Fortuna - MVV 4 oktober

05 okt 2013 16:40 05 okt 2013 16:43 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #166
Wat heerlijk dit. Tot nu toe voetbalt MVV dit seizoen nog niet goed, maar deze overwinning in het hol van de leeuw zou deze groep, die toch wel de laatste weken goede resultaten haalt, een goede boost kunnen geven. Een derby waar alles in zat, wat een spanning, en uiteindelijk met 9 tegen 10 standhouden, mooi. :thumbsup:

Over de kaarten is al genoeg gezegd: die waren oliedom. Gillis mag blij zijn dat hij gespaard werd na 38 seconden. Natuurlijk moet je de toon zetten in dit soort wedstrijden, maar dit kan ook op een slimmere manier. Ook Rutjes zou beter moeten weten met zijn Eredivisie-ervaring. Maar ik had dus begrepen dat dit direct rood was, want de scheids trekt eerst een gele, maar die was dus voor een Fortuna-speler? Had ik niet meegekregen, net zoals dat Cooky werd weg gestuurd, ook niet slim, een man met zo'n schat aan ervaring op veel hogere niveaus. Dit kost ons weer schorsingen, maar goed, we hielden uiteindelijk stand en dat is het belangrijkste. De scheids viel, ondanks de domheid van de spelers die rood pakten, toch wel tegen vond ik.

Opvallend vond ik dat Fortuna met name na die laatste rode kaart helemaal geen kansen meer kon creëren met een man meer, zelfs met de lange "tikkie terug" Dreessen in de spits niet. Maar ze moesten al snel 3x wisselen, dus ze zullen wel "op" geweest zijn. Dit is trouwens ook wel weer de verdienste van MVV. Met name de Kuuper viel erg goed in vond ik.

MOTM was zonder twijfel Castro. Na een moeizaam begin dit seizoen weer zo goed als terug op zijn oude niveau. Hij heeft ons een paar keer goed gered gisteren. Ik vond Fortuna eigenlijk niet zo slecht zoals anderen ze hier beschreven (denk toch dat ze meer kansen dan MVV hebben gehad gisteren), maar goed, dat is natuurlijk subjectief. Niet dat ze MVV echt ontzettend onder druk zetten de tweede helft, maar toch was ik er de gehele wedstrijd niet gerust op. Ook mooi dat Danny weer terug is. Mooi, die interactie met het uitvak tijdens het warmlopen. Sema matchwinner, ik vind het op het eerste gezicht (het is de tweede keer dat ik hem pas in actie zie) best wel een aanwinst.

Tini stond zeer vaak en ook wel onrustig te coachen... Opvallend was dat MVV toen ik meen Van Hyfte geblesseerd op de grond lag al wilde wisselen (Schreurs voor Braken) maar dat er daarna toch besloten werd om even te wachten. Het was ook niet slim geweest om toen te wisselen, stel dat Van Hyfte niet meer verder kon, dan stond je zelfs omdat je geen wissels meer had met 8 man op het veld. Gelukkig gebeurde dit niet en gelukkig kon Tom ook verder. Wat me ook opviel is dat MVV na de laatste rode kaart "het köpke" erbij hield. Alles rustig aan, tijd nemen voor dode spelmomenten etc., logisch ook, want je staat voor. Ik wil hierbij even terug refereren aan vorige week. Ik zag heel veel mensen zeuren op de "onsportieve" spelers van Emmen. Maar in principe deed MVV gisteren (zeker toen we met 9 tegen 10 stonden) hetzelfde. Je kunt dit wel bestempelen als onsportief, maar het is ook gewoon slim / de rust bewaren. Alleen maar in je eigen voordeel dus... Verder jammer inderdaad dat Tini niet even naar het uitvak kwam...

Toch wel jammer dat er nu ondanks de overwinning en de spannende wedstrijd grotendeels over rellen gepraat wordt tussen Fortuna-"fans" en de ME (nota bene een MVV-site ;) ), maar goed, dat mag natuurlijk. Door de combiregeling totaal niks van meegekregen. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen. De relschoppers zullen as usual de schuld wel weer afschuiven op anderen, en van de andere kant kennen we ook verhalen dat de ME soms voor niks charges uitvoert. En dan heb je ook nog veel "klootjesvolk / kuddevolk" dat een beetje van het verhaal meekrijgt en op basis van een klein beetje info meteen op elke voetbalsupporter een etiketje plakt of denkt: "Ah, er zijn rellen omdat ze verloren hebben." of andere vooroordelende gedachten heeft.

Maar goed, nu weer genieten van deze overwinning en de 3 punten! Hopelijk komt er snel een ruime samenvatting online!! Gruuts op MVV! :applaus:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2013 16:59
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #167

pepernoot schreef :

Boer458 schreef :

Roei baank schreef : Zitterd ik ga U nog een sterker verhaal vertellen.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven maar ik hoop dat U lering trekt uit onderstaand.
Kaartjes hoofdtribune geen probleem
Samen met Don Camillo naar Sittard per voiture
Parkeren naast het stadion
Geen politie en ME gezien, wel een aantal “bekende” stille
Het supportershome bezocht
De van Bommel zaal voor sympathisanten bezocht
Na afloop de sponsorruimte bezocht
En nu komt het moment suprême. Zonder controle van toegangskaarten, zonder fouillering en zonder vraag naar identiteitsbewijzen. Dus voor alle duidelijkheid, we hebben geen controleur of steward gezien. Kostenbesparing of hadden ze alle manschappen nodig om jullie in toom te houden? Waanzin ten top.

Ik kan exact hetzelfde verhaal vertellen, precies hetzelfde als wat RB heeft meegemaakt....

Bij Fortuna kom je zo makkelijk binnen, met 2 kaarten kun je rustig 2 a 3 man zonder kaart de tribune op loodsen. Je gaat via de parking naar binnen of via de hoofdingang en je zegt dat je kaarten moet ophalen bij de balie en na 1 minuut zogenaamd in de rij te staan loop je gewoon de trap op. Daarna is het gewoon een kwestie van kaarten doorgeven, en dan kijkt die pipo de kaart nog niet eens na want hij denkt waarschijnlijk dat je zonder kaart niet boven kunt komen.

Vooral op internet zetten als je volgend jaar hetzelfde kunstje wilt proberen :lol:

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

05 okt 2013 17:31
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #168
Nog even over de ongeregeldheden met de ME gisteren.

Ik kan zelf niet oordelen over de rellen die uitbraken en of er aanleiding was voor excessief geweld immers zat ik veilig in de bus.

Echter kan ik me ook voorbeelden herinneren dat de ME op alles sloeg wat los en vast zit inclusief dus ouderen, vrouwen en kinderen. Zijn eigenlijk ook hooligans met autoritair gezag. Kan me een paar jaar geleden in Waalwijk tijdens de play-offs dezelfde taferelen voor de geest halen. Ook toen was de tendens op het forum hier in dezelfde strekking van eigen schuld dikke bult. Echter die supporters hebben het toen aangevochten en uiteindelijk een schadevergoeding gekregen. Dus het is niet altijd zo zwart-wit hooligan versus agent.

Echter moet ik wel zeggen dat als je de gebruikersnaam Gohf (Geleen Oost hooligan front) gebruikt dit niet in je voordeel spreekt qua geloofwaardigheid en objectiviteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, recalcitrant!

05 okt 2013 18:04
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #169

Kritiek op optreden politie en ME bij derby

Het optreden van de ME en politie rondom de voetbalderby Fortuna Sittard-MVV heeft vrijdagavond voor stevige commotie en discussie gezorgd. Na het duel greep de bereden politie en ME in bij ongeregeldheden in het kamp van de Fortuna-supporters. Volgens ooggetuigen was de wijze waarop werd opgetreden echter nodeloos hard en onredelijk en is er overdreven door de ME gereageerd.

Sittard
Van onze verslaggever
Mensen die niet voldoende snel doorliepen kregen een por met de wapenstok in de rug. Tijdens de charges ontstond er angst, paniek en vertwijfeling onder met name ouderen en ouders met kinderen. ,,Eerst word je gedwongen in een groep te staan wachten en daarna sturen ze er politiepaarden doorheen. Onbegrijpelijk", reageren mensen op de website van het Fortunasupporterscollectief. ,,Deze actie leverde in iedere geval al twee gewonden op die naar de eerste hulp moesten, twee 12 jarige meisjes."

Burgemeester Sjraar Cox van Sittard-Geleen heeft de politiechef gevraagd voor een diepgravend onderzoek naar de gebeurtenissen vrijdagavond. Ook moet duidelijk worden wat de aanleiding is geweest om in te grijpen en welke afwegingen daarbij door politie en ME zijn gemaakt. Bij de gemeente zijn er zaterdag meerdere klachten over het harde en soms zeer hardhandige optreden van de politie en ME binnengekomen.

"Die klachten en signalen nemen we zeer serieus", aldus de burgemeester. Zelf kon hij echter niet inschatten of het optreden van politie en ME excessief is geweest. Dat moet het nader onderzoek komende week uitwijzen.

www.limburger.nl/article/20131005/REGIONIEUWS04/131009212/1056

05 okt 2013 18:09
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #170

Sjotelsplak schreef :

pepernoot schreef :

Boer458 schreef :

Roei baank schreef : Zitterd ik ga U nog een sterker verhaal vertellen.
Eigenlijk zou ik dit niet moeten schrijven maar ik hoop dat U lering trekt uit onderstaand.
Kaartjes hoofdtribune geen probleem
Samen met Don Camillo naar Sittard per voiture
Parkeren naast het stadion
Geen politie en ME gezien, wel een aantal “bekende” stille
Het supportershome bezocht
De van Bommel zaal voor sympathisanten bezocht
Na afloop de sponsorruimte bezocht
En nu komt het moment suprême. Zonder controle van toegangskaarten, zonder fouillering en zonder vraag naar identiteitsbewijzen. Dus voor alle duidelijkheid, we hebben geen controleur of steward gezien. Kostenbesparing of hadden ze alle manschappen nodig om jullie in toom te houden? Waanzin ten top.

Ik kan exact hetzelfde verhaal vertellen, precies hetzelfde als wat RB heeft meegemaakt....

Bij Fortuna kom je zo makkelijk binnen, met 2 kaarten kun je rustig 2 a 3 man zonder kaart de tribune op loodsen. Je gaat via de parking naar binnen of via de hoofdingang en je zegt dat je kaarten moet ophalen bij de balie en na 1 minuut zogenaamd in de rij te staan loop je gewoon de trap op. Daarna is het gewoon een kwestie van kaarten doorgeven, en dan kijkt die pipo de kaart nog niet eens na want hij denkt waarschijnlijk dat je zonder kaart niet boven kunt komen.

Vooral op internet zetten als je volgend jaar hetzelfde kunstje wilt proberen :lol:

Haha gelukkig hoef ik daar niet meer op de hoofdtribune te zitten (anders had ik het uiteraard niet geplaatst), kom nu nog maar 1x per jaar in Sittard en dan in het uitvak!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

05 okt 2013 19:54
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #171

Boer458 schreef : Napoleon, jij zat blijkbaar in de buurt van onze dugout;

Heb jij gezien wat Clown Coocky eigenlijk gedaan heeft om ook een rode kaart te krijgen ?

Volgens mij riep hij Hans Anders naar de 4 de official. :dry:

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

05 okt 2013 20:32
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #172
Wat ik me afvraag is , is Gillis geschorst tegen Den Bosch ??

05 okt 2013 21:19
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #173

Sjonnie schreef : Wat ik me afvraag is , is Gillis geschorst tegen Den Bosch ??

2 x geel is rood.
Indien je dit als speler overkomt, dan ben je automatisch geschorst voor de volgende match.
Dus in en tegen Den Bosch is hij er NIET bij.

Aon de géng

05 okt 2013 22:24
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #174
Gelukkig hebben veer de kuuper nog...gr opa ;).

....

05 okt 2013 23:13
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #175
Voor het eerst sinds jaren niet naar de derby geweest.
Goed om te lezen dat er strijd was op het veld. Jammer dat de ME na de wedstrijd zich zo heeft gemanifesteerd. Ik weet nog dat 3 jaar geleden bij de mars van de Fortuna supporters naar het stadion de ME-ers onnodig met paarden en stokken de boel opfokte. Ik ben benieuwd naar het onderzoek van dit optreden. Ik heb bijna altijd het gevoel dat ME-mannen door angst zich misdragen.

05 okt 2013 23:27 05 okt 2013 23:27 door manmetpet.
manmetpet
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #176

Gohf schreef :

Jacques schreef : Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?

Dit is precies waarom de ME kan doen waar ze zin in hebben. Wie gelooft er nou een voetbalsupporter boven een politie agent.

Als het voetbalsupporters waren was er helemaal geen ME nodig

05 okt 2013 23:54
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #177

manmetpet schreef :

Gohf schreef :

Jacques schreef : Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?

Dit is precies waarom de ME kan doen waar ze zin in hebben. Wie gelooft er nou een voetbalsupporter boven een politie agent.

Er zijn voorbeelden zat dat de politie ook verkeerd optrad tegen MVV supporters. Denk maar eens na de wedstrijd thuis tegen Den Bosch naast de McDonalds (weet alleen niet of het vorig jaar of het jaar ervoor is geweest).
We moeten niet kortzichtig zijn omdat het maar om Fortuna-fans gaat. Ook binnen justitie zijn er genoeg heethoofden die zich in een ME pakje "de man" voelen en wat weerloze mensen een "rieting" geeft.
Ik wacht het onderzoekje wel eens af, zal me ook niet verbazen als dit binnen justitie in een doofpotje word gedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Rebel

06 okt 2013 00:02
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #178
Justitie en politie zijn niet hetzelfde hè...

Dat van Den Bosch was vorig jaar. Ook herinner ik me nog goed de thuiswedstrijd tegen Fortuna een jaar of vijf geleden, dat liep uit de hand en MVV smeekte de politie om in te grijpen, maar die weigerden dat. RKC-uit zullen genoeg fans ook nog weten. De politie en/of de lokale driehoek heeft soms zijn eigen agenda. Of dat nu bij Fortuna ook het geval was, vind ik lastig om in te schatten. Ik weet er gewoon niet genoeg vanaf.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

06 okt 2013 01:32 06 okt 2013 01:33 door Raffalaldo.
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #179

Napoleon schreef : wat me ook nog opviel was dat onze trainer Tiny Ruijs uitvoerig de Fortuna supporters op Noord bedankte die hem van alles toezongen maar onze supporters in het uitvak hebben volgens mij niet eens een bedankje gehad......Tiny ging direct naar binnen en onze speler vierde het feestje voor het uitvak

Helaas is me dat niet opgevallen, maar het is toch wel erg raar. Dat Ruys Fortuna een warm hart toedraagt is nog niet zo erg, vond het ook leuk dat Trost in de wedstrijd tegen MVV de tijd nam om naar ons te zwaaien.
Maar vind dit ook wel raar, want zoals Napoleon al aangeeft, de supporters van Fortuna hebben hem toch een paar keer uitgescholden als hoer van MVV. Dit was toch wel goed te horen.
Vind het ook wel jammer dat Ruys niet naar het uitvak is gekomen, want hij verdiende wel een applaus.
Vond dit toch wel de leukste wedstrijd van de de laatste jaren in Sittard (na de 0-7 dan he).

06 okt 2013 01:54 06 okt 2013 01:57 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #180

manmetpet schreef :

Gohf schreef :

Ga je dat aub even vertellen aan de 2 meisjes van 12 die zich bij de 1e hulp hebben kunnen melden ? En diverse andere vaders/moeders met kinderen die bang zijn gemaakt een tik hebben gekregen of in sommige gevallen tot bloedens toe zijn geslagen ?

Man man man...zo makkelijker oordelen terwijl je er 0% vanaf weet. Reageer dan gewoon niet. Wat gister is gebeurd is gewoon schandalig. De ME bleef maar provoceren en provoceren gaven zelfs meermaals aan "er klaar voor te zijn" . Praat aub met mensen die er gisteren bij zijn geweest als je er toevallig een paar kent dan hoor je het vanzelf wel.

Fortuna Sittard: " Nu zullen de supporters door de nederlaag sowieso geen goed gevoel aan de wedstrijd hebben overgehouden. Maar dit werd nog eens extra benadrukt door het ronduit beschamende optreden van de politie en ME bij deze wedstrijd. De thuissupporters van Fortuna Sittard werden als slachtvee behandeld. Burgemeester Sjraar Cox en de lokale ‘veiligheidsfunctionarissen’ moeten zich eens goed achter de oren krabben en zich afvragen of dit de manier is waarop zij profvoetbal willen hebben in Sittard.

Politieman korps Sittard-Geleen (huilend): " ik ga mijn ontslag indienen, ik schaam me diep voor deze wantoestanden en hier wil ik niet bijhoren. Dit is schandalig!"

Stewards Fortuna Sittard (ontdaan): " Dit heb ik nog nooit meegemaakt, de politie sloeg helemaal door. "
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak, Sandro, SC MVV Maastricht, opadiehard, Gamin, Rebel

Tijd voor maken pagina: 0.325 seconden