MVV Maastricht - De Graafschap

29 mrt 2013 23:25 29 mrt 2013 23:33 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #61
Ik heb een zeer aardige wedstrijd gezien met genoeg kansen aan beide kanten. Volgens mij had MVV wel het betere van het spel na de 2-2 en ook wat meer kansen, maar De Graafschap bleef ook goed spelen en had net zo goed de 2-3 kunnen maken. Uiteindelijk kan ik heel goed leven met een gelijkspel.

In tegen stelling tot Peter vond ik vond Labylle wel goed spelen en hij was betrokken bij de meeste aanvallen in de 2de helft. Hij kwam zijn man een paar keer goed voorbij (een keertje zelfs schitterend) alleen misten we net het geluk dat niemand op de goede plek stond om hem erin te knallen na zijn voorzet.

Het duo Knops-Verdellen was idd weer ijzersterk vandaag. En ook Stankov speelde weer heel verdienstelijk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2013 23:41
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #62
Met 2 - 2 kan ik goed leven. Beide ploegen misten kansen.
Toch denk ik dat de balans in ons voordeel had kunnen uitvallen.
Beide keren was Kjell Knops hierbij betrokken. Vlak na de 2 - 2 kreeg hij de bal tegen zijn been en niet op zijn voet.
In de slotminuut poeierde hij de bal tegen de lat.

Grote man bij MVV was ongetwijfeld: Leroy Labylle. Hij was het die voor de nodige dreiging zorgde en de wedstrijd deed kantelen.

Aon de géng
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

30 mrt 2013 00:18 30 mrt 2013 00:19 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #63
Ongelofelijk dat er zo'n ophef ontstaat om vuurwerk. En dan voornamelijk van de oude garde.(die zouden beter moeten weten) Moraalridders. Buiten dat een heerlijke sfeervolle avond.

Jammer van de wedstijd, 3 punten erbij had ik liever gezien,gezien de - punten van veendam die er waarschijnlijk gaan komen. Maar een 0-2 achterstand in 2-2 zetten is netjes. Komplimenten aan onze spelers.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

30 mrt 2013 00:55
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #64
Was een aardige wedstrijd van beide kanten. 2-2 is denk ik terechte uitslag. We schieten er niets mee op, maar als je tegen een goed spelend De Graafschap van 0-2 naar 2-2 komt, is dat goed.
Ongelofelijk hoeveel punten we thuis verliezen... Als we thuis een "normaal" seizoen hadden gehad, stonden we nu bovenaan en 10 punten los van de nummer 2...
Vond La Rosa erg zwak. Onbegrijpelijk dat Trost weer niet eerder wisselt.
Verdellen was voor mij MOTM. Zat overal bij. Centraal op het middenveld misten we duidelijk een kerel: Rutjes.

Over vuurwerk: rookpotten, bengaals vuur e.d. vind ik prima en sfeerverhogend. Knalvuurwerk waarbij je trommelvliezen kunnen scheuren hoeft voor mij niet. Voelde in vak G van Maastribune de grond trillen, dus wil niet weten hoe het in het vak zelf moet zijn geweest...en maar met het vingertje naar Sittard wijzen...

1 punt ingelopen op Sparta, maar wel Helmond en Volendam op gelijke hoogte gekomen. Denk dat Sparta en MVV geen kampioen worden.

30 mrt 2013 09:15
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #65
Ik heb het helemaal gehad met het vuurwerk, het is altijd wat hier met het publiek.
Ik hoop echt dat deze mensen gepakt zijn/worden en laten we nu niet doen dat het de steward waren of het bestuur of de KNVB.
Laten we eens orde scheppen in ons eigen publiek. We zetten ons voor tv weer gigantisch voor paal.

Laten we dan maar wijzen DIE WAS HET (SV voor 10 jaar) en zoals na de goals massaal achter MVV staan want daarvoor zijn we gekomen.

30 mrt 2013 09:31
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #66
Leuke spannende wedstrijd. Genoten. Jammer het had ook net in ons voordeel uit kunnen en soms wel moeten vallen. Wat betreft de ophef en het vuurwerk. Wat bij de ultra s als iets onbenulligs als wat knallen wordt gezien, kost de club wellicht erg veel geld. De ophef van de andere supporters heeft daar mee te maken. Ja sjotelsplak. de oude garde weet dat dan kennelijk beter. Pik die gast er uit en zorg dat hij het niet meer in zijn hoofd haalt om een bommetje af te steken.

30 mrt 2013 10:20
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #67
Mooi wedstrijd. Strijd op het veld, her-en-der helaas nog wat boe-geroep op sommige eigen spelers. Verder genoten. Er was bij vlagen ook weer een goede sfeer op de tribune.

Jammer van het knalletje. Ben het wat dat betreft eens met Sjop en Us Clubke. Prima dat mensen van de oude garde de jongen gasten daarop aanspreken/aanwezen. Jammer alleen dat het dan zo escaleert!
Ach ja, de emotie van het MVV publiek waarschijnlijk!

Maandag "gewoon" winnen bij Telstar en dan de kop weer pakken!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

30 mrt 2013 11:56
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #68

MVV4life schreef : Euver ut incident vlak veur de rus:
Die bom woort gegoeid vaanoet ut middevak en neet vaanoet ut ultravak!
Dit is aongegeve en bevestigd door de suppooste.
(En iech zaot de tussenin)

Eederein wèt tot de ultras dit neet doen in ut stadion. Punt.
En es ut 'ne metleuper waor gewees, daan hadde ze um euvergedraage.

Tries tot veer es supporters zoe in twie kampe zitte.
Laote veer estebleef probeere veur de res vaan ut sezoen op ein lijn te goon zitte, want veer wille oeteindelik allemaol utzellefde!

Sjop en Aswin, ik neem aan dat jullie mijn post niet hadden gelezen. Deze bom werd gegooid uit het middenvak. Dus van korter bij Trepke-B dan van bij de ultras. Jullie weten dat de ultras, als het iemand was geweest in dat vak, met 2 blauwe ogen aan MVV overgedragen zouden hebben. Ultras zelf zouden dit niet doen (in het stadion), net vanwege die boetes!

En over de reactie van de oude garde, daar ben ik het helemaal niet mee eens! Ze hebben niet gereageerd op de bommetjes van HKM en ze hebben de ultras "vals beschuldigd". Ik vond hun reactie helemaal verkeerd en ongepast!
Sterker nog, wel eens de gemiddelde leeftijd op het middenvak bekeken?

Je zou zelfs kunnen stellen dat het net de oude garde is, die de huidige regelgeving heeft veroorzaakt met wat er allemaal in het verleden is gebeurt, inclusief de bijbehorende boetes.

Maar we zijn het allemaal eens, dat degene die deze bom heeft gegooid een SV mag krijgen, is het niet voor de bom, dan mag hij het wat mij betreft al krijgen voor het veroorzaken van dit conflict!

Sorry voor de emotie, maar ben nog kwaad... Net nu we goede stappen aan het maken waren, zakken we terug tot onder nul.

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, opadiehard

30 mrt 2013 12:24
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #69
Het zou een heerlijk voetbalavondje worden. Een tegenstander met een positieve spelopvatting, een MVV Maastricht dat moest winnen: we gingen er eens lekker voor zitten. De eerste tien minuten had MVV het beste van het spel, maar daarna nam De Graafschap het middenveld over. Alle duels op het middenveld werden gewonnen door De Graafschap en met vloeiende aanvallen sneed de tegenstander door de MVV-verdediging heen. De voorsprong vond ik verdiend, omdat De Graafschap de beter combinerende ploeg was en veel alerter en feller speelde. De eigengoal van Daerden is hem vergeven; hij probeerde uit een reflex de bal nog te raken, maar was daarbij ongelukkig. In de eerste helft zie je dan toch de zwakte van MVV: ik zie dan geen leider die het spel naar zich toetrekt. Ik vond het een beetje sloom allemaal. Weinig overtuiging. Nathan wordt dan node gemist.

Toen het in de tweede helft al vlug 0-2 werd, gaf ik eerlijk gezegd geen stuiver meer voor de kansen van MVV. Maar omdat MVV vanaf die tegengoal meer vooruit ging voetballen, kwam er al snel en voor mij onverwacht resultaat. Wilskracht van MVV in combinatie met klungelig verdedigen van De Graafschap zorgden ervoor dat Bryan Smeets (die de laatste wedstrijden toch echt progressie boekt) twee keer kon scoren. Je ziet dan dat het elftal erin gaat geloven. Op dergelijke momenten gaat een speler als Esajas beter draaien en wordt MVV veel gevaarlijker.

Helaas voor MVV bleef het bij die 2-2. Wat in de eerste seizoenshelft meezat, zit nu gewoon tegen. Die bal van Knops tegen de lat had een beter lot verdiend. Van de andere kant kreeg De Graafschap ook nog enkele goede kansen. Ik kan goed leven met die 2-2, al had MVV Maastricht betere zaken kunnen doen. Toch een puntje ingelopen op Sparta.

Het niveau van Daerden blijft me wat tegenvallen; hij maakt soms goede rushes, maar mist dan de rust en het overzicht voor een goede eindpass.
Stankov speelt aanvallend met veel energie, maar verlaat te regelmatig op ongelukkige momenten zijn verdedigende positie, waardoor er soms gaten vielen die ook voor uitblinker Verdellen niet te belopen waren.
Ik vond ook Mark Veldmate tegenvallen. Dat hij geen diepe spits is, dat weten we. En dat hij een balletje goed bij zich kan houden en die weet af te spelen naar opkomende middenvelders weten we ook. Maar Mark was zeker tien keer weinig alert en kwam terug sjokken uit buitenspelpositie, waardoor hij zelf regelmatig de angel uit het spel van MVV haalde, omdat hij tijd nodig had om weer aan het spel te mogen deelnemen. Het oogde niet echt overtuigend bij Mark.
Verder viel me op dat La Rosa zijn mannetje niet een keer wist uit te spelen. Als hij niet op snelheid wordt aangespeeld, maar vanuit stilstand moet passeren, dan vind ik hem maar matig spelen. Misschien dat hij ook wat weinig spelminuten in de benen had. Maar juist daarom had ik wat meer elan verwacht van Michael.
Overigens vond ik het wel verfrissend om te zien met welk elan Labylle speelt; die was de laatste tien minuten helemaal leeg. Geen wonder, want hij was meer op het middenveld dan in de verdediging te bewonderen.

Kortom: het werd toch nog een onderhoudend voetbalavondje. Maar zo spelend is MVV voor mij geen titelkandidaat en hebben ze in de nacompetitie ook niet veel te zoeken. Als de bereidheid er is om voor elke meter te knokken en elk duel vol overtuiging en inzet aan te gaan, dan maken we een kans. Anders niet en vind ik MVV een gemiddelde Jupilerleague-ploeg. Dat zou elke speler zich mogen realiseren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke, les rouges blancs, Maosbrögk, Sjotelsplak, opadiehard, tanteke

30 mrt 2013 12:41
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #70

MVV4life schreef :

MVV4life schreef : Euver ut incident vlak veur de rus:
Die bom woort gegoeid vaanoet ut middevak en neet vaanoet ut ultravak!
Dit is aongegeve en bevestigd door de suppooste.
(En iech zaot de tussenin)

Eederein wèt tot de ultras dit neet doen in ut stadion. Punt.
En es ut 'ne metleuper waor gewees, daan hadde ze um euvergedraage.

Tries tot veer es supporters zoe in twie kampe zitte.
Laote veer estebleef probeere veur de res vaan ut sezoen op ein lijn te goon zitte, want veer wille oeteindelik allemaol utzellefde!

Sjop en Aswin, ik neem aan dat jullie mijn post niet hadden gelezen. Deze bom werd gegooid uit het middenvak. Dus van korter bij Trepke-B dan van bij de ultras. Jullie weten dat de ultras, als het iemand was geweest in dat vak, met 2 blauwe ogen aan MVV overgedragen zouden hebben. Ultras zelf zouden dit niet doen (in het stadion), net vanwege die boetes!

En over de reactie van de oude garde, daar ben ik het helemaal niet mee eens! Ze hebben niet gereageerd op de bommetjes van HKM en ze hebben de ultras "vals beschuldigd". Ik vond hun reactie helemaal verkeerd en ongepast!
Sterker nog, wel eens de gemiddelde leeftijd op het middenvak bekeken?

Je zou zelfs kunnen stellen dat het net de oude garde is, die de huidige regelgeving heeft veroorzaakt met wat er allemaal in het verleden is gebeurt, inclusief de bijbehorende boetes.

Maar we zijn het allemaal eens, dat degene die deze bom heeft gegooid een SV mag krijgen, is het niet voor de bom, dan mag hij het wat mij betreft al krijgen voor het veroorzaken van dit conflict!

Sorry voor de emotie, maar ben nog kwaad... Net nu we goede stappen aan het maken waren, zakken we terug tot onder nul.

MVV4Life, ik beschuldig niemand. Ik geef aan dat ik begrijp dat de oude garde reageert op iemand die een bommetje gooit. Wie dat bommetje gegooid heeft zal me een worst wezen. Jong, oud, oude garde, nieuwe garde, een ultra, iemand van de SC, trepke B of Veer Zien MVV. I don't care. Het hoort niet, moet niet, mag niet. Klaar!

100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

30 mrt 2013 12:49 30 mrt 2013 12:50 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #71
@Frank, kun je aangeven welk team dan WEL een echte titelkandidaat is of iets te zoeken heeft in de nacompetitie?
Als je naar het verloop kijkt is bijna elk team maar een middenmoter tenzij ze zich 110% inzetten en het even mee zit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, peter ruiver

30 mrt 2013 13:30
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #72

Aswin schreef : MVV4Life, ik beschuldig niemand. Ik geef aan dat ik begrijp dat de oude garde reageert op iemand die een bommetje gooit. Wie dat bommetje gegooid heeft zal me een worst wezen. Jong, oud, oude garde, nieuwe garde, een ultra, iemand van de SC, trepke B of Veer Zien MVV. I don't care. Het hoort niet, moet niet, mag niet. Klaar!

Aswin, ik zeg ook nergens dat jij iemand beschuldigd. Trepke-B reageerde beschuldigend naar de ultras en dat kan niet. Je kan niet iemand beschuldigen die niets gedaan heeft en waarvan je eigenlijk ook nog weet dat hij het niet gedaan heeft. Dat hoort niet, kan niet en mag niet.
Verder zijn we het eens dat het gooien van vuurwerk niet kan, zoals ik ook al stelde.
Laten we er maar hier over ophouden, we pb-en, mailen, sms-en, whats-app'en of bellen wel.

100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, les rouges blancs, opadiehard

30 mrt 2013 13:39 30 mrt 2013 13:41 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #73
Ja Jeoff, dat kan ik. Het antwoord geef je zelf al. Dat team dat elke wedstrijd voor 110% weet te voetballen weet te voetballen wordt kampioen. Niet slechts 40 minuten, maar de hele wedstrijd. En kampioen kan MVV in mijn ogen dus nog steeds worden, maar dan moet de wil om te winnen nadrukkelijker aanwezig zijn dan gisteravond de eerste helft. En met een alles-of-niets instelling kan MVV ook ver komen in de nacompetitie.

30 mrt 2013 15:03
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #74

MVV4life schreef :

Aswin schreef : MVV4Life, ik beschuldig niemand. Ik geef aan dat ik begrijp dat de oude garde reageert op iemand die een bommetje gooit. Wie dat bommetje gegooid heeft zal me een worst wezen. Jong, oud, oude garde, nieuwe garde, een ultra, iemand van de SC, trepke B of Veer Zien MVV. I don't care. Het hoort niet, moet niet, mag niet. Klaar!

Aswin, ik zeg ook nergens dat jij iemand beschuldigd. Trepke-B reageerde beschuldigend naar de ultras en dat kan niet. Je kan niet iemand beschuldigen die niets gedaan heeft en waarvan je eigenlijk ook nog weet dat hij het niet gedaan heeft. Dat hoort niet, kan niet en mag niet.
Verder zijn we het eens dat het gooien van vuurwerk niet kan, zoals ik ook al stelde.
Laten we er maar hier over ophouden, we pb-en, mailen, sms-en, whats-app'en of bellen wel.

Ho ho, gein dinger zègke die neet kloppe he. Op Trepke B waor 't gans dudelek tot 't vaan links koum (rechs vaan us zit naomelek geine), dus daan is 't logisch tot de pijle geriech weure op de linkerkant. Dat heet dus niks te make mèt of Sjeng, Klaos, Zjeraar, de Ultras of wee daan ouch dao zitte.

30 mrt 2013 15:39
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV Maastricht - De Graafschap #75
Overtreders pakken is voor opsporingsdiensten, stewards, camera's en stille. Moraalridders / nsb praktijken horen niet thuis in de geusselt. Ook ik ben tegen knalvuurwerk maar mijn bloed kookt dat een bommetje escaleert tot supporters zich onderling gaan bevechten. Als je het niet kunt laten en je vindt dat je een meldplicht hebt doe dit dan achteraf of bij een steward. Met dit stoer verhaal halen krijg je een zeer vervelend bijeffect die de moraal ridders zich behoorlijk kunnen aanrekenen!!! Bovendien dat gezeiks over dat het MVV geld kost.... Graag een lijst met knallen in Nederlandse stadions en de daar aan gekoppelde boete voor die club. Succes met zoeken! Voor de rest hoop ik dat dit uitgepraat en opgelost wordt want we zijn SAMEN. Nepsupporters richting ultra's zingen terwijl bij die hippies op trepke b zelf 10-tallen jaren potentieel stadionverbod zit (vroeger dan he)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Tijd voor maken pagina: 0.310 seconden