>
Ontvangen bedankjes 367
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Anna D. schreef :
Napoleon schreef : Ben benieuwd na alle bevindingen en rapporten die gaan komen,en ook de rol van groep supporters van Sittard in dit geheel
Nou hier staat een heel verslag geschreven: www.fortunasc.nl/content/view/index/3638
Anita schreef : Ik heb het verhaal gelezen van de Fortuna fan. Iedere fansupporter herkent zicht hierin. Ik blijf bij mijn vermoeden dat deze wedstrijd als training wordt gebruikt en dat de ME bewust mensen uitdaagt, irriteert om te kunnen ingrijpen. Ook vermoed ik dat inzet van de politiek onnodig hoog wordt ingeschaald, want dan hebben ze extra verdiensten. Of de MEérs kicken zelf op gebruik van geweld of ze hebben de keutels in hun broek hangen. Ik maak me kwaad want voetbal wordt hierdoor verziekt. Sorry Napoleon, ik denk dat het gebeuren wat jij gezien hebt dus een gevolg is van bewust de supporters sarren, pesten en slaan. Uiteindelijk is er dan een grote kans dat ook de fansupporter zijn/haar kwaadheid toont als hij zo behandeld wordt.
Dezelfde ME'ers komen straks weer training in en om de Geusselt. Door dit soort gedrag verminderd het respect voor de politie terwijl oom agent in de wijk zijn uiterste best doet.
Sorry, nee, ik bedoelde het filmpje van 5:22 dat Peter Ruiver een paar bladzijden geleden plaatste, was idd niet duidelijk welk filmpje. Daar zie je een paar keer volgens mij hetzelfde groepje bij een ME-busje staan/rondlopen. Het lijkt inderdaad alsof ze verhaal komen halen. Maar dan snap ik niet dat de ME die mensen niet wegstuurt, en zo veel anderen wel (hardhandig) wegstuurt. Of dat ze op andere manier ingrijpen. Ik heb op de markt in Maastricht een jaar of tien geleden gezien hoe de ME kan omgaan met mensen die een ME-busje "belagen" en daar werd dat heel anders opgelost... Vandaar dat ik me afvraag of het wellicht stillen zijn of zoiets.Gohf schreef : Er was inderdaad een behoorlijk arrestatie team op de been in burger, of hun dat zijn geen idee. Kunnen ook best mensen zijn geweest die verhaal wouden halen als je iig dat filmpje bedoeld van 2 minuten. Ik heb zelf bijv ook gewone mensen met fortuna shirtje en shawl helemaal zien flippen en op ME bussen afrennen etc. Jongens die normaal geen vlieg kwaad doen.
Zoals ik al zei iedereen heeft een grens en die grens is bij behoorlijk wat mensen overschreden afgelopen vrijdag, de een zet dat om in bangheid en een ander word weer agressief.