Roda - Mvv Maastricht 31-08

07 juli 2014 19:18
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #61
Beste Mvvke.. ik val onder optie B dus mag ik het proberen?

Mijn "haat" heb ik meegekregen van mijn Opa/vader!
Mijn Opa vertelde altijd dat hij een hekel had aan Roda, vooral door het arrogante gedrag van de Roda supporter als MVV destijds verloor van hun. Mijn Opa werkte met veel mensen uit die omgeving, en elke x als MVV verloor kreeg hij de wind van voren. Behalve de supporters "haatte" mijn Opa de club zelf de manier waarop het zich profileerde, zogenaamde club van Limburg. Altijd steken geven aan MVV en sneaky tactieken ( Zoals afgelopen periode met o.a Nol gebeurde) gedurende jaren. Mijn vader heeft me ook opgevoed met Roda is de "Vijand" , hij vertelde dan over wedstrijden uit het verleden etc. Via andere "oudere" bijvoorbeeld kennissen kregen wij als "jonge" MVV supporters de verhalen te horen over de veldslagen buiten de wedstrijd tegen Roda. Dus de "haat" krijgen wij als "jonge" supporters gewoon mee van generatie op generatie. Ondanks dat mijn Opa gewoon een heel net mens was en geweld verafschuwt, vond ik het toch altijd mooi dat hij het had over die "pruusen" van Roda, het misselijke volk uit Kerkrade/Heerlen.
Maar behalve het mee-krijgen van Familie, heb ik de jaren dat ik in de jeugd voetbalde zelf de nodige veldslagen meegemaakt in Kerkrade/heerlen en de dorpen eromheen. Het was altijd we moeten weer tegen de moffen, en hun dachten we pakken die sjengen. Dat stimuleert toch het geval van Wij en Hun.
En ooit moet toch de eerste x zijn om het mee te maken? Laat dit dan voor jullie dan de "jonge" supporters de gelegenheid zijn dat we net zo'n hekel hebben aan Roda als jullie.

Jullie oudere supporters hebben Roda uit al mogen mee-maken.. voor de meeste jonge supporters wordt dit de eerste keer. En als MVV supporter beseffen wij ook dat dit de wedstrijd is waar alles om draaid.. Feyenoord- Ajax in het klein. Bij mij persoonlijk heerst meer het gevoel; Ik kan eindelijk naar de "pruusen" toe, al die jaren gewacht en het is zover!

Dit is allemaal uit eigen perspectief geschreven, wellicht kunnen sommige zich erin vinden, en sommige helemaal niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, MVVke, Jacques, Lummel, Anna D., opadiehard, Boschpoort, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2014 19:28 07 juli 2014 19:28 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #62
You Are, kiek, hei kin 'ch get mèt. Gein ongenuanceerd gesjriew en door de besjreve umstandighede rech vaan spreke. Chapeau :thumbsup:

07 juli 2014 19:32
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #63
Het is nooit goed voor iedereen hoe het is geregeld maar ik vind dit het beste de vaste kern die altijd of vaker naar uitwedstrijden gaan gewoon voorrang krijgen.
En leden van SC en VZM dat hun ook voorrang krijgen vind ik ook normaal...Als leden krijg je overal en altijd wel voorrang of je nou lid bent van een voetbalvereniging of handbalvereniging overal krijgen leden voorrang.

Maar nogmaals hoe ze het ook regelen het is nooit goed.

En over optie A en B.
Derby gevoelens groeien gewoon erin ook als je de verhalen van iedereen altijd hoort.

07 juli 2014 19:39 07 juli 2014 19:40 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #64

You Are schreef : ...Feyenoord- Ajax in het klein...

Wat in ut klein? De haat tege Aoke-Noord is veul intenser es dat gevreigel beij die Hollenders.
Kompleminte,
Categorie A

p.s.
En dat gezeik euver de verdeiling vaan de kaarte, wee is 'ne echte supporter en wee neet, stop demèt. Veer zien saame MVV, in gooij en slechte teije, d'r valle d'r altied wel e paar boete de boot beij dit soort wedstrijde. Gun ut elkaar, es veer die kutmoffe mèr in maake (En es iech mèr 'n kaart höb). De zals zien tot veer dalik nog kaarte euver höbbe en daan höbbe veer heij veur niks gevreigeld...
Veer zowwe ouch neet kinne goon, dat brink hun financieel nog mie in de probleme :-)

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

07 juli 2014 19:49
Heukske
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #65
Mooi geschreven, You Are

Ik heb de haat ook van mensen uit me familie! De verhalen van vroeger, op kaalheide was het toen nog.

Maar als ik een soort volk haat, zijn het die vuile duitsers. De stuitende arrogantie, En dan heb ik het over het algemeen, nog niet eens de *oda fans. Ik heb er geen woorden voor, om te kotsen!!

Laten we ze de mond snoeren daar!!

Jao veer zien vaan mestreeeeech......

07 juli 2014 19:49
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #66

MVV4life schreef :

You Are schreef : ...Feyenoord- Ajax in het klein...

Wat in ut klein? De haat tege Aoke-Noord is veul intenser es dat gevreigel beij die Hollenders.
Kompleminte,
Categorie A

p.s.
En dat gezeik euver de verdeiling vaan de kaarte, wee is 'ne echte supporter en wee neet, stop demèt. Veer zien saame MVV, in gooij en slechte teije, d'r valle d'r altied wel e paar boete de boot beij dit soort wedstrijde. Gun ut elkaar, es veer die kutmoffe mèr in maake (En es iech mèr 'n kaart höb). De zals zien tot veer dalik nog kaarte euver höbbe en daan höbbe veer heij veur niks gevreigeld...
Veer zowwe ouch neet kinne goon, dat brink hun financieel nog mie in de probleme :-)

Veer slope daor veur 6x zoe veul.,.... Grepke.
Maar zonder grapjes: ik ga daar niet naar toe, hoe erg ik het ook vindt. Ik weet van mezelf als er daar eentje ook maar verkeerd naar me kijkt dat de stoppen doorslaan en dus kan ik beter wegblijven. Is ook beter voor mijn hart.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, opadiehard

07 juli 2014 19:57
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #67

MVVke schreef : Noe de discussie weer de kant op begint te dreie vaan ''wee is 'ne echte supporter'', had iech 'n vraog.

D'r zien 2 soorte supporters:

a) De supporters die de wedstrijde vaan vreuger tege R*d* nog höbbe mètgemaak

b) De supporters die 't (nog) neet höbbe mèt gemaak

Es ''lid'' vaan optie A vraog 'ch m'ch aof boe dee groete moond en dee ''haat'' tege R*d* vendan kump bij de lui vaan optie B.

Dee aofguns tege die kut club kin 'ch veur m'ch zelf en alle haters die 't oets höbbe mèt gemaak wel verklaore, mer de jong garde, dao begriep 'ch neet väöl vaan. Ze höbbe 't gaar noets mèt gemaak dao. Kint m'ch eine daan 'ns verklaore boe dee (zoegenaomde) haat vendan kump?

De haat voor Roda voor supporter typ 2 (waar ik ook onder hoor) is gemakkelijk te verklaren.
Als je alleen al kijkt naar de laatste 10 jaar. Iedere keer probeert Roda andere Limburgse clubs onderuit te halen. De club, maar zeker ook zijn supporters.
Roda geeft zich uit als Limburg, alsof ze de enige club zijn binnen Limburg. Zijn supporters hebben dit als feit beschouwd en zijn dat ook naar buiten gaan uitstralen. Zij waren Limburg, Roda is Limburg.
Met supporters van Roda kun je ook geen normale discussie voeren over voetbal. Roda is de grootste en derest zijn allemaal maar kleine zielige clubjes.
Supporters van Roda laten zich zeer denigrerend uit naar supporters van andere clubs.
Roda is ook altijd degene die het gedrocht Sporting Limburg/FC Limburg voedt. Zodra het slecht gaat met het "grote" Roda, wordt het gedrocht weer aangehaald.
Ze denken dat 40 jaar Eredivisie recht geeft om daar te mogen blijven. Realiteitszin is ver weg
Roda supporters waren altijd degene die hoopte dat MVV of Fortuna failliet zou gaan. Terwijl de supporters van MVV en Fortuna regelmatig voor elkaar zijn opgekomen en (buiten de wedstrijddagen) naast elkaar staan.
De supporters van Roda die alles verfoeien wat er gebeurd bij een van de buren. Fortuna en MVV krijgen altijd maar staatssteun van de gemeente, terwijl het voor hun heel normaal is dat de gemeenten in Parkstad de knip trekken als zij het nodig hebben.
Als je Roda noemt, dan denk je meteen ook Nol Hendriks. Deze nare man heeft al genoeg leed bij MVV gebracht. Zijn grote droom is Roda. Hij wilt onze droom kapot, ik wil zijn droom kapot.
Supporters, maar ook de mensen in de club zelf, zien zichzelf als een subtopper in de Eredivisie dat regelmatig speelt om Europa voetbal. Ze leven nog altijd boven stand en gedragen zich ook zeer arrogant. Paar jaar geleden de wedstrijd tegen Feyenoord was het zeer bizar dat Roda won (dus niet direct degradeerde) en kort erna Cisse naar Feyenoord (ziekenboeg) ging. En steeds het Duitse geluk dat ze de laatste jaren hebben gehad.
Vrijwel heel Limburg verfoeit de Maastrichtenaar om zijn chauvinisme. Wat kunnen we eraan doen. We zijn nu eenmaal trots op ons historie en onze stad en stralen dit uit. De Roda supporter spuugt gal van ons, ook om het chauvinisme, maar zelf overklassen ze ons. Ze geven zich uit als Limburg, ze denken dat ze Limburg zijn en niets is beter dan zu hause...
Roda kleineert altijd iedereen. Maar nu ze zelf gedegradeerd is, mag niemand er iets over zeggen. De schuld wordt bij de KNVB gelegd en niet de hand in eigen boezem steken en uitzoeken waar de fouten zitten.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, want heb nog lang niet alles benoemd. Puur door wat er zich in de jaren tussen de laatste derby en nu heeft gespeeld (tussen clubs en supporters) heeft de haat gevoed.
De bodemlegger krijg je al als je MVV-supporter wordt. Dan wordt Roda de vijand.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, MVV4life, MVVke, Lummel, Boschpoort, Janepie, La Chouffe

07 juli 2014 21:19
Ivinho
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #68
Kaarten in de pocket :thumbsup:
Lang moeten wachten om deze wedstrijd weer te beleven. KOM OP DIE ROEIE!!!

Winning isn't everything... It's the only thing!!!

07 juli 2014 21:30 07 juli 2014 21:39 door glowwie.
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #69
supporters die de jaren 70 hebben mee gemaakt en alles wat er rond de wedstrijden van Roda gebeurde die hebben een haat tegen alles wat met Roda te maken heeft en ik spreek uit ervaring.
De supporters die het niet hebben mee gemaakt moeten een onderscheidt maken tussen haat en jaloezie.
We moeten niet blind zijn voor het geen ze daar wel voor elkaar gekregen hebben met of zonder hulp van gemeentes en suiker oompjes,laten wij trots zijn op onze club die steeds weer boven komt drijven want uit eindelijk zal er in Limburg een club over blijven en die zit in de hoofdstad en heeft de mooiste naam en club kleuren Ons MVV-ke in het rood en wit,met de trotse gouden ster.
Amen

07 juli 2014 21:35
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #70

glowwie schreef : supporters die de jaren 70 hebben mee gemaakt en alles wat er rond de wedstrijden van Roda gebeurde die hebben een haat tegen alles wat met Roda te maken heeft en ik spreek uit ervaring.
De supporters die het niet hebben mee gemaakt moeten een onderscheidt maken tussen haat en jaloezie.

Jaloers op Roda of wat hun supporters hebben? Nooit van mijn leven.
Jaloers op dat ik de jaren '70 niet heb meegemaakt? Dat wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u glowwie, Sjotelsplak

07 juli 2014 23:01 07 juli 2014 23:04 door Lummel.
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #71
Dan zal ook ik mijn relaas voor MVVke schrijven, zijnde als patiënt van optie B,

Ik ben een jonge twintiger die de derby Roda - MVV, en vice versa helaas nog niet heeft meegemaakt. Je hoort zoveel verhalen over de rivaliteit als je nog jong bent van familie c.q. kennissen die fervent MVV supporter zijn. Hens krijg je het dus als jonge MVV supporter al met de ''paplepel'' ingegoten.

Verder heb ik ook al bij diverse bedrijven stage gelopen, en daar heb ik al diverse collega's uit het oosten gehad. Over het algemeen aardige mensen. Maar, in de meeste gevallen spreken ze heel neerbuigend over je eigen ''clubje'' MVV. En dat gaat toch aan je trekken. En vooral als ze zeggen dat zij de enigste club van Limburg zijn. De arrogantie.. hier begint het al. Ze spreken met minachting als het over MVV gaat. ''Roda gaat nooit degraderen uit de Eredivisie, du Sjeng!'' Zei een collega tegen mij. Hoe anders is het nu, heerlijk!

Hoe anders is dat bij supporters van Fortuna. Daar kan ik gewoon een normaal gesprek mee voeren over beide clubs. Ik draag geen haat jegens Fortuna. Alleen gezonde rivaliteit op D-Day. Heb zelfs een klein beetje sympathie voor ze. Ik gun ze de 2e plek, zolang wij dan maar 1e staan.

En dan eindelijk kan ik de derby mee maken waar ik al vele oudere supporters over heb horen praten. Ik heb er ontzettend veel zin in. We gaan het wel eens zien of Roda de enigste club is in Limburg, met de o zo geweldige supporters.

Veer goon us dao fleenk laote huure in Duitsland!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

07 juli 2014 23:41
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #72

αναρχος schreef : Dat zeg ik niet. Maar iedereen draagt hier allerlei redenen aan waarom zij recht zouden hebben op kaarten. En willen daarnaast een of ander registratie systeem. Ik wil geen nsb registratie systeem. De vaste uitsupporters hebben kaarten en de rest moet het wat mij betreft maar doen op de manier zoals het nu gaat. Ik gun iedereen een kaart voor de Moffen uit en iedereen heeft zijn redenen om uitwedstrijden wel of niet te bezoeken. En dat over die supergoden etc. verzin je er allemaal zelf bij. Daarnaast zijn er ook mensen die wel voor elke wedstrijd verlof aanvragen op het werk. Als je geen werk hebt, heb je trouwens geen geld om elke uitwedstrijd te bezoeken.

Nou, nou, wat een reaktie, bah.

:puke:

Facta Non Verba

08 juli 2014 07:42
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #73

MVVke schreef : Noe de discussie weer de kant op begint te dreie vaan ''wee is 'ne echte supporter'', had iech 'n vraog.

D'r zien 2 soorte supporters:

a) De supporters die de wedstrijde vaan vreuger tege R*d* nog höbbe mètgemaak

b) De supporters die 't (nog) neet höbbe mèt gemaak

Es ''lid'' vaan optie A vraog 'ch m'ch aof boe dee groete moond en dee ''haat'' tege R*d* vendan kump bij de lui vaan optie B.

Dee aofguns tege die kut club kin 'ch veur m'ch zelf en alle haters die 't oets höbbe mèt gemaak wel verklaore, mer de jong garde, dao begriep 'ch neet väöl vaan. Ze höbbe 't gaar noets mèt gemaak dao. Kint m'ch eine daan 'ns verklaore boe dee (zoegenaomde) haat vendan kump?

Iech huur zeker tot de ierste grop.
Mien aofkeer tege dee club besteit al sinds uzze ierste degradatie.
In dat jaor späölde veer in 't Paosweekend 'n döbbelprogramma tege dee gaste.
Veer verlore destieds twie kier met 0 - 2.
Es zie us ein punt gesjoonke hadde (zjus wie ze in Holland wel doen AZ 67 en FC Amsterdam) daan waore veer neet gedegradeerd.
Noest vergeet iech dee lachende sjnoetse en hun gezaank.
Dag MVVke op de wsie van 't bekinde Sinterklaosnömmer

Aon de géng

08 juli 2014 08:58
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #74
Ik heb de derby wel meegemaakt. Vind het gevaarlijk dat er hier bij ons op meerdere fronten een "hun" tegen "wij" begint te ontstaan. "Echte uitsupporters" tegenover "incidentelen", oude garde tegen jonge garde. Ik verwacht dat we in Kerkrade gewoon één front zijn. :thumbsup: :applaus: :applaus:

Deeeeeeeeeeeee vrouw van Van der Luer, Van der Luer, Van der Luer..... :lachen:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

08 juli 2014 09:36
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Roda - Mvv Maastricht 31-08 #75

Jacques schreef : Ik heb de derby wel meegemaakt. Vind het gevaarlijk dat er hier bij ons op meerdere fronten een "hun" tegen "wij" begint te ontstaan. "Echte uitsupporters" tegenover "incidentelen", oude garde tegen jonge garde. Ik verwacht dat we in Kerkrade gewoon één front zijn. :thumbsup: :applaus: :applaus:

Deeeeeeeeeeeee vrouw van Van der Luer, Van der Luer, Van der Luer..... :lachen:

Ik denk dat de oude en jonge garde toch niet tegenover elkaar staat.
MVVke vraagt gewoon waar de haat van de jonge garde vandaan komt. Wij hebben in de jaren nog geen derby tegen Roda meegemaakt (met alles wat er rondom gebeurd), maar toch haten wij ze even hard als iemand van de oude garde.
Ik vind dat nog niet eens een verkeerde vraag en vind ook niet dat beide groepen tegenover elkaar zouden staan.

Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden