MVV - Fortuna 18 April 2014

19 apr 2014 10:36
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #91

serke schreef : Wel e sjoen aplaus van de fans oet sittard veur us kampioene oet de d-jeug in hun iererunde euver ut veld. Sjoen gebaar :thumbsup:

Klopt, net als de gezamenlijke (walging) afkeur tegen die "andere verrein am osten".
Heerlijk toch :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2014 10:50
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #92
Gisteren voor de eerste keer dit jaar voelde ik weer mijn MVV hart.
Dit was een wedstrijd die alles had voor Jupiler niveau 22spelers die er voorgingen prachtig score verloop meer kan je toch niet verwachten van deze spelers.
Geweldig voor Danny Schreurs.
(ook het Fortuna uit vak moet ik een compliment geven) ook dit gaf extra sfeer aan deze derby.
Voetbal in Limburg op Jupiler niveau leeft dus toch nog.

19 apr 2014 11:36
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #93
voor degenen die niet tot dinsdag willen wachten.. ik kwam toevallig deze link tegen

we.tl/OFPvTadse2
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVV4life, Schapendonk, Jacques, Gohf, Boer458, Och jeh

19 apr 2014 11:48
Gohf
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #94
Jammer dat Fortuna niet heeft gewonnen vooral als je grote delen van de wedstrijd met 2 doelpunten verschil voor staat. Toch denk ik dat een gelijkspel wel enigszins terecht is. Wel jammer dat het merendeel van het MVV publiek een doelpunt nodig heeft om tot leven te komen, dan spookt het weer een paar minuten ouderwets, alleen zonde dat dat niet word doorgezet, vroeger ging het grote delen van de wedstrijd zo en wist je eigenlijk van te voren dat je blij mocht zijn als je uberhaubt een punt haalde, groepje op de angelside ging er nog wel voor maar de rest was maar matig na mijn idee.

19 apr 2014 11:52
Dixi
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #95

Us Clubke schreef :

serke schreef : Wel e sjoen aplaus van de fans oet sittard veur us kampioene oet de d-jeug in hun iererunde euver ut veld. Sjoen gebaar :thumbsup:

Klopt, net als de gezamenlijke (walging) afkeur tegen die "andere verrein am osten".

Inderdaad, twee supporterskampen die "wie niet springt dat is een mof" ten gehoren brengen....
Zal er wel eentje met een ingetrokken anus zich hebben zitten te verbijten op de hoofdtribune.....ik vond het geweldig!

Dixi

Ut geit uuch good, mèh MVV beter!

19 apr 2014 13:06
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #96

Gohf schreef : Jammer dat Fortuna niet heeft gewonnen vooral als je grote delen van de wedstrijd met 2 doelpunten verschil voor staat. Toch denk ik dat een gelijkspel wel enigszins terecht is. Wel jammer dat het merendeel van het MVV publiek een doelpunt nodig heeft om tot leven te komen, dan spookt het weer een paar minuten ouderwets, alleen zonde dat dat niet word doorgezet, vroeger ging het grote delen van de wedstrijd zo en wist je eigenlijk van te voren dat je blij mocht zijn als je uberhaubt een punt haalde, groepje op de angelside ging er nog wel voor maar de rest was maar matig na mijn idee.

Nouja.. ik dacht serieus in de eerste helft dat we afgeschoten zouden worden!
Tweede helft maken we op het juiste moment een doelpunt, daarna 1-3 maar ook door veerkracht maak je weer gelijk.
Ik denk dat Fortuna de betere was, en dat we nog geluk hebben gehad met 1 puntje.. ook gezien het verschil in kansen.
De sfeer ben ik wel met je eens, maargoed bij de 2-3 en 3-3 was het weer eens ouderwets, en dat was wel heerlijk!

Support in uitvak was ook goed, lekker vol uitvakje, goeie sfeer en fanatiek!

Leuke zijn wel de kreten "sjengen zijn arrogant" en dan zingen jullie "er is maar 1 club in Limburg" haha!
En die typische Ajax liedjes wat gezongen werden.. vreselijk als je het mij vraagt! het "niemand kan ons stoppen" geneuks.. niet bepaald creatief.

De gezamelijke anti-roda sfeer was wel super haha!

19 apr 2014 15:36 19 apr 2014 15:38 door Kloeteklaos.
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #97

Gohf schreef : Jammer dat Fortuna niet heeft gewonnen vooral als je grote delen van de wedstrijd met 2 doelpunten verschil voor staat. Toch denk ik dat een gelijkspel wel enigszins terecht is. Wel jammer dat het merendeel van het MVV publiek een doelpunt nodig heeft om tot leven te komen, dan spookt het weer een paar minuten ouderwets, alleen zonde dat dat niet word doorgezet, vroeger ging het grote delen van de wedstrijd zo en wist je eigenlijk van te voren dat je blij mocht zijn als je uberhaubt een punt haalde, groepje op de angelside ging er nog wel voor maar de rest was maar matig na mijn idee.

Wat betreft de support moet ik me hier wel bij aansluiten. Ik was voor de eerste keer sinds een jaar weer in Nederland en ik was blij dat ik naar de derby kon gaan, maar ik was verrast door de nogal tamme ondersteuning, een kleine groep uitgezonderd. De laatste keer dat ik erbij kon zijn was dit een stuk fanatieker. Het viel me op, niet meer dan dat.
Desondanks ben ik blij dat we nog een punt hebben kunnen pakken, dat had ik na de eerste helft niet meer verwacht. Schreurs was in 20 minuten actiever dan Braken in de 70 minuten ervoor, Secerovic vond ik hard werken en aardig spelen en Smeets werkte ook hard. Daarentegen sprongen me, zelfs los van het dramatische verdedigen bij twee goals, de tranen in de ogen van Stankov. Die had gisteren besloten om Khalouta constant 10 meter ruimte te geven. Medespelers attendeerden hem hier meerdere keren op maar het bleef maar doorgaan. Verder hadden Veldmate en zoals gezegd Braken ook niet echt hun dag. Maar goed, een punt, spektakel op het einde, toch nog mooi.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

19 apr 2014 18:56 19 apr 2014 18:57 door wsly.
wsly
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #98

Dixi schreef :

Us Clubke schreef :

Inderdaad, twee supporterskampen die "wie niet springt dat is een mof" ten gehoren brengen....
Zal er wel eentje met een ingetrokken anus zich hebben zitten te verbijten op de hoofdtribune.....ik vond het geweldig!

Dixi

Heerlijk om de reacties van de reserve duitsers te lezen op de sociale media.

De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

19 apr 2014 20:26
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #99
'de roeije' spaölde mch gister aog n bieste partij! Wat 'nne inzat 90 minuut laangk, dee zal wel mage oetslaope veur Ron dees week ;)

Spannende sjieke derby, oeteindelijk terech geliekspeul. Mvv combineert dèks goot, Fortuna is zier effectief. Sommige luij zègge slechtste derby bla bla.. sjei toch oet. V'r zitte heij in de Jupiler League, en daor keump bij dat MVV neet mie 5-8e plaots en fortuna 13-18e plaots spaölt mer dat ze allebei noe gewaagd zien.

Ronnie maag blieve es trainer, daan zien veer nog uns get veur die duite wat r krijg :thumbsup:

19 apr 2014 23:02
Anita
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #100
Heerlijk. Ja, voor zo'n wedstrijd kom ik naar het stadion. Heerlijk die derby. Ik voelde goed waarom ik mijn steun voor het blijven bestaan van Fortuna openlijk heb uitgesproken enkele jaren geleden.

20 apr 2014 10:40 20 apr 2014 10:45 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #101
Weet je wat leuk is:

Deze Duitser uit Keulen stond in het Fortunavak. Hij heeft deze reportage gemaakt:

Nu vraag ik me eerlijk gezegd af wat hij op dit moment gedaan heeft:

Trouwens hier is de link van de persconferentie:

Vroeger verzorgde MVV TV die altijd. Het is jammer dat ze dat niet meer doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Boer458

20 apr 2014 20:59
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #102

Sowieso tof uitvak met mooie sfeer! Veel liedjes die ik in NL nog niet eerder heb gezien. :) Beter dan het tenenkrommende "sittard is kut ole ole"

Verder natuurlijk mega geluk gehad, nu hopen dat we nog 6 punten halen dan komt t wel goed met t behalen van de playoffs denk ik.

20 apr 2014 21:52
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #103

seppo schreef :

Beter dan het tenenkrommende "sittard is kut ole ole"

Gelukkig is het ''alleen een nicht komt uit maastricht'' niet tenenkrommend...

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

20 apr 2014 23:03
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #104
Heerlijke derby. Alleen jammer van de grote politie macht. Overigens ook complimenten aan de fans uit Sittard. Leuke sfeer. Ze brachten overigens een van mijn favoriete songs te gehoren. ''Hier im stadion'' van VfB Stuttgart.

21 apr 2014 10:29
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Fortuna 18 April 2014 #105

seppo schreef :

Sowieso tof uitvak met mooie sfeer! Veel liedjes die ik in NL nog niet eerder heb gezien. :) Beter dan het tenenkrommende "sittard is kut ole ole"

Verder natuurlijk mega geluk gehad, nu hopen dat we nog 6 punten halen dan komt t wel goed met t behalen van de playoffs denk ik.

Esse toch al geis ligke ummere euver ''sittard is kut'', daan hoop 'ch neet veur d'ch tot v'r tege R*d*a mote speule...
Onderling get sjampe huurt d'r gewoen bij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Tijd voor maken pagina: 0.314 seconden