoven alle drie present...9 pnt?...gr opa ;).

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u mvv1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 12:23 01 dec 2012 12:32 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #110

peter ruiver schreef :

les rouges blancs schreef : trots op onze supporters; van begin af aan tot het eind waren ze te horen! :applaus:
Alsof het een thuiswedstrijd was... :thumbsup:
En MVV ... niet bijster sterk gespeeld maar toch niet ondergegaan en een punt me terug naar huis :thumbsup:
Verheug me op de komende thuiswedstrijd ;)

Tactisch juist sterk!!


klopt, maar de uitvoering was soms wat zwak; veel onnodig balverlies, passes die niet aankwamen of niet goed in de voeten werden gespeeld en er werd niet altijd doorgedrukt / doorgejaagd. Maar ja, je kunt niet alles hebben!
Misschien sparen ze zich om helemaal los te gaan als us- Marianneke ( "Marke") er weer bij is... ;)

Niettemin en prachtig resultaat voor een redelijk "jonge" ploeg die een paar belangrijke basiskrachten mist.
De kaart van Sven; niet langer over doorzeuren, was gewoon ongelukkig en is voor hem een goed leerproces.
Ook al was de scheids een pietlut en korfbalscheids die voor ieder valpartij floot...

Mooi om te zien dat de invallers ( Sven de vorige keer en nu Davide) niet alleen gedreven, maar er ook klaar voor zijn als ze ingezet moeten worden en scoren. Goed voor hun zelfvertrouwen nu we geen jeugd of B- team hebben.

Mooi dat dit seizoen de uitwedstrijden niet zo dramatisch zijn en verloren worden, zoals we dat al heel lang zagen.
Compliment aan de technische staf hiervoor ! :applaus: want dat is geen mazzel of toevalstreffer meer...

Wat was dat HS zwak... om zo thuis voor je eigen publiek te spelen en mee te willen doen om de topplaatsen :thumbsdown:
Nee, zoals ergens al geschreven werd; de Eagles zijn de enige ploeg die me wat bekoren kunnen, al was het spelletje dat Sparta speelde ook niet slecht uitgevoerd. Maar de rest van de Juup-League ( inclusief HS) zijn wat "brageleers"...

Vol vertrouwen dus naar de volgende wedstrijd a.s. vrijdag ! :thumbsup:

En dan als toetje vlak voor de Kerst nog een vies :lachen: klusje opknappen in Zitterd ...
om duidelijk te maken dat er maar een ploeg in deze provincie is...
en die zit in de hoofdstad :thumbsup:

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 12:53 01 dec 2012 12:56 door #Willy.
#Willy
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #111
Prachtig resultaat in Helmond. Petje af voor de manier waarop de mannen Helmond toch aardig in de greep hadden.

Toch zou ik graag zien dat de ploeg iets geslepener wordt, zeker als je 70 minuten met een man minder moet spelen. Toch even dat balletje uit laten rollen. Meer op de scheidsrechter inpraten bij dode spelmomenten, etc. Alles om die extra seconden te pakken. Want een ploeg als Helmond is niet echt sportief getuige het moment dat Helmond de bal niet terug geeft aan Castro maar kiest om de bal bij onze cornervlag over de lijn te trappen bij de blessure behandeling van Schreurs.

En er moet toch echt eens iets aan die corners gedaan worden. Het rendement is echt nihil. Ook inworpen, zorg dat je zelf de inworp naar voren neemt en gelijk de bal terug in de voet gekaatst krijgt. Zo sta je gelijk met je lichaam richting het doel en kun je de actie maken. Nu is het teveel inleveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 13:08
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #112
In de beginfase hadden wij al ruim afstand moeten nemen. Als je 4 honderd procent kansen mist, (2x Sven en 2x Danny)dan loop je het risico dat je tegenstander ze wel in het "netje" legt. Zo was het dus gisteravond. De MVV-machine draaide op volle toeren. Je had het gevoel dat het niet mis kon gaan.
Door een oliedomme onbesuisde actie van Sven waarvoor hij terecht rood kreeg mocht je nog ruim 75 minuten met 10 man verder.
Ik kan de ploeg alleen maar een compliment maken hoe ze deze klus geklaard hebben.
Ook met 10 man waren wij beter en we kwamen dan ook terecht op gelijke hoogte. In de resterende tijd had Davide zich helemaal onsterfelijk kunnen maken door zijn tweede kans te verzilveren. Helaas geschiedde dit niet.
Waar ik wel vraagtekens bij zet was het paniekerige gedoe in de laatste 3 minuten. Waarom zo angstvallig een corner nemen ?
Ik zou zeggen: gewoon voorgooien die bal.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 13:11
raikonen
Bezoeker
Bezoeker
Helmond Sport - MVV Maastricht #113
Meer rendement uit corners en inworpen?.........vorige week doelpunt uit corner door stankov en gistere doelpunt uit inworp door timmermans..........rest my case

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 13:11 01 dec 2012 13:13 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #114
www.l1.nl/audio/helmons-sport-mvv-traine...né-trost-30-nov-2012

Rene verwoord het heel goed er is geen team wat kan tippen aan MVV kwa voetbal!
Heb er verder niks aan toe te voegen was een gezzelige avond met de vaste mensen.
Waren alleen heel wat mensen bij die k nooit zie maar ja wij staan boven aan jammer dat het geen 3 punten waren want we waren beter als Dordrecht en Helmond we hadden gewoon moeten winnen!!

www.l1.nl/audio/helmond-sport-mvv-aanvoe...an-hyfte-30-nov-2012

Ook Tom bevestigd dit weer jammer dat Sparta ons kan inhalen maar ja wij krijgen die 1 plek wel terug als we hem zouden verliezen aan Sparta die krijgen hun dipje nog wel ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 13:15
Hughes
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 189
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #115

les rouges blancs schreef :

peter ruiver schreef :

les rouges blancs schreef : trots op onze supporters; van begin af aan tot het eind waren ze te horen! :applaus:
Alsof het een thuiswedstrijd was... :thumbsup:
En MVV ... niet bijster sterk gespeeld maar toch niet ondergegaan en een punt me terug naar huis :thumbsup:
Verheug me op de komende thuiswedstrijd ;)

Tactisch juist sterk!!


klopt, maar de uitvoering was soms wat zwak; veel onnodig balverlies, passes die niet aankwamen of niet goed in de voeten werden gespeeld en er werd niet altijd doorgedrukt / doorgejaagd.


Die zwakke uitvoering viel toch wel mee. Grotendelen van de wedstrijd was MVV vooral voetballend toch de bovenliggende partij. Je moet niet vergeten dat, door de rode kaart, iedereen een stapje meer moet doen en dan is het logisch dat in de tweede helft de krachten wegvloeien en het niet meer zo kunt uitvoeren als voor rust. Daarnaast moeten we het niveau van de competitie voor ogen houden, de meeste ploegen hebben geen positiespel en roeien die ballen alleen maar op zo'n lantaarnpaal voorin. MVV probeert tenminste nog te voetballen, maar het is niet realistisch om te verwachten dat je met 10 man een tegenstander constant onder druk kunt houden. MVV heeft het gewoon heel goed gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 14:51 01 dec 2012 14:53 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #116
Waarom in het vervolg niet altijd de roeie op de bank laten en Timmermans erin? Gewoon met 4 aanvallers. Je hebt dan wel een iets mindere verdediging maar tegen Helmond zag ik daar niks van terug. Allemaal snelle jongens erin, die mee verdedigen en voor elkaar gaan. Zo speel je alle tegenstanders van de mat!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 15:32
#Willy
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 76
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #117

raikonen schreef : Meer rendement uit corners en inworpen?.........vorige week doelpunt uit corner door stankov en gistere doelpunt uit inworp door timmermans..........rest my case

1 uit hoeveel corners? en 1 uit hoeveel inworpen?

Ik zie elke week bij corners de bal heel laag naar de eerste paal gaan terwijl onze luchtmacht toch echt iets verderop staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 15:35 01 dec 2012 15:40 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #118
Het doet me trouwens wel goed dat er naar mijn commentaar tegen Dordrecht is gekeken(pag.12) :lol: Bij de cornervlag gaan staan en 2 minuten pikken in de 89e minuut. Dat had tegen Dordrecht een overwinning opgeleverd. Klasse.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 15:57
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #119

Schapendonk schreef : Waarom in het vervolg niet altijd de roeie op de bank laten en Timmermans erin? Gewoon met 4 aanvallers. Je hebt dan wel een iets mindere verdediging maar tegen Helmond zag ik daar niks van terug. Allemaal snelle jongens erin, die mee verdedigen en voor elkaar gaan. Zo speel je alle tegenstanders van de mat!


Zoals Heracles een beetje? Lijkt me niet slecht nee :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2012 15:58
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Helmond Sport - MVV Maastricht #120

Maosbrögk schreef : Ik ben trots op MVV. Koploperwaardig!
Binnen 15 minuten had het al 0-3 moeten staan. Jammer dat die grote kansen er niet in gingen. Helmond had NIETS in te brengen.
Ontzettend domme actie van Braeken. Terechte rode kaart en waarschijnlijk een paar duels geschorst.
Zelfs daarna durfde (of kon?) Helmond nog niet naar voren te gaan. Wat een angsthazen! MVV was ook toen betere ploeg en bij de eerste kans was het helaas 1-0.
Na rust een prima wissel van Trost! Ik heb nogal eens kritiek op zijn wisselbeleid, maar deze was perfect. Winkens eruit (die toch echt veel te kort komt) en Timmermans erin. Aanvallende wissel, terwijl je al zolang met 10 man staat, in een uitwedstrijd tegen de nummer drie en met 1-0 achter: dan heb je ballen! Pakte perfect uit en Timmermans scoorde mooi de zeer terechte gelijkmaker.
Er had meer in gezeten als we de kansen hadden benut en als Braeken zijn verstand niet had verloren. Al met al zeer tevreden met ons spel en met de support in het uitvak, die op tv goed te horen was!
MVV morele winnaar!!
Zondag zal Sparta de koppositie overnemen, maar dat is niet erg. Ik denk dat het beter is om de achtervolgende ploeg te zijn, dan de nummer 1. Dat geeft alleen maar extra druk en zorgt voor extra gemotiveerde tegenstanders. We moeten na 34 duels op 1 staan, de overige wedstrijden mag Sparta best het stokje overnemen!


Perfecte analyse ik wil ook van die eerste plek af in ieder geval voor een paar wedstrijden dat voetbald toch wat makkelijker als nummer 1 wil iedereen van je winnen en doen ze er net even iets extras voor :lolno:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.556 seconden