Fortuna - MVV 4 oktober

05 okt 2013 11:43
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #151

Jacques schreef :

Gohf schreef :

Jacques schreef : Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?

Dit is precies waarom de ME kan doen waar ze zin in hebben. Wie gelooft er nou een voetbalsupporter boven een politie agent.

Je leest niet goed wat ik zeg. Ik geef aan dat ik weet dat de ME wel eens rare dingen doet. Ook geef ik aan dat fortunahome (ja bestaat niet meer ik weet het) nooit de schuld bij zichzelf zal zoeken. Ik vraag een buitenstaander wat hij heeft gezien. Ik zeg helemaal niet dat ik de politie klakkeloos geloof, ik vraag juist de meest neutrale partij wat hij er van vond. En dan is het nog niet goed?

Sorry Jacues maar de emotie over wat er gister voor en na de wedstrijd is gebeurd zit diep. Ik reageerde misschien wat te fel. Maar ik weiger datgene wat gistere gebeurd is te laten wegzetten als "eigen schuld,dikke bult".

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2013 11:46
zitterd
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #152
Als ik de reacties over de politie en onze fans hier lees, begint mijn bloed weer opnieuw te koken.. De ME ging helemaal uit haar plaat, om de rotzooi die ze zelf veroorzaakt hebben. Triest dat zelfs voetbalfans onderling elkaar de schuld geven... Ik kan wel een a4 vol schrijven met wat er allemaal gebeurd is, maar dat staat ook allemaal op onze site. En ja, dat is de waarheid.

Beter dat we ons eens samenpakken om tegen dat blauwe tuig te strijden. In wat voor zin dan ook.

05 okt 2013 11:49
zitterd
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #153
als laatste, nog even een samenvatting in het kort;

Over de onnodig verloren wedstrijd heeft niemand het meer. De kater van de belachelijk agressieve ME charges is daar te groot voor.

Waarom?
1. Verplichte ID registratie bij iedere kaart die verkocht is.
2. Slechts kaartverkoop in het ontoegankelijke stadion (verbouwing) waardoor opkomst gehalveerd werd.
3. Buscombi MVV
4. 100% fouillering
5. Extra ID controle ingang
6. MVV stewards bij ingangen voor extra controle op Maastrichtse fans.
7. Sluiten uitgangen
8. Vasthouden Fortunafans, jong en oud, bij het verlaten van het stadion.

En dan als toetje een erehaag krijgen van ME-ers, charges door ME te paard, honden laten aanvallen, knuppels laten zwaaien..

We zullen het vergelijk met tientallen jaren maar niet maken.

Misselijk zijn we ervan.

05 okt 2013 11:56
jesfen
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #154
kon helaas er nket bij zijn gisteren..
eerste helft was op de stream goed te volgen..
2de helft drama, dus maar weer naar die 2, die theo koomen proberen na te doen maar bij lange na niet lukt, moeten luisteren..

was een derby die alles van een derby had..
strijd passie en 3 punten!!

schijnt elk jaar weer prijs te zijn tussen fortuna supporters en de ME..
mischien een idee om het jaarlijkse treffen tussen diverse groepen volgend jaar eens anders te doen en de ME van 2 kanten te bestrijden :lachen:
oeps sorry mag men niet op foute ideeen brengen..

het is iig heerlijk om met 3 punten op te staan na de derby
hopen dat dit, samen met de terugkeer van danny, een enorme boost gaat geven!!
al zag ik die boost liever iets later op het seizoen...

05 okt 2013 12:12
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #155
Waarom zouden we Napoleon geloven? Wat hij met eigen ogen ziet is de waarheid?

Kan heel goed zijn dat ME/politie over de schreef gaat hoor, en dan moet gewoon de onderste steen boven. Dus vele FSC supporters wegzetten als krapuul, jammer.

Hoop flauwekul over Cor...Zou te hard aangepakt worden. Occherm, wat zielig voor die jongens. het is verdomme profvoetbal, spelers moeten taken uitvoeren en luisteren!
Heb je ook gezien hoe Secerovic werd aangepakt door Tini toen hij zich in de 80ste minuut liet vallen en uit het veld moest van de scheids? Tini was witheet, in die fase moet je niet mauwen maar opstaan als een vent en die 0-1 verdedigen!
Gewoon volledig terecht, want Tini zag tenminste dat je dan met 8 tegen 10 staat en dus heel groot risico op een goal. Gelukkig liep het met een sisser af.

Rutjes, wat je over hem zegt ook weer geval beste stuurlui staan aan wal. Man gaat door het vuur voor MVV en hij legt op L1 zijn motivatie uit, waren maar meer zoals hem!!! (Zie dus secerovic)

en Voorn dan....respectloos spreken over een 'bejaarde' die geen recht van spreken zou hebben en 'normaal nooit op de bank zit'.

Trainer nog schop nageven over bedankjes.

Napoleon, ik zie dat je MVV op de voet volgt. Wellicht een idee om je energie die je erin steekt eens positief te focussen? Een bijdrage leveren bij een van de organisaties die MVV steunt?

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, tcb, Och jeh

05 okt 2013 12:37
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #156
Zitterd ik ga U nog een sterker verhaal vertellen.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven maar ik hoop dat U lering trekt uit onderstaand.
Kaartjes hoofdtribune geen probleem
Samen met Don Camillo naar Sittard per voiture
Parkeren naast het stadion
Geen politie en ME gezien, wel een aantal “bekende” stille
Het supportershome bezocht
De van Bommel zaal voor sympathisanten bezocht
Na afloop de sponsorruimte bezocht
En nu komt het moment suprême. Zonder controle van toegangskaarten, zonder fouillering en zonder vraag naar identiteitsbewijzen. Dus voor alle duidelijkheid, we hebben geen controleur of steward gezien. Kostenbesparing of hadden ze alle manschappen nodig om jullie in toom te houden? Waanzin ten top.

Nog een tip gratuit. Vervang die zwart-gele consumptie munten door groen gele muntjes i.v.m. mijn allergie.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Fabrice, opadiehard

05 okt 2013 12:44
zitterd
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #157
Tja, geen idee hoe het er op de hoofdtribune aan toe ging. West was niet te bereiken voor ons. Alle FortunaFans werden aan de oost kant gehouden. En daar stond een leger aan ME waar Assaad jaloers op zou wezen.

05 okt 2013 13:15
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #158

Roei baank schreef : Zitterd ik ga U nog een sterker verhaal vertellen.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven maar ik hoop dat U lering trekt uit onderstaand.
En nu komt het moment suprême. Zonder controle van toegangskaarten, zonder fouillering en zonder vraag naar identiteitsbewijzen. Dus voor alle duidelijkheid, we hebben geen controleur of steward gezien. Kostenbesparing of hadden ze alle manschappen nodig om jullie in toom te houden? Waanzin ten top.

Ik kan exact hetzelfde verhaal vertellen, precies hetzelfde als wat RB heeft meegemaakt....

05 okt 2013 13:21
zitterd
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #159
Ze hadden blijkbaar alle relschoppers, sorry, 'orde handhavers' aan onze kant nodig..

05 okt 2013 13:51 05 okt 2013 13:53 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #160
Fijn om te zien hoe de spelers vanochtend op klein Geusselt nog genoten van de overwinning ! :thumbsup:
(met name Braken, Rutjes, Kuipers en Stankov)
Heb nu best wel trek in een Bossche Bol ! ;)

05 okt 2013 14:32
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #161
Ik heb gisteren in de eerste helft werkelijk genoten van MVV Maastricht. Eindelijk was daar de door Ruijs beloofde felheid gecombineerd met aanvalslust. Een goed combinerend MVV sneed als boter door de defensie van Fortuna Sittard. MVV was heer en meester in de eerste helft. Buiten een goede kans voor Fortuna heb ik weinig verheffend voetbal gezien van Fortuna: geploeter van de eerste orde. Het had met rust 0-2 of 0-3 kunnen staan als o.a. Maria iets minder laconiek was geweest. Het was het beste voetbal van MVV Maastricht wat ik tot nu toe dit seizoen gezien heb. De tweede helft viel MVV terug qua niveau en moest het vanwege de twee rode kaarten Fortuna laten komen. Veel meer dan verdedigen en hier en daar een counter kwam er niet meer van. Fortuna miste in die fase een goede spits. Castro keepte goed en kwam nooit echt in de problemen.

Cor Gillis stond gisteren vol op spanning. Die eerste overtreding op de spits van Fortuna was eigenlijk al rood. Prima dat je even je visitekaartje wil afgeven, maar iemand zo de wedstrijd uitschoppen vind ik veel te ver gaan en zeer onsportief. Hij mocht van geluk spreken dat het bij geel bleef. Verder vond ik hem gedegen voetballen, tot het moment dat hij opnieuw een overtreding maakt, 40 meter van het eigen doel verwijderd. Hoe dom kun je zijn? Ik kan dit niet anders verklaren dan dat hij zich overdreven wilde bewijzen. Dat je niet op deze manier, Cor. Kijk dan maar eens naar invaller Kuipers: die deed 99% perfect wat hij moest doen: alle duels winnen centraal achterin en ook nog bijna een goal maken uit een hoekschop (had hij die gemaakt, dan was het 100% perfect geweest, haha). Die heeft daarmee een plek in de defensie verdiend! Ik vrees dat de trainer overigens met de blessures en rode kaart van Gillis niet veel andere keus heeft.

Prachtig hoe Sema die goal maakt met een stiftje over de keeper. Daarmee is zijn blunder tegen Emmen vergeven! Hij viel qua inbreng in de tweede helft ver terug.

Uit het interview blijkt dat Nathan Rutjes het nodig vond om het team wakker te schudden door een forse overtreding te maken, die terecht met rood werd beloond door de soms wat warrig leidende scheidsrechter Makkelie. Bij het interview doet Nathan er (m.i. zeer onprofessioneel) nog zelfs lacherig over, blijkbaar nog in een overwinningsroes. Als de tuchtcommissie dat ziet, krijgt hij er zo een wedstrijd schorsing extra. Overigens prima dat we vanaf volgende wedstrijd het duo Smeets en Secerovic eens naast elkaar kunnen zien.

MOTM was gisteren voor mij Bram Castro, die weer helemaal terug is. Hij keepte gisteren foutloos en was attent bij diverse schoten van Fortuna (met name in de tweede helft), al waren dat overwegend lekkere ballen voor een keeper. Maar wel alles klemvast!

Tenslotte: jammer dat Tini Ruijs niet even naar het supportersvak loopt om de supporters te bedanken. Daarmee maakt hij zich natuurlijk niet geliefder, terwijl MVV de laatste weken toch een fraaie serie heeft neergezet. Hij had daar kunnen delen in succes en dank. Jammer, ik had hem wel een ovatie gegund.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard

05 okt 2013 15:06
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #162

Boer458 schreef :

Roei baank schreef : Zitterd ik ga U nog een sterker verhaal vertellen.

Ik kan exact hetzelfde verhaal vertellen, precies hetzelfde als wat RB heeft meegemaakt....

Bij Fortuna kom je zo makkelijk binnen, met 2 kaarten kun je rustig 2 a 3 man zonder kaart de tribune op loodsen. Je gaat via de parking naar binnen of via de hoofdingang en je zegt dat je kaarten moet ophalen bij de balie en na 1 minuut zogenaamd in de rij te staan loop je gewoon de trap op. Daarna is het gewoon een kwestie van kaarten doorgeven, en dan kijkt die pipo de kaart nog niet eens na want hij denkt waarschijnlijk dat je zonder kaart niet boven kunt komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

05 okt 2013 15:08
mvvkeoleeke
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #163
Ik begrijp nooit hoe zoiets zo ver kan komen dat het tot zulke ongeregeldheden komt. Heel zeker zal de politie en de ME hier een rol in hebben gespeeld. Maar je kan toch de andere kant op lopen als supporter? weg van de politie? Dat je blijft staan terwijl er spanningen hangen is niet slim. Of konden jullie geen kant op Gohf?

05 okt 2013 15:53
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #164
De voortekenen waren al goed toen ik gisteren vertrok vanuit het werk om me op te maken voor de derby. Het eerste wat ik namelijk zag was de rood-witte vrachtwagen van de rugsponser van het MVV shirt Hansen Dranken die aan mij voorbij kwam gereden. Het zijn kleine dingetjes maar geeft toch vertrouwen. Het werd dan ook een historische dag, nooit eerder won MVV tweemaal achter elkaar in Zitterd.

Eindelijk kreeg Cor Gillis dus de kans van Ruijs om te laten zien wat hij kan. Na 33 seconden liet hij zich meteen gelden met een spijkerharde overtreding op N'Koyi die eigenlijk een directe rode kaart had moeten opleveren. Maar dat is wel de spirit waarmee je mijns inziens een derby moet ingaan. Die strijd heb ik weleens gemist in voorgaande edities. Makkelie spaarde hem dus met een gele kaart, maar het blijft toch een dramatische scheidsrechter die teveel veren in zijn reet krijgt gestopt vanuit Zeist. Als je zijn kop ziet dan heb je toch ook het idee dat hij het IQ heeft van een pantoffeldiertje. Had al voor de wedstrijd voorspeld dat dit geen scheidsrechter is om zo'n wedstrijd te leiden en de kaarten rijkelijk zullen gaan vloeien. Helaas kwam dit dan ook uit met 9 gele kaarten inclusief die 2 van Gillis en dus 2 rode kaarten. De kaarten voor Amoah en Rutjes waren terecht, maar bijvoorbeeld die kaart voor Maria wegens een vermeende schwalbe gaat nergens over. Dus als een speler niet op de been blijft in het strafschopgebied is dit meteen een gele kaart? Maria vroeg niet eens om een penalty en protesteerde niet.

Maar ik vond MVV dus heel goed en scherp beginnen aan de wedstrijd. In de eerste 10 minuten kon Maria na een goede steekpass van Braken afgaan op de keeper, maar hij liet Kaya veel te makkelijk de bal van zijn voeten plukken. Overigens vond ik Maria hinderlijk aanwezig in die ene helft die hij speelde voor de Fortuna verdediging en wisselde ze voorin constant van positie om daar chaos te creëren. Daarna kwamen we wel goed weg met de inmiddels kreupele N'Koyi die alleen voor Castro opduikt maar gelukkig zit onze sluitpost weer op 'rots in de branding' niveau. Een goede reflex om dat schot te pareren en uit de goal te duwen. Was naderhand eigenlijk de beste kans die Fortuna de hele wedstrijd heeft gehad. Was tevens meteen het laatste wapenfeit van hun gevaarlijkste man N'Koyi die uitgerekend op dierendag met een paardenkus het veld af moest. Zo kan je toch stellen dat de overtreding van Cor wat dat betreft nuttig is geweest. Vond het een vreemde keuze op dat moment van Boessen om de 16-jarige Vankan in te brengen ten faveure van Khalouta die ik toch weleens een goal heb zien maken. Moet gezegd worden dat toen deze er na een uur alsnog in kwam voor De Boer hij geen pepernoot heeft geraakt en alles hoog overvloog wat van zijn voet vertrok.

Vrijwel direct na de wissel van N'Koyi dus hét moment van de wedstrijd. Heerlijke steekpass weer van Braken die Sema in de diepte wegstuurt. Sema is veel sneller dan Briels en stift hem schitterend over Kaya heen die zijn doel is uitgestormd. Niet gedacht natuurlijk dat dit uiteindelijk de enige treffer van de wedstrijd zou zijn. Sema speelde zeker in de 1e helft uitstekend en laat echt zien dat het een directe versterking is. Hopelijk blijft het niet bij een jaartje op huurbasis. Je ziet hem ook steeds meer opbloeien ook in het plezier dat hij uitstraalt.

Daarna moet je eigenlijk de wedstrijd al in het slot gooien. De dus bewegelijke Maria leverde een goede voorzet af op Van Hyfte die helaas volledig over de bal heen maait. Dan volgt vervolgens een hectische slotfase van de 1e helft. Eerste de kruisbandblessure zoals uiteindelijk blijkt voor Vets waar Maria overigens niets aan kon doen. En meteen daarna de tackle van Amoah op Secerovic die meteen moet inrukken met een rode kaart. En daarna dan het goedmakertje van Makkelie door Gillis zijn 2e gele kaart te geven die hem duidelijk werd aangenaaid door Zennaro en het dus weer 10 tegen 10 wordt. Op de weg naar de kleedkamer bleef trouwens Kis heftig protesteren bij Makkelie (of is het Zwakkelie) en deed zelfs een schijnbeweging naar zijn borstzak. Dat maakte weinig indruk en Kis zorgde er zelfs voor dat Makkelie de wedstrijdbal moest laten vallen tot hij uiteindelijk werd weggetrokken door een teamgenoot. Dit terwijl Kis al geel op zak had na protesteren bij de rode kaart van Amoah. Maar goed dit durfde Makkelie toch niet aan om 3 spelers in 1 helft weg te sturen.

De 2e helft wisselde Ruijs Maria voor Kuipers om de organisatie achterin te herstellen en dit pakte goed uit. Verdedigend stond het goed en bovendien was Kuipers zelfs twee keer dichtbij vanuit een corner en een vrije trap om de wedstrijd te beslissen. Ook Braken zette goed door waardoor hij de bal kon terugleggen op Secerovic. Ongelukkig genoeg stond Sven zelf in de baan van het schot anders was deze er zeker ingegaan. Fortuna kon hier enkel een afstandsschot van Kis tegenover stellen die weer netjes klemvast door Castro werd gepakt. Jammer dat Stankov enkel weer terug in de ploeg komt, omdat het bij Geenen in zijn hamstring schiet. Mooi dat het uitvak opveert als Danny Schreurs zich een half uur voor tijd na zijn kruisbandblessure weer gaat warmlopen. De support deed hem zichtbaar goed.

Daarna dus een hele domme vergeldingsactie van Rutjes met een aanslag van achteren op Zennaro. Onduidelijk dat Vlug meteen een gele kaart kreeg omdat die meteen hier wat over zei blijkbaar. Ook weer zo'n onzin kaart die van mij niet had gehoeven. Helemaal belachelijk (evenals de reactie van Napoleon hierover) is het wegsturen van Coocky Voorn die hem kennende toch niet zodanig over de schreef gaat in zijn commentaar zodat die sanctie nodig is. Overigens stond hij net 1 meter verder gewoon nog steeds te kijken echt belachelijk.

Dan dus de rentree van 'de verlosser' Schreurs die nog een kwartier mag meedoen. Je zag duidelijk dat hij nog fitter moeten worden, maar geduld is een schone zaak. Wel liet hij nog geen paar minuten daarna alweer zien dat hij zijn torinstinct niet kwijt is door een schot af te vuren die Kaya niet kon klemmen in ieder geval. Maar gewoon goed uitgevoetbald al blijft het in die slotfase even billenknijpen en als Vlug die bal wat beter raakt zou je jezelf zeker tekort doen. Dikverdiende overwinning uiteindelijk weggesleept. Maar zoals gezegd Castro is weer op zijn oude niveau gelukkig al een paar wedstrijden.

De sfeer was wel oke gezien het aantal dagjesmensen echter pas in de laatste tien minuten werd dit pas massaal. Maar goed je hoort mij niet klagen in ieder geval. Heerlijk weekend alvast dankzij MVV. Bovenin meedraaien is zeker mogelijk als het vertrouwen er maar is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ivinho

05 okt 2013 16:28
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #165
Vond MVV heerlijk voetballen lekker met veel strijd.
Eerste overtreding van Gillis kan ook met rood bestraft worden maar geel ook goed.
Zie je vaker ook overtredingen waar je rood voor mag geven(Kijk vorige week Emmen thuis maar) maar bestraft word met geel.
Nu valt het kwartje eindelijk onze kant op.
Vond MVV eerste helft sterk spelen en een mooie snelle goal van Sema zien maken.
Het had bij rust al 0-2 of zelfs 0-3 kunnen zijn.
Rode kaart fortuna was terecht tweede gele kaart van Gillis ook.
In de rust vond ik het ook raar makkelie wilt gele kaart geven aan speler van Fortuna maar waarom deed hij dat ineens niet en deed hij in plaats daarvan speler wegduwen? Was het zijn 2de gele kaart geweest?

2de helft vond ik het op het begin gelijkwaardig opgaan daarna krijgt Rutjes rood terecht en eigenlijk hoort het ook in dit soort wedstrijden gewoon alles geven en als je af en toe eens een speler rood krijgt?
Met man minder kun je nog altijd winnen en dat zie je ook regelmatig zo ook gister mvv .
Fortuna was daarna toch beter en MVV liet af en toe wel goed voetbal zien.

Ik heb voor het eerst sinds lange tijd weer echt ouderwets genoten.
Iedereen knokte voor de bal.

Hoop toch dat MVV toch iets kan regelen dat Sema langer kan blijven vind het toch een leuke speler om te zien.
Kuijpers ben ik niet altijd gecharmeerd van geweest maar na gister heeft hij toch hoop plus punten gekregen.
Secrovic vind ik niet zo goede speler maar met hem hebben we toch sinds Achilles uit de 0 gehouden. (Op de beker na)
Gillis wou zich te graag bewijzen en kan hem niet echt kwalijk nemen met de rode kaart ook vanwege dat hij nu mocht spelen in de derby maakt het anders , als het een andere wedstrijd was geweest was hij denk ik toch minder hard geweest.
Castro was weer helemaal de oude top!
En Danny welkom terug!

Tijd voor maken pagina: 0.326 seconden