Fortuna - MVV 4 oktober

05 okt 2013 09:41
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #136
Zitterd is vaan us! Genieten was het weer!
Voor en na de wedstrijd gezocht naar het spandoek van Euze mattie, maar ik kan hem nergens meer vinden...Zou Nathan daarom zo boos geweest zijn en die charge gemaakt hebben?

Gillis heeft zijn basisplaats met beide benen aangegrepen. Waar is die Cor mee bezig? Misschien dat Napoleon het weet :P

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2013 09:45
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #137
MVV speelde erg fris de eerste helft , echt de betere ploeg ! De overwinning is dan ook terecht

Cor speelde eigenlijk een prima eerste helft, jammer dat hij binnen 40 seconde die kaart pakte (misschien ook wel een beetje dom) toch kan ik me iets voorstellen hierbij . Cor heeft dit seizoen amper gespeeld , heeft geen vertrouwen van de trainer (vorige week niet eens bij de selectie) en moest nu door blessures aan de bak ! Hij was te gretig mist wedstrijd ritme en vertrouwen dat zag in die eerste sliding ,daarna herstelde hij zich goed maar hij speelde wel met een kaart op zak.
Makali die slecht floot en mijn inziens deze match ook naar de klote heeft gefloten trok een 2de gele kaart waar hij dat niet had hoeven doen , echter had Cor op die plek ook gewoon van zijn tegenspeler moeten afblijven.

Wat me opviel in algemeen en ik had erg goed zicht op trainer Ruijs was het negatief coachen van hem richting Cor maar ook naar Braken die zelfs een gebaar na de trainer maakte van doe eens ff rustig aan man !!!
Had het gevoel dat spelers onzeker werden van het optreden van de trainer.

Idd de overtreding die Cor maakte bij zijn eerste gele kaart pakte goed uit voor MVV hun spits moest eraf...
Nogmaals MVV speelde goed ...Serecovic vond ik vaak slordig in de pass ,veel ballen die een onbekend doel hadden.
Toch op het middenveld en voorin werd in de eerste helft genoeg gecreëerd

Na de kaarten regen was daar niets meer van over , jammer voor de wedstrijd want met 11-11 had MVV ook gewonnen maar was t leuker wel leuke geworden om na te kijken
Kuijpers viel prima in , deed het goed achterin en met zijn fysiek en lengte haalde hij voldoende weg.
Ook Castro was op dreef ,goed om te zien.....

Ben tevreden met de overwinning, niet met de actie van Rutjens en Coocky Voorn , bedoel wat denkt Nathan daar eigenlijk ?? En ook Voorn komop zeg....zit normaa, nooit op de bank en nu laat een bejaarde assistent trainer zich de tribune opsturen en dat met al zijn ervaring ....vind dat zelfs kwalijker dan de rode kaart van Cor !!

wat me ook nog opviel was dat onze trainer Tiny Ruijs uitvoerig de Fortuna supporters op Noord bedankte die hem van alles toezongen maar onze supporters in het uitvak hebben volgens mij niet eens een bedankje gehad......Tiny ging direct naar binnen en onze speler vierde het feestje voor het uitvak

Punten zijn binnen , MVV was beter , tweede helft was waardeloos en het publiek in Sittard is dramatisch
Buiten het stadion was het een veldslag tussen politie en supporters , heb werkelijk 2o minuten gekeken naar een spektakel dat ik de laatste jaren niet meer gezien heb bij een stadion , doorlopend ME inzet, charges te paard , AT&T teams die mensen oppakte , nieuwe ME busjes die arriveerde , leek met momenten op een slagveld .
Een grote groep supports was in gevecht met de politie die wel 5 keer de straat heeft schoongeveegd , ongelofelijk !!

Al met al 3 punten , maar het voetbal heeft zware klappen gehad gister, weinig publiek , een kapot gefloten wedstrijd , rellen buiten het stadion...... Is dat wat we willen dan !!
MVV moet snel weg uit de JL .....dat is een doodlopende straat
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, de bok, opadiehard

05 okt 2013 10:24
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #138
Over de wedstrijd is al zoveel gezegd, zwak ,rommelig, slecht voetbal maar wel met 100% amusementswaarde.

"nuttige-" eerste overtreding van Cor, maar of je daar trots op moet zijn? denk het niet.
Ik begin nu een beetje in te zien waarom Ruijs het niet echt in hem ziet zitten.
Castro weer een betrouwbare sluitpost en Sema doet waarvooer hij hier is
(waren dat zijn zusjes op de hoofdtribune?)

Hulde aan het uitvak, ze hebben de hele wedstrijd onvermoeibaar support geleverd, dat moeten de spelers toch merken.

05 okt 2013 10:41
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Fortuna - MVV 4 oktober #139

Napoleon schreef :
Idd de overtreding die Cor maakte bij zijn eerste gele kaart pakte goed uit voor MVV hun spits moest eraf...
Nogmaals MVV speelde goed ...Serecovic vond ik vaak slordig in de pass ,veel ballen die een onbekend doel hadden.
Toch op het middenveld en voorin werd in de eerste helft genoeg gecreëerd

Wel mee eens dat er aardig wat hopeloze ballen tussenzaten, maar persoonlijk zie ik Secerovic veel liever spelen dan Smeets. Zoals bekend doet hij veel beter zijn verdedigende taken waardoor Rutjes toch meer vrijheid krijgt om naar voren te gaan, en denk dat Rutjes dribbelend aan de bal altijd voor gevaar zal zorgen. Verder laat Secerovic zich bijna altijd goed terugzakken om zich nuttig te maken in de opbouw en een pass naar voren te geven. Hierdoor verloopt de opbouw echt 100x beter dan met al maar die lange ballen.

05 okt 2013 10:49
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #140
Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

05 okt 2013 11:07
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #141
Er zat voor Fortuna niks in, die hebben me zeer teleurgesteld. MVV had de betere kansen, die bij rust al moet leiden met 0-3.
Kansen voor Braken en Van Hyfte, doelpunt van Sema werd netjes afgerond uit een mooie aanval.

Complementen aan Castro, wat speelde hij sterk! Hij had een paar goede reddingen maar het belangrijkste is dat hij vertrouwen en rust uitstraalt in het doel. Ook Geenen vond ik niet slecht spelen. Verdellen stond zeer goed. Gillis, domme eerste overtreding. Te gretig, hij wilt te graag nu hij de kans krijgt. Ospitalieri was ook weer super. Sema is een goede aankoop, Schreurs op de weg terug. Complementen ook aan Kuipers. Kopsterk, goed in de duels.

Jammer van die 2 rode kaarten, totaal niet nodig. Nu mis je weer 2 spelers.
Rutjes zal waarschijnlijk 3 wedstrijden krijgen met 1 voorwaardelijk.

05 okt 2013 11:08
Meeser
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #142
In een derby telt maar een ding:WINNEN!!! Mvv was in de eerste helft veel sterker dan het zwakke Fortuna. In de tweede helft was het aan beiden zijden zwak. Spanning vergoedde veel..uitvak was nadrukkelijk aanwezig in het stadion en zorgden voor sfeer.jammer dat stadion zo leeg was, Fortuna leeft niet bij de mensen in Sittard en omstreken op de diehards na. Het is een algemene tendens dat er steeds minder publiek komt naar de wedstrijden in de eerste divisie. Voor mij is het weekend weer geslaagd!!

05 okt 2013 11:17
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #143
waarom waren die boeren aan het rellen?
Er waren natuurlijk een paar paarden en ezels gestolen waardoor een aantal mensen lopend naar huis moesten.
En dan kwam er nog eens bij dat ze alweer verloren hadden en dat ze in hun eigen stadion niet hoorbaar waren omdat die van MVV harder konden zingen.

Ik vond het vergeleken met afgelopen jaren een leuke wedstrijd waar passie en strijd getoond werd. We zijn de afgelopen jaren nooit zo fel gestart. Paar domme kaarten wat het misschien moeilijk maakt volgende wedstrijd.
Maar verder ben ik tevreden over de wedstrijd.

Echter de BUSSEN waren DRAMA, veel te warm, geen airco, weer vet laat vertrokken. De bus waar ik in zat had zelfs moeite om van zijn plaats te komen. Als we verder als sittard hadden moeten gaan had ik deze bus geweigerd.

05 okt 2013 11:19
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #144

Jacques schreef : Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?

De spanning was te snijden , dat was een hele vervelende groep supporters die niet de instructies opvolgdetoen greep de ME in en daarna ging t goed mis

05 okt 2013 11:22
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #145

Jacques schreef : Napoleon, op de fortunapropagandasites wordt uiteraard alweer om het hardst geroepen dat de ME uit het niets en onnodig ingreep. Nu zullen zij dat altijd roepen, van de andere kant hebben ook wij wel eens rare dingen met de ME meegemaakt. Jij als "neutrale" hebt het blijkbaar zien gebeuren, had jij het idee dat de ME uit het niets die straat begon leeg te vegen? Of zijn de Fortuna-fans toch niet zo braaf als ze nu beweren?

Dit is precies waarom de ME kan doen waar ze zin in hebben. Wie gelooft er nou een voetbalsupporter boven een politie agent.

Als je er bij was geweest was je vanzelf wel opgefokt geworden want wat ze gister klaar speelden heb ik nog nooit meegemaakt.
De wedstrijd was voor ons al verpest toen we uiteindelijk goed en wel binnen waren. Na de wedstrijden deden ze het nog eens dunnetjes over.

In plaats van bij de bussluis te gaan staan of het uitvak(Dat lijkt me toch het meest voor de hand liggende) vond men het nodig om een haag te vormen bij de enige uitgang van Noord die nog open was. Wat zich daarna daar allemaal heeft afgespeeld...geen woorden voor. Mja voetbalfans he...waarom zou iemand ons geloven ?

Zelfs de officiele pagina van Fortuna zelf maakt hier melding van.

05 okt 2013 11:24
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #146

Napoleon schreef :

De spanning was te snijden , dat was een hele vervelende groep supporters die niet de instructies opvolgdetoen greep de ME in en daarna ging t goed mis

Misschien om dat die zogenaamd vervelende groep voor de wedstrijd al behandeld zijn als beesten dmv totale provocatie door de politie, het houd ergens op he. Wachten totdat je compleet bent mag schijnbaar niet dan ben je geen makkelijk target meer ofzo.

FOEI!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Rebel

05 okt 2013 11:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #147

Gohf schreef :

Napoleon schreef :

Misschien om dat die zogenaamd vervelende groep voor de wedstrijd al behandeld zijn als beesten dmv totale provocatie door de politie, het houd ergens op he. Wachten totdat je compleet bent mag schijnbaar niet dan ben je geen makkelijk target meer ofzo.

FOEI!

Waarom heb je als normale supporter nooit problemen , jij keurt het gedrag dus goed....het zijn misselijke hooligans
De volgende gebruiker (s) zei dank u peter ruiver

05 okt 2013 11:38
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #148
Napoleon, jij zat blijkbaar in de buurt van onze dugout;

Heb jij gezien wat Clown Coocky eigenlijk gedaan heeft om ook een rode kaart te krijgen ?

05 okt 2013 11:38
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #149

Gohf schreef :

Dit is precies waarom de ME kan doen waar ze zin in hebben. Wie gelooft er nou een voetbalsupporter boven een politie agent.

Je leest niet goed wat ik zeg. Ik geef aan dat ik weet dat de ME wel eens rare dingen doet. Ook geef ik aan dat fortunahome (ja bestaat niet meer ik weet het) nooit de schuld bij zichzelf zal zoeken. Ik vraag een buitenstaander wat hij heeft gezien. Ik zeg helemaal niet dat ik de politie klakkeloos geloof, ik vraag juist de meest neutrale partij wat hij er van vond. En dan is het nog niet goed?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

05 okt 2013 11:40 05 okt 2013 11:42 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #150
Haha dit bewijst al dat je misschien 10% hebt gezien gisteravond. Er zijn verdomme 12 jarige meisjes na de 1e hulp kunnen gaan omdat ze omver zijn gelopen door zo'n paard.

Mensen die "per ongeluk" opgepakt zijn geworden klappen hebben gekregen en weer zijn vrijgelaten toen men er achter kwam dat het gewone fans waren.

Ik heb daarnaast met mijn eigen ogen gezien dat deze ME net zo makkelijk een lat in je nek legt of je nou 12 jaar , 60 jaar , slecht ter been, vrouw kind of hooligan bent.

Lees de verhalen maar op facebook van gewone supporters. En ja als de politie mensen dus ook mij blijft mishandelen houd het een keer op he! Dan krijg je reactie, ik laat me niet half aftuigen door zo'n ME'er. Zeker niet als ik gewoon op mijn vriendin sta te wachten todat ze uiteindelijk ook buiten is. En aangezien dit allemaal wat langer duurder heb ik perfect kunnen zien hoe alles is gelopen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Rebel

Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden