Fortuna - MVV 4 oktober

06 okt 2013 11:13
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #181
Volgens mij bedoelt manmetpet juist te zeggen dat dit geen voetbalsupporters zijn, maar herrieschoppers. Als het voetbal-supporters waren geweest, die dus alléén voor het voetbal komen, dan had je geen ME nodig. Zo is het ook natuurlijk. Beetje jammer alleen dat er steeds meer mensen komen die voor alles komen, behalve het voetbal kijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u manmetpet

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

06 okt 2013 13:19 06 okt 2013 13:25 door Gohf.
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #182
Misschien is het nog niet duidelijk ik zal nog een keer het beeld proberen te schetsen.

Wedstrijd klaar 1 uitgang op Noord dicht iedereen moest door de andere uitgang. Vlak voor de normale toegang hadden ze van die extra hekken neergezet om de fans makkelijker naar binnen te begeleiden of whatever. Zodra je daar uit was stond de ME al klaar, je kon de NOORD tribune dus absoluut niet verlaten zonder met de ME in aanraking te komen.

Wou je een paar meter buiten de uitgang even wachten op je vrienden, vrouw, vader of weet ik veel wat kreeg je direct een lat in je nek schild in je rug omdat je moest doorlopen. Terwijl de mensen de Noord tribune aan het verlaten waren kwamen er ook nog een stuk of 5 paarden aan.

Die paarden galoppeerden op en neer de straat af waar de Noord tribune aan grenst. Er waren dus zat mensen met kinderen die wel naar huis wouden maar het simpelweg niet aandurfden omdat die paarden steeds op en neer galoppeerde en ondertussen de ME/Arrestatie teams ook nog charges uitvoerde. Er bleef dus gewoon een hoop volk plakken wat TE BANG was om zichzelf uberhaubt te verplaatsen en die er voor kozen om te wachten tot alles gekalmeerd was, alleen was het optreden van de ME dermate hard en onredelijk dat gewone mensen zich hier begonnen te storen en er wat van zeide, waarop er weer charges werden uitgevoerd op die mensen. Je gaat nu echt met droge ogen beweren dat al die dagjes mensen met kinderen hooligans waren/zijn ?

Daarnaast is op de heenweg met groot machtsvertoon door de ME een cafe in Sittard omsingeld waar vanuit gelopen zou worden naar het stadion. Normaal werd die stoet begeleid door een paar stillen en nog wat gewone agenten, ging altijd goed.

Dit jaar vond de politie het schijnbaar nodig om met 8! ME busjes het café te omsingelen en direct in volledige uitrusting uit te stappen. De manier waarop er daarna gecommuniceerd werd(als je het al zo kunt noemen) was ook rond uit schandalig. Onderweg na het stadion hebben ze jongens opgepakt sommige misschien terecht andere gewoon 100% onterecht. Wat er dus op de heenweg richting stadion is gebeurd had al veel kwaad bloed gezet bij mensen. En tja, iedereen heeft een grens als de ME dan na de wedstrijd precies hetzelfde gedrag vertoont zjn er mensen die zich verdedigen...lijkt me niet meer dan logisch.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, SC MVV Maastricht

06 okt 2013 13:47
Danny 72
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #183
Gohf, ga op je Fortuna site die praatjes houden wat boeit mij dat nou, vorig jaar ook zeker niets gedaan, en het jaar ervoor ook niet met job bulters.
Kortom het is altijd iets anders daar in Sittard, kijk eens naar jullie eigen gedrag man.
Ben benieuwd wat het volgend jaar is, maar dat ligt zeker niet aan jullie.

06 okt 2013 14:07
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #184

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin, SC MVV Maastricht, opadiehard

06 okt 2013 14:18
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #185

Danny 72 schreef : Gohf, ga op je Fortuna site die praatjes houden wat boeit mij dat nou, vorig jaar ook zeker niets gedaan, en het jaar ervoor ook niet met job bulters.
Kortom het is altijd iets anders daar in Sittard, kijk eens naar jullie eigen gedrag man.
Ben benieuwd wat het volgend jaar is, maar dat ligt zeker niet aan jullie.

Nee dat doe ik dus niet, als het je niet zint kijk je zelf maar niet in dit topic. Je slaat complete onzin uit, maarja veel zal je er niet aan kunnen doen.

En als je dan toch je zegje wilt doen reageer op basis van feiten en niet van je onderbuik gevoelens. Beetje huilen over Sittard iedereen over 1 kam scheren doe je goed joh! En dat in een weekend waarin je de derby hebt gewonnen. Jij bent wel een heel zuur mannetje he.

06 okt 2013 14:51
zitterd
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #186
haal dat filmpje eraf man, mafkees!

06 okt 2013 14:57
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #187
Gohf, stop maar met hier te posten erover, je weet hoe de mensen op dit forum zijn... Je bent Fortuna-supporter dus dan zul je wel iets fout gedaan hebben, zelfs als MVV-supporters die niets gedaan hebben worden opgepakt/omsingeld door de ME zijn het blijkbaar al hooligans volgens een aantal mensen op dit forum. Het is een onbegonnen zaak om mensen duidelijk te maken wat er precies gebeurd is na afloop en voorafgaand aan de wedstrijd.

Om af te sluiten pik ik even deze foto van Fortunasc.nl van het 12-jarige meisje Sem dat onder een politie paard terecht is gekomen, OOK EEN HOOLIGAN DIE SEM HOOR!!!!!!!! Het had godverdomme ook de dochter kunnen zijn van een MVV-supporter die op de thuistribune zat.

06 okt 2013 14:59
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #188
Als het bij ons was gebeurd hadden die mensen die nu zeggen dat het fortuna fans de schuld zijn het hardst te schreeuwen dat de ME zich heeft misdragen dit en dat.

06 okt 2013 15:02
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #189

zitterd schreef : haal dat filmpje eraf man, mafkees!

En waarom dan wel ?
Om dat dit filmpje vooral mensen laat zien die niet vredig naar huis lopen maar wel provoceren richting politie ?
Om dat er geen enkele klap door een agent uitgedeeld wordt (op dit filmpje althans).

Waarom gebruik je het woord Mafkees ?

vragen, vragen....
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

06 okt 2013 15:05
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #190

zitterd schreef : haal dat filmpje eraf man, mafkees!

mafkees?? Houd jij je gemak eens hier gast. Dit filmpje staat op YouTube ga daar lekker klagen of bij die clown die dat op internet heeft gezet. We weten jullie standpunt nou wel en dat jullie er niet van slapen als er ook maar ene hier op t forum er een andere mening of interpretatie op na houd. Denk aan je hart en maak je lekker druk op fortunasc.nl

06 okt 2013 16:24
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #191
De smile staat nog op mijn gezicht van de overwinning.
Ik heb het allemaal via de radio moeten volgen en de "sjet" natuurlijk !!

Nu heb ik de samenvatting eens goed bekeken, met de wetenschap dat het hard, gemeen en smerige overtredingen waren.
Tja....wat moet ik zeggen na de samenvatting ???

De overtreding van Cor was fors, maar voor de man ingezet die hij vervolgens in zijn sliding meenam. Geel was op zijn plaats.
Dat iemand geblesseerd uitvalt is vaak pech hebben, ongeacht de overtreding. In de meeste gevallen speelt een speler gewoon nog de wedstrijd uit. Alleen nu niet. Net als vorige week Knops.....ongelukkige botsing na een duw van de tegenstander, resultaat, 2 maanden eruit.

Rood voor Amoah........was vol op de enkel waarvoor vaak alleen maar geel voor wordt gegeven. Rood was wel op zijn plaats.

Rutjes ook terecht rood te laat, van achteren, te hard/fel inkomen. Geen twijfel mogelijk.

Dan rest mij nog steeds de vraag was dit een harde smerige wedstrijd ? en is daar eigenlijk iets mis mee ?
Je dupeert je eigen ploeg, maar zolang je als winnaar van het veld loopt....?

Terug naar het verleden.
Hiervoor heb ik de oude beelden bekeken van de derby's die eind jaren '80 zijn gespeeld en begin '90.
Met name de duels tussen Thal en Lindford........Waren de wedstrijden toen leuker, beter, harder of zijn het nu mietjes ?

Die duels tussen Thal en John Lindford daar werd me toch geschoffeld en de scheidsrechter wuifde het gewoon weg...nu goed voor 2x rood en 8 wedstrijden schorsing. Maar het mooie van alles was, dat ze na het duel gewoon opstonden, naar elkaar lachte of even een klopje gaven op de schouder. Men had respect naar de tegenstander. de keer erna was het anders om.
Nu naaien ze iedereen een kaart aan...

Nu vraag ik me toch af......wat een sissi's zijn het tegenwoordig toch allemaal !! of heb ik het nu mis ?

Maar die smile, die zit er nog steeds.

06 okt 2013 17:10
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #192
Beste Danny
Het gaat hier om optreden van ME tegen supporters. Ik denk dat dit ME-peloton ingezet wordt bij zowel wedstrijden van MVV als Fortuna. Het gaat erom dat ME onnodig en mogelijk bewust de boel 'in de fik zet'. Ik heb 3 jaar geleden tijdens de mars van Fortuna supporters naar het stadion ook al oververhitte ME'ers zich zien misdragen. Dezelfde ME'ers worden ook in en om de Geusselt ingezet en vaak ook onnodig. Kan het zijn dat deze wedstrijd als een training voor het ME-korps gehouden wordt en dat er wel iets moet gebeuren anders hebben de ME'ers geen boeiende en leerzame avond gehad. De mogelijk misplaatste aanpak van ME is een probleem voor zowel MVV als Fortuna supporters Door al dit gedoe komen er nog minder supporters naar het stadion. En wordt er weer een stempel geplakt op de voetbalsupporter. Voetbal wordt op deze manier kapot gemaakt. Dus Danny als je het gebeuren niet breder kan zien, hou dan je mond en reageer niet zo kortzichtig.

06 okt 2013 18:28
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #193
Anita Anita we weten inmiddels wel dat je een zwak voor Fortuna hebt :lachen:

06 okt 2013 19:43
Huib
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #194
Sjiek waor: de combinaties in de ierste helf, us euverwiech, de sfeer in 't oetvak, de verdediging in 't letste kerteer en 't resultaat

Neet sjeik waor: die dom kaarte, de plaots boe dees euvertredinge gemaak worte

Boete categorie neet sjiek waor: de leedsjes vaan Fortuna ginge 60% euver anti MVV: zielig

Compleminte
Huib
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Aswin

06 okt 2013 22:38
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV 4 oktober #195
Sfeer was inderdaad bij vlagen goed. Kan natuurlijk beter maar, het was genieten. Inderdaad wel grappig dat onze vrienden uit Sittard meer anti-liedjes zingen dan dat ze zich bezig houden met het ondersteunen van hun ploeg.

Chapeau naar onze supporters en spelers!

Tijd voor maken pagina: 1.074 seconden