>
Ontvangen bedankjes 173
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Vooral op internet zetten als je volgend jaar hetzelfde kunstje wilt proberenpepernoot schreef :
Boer458 schreef :
Roei baank schreef : Zitterd ik ga U nog een sterker verhaal vertellen.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven maar ik hoop dat U lering trekt uit onderstaand.
Kaartjes hoofdtribune geen probleem
Samen met Don Camillo naar Sittard per voiture
Parkeren naast het stadion
Geen politie en ME gezien, wel een aantal “bekende” stille
Het supportershome bezocht
De van Bommel zaal voor sympathisanten bezocht
Na afloop de sponsorruimte bezocht
En nu komt het moment suprême. Zonder controle van toegangskaarten, zonder fouillering en zonder vraag naar identiteitsbewijzen. Dus voor alle duidelijkheid, we hebben geen controleur of steward gezien. Kostenbesparing of hadden ze alle manschappen nodig om jullie in toom te houden? Waanzin ten top.
Ik kan exact hetzelfde verhaal vertellen, precies hetzelfde als wat RB heeft meegemaakt....
Bij Fortuna kom je zo makkelijk binnen, met 2 kaarten kun je rustig 2 a 3 man zonder kaart de tribune op loodsen. Je gaat via de parking naar binnen of via de hoofdingang en je zegt dat je kaarten moet ophalen bij de balie en na 1 minuut zogenaamd in de rij te staan loop je gewoon de trap op. Daarna is het gewoon een kwestie van kaarten doorgeven, en dan kijkt die pipo de kaart nog niet eens na want hij denkt waarschijnlijk dat je zonder kaart niet boven kunt komen.
Kritiek op optreden politie en ME bij derby
Het optreden van de ME en politie rondom de voetbalderby Fortuna Sittard-MVV heeft vrijdagavond voor stevige commotie en discussie gezorgd. Na het duel greep de bereden politie en ME in bij ongeregeldheden in het kamp van de Fortuna-supporters. Volgens ooggetuigen was de wijze waarop werd opgetreden echter nodeloos hard en onredelijk en is er overdreven door de ME gereageerd.
Sittard
Van onze verslaggever
Mensen die niet voldoende snel doorliepen kregen een por met de wapenstok in de rug. Tijdens de charges ontstond er angst, paniek en vertwijfeling onder met name ouderen en ouders met kinderen. ,,Eerst word je gedwongen in een groep te staan wachten en daarna sturen ze er politiepaarden doorheen. Onbegrijpelijk", reageren mensen op de website van het Fortunasupporterscollectief. ,,Deze actie leverde in iedere geval al twee gewonden op die naar de eerste hulp moesten, twee 12 jarige meisjes."
Burgemeester Sjraar Cox van Sittard-Geleen heeft de politiechef gevraagd voor een diepgravend onderzoek naar de gebeurtenissen vrijdagavond. Ook moet duidelijk worden wat de aanleiding is geweest om in te grijpen en welke afwegingen daarbij door politie en ME zijn gemaakt. Bij de gemeente zijn er zaterdag meerdere klachten over het harde en soms zeer hardhandige optreden van de politie en ME binnengekomen.
"Die klachten en signalen nemen we zeer serieus", aldus de burgemeester. Zelf kon hij echter niet inschatten of het optreden van politie en ME excessief is geweest. Dat moet het nader onderzoek komende week uitwijzen.
Sjotelsplak schreef :
Vooral op internet zetten als je volgend jaar hetzelfde kunstje wilt proberenpepernoot schreef :
Boer458 schreef :
Roei baank schreef : Zitterd ik ga U nog een sterker verhaal vertellen.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven maar ik hoop dat U lering trekt uit onderstaand.
Kaartjes hoofdtribune geen probleem
Samen met Don Camillo naar Sittard per voiture
Parkeren naast het stadion
Geen politie en ME gezien, wel een aantal “bekende” stille
Het supportershome bezocht
De van Bommel zaal voor sympathisanten bezocht
Na afloop de sponsorruimte bezocht
En nu komt het moment suprême. Zonder controle van toegangskaarten, zonder fouillering en zonder vraag naar identiteitsbewijzen. Dus voor alle duidelijkheid, we hebben geen controleur of steward gezien. Kostenbesparing of hadden ze alle manschappen nodig om jullie in toom te houden? Waanzin ten top.
Ik kan exact hetzelfde verhaal vertellen, precies hetzelfde als wat RB heeft meegemaakt....
Bij Fortuna kom je zo makkelijk binnen, met 2 kaarten kun je rustig 2 a 3 man zonder kaart de tribune op loodsen. Je gaat via de parking naar binnen of via de hoofdingang en je zegt dat je kaarten moet ophalen bij de balie en na 1 minuut zogenaamd in de rij te staan loop je gewoon de trap op. Daarna is het gewoon een kwestie van kaarten doorgeven, en dan kijkt die pipo de kaart nog niet eens na want hij denkt waarschijnlijk dat je zonder kaart niet boven kunt komen.
Boer458 schreef : Napoleon, jij zat blijkbaar in de buurt van onze dugout;
Heb jij gezien wat Clown Coocky eigenlijk gedaan heeft om ook een rode kaart te krijgen ?
Sjonnie schreef : Wat ik me afvraag is , is Gillis geschorst tegen Den Bosch ??
Gohf schreef :
Jacques schreef : Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?
Dit is precies waarom de ME kan doen waar ze zin in hebben. Wie gelooft er nou een voetbalsupporter boven een politie agent.
manmetpet schreef :
Gohf schreef :
Jacques schreef : Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?
Dit is precies waarom de ME kan doen waar ze zin in hebben. Wie gelooft er nou een voetbalsupporter boven een politie agent.
Als het voetbalsupporters waren was er helemaal geen ME nodig
Napoleon schreef : wat me ook nog opviel was dat onze trainer Tiny Ruijs uitvoerig de Fortuna supporters op Noord bedankte die hem van alles toezongen maar onze supporters in het uitvak hebben volgens mij niet eens een bedankje gehad......Tiny ging direct naar binnen en onze speler vierde het feestje voor het uitvak
manmetpet schreef :
Gohf schreef :
Als het voetbalsupporters waren was er helemaal geen ME nodig