MVV - Fortuna 18 April 2014

18 apr 2014 22:23
Boer458
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #76

Mappie schreef :

ouwe rot schreef : Messias Schreurs staat al buitenspel.

hij begint op de bank samen met maria.

Ook al is hij sinds zijn blessure tot nu toe niet "de oude" geworden, toch vind ik dit ergens jammer. Want tijdens derby's brengt Schreurs vaak iets extra's................

En of Danny wat extra's bracht. :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2014 22:46
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #77
Zowel MVV als Fortuna zal bij een eventuele NC niks te bieden hebben. 1e ronde exit. Over de wedstrijd. Het zag er even niet naar uit dat het nog goed zou aflopen. Bedankt Danny, je bent een held dat je de boeren niet met 3 punten liet weg gaan. :thumbsup:

18 apr 2014 22:49
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #78
Verdienden we de gelijkmaker uiteindelijk? Nee, zeer zeker niet. Ben er niet minder blij om uiteraard. Het Maastrichtse publiek die Stankov uitfloot, niet achter de ploeg ging staan toen het nodig was, 1000 extra derbyhunters rijk was, kan me allemaal gestolen worden als een stevige kiespijn. Conclusie: We only sing when we're winning en een derby om snel te vergeten.

18 apr 2014 22:53
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #79
Uithuilen en weer opnieuw beginnen...slechte wedstrijd van bijde kanten slechte coachting van castro voor stankov 2 keer gaat stankov de mist in...en klasse dat juist danny 2 keer scoort...deze wedstrijd mag je niet verliezen...meer ook niet ik denk dat mvv geen nc speelt...op 58 pnt kun je uit komen maar haal je die ook en is dat genoeg en indd in deze vorm heb je in de nc niks te zoeken...gr opa ;)

....

18 apr 2014 22:58
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #80
Zal allemaal wel.. verdiend of niet, WAT een ontlading bij de 3-3!!
En ZO onverdiend was het nu ook weer niet, Fortuna was grote delen van de wedstrijd achteruit aan het leunen met het vreselijke tijdrekken van het hele team (keeper voorop) zonder dat de scheids in greep. Des te lekkerder voelde die laatste goal!

Op het laatste was het nog billen knijpen maar Castro stond toen goed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs, tanteke

18 apr 2014 22:59
SoerenBusk
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #81
zei het al een week geleden: beter een 70%-schreurs als een Braken (weet niet wat mvv met deze jongen in de toekomst nog moet; is van het kaliber Loyd Borgers, heeft te wenig techniek, power en verstand). Bij rust zei ik tegen mijn kollega nu Schreurs en Rutjes erin dan kun je nog iets teweeg-brengen (onbegrijpelijk dat zulke mensen bij ons op de bank zitten en dan zo laat erin komen).
Verder komt Kuipers ook enorm tekort, vooral opbouwend, dit was natuurlijk het geluk voor FSC dat Verdellen geschorst was.
Mvv mag al met al blij zijn met dit gelijke spel. Wel goed dat ze dit nog omgebogen hebben, en ze niet bij 2 doelpunten achterstand de kopjes lieten hangen.

Theoretisch kan het nog altijd maar de laatste 2 wedstrijden moeten dan wel gewonnen worden,
en we zijn bv afhankelijk van Emmen-FSC of VVV-Volendam, en Eindhoven speelt ook nog tegen Graafschap.... :cheer:
Als mvv het dan niet haalt kan ik daarmee vrede hebben :(
(vorig jaar was de NC sowieso een anti-climax naar een mis gelopen kampioenschap).

Opspitaleri, Smeets Secerovice en Castro zijn toch wel de gote winnaars voor mvv van dit seizoen geworden (leuk om die te zien voetballen). Graag meer van dit soort voetballers zoeken voor het komend seizoen :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

18 apr 2014 23:09 18 apr 2014 23:15 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #82

Boer458 schreef :

Mappie schreef :

Ook al is hij sinds zijn blessure tot nu toe niet "de oude" geworden, toch vind ik dit ergens jammer. Want tijdens derby's brengt Schreurs vaak iets extra's................

Ik zei het je toch! Blasfemie, Godlastering van een duivelsverbond dat was het! Met de Messias op de bank beginnen..., HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD!

Wat een wedstrijd! En wat een ontlading na het gelijkspel. Ik dacht dat het na de 1-3 over en sluiten was. Wat werd Stankov toch makkelijk in de luren gelegd, zowel in de lucht als over de grond. Kloete, vrat hem met huid en haar op. Hoe een kat op een oude grijze duif. Jammer dat hij zijn fouten niet kon goedmaken met een doelpunt, de bal toucheerde de lat. Qua effectiviteit doet Fortuna het voorin stukken beter als ons. Wij hebben het balbezit gehad, maar echt gevaarlijk werden we niet. Dan word je ook niet beloond voor het werk. Elke counter van Fortuna was levensgevaarlijk. Die laatste vier minuten blessuretijd ging onder het genot van een flatline, hartritme stoornissen en een paar geknapte aneurysma's. Ik had het niet meer. Wat kwam MVV daar goed weg. Bijna een herhaling van de eerste twee doelpunten, weer helemaal vrij. Dit duel had geen minuut langer meer moeten duren.

Ik kan me voorstellen dat dit als een nederlaag voelt voor Fortuna. 90 minuten feesten, zonder buit. We moeten oppassen dat we ons niet zo gehaat gaan maken als Roda, met dit Duits voetbal.

De grote winnaar vanavond: De Limburgse voetbal traditie. Eindelijk weer eens een onvoorspelbare derby.

(Trouwens Veldmate liep buitenspel bij het eerste doelpunt.) :whistle:
De volgende gebruiker (s) zei dank u les rouges blancs

18 apr 2014 23:58 19 apr 2014 00:17 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #83
Voor de wedstrijd zag het er goed uit...door de goede belangstelling zat je wel een half uur vast op de Noorderbrug t/m de Geusselt en parkeren was een crime...
Wel allemaal blijde gezichten in en rond de Geusselt. Iedereen was er klaar voor en genoot van de drukte en de hoop op een goede afloop.

Geldverspilling was de massale politie opkomst en een brevet van onvermogen van degenen die dat besluit hebben genomen om zoveel man en materiaal (lees geld) in te zettten ...Zelfs in de meest heavy tijden (jaren 80 en 90) tegen Ajax, Feyenoord, Den Haag of Utrecht, was er nooit zoveel man op de been...
Die mannen kun je beter in de buurten inzetten om door hun aanwezigheid Maastricht uit de top 10 van criminele steden te halen...want van ons en hun publiek ging geen dreiging uit, integendeel!

De eerste helft was Fortuna (helaas) wat cleverder, maar ja...shit happens. Door het gemis van Danny ( en ook Sema) was het middenveld niet creatief genoeg en moesten de spitsen de bal zelf ophalen om voor te geven aan ..ja..aan wie eigenlijk.
Twee goede uitbraken leverde twee doelpunten op...Tja daar zwijg ik maar over. Jammer dat het publiek niet de Bonte Störm los liet rollen over het veld, maar het is denk ik even wennen voor zo'n 2 tot 3 duizend man die de weg naar de Geusselt weer gevonden hadden en afwachten.

Positief was wel de steun die de boeren uit Zitterd aan hun ploeg gaven en zeer mooi het ludieke doek over de naam van onze beste gemeenschappelijke vrienden uit Aachen-Nord.

Mooi hoe de ploeg zich in de tweede helft hervond, zelfs Stankov maakte door inzet z'n 2 zwakke momenten goed, waardoor het verdiende gelijkspel zeer terecht was. Met name verdiend door het domme antivoetbal van Fortuna, die i.p.v voor de 1:4 of 2:4 te gaan door hun theaterspel en spelvertraging terecht en verdiend het onheil over zichzelf afriepen.

Kortom : ouderwets vol, teleurstelling en vreugde dicht bij elkaar, zwak voetbal en graasvrete gezien.

En sjiek...de belevingk vaan de Kuuper . Miljaar 'ne kanjer kwa inzat en opstelling :applaus:

Jammer dat het geen 3 punten waren, maar toch een tevreden avond gehad zoals Schapendonk het enkele pagina's terug mooi verwoordde.

Ron: misschien net geen Promotion dit jaar, maar ga gewoon door komend seizoen als trainer van us MVV-ke :thumbsup: .

houtengerard schreef : (Trouwens Veldmate liep buitenspel bij het eerste doelpunt.) :whistle:

Roej kaart veur Sjra en metein 5 wedstrije sjorsing ! :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u tanteke

19 apr 2014 00:29
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #84

en zoe zuut 'ne tiedrekker en twiederangs naomaakkemieker oet...
Bijlagen:

19 apr 2014 00:33 19 apr 2014 00:35 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #85

Boer458 schreef :

Mappie schreef :

Potverdomme, het is alsof duvelke Schreurs er zelf mee speelde haha...

Wát een wedstrijd, heerlijk. Goed terug geknokt tot 3-3, en daarna mag je nog blij zijn met een punt gezien de kansen van FSC nog daarna. Maar over het algemeen vond ik MVV toch de bovenliggende partij (2e helft, eerste 20 minuten), maar na de 0-2 waren ze in de eerste helft helemaal van het padje. Eerste twee goals mag gewoon niet gebeuren, ook omdat het gewoon twee dezelfde situaties waren. Vond het zelf 2x Stankovs fout, al heb je ook je bedenkingen waarom MVV FSC zo ver laat opbouwen...

Wat betreft de ranglijst: alles schuift in elkaar en eigenlijk schiet je niks met het resultaat van vanavond op. We moeten nog 2 plaatsen stijgen willen we de play-offs halen. Hopelijk winnen we de laatste 2 wedstrijden en dan is het hopen op puntverlies van de rest... Anders is het helaas pindakaas...

19 apr 2014 01:18
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #86
Eerste helft was een beetje flets van MVV. Fortuna zat er veel feller op en de 2de bal was altijd voor iemand van Sittard. Bij de 0-2 vreesde ik toch voor een afstraffing, zeker hoe de spelers over het veld heen slenterden.
Volgens mij hebben ze in de rust een hapje gekregen van de Wok. MVV was opeens te branden en nu was MVV die steeds vaker de 2de bal wist te krijgen. De 1-2 viel ook op een goed moment. Je weet tot je dan moet gaan voor die 2-2 en dat je achterin gaatjes gaat krijgen. Fortuna was ook zeer gevaarlijk met hun counter. Na de 1-3 werd de hoop op een mooie afloop van de wedstrijd toch heel klein. Prachtig hoe de spelers zich nog weten op te peppen en de marge van 2 doelpunten kan ombuigen.
Op het laatste zijn we nog een paar keer door het oog van de naald gekropen, maar dat geluk mag je ook eens hebben.
Alleen al door de inzet van de spelers in de tweede helft, verdiende MVV het niet om te verliezen. Winst zou ook onterecht zijn geweest. Als je alleen de kansen gaat bekijken, was Fortuna toch gevaarlijker. Zeker hun donkere spits. Snap niet hoe hij meerdere keren 3 of 4 man te kijk zet.
Al met al een mooie avond. Een prachtige derby en een geweldige wedstrijdverloop.

19 apr 2014 08:28
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #87

gaston satijn schreef : Match Day....
Ik ben erbij... ik ben vooral benieuwd hoeveel mensen er vanavond in het stadion zitten..Ik hoop op een goed gevuld stadion. Voor mij persoonlijk moet ik bekennen dat ik niet zoveel wedstrijd beleving heb als andere jaren..Ik ga al 40+ jaren naar MVV maar het is alsof ik steeds minder betrokkenheid voel...vraag me af of ik hier de enige in ben en hoe dat toch komt. Door omstandigheden zit ik tegenwoordig op de Johan Dijkstra tribune en dat is toch wel een verschil met de Angel-Side, qua beleving, alhoewel hier ook wel enkele fanatiekelingen tussen zitten.
Nou, ik hoop in elk geval op een spektakel stuk waarin MVV'ke als winnaar uitkomt.
Tot vanaovend en kom op die roeie!!

Ik vond het stadion nog redelijk gevuld ondanks alle maatregelen en hordes die men moest nemen om een kaartje te kunnen kopen.
De beleving heb ik gisteren in de tweede helft volledig terug gekregen...wat een thriller....
Ik vroeg en hoopte op een spektakel stuk en dat heb ik ook gekregen, jammer dat we hun niet in de laatste seconden "ëine koste drin poppe" dan was het compleet geweest.
Al met al..een leuke spannende avond gehad!

19 apr 2014 09:03
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #88
Wie was de morele winnaar deze keer? :lachen: :lachen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, Raffalaldo

19 apr 2014 10:10
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #89
Wel e sjoen aplaus van de fans oet sittard veur us kampioene oet de d-jeug in hun iererunde euver ut veld. Sjoen gebaar :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

19 apr 2014 10:22
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #90
Ook mooi om te zien hoe de ballenjongens volledig los gingen toen MVV de 3-3 maakte.

Tijd voor maken pagina: 1.136 seconden