Fortuna - MVV 4 oktober

07 okt 2013 13:50
Smicerke
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #211
Ik kan niet oordelen wat er allemaal gebeurd is,maar ik denk als Fortuna had gewonnen van MVV dat dit nooit allemaal gebeurd was.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2013 14:01 07 okt 2013 14:01 door Romadu.
Romadu
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #212
Gezien de masale politie inzet (ook op foto's te zien van voor de wedstrijd), zal de poltie wel weer op basis van "hun goed geïnformeerde bronnen" de nodige dreiging en escalatie hebben voorzien. Maar eens te meer duidelijk dat deze heren zelf prima kunnen omgaan met de term werkverschaffing. Iedere vorm van ook maar enig realiteitsbesef zijn ze immers al een aantal jaren geleden verloren (genoeg voorbeelden vanuit het Maastrichtse kamp te benoemen).

Wacht maar af, houdt ramen en deuren gesloten, want de pantserwagens & helikopters zullen voor de return vast en zeker weer van stal worden gehaald...

07 okt 2013 15:19
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #213
Het is natuurlijk alles bij elkaar opgeteld een waardeloze avond geworden ( los van de winst van MVV natuurlijk want die is geweldig, doel op de rellen alleen)....

Wat ik me alleen afvroeg, heb zelf alles wel zien gebeuren en een vriend van mij , we hebben ons echter zo opgesteld dat we ver buiten de rellen bleven.
Wat me opviel was hoeveel mensen aan de kant van de weg bleven staan terwijl aan de andere kant ME inzet was...
Veel van die mensen konden idd niet vooruit maar hadden wel een veilige plek kunnen opzoeken onder het stadion...echter nu ik het schrijf denk ik ook, een veilige plek opzoeken als je na een Derby gaat kijken...schandalig.

De agressie was groot, er gingen er echt een heleboel door het lint...daarbij moet ik ook zeggen dat de groep die verhaal ging halen bij de Politie dat wel op een heel erg knullige manier deed....ze hadden geen Veldheer met verstand van strategie dat was duidelijk ..;-)

Ik denk dat veel mensen het betaalt voetbal voor een tijdje vaarwel zeggen die op die avond toevallig passant waren en in de ellende terecht kwamen....
Wij hebben een minuut of 25 gewacht en toen de Caleverie zich weer eens terug trok zijn we richting auto gelopen, dwars door een in linie opgestelde versie ME-ers.... tja soms moet je ontzag uitstralen en zij wisten natuurlijk wie is was ( of denk te zijn....haha ) geintje natuurlijk...

Ben benieuwd na alle bevindingen en rapporten die gaan komen,en ook de rol van groep supporters van Sittard in dit geheel

07 okt 2013 16:03
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #214

Napoleon schreef : Ben benieuwd na alle bevindingen en rapporten die gaan komen,en ook de rol van groep supporters van Sittard in dit geheel

Nou hier staat een heel verslag geschreven: www.fortunasc.nl/content/view/index/3638
De volgende gebruiker (s) zei dank u Gohf

07 okt 2013 16:06 07 okt 2013 16:08 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #215
Op 29 oktober en 18 april komt dezelfde politiemacht ook naar Maastricht. Ik hou mijn hart vast.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

07 okt 2013 16:42
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #216

Anna D. schreef :

Napoleon schreef : Ben benieuwd na alle bevindingen en rapporten die gaan komen,en ook de rol van groep supporters van Sittard in dit geheel

Nou hier staat een heel verslag geschreven: www.fortunasc.nl/content/view/index/3638

Als je daadwerkelijk wil weten wat er gebeurd is verstaat dit getuige verslag ruimschoots. Het is uitgebreid maar er staat wel zo ongeveer alles wel in wat er die avond is gebeurd.

07 okt 2013 16:50
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #217
En de strafvoorstellen van de KNVB zijn ook binnen. Lijkt me niet dat MVV in beroep gaat:

- Nathan Rutjes (MVV Maastricht): 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk, met een proeftijd van een jaar, vanwege ernstig gemeen spel jegens een tegenspeler (Fortuna Sittard – MVV Maastricht, 4 oktober 2013);

- Dick Voorn (assistent-trainer MVV Maastricht): 1 wedstrijd, vanwege het bij herhaling in woord en/of gebaar te kennen geven het niet eens te zijn met een beslissing van de arbitrage (Fortuna Sittard – MVV Maastricht, 4 oktober 2013).
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

07 okt 2013 18:12
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #218
Bron: www.nu.nl/binnenland/3595525/politieoptr...-mvv-onderzocht.html

Politieoptreden bij Fortuna-MVV onderzocht

Burgemeester Sjraar Cox van Sittard-Geleen heeft de politie opdracht gegeven een onderzoek in te stellen naar de gebeurtenissen rond de voetbalwedstrijd Fortuna Sittard-MVV van afgelopen vrijdag.

Dat maakte de gemeente maandag bekend.

Bij een optreden van politie te paard raakten twee meisjes van twaalf jaar gewond en werden vijf mensen opgepakt. Directeur Martin Masset van Fortuna sprak zaterdag van "excessief geweld tegen onder meer vrouwen en kinderen".

Bij politie, gemeente en voetbalclub zijn sindsdien meer dan honderd klachten binnengekomen over het politieoptreden van afgelopen vrijdag. "Deze signalen neem ik serieus, vandaar dat ik de kwestie in de volle breedte onderzocht wil zien", aldus de burgemeester.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

07 okt 2013 18:12
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #219

Anna D. schreef :

Ik heb het hele verhaal gelezen. Schokkend.

100% veur de eige club!

07 okt 2013 18:13
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #220
Ik kan best begrijpen dat de Fortuna fans zich groen en geel ergeren aan het politieoptreden.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, MVV4life, Bieske, Och jeh

07 okt 2013 18:20
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #221
Vanavond om 21.30uur in het programma Limburg laat wordt aandacht besteed aan het politie optreden van afgelopen vrijdag.

07 okt 2013 19:48
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #222
IN dit Land kan nog HEEL VEEL bezuinigd worden als ik dit zo lees; allemaal zinlose politie banen, en dan vermeld ik niet eens de vele amtenaren die hier zodadelijk mee bezig zijn (ach je, ze hebben toch niks beters te doen). En de vele vele goedbetaalde baantjes op Universiteiten (bv meneer Stapel en Co) voor zinloos onderzoek. En de normale arbeider maar belasting betalen.

07 okt 2013 21:14
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #223
Ik heb het verhaal gelezen van de Fortuna fan. Iedere fansupporter herkent zicht hierin. Ik blijf bij mijn vermoeden dat deze wedstrijd als training wordt gebruikt en dat de ME bewust mensen uitdaagt, irriteert om te kunnen ingrijpen. Ook vermoed ik dat inzet van de politiek onnodig hoog wordt ingeschaald, want dan hebben ze extra verdiensten. Of de MEérs kicken zelf op gebruik van geweld of ze hebben de keutels in hun broek hangen. Ik maak me kwaad want voetbal wordt hierdoor verziekt. Sorry Napoleon, ik denk dat het gebeuren wat jij gezien hebt dus een gevolg is van bewust de supporters sarren, pesten en slaan. Uiteindelijk is er dan een grote kans dat ook de fansupporter zijn/haar kwaadheid toont als hij zo behandeld wordt.
Dezelfde ME'ers komen straks weer training in en om de Geusselt. Door dit soort gedrag verminderd het respect voor de politie terwijl oom agent in de wijk zijn uiterste best doet.

07 okt 2013 23:39
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #224

Sorry hoor maar de Fortuna fans zitten toch ook allemaal stoer "homo's" te roepen. Dat boerse accent alleen al van dat achterlijke wijf. En er wordt ook uitgedaagd. Die wouten gaan ook te ver, maar er zijn duidelijk 2 kanten die zeik maken.

07 okt 2013 23:52
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #225

Hill28 schreef : Sorry hoor maar de Fortuna fans zitten toch ook allemaal stoer "homo's" te roepen. Dat boerse accent alleen al van dat achterlijke wijf. En er wordt ook uitgedaagd. Die wouten gaan ook te ver, maar er zijn duidelijk 2 kanten die zeik maken.

Hill28, heb je ook het lange filmpje gezien? Het is toch echt wel de ME, die begint met supportertje treiteren. Dat na allerlei voorvallen diezelfde supporters alleen nog maar homo's roepen, dat had nog veel erger kunnen zijn. Dat uitdagen vind ik dus na zo'n schandalige behandeling nog erg lief.
Overigens vind ik in dit geval die ME-ers uitmaken voor homo's een belediging voor de homofiele medemens.
Ik ben het wel met je opmerking over die mevrouw eens.

100% veur de eige club!

Tijd voor maken pagina: 0.328 seconden