Fortuna - MVV 4 oktober

03 okt 2013 17:17
reddevil1408
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #91

les rouges blancs schreef : www.l1.nl/video/schreurs-terug-bij-mvv-2-okt-2013

'Er is een groot verschil tussen het MVV mét Schreurs en het MVV zonder Schreurs', zegt Ruijs.

:pinch: :woohoo: :schamen:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2013 18:25 03 okt 2013 18:25 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #92
Het zou verstandig zijn om Danny aan de kant te houden morgen, ze stampen hem de kneuk over. En dan ligt het vertrouwen hier op het forum dit seizoen helemaal in de straatput. Laat hem maar tegen Sparta debuteren, dat zijn toch minder persoonlijke wedstrijden.

Ik verwacht een gretig Fortuna, puur op inzet helaas een 2-0 nederlaag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Rebel

03 okt 2013 19:06
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #93
Danny Schreurs terug in MVV-selectie voor derby

Met zijn handelsmerk – een echte straatvoetbalactie – liet Danny Schreurs donderdag op de training zien dat hij weer helemaal terug is. Na zeven maanden blessureleed maakt de onberekenbare aanvaller vrijdag zijn rentree in de MVV-selectie, uitgerekend in de derby tegen zijn voormalige liefde Fortuna Sittard. ‘Tien, vijftien minuten’ zou hij kunnen spelen, zo schat hij zelf in.

Maastricht
Van onze verslaggever

Coach Tini Ruijs moet gedwongen twee wijzigingen doorvoeren in zijn basisteam. Kjell Knops (twee maanden) en Sjoerd Winkens (drie tot vier weken) staan langdurig aan de kant met blessures. Ze worden vervangen door Cor Gillis en Sven Braken. De eerste zal centraal in de defensie spelen, de laatste in de aanval. Allrounder Marco Ospitalieri zakt twee linies en wordt linksback. Ruijs, die vele jaren in dienst was van Fortuna als speler en trainer, zegt bij de derby niet overspoeld te worden door sentimenten. ,,Ik ben niet iemand die voor zo'n wedstrijd in de emotie ga zitten. Al draag ik Fortuna natuurlijk wel een warm hart toe. Na een wedstrijd met MVV krijg ik nog altijd de meeste sms'jes uit Sittard.”

Opstelling MVV: Castro, Geenen, Gillis, Verdellen, Ospitalieri, Rutjes, Secerovic, Van Hyfte, Sema, Braken, Maria.

03 okt 2013 22:04
SC MVV Maastricht
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #94
Na overleg met de veiligheidsfunctionarissen van MVV Maastricht is besloten de volgende vertrektijden te hanteren:

18.45h Cluster 1: Bussen 6 , 7, 8 , 9 en 10

19.00h Cluster 2: Bussen 1, 2 3, 4, 5 en ULTRAS

Zoals gebruikelijk zal de volledige reis naar Sittard weer onder begeleiding staan van politie. Een eer die ons vaker is toebedeeld: in 20 minuten vanaf Stadion Geusselt, snel en veilig naar de Trendwork Arena het Offermans Joosten stadion (of hoe het nu weer mag heten – wij houden het gewoon op “de betonbak”).

Kom op die Roeje!!!! Vreet ze op en spaor geine!!!

Veer blieve druime !!!

03 okt 2013 22:49
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #95

peter ruiver schreef :

Sandro schreef : Voorbeschouwing op de derby tegen Fortuna Sittard door Tini Ruijs.
www.limburgtube.nl/mvv-tv-aflevering-9-d...#UkxrkdMeE8k.twitter

Opstelling
Castro
Geenen-Verdellen-Gillis-Ospitalieri
van Hyfte-Rutjes-Secerovic
Sema-Maria-Braken

Had liever gezien dat Ospitalieri linskbuiten speelde ipv Braken.
De linksbackpositie kon dan worden ingevuld door Stankov of Kuipers!! ;)

Precies Peter, ook ik had liever Stankov op de links back gezien en Opspitaleiri naar voren (of zelfs La Rosa voor Braken). Weet wel niet of Stankov op links uit de voeten kan. Weet niet wat Ruis en Trost in Braken zien, die jongen heeft toch veel te weinig techniek (net als Kuipers). Komt echt veel tekort momenteel en zal morgen ook geen vuist kunnen maken tegen een agressief fortuna. Semma op rechts en Schreurs erin in de 2-e helft is dan nog een andere mogelijkheid.
En Sjeng14 heeft gelijk mbt adnan en de 3-1 in de uitwedstrijd in Eindhoven (de bal ging nog eerst op de paal toen Verdellen aan het slapen was in de rebounce).
Verder is Ruis wel een goede trainer die duidelijke taal spreekt. Trost had een kampioensploeg maar heeft het laten liggen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

04 okt 2013 00:43
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #96
Voorafgaande aan het vertrek van de bussen is supporterscafé De Gouden Ster gewoon geopend !!!!

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!

04 okt 2013 01:15
FortunaBorn
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #97
Er is inderdaad geen animo in sittard. Waarom?
1. kassa's gesloten
2. voorverkoop ALLEEN bij het stadion
3. je mag alleen kaarten kopen als je een compleet registratieformulier invult
4. daarbij verhoogt fortuna ZELF de prijzen (dit neem ik de club zeer kwalijk)

punt 1 t/m3 ligt gedeeltelijk aan de klote gemeente hier en gedeeltelijk aan wesley de bommengooier, waardoor fortuna deze wedstrijd onder verscherpt toezicht staat

De meeste sittardenaren zijn het helemaal zat en laten deze wedstrijd dan ook (terecht) links liggen. hoe haalt fortuna het in haar hoofd om naast al deze maatregelen de prijzen te verhogen ''omdat de andere limburgse clubs dit ook doen bij de derby's''. Maar vooral punt 1 t/m 3 gaat gewoonweg te ver. Vanaf de 0-7 nederlaag zijn er elk jaar maatregelen bijgekomen en wij hoeven dit niet langer te pikken. We mogen nog niet meer parkeren rondom het stadion.....

Ikzelf zal er wel bij zijn, als één van de ong. 3000 aanwezigen geel-groenen. 3000, voor een derby? DIT KAN NIET!

Tot morgen voor ''de wedstrijd van het jaar'', wat een lachertje.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, opadiehard, peter ruiver, Rebel

04 okt 2013 08:12
Rebel
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #98
Met al die maatregelingen zijn die 3000 nog veel. Maar zullen net als hier veel mensen bij zijn die perse de "derby" niet willen missen en voor de rest zie je ze nooit bij (uit) wedstrijden.

Ik ben die klote regels al jaren beu, boycot dus ook steevast alle combireizen. In het begin werd ik nog uitgelachen, maar ik merk dat er steeds meer mensen hetzelfde erover denken.

04 okt 2013 08:56
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #99
De prijzen verhogen bij dit soort wedstrijden vind ik persoonlijk juist goed. De mensen die altijd komen hebben er geen last van, want die hebben of een seizoenskaart, of die kopen iedere wedstrijd een los kaartje dus betalen wat minder tegen de ene club en wat meer tegen de andere club en per saldo gemiddeld de normale prijs. De personen die wat meer moeten betalen, zijn juist de mensen waar Rebel van zegt dat je ze verder nooit ziet. Ik vind het niet erg dat MVV wat extra’s aan die incidentele supporters wil verdienen. Als Fortuna een vergelijkbare regeling heeft, waarom vind je dat dan precies zo erg, FortunaBorn?

Dat iemand vuurwerk gooit, voorkom je natuurlijk nooit door mensen een formulier te laten invullen of door enkel bij het stadion kaartjes te verkopen. Belachelijke maatregel. Wat je wel mee bereikt, is dat er minder mensen naar het stadion komen. Wellicht dat er door puur toeval ook een potentiele vuurwerkgooier thuisblijft. Als er vanavond geen incidenten zijn, zal de overheid tevreden constateren dat de maatregelen werken.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

04 okt 2013 09:16
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #100

Jacques schreef : De prijzen verhogen bij dit soort wedstrijden vind ik persoonlijk juist goed. De mensen die altijd komen hebben er geen last van, want die hebben of een seizoenskaart, of die kopen iedere wedstrijd een los kaartje dus betalen wat minder tegen de ene club en wat meer tegen de andere club en per saldo gemiddeld de normale prijs. De personen die wat meer moeten betalen, zijn juist de mensen waar Rebel van zegt dat je ze verder nooit ziet. Ik vind het niet erg dat MVV wat extra’s aan die incidentele supporters wil verdienen. Als Fortuna een vergelijkbare regeling heeft, waarom vind je dat dan precies zo erg, FortunaBorn?

Dat iemand vuurwerk gooit, voorkom je natuurlijk nooit door mensen een formulier te laten invullen of door enkel bij het stadion kaartjes te verkopen. Belachelijke maatregel. Wat je wel mee bereikt, is dat er minder mensen naar het stadion komen. Wellicht dat er door puur toeval ook een potentiele vuurwerkgooier thuisblijft. Als er vanavond geen incidenten zijn, zal de overheid tevreden constateren dat de maatregelen werken.

Jacques dit is wel erg kort door de bocht, je verhoogt ook de drempel voor potentiele nieuwe supporters met hogere prijzen. Net met dit soort wedstrijden worden nieuwe supporters geboren.

04 okt 2013 09:44
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #101
Daar heb je ook een punt, Mental. Inderdaad zullen nieuwe fans wellicht eerder blijven hangen na een derby met kolkende sfeer, die wil je niet afschrikken. Mijn gedachte komt vooral vanuit de tijd vroeger dat de Geusselt tegen bepaalde clubs opeens vol zat, ik kan me bijvoorbeeld nog herinneren dat Ajax eind jaren negentig op bezoek kwam. Onze plaatsen (seizoenskaarthouders!) waren bezet door mensen die ik daarvoor en daarna nooit meer in de Geusselt heb gezien. Ze weigerden om weg te gaan, en de steward was inleen van Fortuna, dus herkende ons niet als trouwe fans en weigerde zich er mee te bemoeien. Gelukkig is dat toen met behulp van wat andere vaste bezoekers om ons heen toch opgelost en zijn de “indringers” vertrokken. Puur op basis van dat soort ervaringen ben ik van mening dat het niet erg is om die “extra” bezoekers ook om wat meer geld te vragen.

Wellicht zou het beter zijn de prijzen juist te verhogen bij bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Jong Ajax. Daar komen volgens mij veel mensen op af die zichzelf Ajax-supporter noemen. Laat die maar "bloeden". Maar daar staat weer tegenover dat dat voor de MVV-fan die toevallig naar die wedstrijd wil, het nogal absurd is om meer te betalen voor een wedstrijd tegen een tegenstander die voor spek en bonen meedoet.

Lastige kwestie. Je doet het als club niet snel goed met de kaartprijs, er zijn altijd mensen die linksom of rechtsom vinden dat het beter kan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

04 okt 2013 09:54
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #102

04 okt 2013 10:08
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #103
Voor alle maatregelen is er iets te zeggen om de veiligheid te bevorderen maar uitsluiten doe je het nooit. En wat je niet uitsluit zijn vaak de meest extreme uitingen van geweld of acties. Want wie kwaad wil doen, doet het toch.

Want op dit moment gaat het van kwaad tot erger met het Nedelandse supportersbeleid. Straks mag als bezoekende supporter nog niet meer de uitwedstrijd van je club op het wel almachtige fox gekeken worden, bang voor virutele rellen op facebook.

Dus ik vind dat er ook eens naar mogelijkheden moet worden gekeken om wellicht de maatregelen wat soepeler te maken. Zoals bijvoorbeeld bij sfeeracties rondom de derby. Leg verantwoordelijkheden bij de supporters en geef ze eens een postief compliment als er iets goed gaat. Alleen zal dit waarschijnlijk niet sensationeel genoeg zijn met het oog op nieuwswaarde.

Maar goed over vanavond. Het zal moeilijk worden en ben er ook nog niet gerust op. Ik ga voor een zwaarbevochten gelijk spel, 1-1. Voor de mede-supporters die gaan, veel plezier en laot uch hure!

04 okt 2013 11:37
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #104
Dit zijn van die wedstrijden waarvan het resultaat eigenlijk niet te voorspellen is. Selecties zijn min of meer gelijkwaardig maar ik houd mijn hart vast als ik die fantasie opstelling van vanavond lees. Je beste speler linksback zetten, tjongejonge.

Ik teken voor een 1-1 als ik eerlijk ben. Maar een stiekeme overwinning mag natuurlijk best.

04 okt 2013 12:09
FortunaBorn
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #105

Jacques schreef : De prijzen verhogen bij dit soort wedstrijden vind ik persoonlijk juist goed. De mensen die altijd komen hebben er geen last van, want die hebben of een seizoenskaart, of die kopen iedere wedstrijd een los kaartje dus betalen wat minder tegen de ene club en wat meer tegen de andere club en per saldo gemiddeld de normale prijs. De personen die wat meer moeten betalen, zijn juist de mensen waar Rebel van zegt dat je ze verder nooit ziet. Ik vind het niet erg dat MVV wat extra’s aan die incidentele supporters wil verdienen. Als Fortuna een vergelijkbare regeling heeft, waarom vind je dat dan precies zo erg, FortunaBorn?

Precies, volgend jaar minimaal dezelfde maatregelen, en de derby zal nooit meer hetzelfde zijn. Geldt ook voor de uitsupport, waarom mag je in godsnaam geen grote doeken meenemen, geen megafoons etc ... is toch te belachelijk voor woorden?

OVer de prijzen: zoals ik al probeerde duidelijk te maken: de prijsverhoging opzichzelf is niet zo erg, maar dit kun je naar mijn mening niet verkopen SAMEN MET alle andere belachelijke maatregelen. dan moet je juist blij zijn dat er nog mensen komen ondanks die maatregelen!!!

Tijd voor maken pagina: 0.336 seconden