KNVB Beker 2014/2015

02 okt 2014 12:32 02 okt 2014 12:34 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #106

Boschpoort schreef :

Schapendonk schreef : (...) wat een beetje eigenaardig is omdat bijna alle hoofdsteden van de provincies eredivisie spelen...Ik dacht op drenthe,zeeland (die ik eigenlijk niet kan meetellen) tja Flevoland(is dat stuk ingedroogde modder een provincie?) en brabant na.. En de hoofdstad van brabant is den bosch wat ook weer vreemd is want dat is in mijn ogen meer eindhoven dan den bosch. Nee MVV hoort op het hoogste niveau en zeker als hoofdstad....

De hoofdstad van Noord-Holland is Haarlem...

Die spelen in de EeuwigeDivisie..
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2014 12:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #107
Zonder er hier een taalkundig forum van te willen maken (dat kan ik sowieso beter aan meneer Salemans overlaten :lol: ), ben ik het niet eens met je redenering Schapendonk. Limburg is een provincie, een verzonnen administratieve eenheid. Maar geen streek. Bij een streek denk ik toch meer aan een gebied met natuurlijke en/of culturele overeenkomsten en dat is er niet met Venlo. Daar is het zandgrond en plat land, hier löss en heuvels. Cultureel loopt het ook nogal uiteen, al groeit het naar elkaar toe door de administratieve inrichting.

Alhoewel er ook binnen Zuid-Limburg nog verdeling te maken zou zijn, zie ik daar wel veel meer dat het een streek is. Dus derbies.

Verder heb je natuurlijk gelijk, Maastricht verdient een eredivisieclub.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

02 okt 2014 13:57
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #108
Ik trek me verder terug uit de derbydiscussie. Wel wil ik hier nog wel even in herinnering roepen de actie van een Vitesse-supporter die aan het einde van vorig seizoen een kaartje ontwierp met de tekst "Verplichte fietscombi Achilles '29 - NEC". Groesbeek-Nijmegen, minder dan een half uur fietsen.

02 okt 2014 13:59
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #109
Excuses voor off topic.

Mon derby in 3C provincial Liege : Royal Etoile Sport Dalhem-Royal Elan Dalhem. Ambiance garantit.
In een van de vestiaires zag ik dit bord met de te hanteren tactiek.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Jacques

03 okt 2014 17:25
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #110

De Zwarte Vogel schreef : Ik trek me verder terug uit de derbydiscussie. Wel wil ik hier nog wel even in herinnering roepen de actie van een Vitesse-supporter die aan het einde van vorig seizoen een kaartje ontwierp met de tekst "Verplichte fietscombi Achilles '29 - NEC". Groesbeek-Nijmegen, minder dan een half uur fietsen.

:P
En toch zeg ik vanavond: Hup NEC!!

09 okt 2014 00:39
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #111

Er komt toch een vrije kaartverkoop voor de bekerwedstrijd Urk - Ajax. Dat hebben de clubs in overleg met de KNVB besloten. Dat meldt Het Parool. Vanwege ongeregeldheden tijdens de bekerfinale tegen PEC Zwolle in mei mag Ajax van de KNVB geen fans meenemen naar het duel in Flevoland.

© anp.
Door de vrije kaartverkoop is er voor Ajaxfans toch een mogelijkheid aanwezig te zijn bij de wedstrijd in Urk. Wel worden de kaarten alleen verkocht in de kantine van de amateurclub en wordt om legitimatie gevraagd. Leden en vrijwilligers van SV Urk krijgen eerst de mogelijkheid om op 15, 16 en 17 oktober kaarten te bemachtigen, waarna op 22, 23 en 24 oktober de vrije verkoop van start gaat.

Bron: AD

Denk dat we woorden te kort komen om hierop nog te reageren.

09 okt 2014 08:27 09 okt 2014 08:27 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #112

Raffalaldo schreef :

Er komt toch een vrije kaartverkoop voor de bekerwedstrijd Urk - Ajax. Dat hebben de clubs in overleg met de KNVB besloten. Dat meldt Het Parool. Vanwege ongeregeldheden tijdens de bekerfinale tegen PEC Zwolle in mei mag Ajax van de KNVB geen fans meenemen naar het duel in Flevoland.

© anp.
Door de vrije kaartverkoop is er voor Ajaxfans toch een mogelijkheid aanwezig te zijn bij de wedstrijd in Urk. Wel worden de kaarten alleen verkocht in de kantine van de amateurclub en wordt om legitimatie gevraagd. Leden en vrijwilligers van SV Urk krijgen eerst de mogelijkheid om op 15, 16 en 17 oktober kaarten te bemachtigen, waarna op 22, 23 en 24 oktober de vrije verkoop van start gaat.

INDD woorden schieten je te kort bah,bah :schamen: ...gr opa ;)

....

09 okt 2014 10:08
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #113
Word dit ook een combi?
Op de supportersclub staat geen info over een buscombi of de mogelijkheid tot het kopen van kaarten

09 okt 2014 13:02
Janepie
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #114

Raffalaldo schreef :

© anp.

Denk dat we woorden te kort komen om hierop nog te reageren.

Dit bewijst maar eens te meer wat voor een malafide bende het daar is in Zeist.
KNJB: MAFFIA!

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

09 okt 2014 19:18
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #115

Update: KNVB wil vooral Ajax straffen: 'Individuele daders zijn al gestraft'
Donderdag, 9 oktober 2014 om 15:19
/
Ajax speelt in de derde ronde van de KNVB Beker tegen de amateurs van Urk en mag voor deze uitwedstrijd geen supporters meenemen. Deze straf kreeg de landskampioen naar aanleiding van de ongeregeldheden in de bekerfinale van afgelopen seizoen, die door toedoen van de Ajax-aanhang twee keer moest worden stilgelegd. Tijdens het treffen met PEC Zwolle werd er vuurwerk op het veld gegooid.

Ajax hield rekening met een zware straf, maar hoeft van de tuchtcommissie maar een uitduel in de beker zonder supporters af te reizen. De Amsterdammers accepteerden het schikkingsvoorstel direct. De KNVB wordt hevig bekritiseerd vanwege de lage straf, maar bondsvoorzitter Michael van Praag benadrukt via Twitter dat dit onterecht is: "Tuchtrechters zijn onafhankelijk", schrijft hij. "De KNVB bepaalt de straf niet. Zo hoort het. Het ongemak over de hoogte kan ik me voorstellen en deel ik."
De aanklager betaald voetbal vond na onderzoek dat Ajax verantwoordelijk is voor het afsteken en gooien van vuurwerk door de eigen aanhang, maar was tegelijkertijd van mening dat de verwijtbaarheid begrensd is, omdat de KNVB, Ajax en PEC Zwolle gezamenlijk verantwoordelijk waren voor de wedstrijdorganisatie. Mede dankzij de actieve rol van Ajax werden na afloop 32 mensen uit het vak van waaruit vuurwerk werd gegooid geïdentificeerd en zij kregen allen een landelijk stadionverbod. In totaal ontvingen 74 mensen na de bekerfinale een stadionverbod.

Update 9 oktober 15.19 uur - KNVB wil vooral Ajax straffen: 'Individuele daders zijn al gestraft'
De KNVB wil vooral Ajax en niet de Ajax-fans die door het land verspreid zitten straffen naar aanleiding van de ongeregeldheden in de bekerfinale tegen PEC Zwolle. Zo kunnen kaarten voor het bekerduel met SV Urk alleen worden afgenomen door leden van die club, gevolgd door leden van de businessclub. In de laatste fase worden overgebleven tickets verkocht in de kantine van de amateurclub. De koper moet hierbij zijn/haar legitimatie tonen.
"De opgelegde straf, is een straf voor de club in plaats van een straf voor alle individuele fans van Ajax in Nederland. Veel individuele daders zijn al gestraft door middel van een stadionverbod", luidt het statement van de voetbalbond. Ajax mag zelf niks doen aan kaartverkoop en moet er tevens op toezien dat er geen vervoer of dienstverlening vanuit Amsterdam plaatsvindt. Aanwezige Ajax-fans bij het bekerduel zijn echter niet uit te sluiten. "Goed voorstelbaar is bijvoorbeeld dat er onder de leden van S.V. Urk ook fans van Ajax zijn, omdat fans van Ajax in heel Nederland wonen."

Bron: Voetbalzone

Toch apart dat FC Zwolle ook verantwoordelijk is voor het gedrag van "uitsupporters" in een bekerfinale...
De beste straf in deze was geweest dat Ajax geen supporters zou mogen meenemen als ze weer een finale zouden spelen.

09 okt 2014 20:48
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #116

Raffalaldo schreef :

Update: KNVB wil vooral Ajax straffen: 'Individuele daders zijn al gestraft'
Donderdag, 9 oktober 2014 om 15:19
/
Ajax speelt in de derde ronde van de KNVB Beker tegen de amateurs van Urk en mag voor deze uitwedstrijd geen supporters meenemen. Deze straf kreeg de landskampioen naar aanleiding van de ongeregeldheden in de bekerfinale van afgelopen seizoen, die door toedoen van de Ajax-aanhang twee keer moest worden stilgelegd. Tijdens het treffen met PEC Zwolle werd er vuurwerk op het veld gegooid.

Ajax hield rekening met een zware straf, maar hoeft van de tuchtcommissie maar een uitduel in de beker zonder supporters af te reizen. De Amsterdammers accepteerden het schikkingsvoorstel direct. De KNVB wordt hevig bekritiseerd vanwege de lage straf, maar bondsvoorzitter Michael van Praag benadrukt via Twitter dat dit onterecht is: "Tuchtrechters zijn onafhankelijk", schrijft hij. "De KNVB bepaalt de straf niet. Zo hoort het. Het ongemak over de hoogte kan ik me voorstellen en deel ik."
De aanklager betaald voetbal vond na onderzoek dat Ajax verantwoordelijk is voor het afsteken en gooien van vuurwerk door de eigen aanhang, maar was tegelijkertijd van mening dat de verwijtbaarheid begrensd is, omdat de KNVB, Ajax en PEC Zwolle gezamenlijk verantwoordelijk waren voor de wedstrijdorganisatie. Mede dankzij de actieve rol van Ajax werden na afloop 32 mensen uit het vak van waaruit vuurwerk werd gegooid geïdentificeerd en zij kregen allen een landelijk stadionverbod. In totaal ontvingen 74 mensen na de bekerfinale een stadionverbod.

Update 9 oktober 15.19 uur - KNVB wil vooral Ajax straffen: 'Individuele daders zijn al gestraft'
De KNVB wil vooral Ajax en niet de Ajax-fans die door het land verspreid zitten straffen naar aanleiding van de ongeregeldheden in de bekerfinale tegen PEC Zwolle. Zo kunnen kaarten voor het bekerduel met SV Urk alleen worden afgenomen door leden van die club, gevolgd door leden van de businessclub. In de laatste fase worden overgebleven tickets verkocht in de kantine van de amateurclub. De koper moet hierbij zijn/haar legitimatie tonen.
"De opgelegde straf, is een straf voor de club in plaats van een straf voor alle individuele fans van Ajax in Nederland. Veel individuele daders zijn al gestraft door middel van een stadionverbod", luidt het statement van de voetbalbond. Ajax mag zelf niks doen aan kaartverkoop en moet er tevens op toezien dat er geen vervoer of dienstverlening vanuit Amsterdam plaatsvindt. Aanwezige Ajax-fans bij het bekerduel zijn echter niet uit te sluiten. "Goed voorstelbaar is bijvoorbeeld dat er onder de leden van S.V. Urk ook fans van Ajax zijn, omdat fans van Ajax in heel Nederland wonen."

Bron: Voetbalzone

Toch apart dat FC Zwolle ook verantwoordelijk is voor het gedrag van "uitsupporters" in een bekerfinale...
De beste straf in deze was geweest dat Ajax geen supporters zou mogen meenemen als ze weer een finale zouden spelen.

Ik vind deze straf voor ajax toch wel aan de zware kant. Wellicht kan de knvb toch, om het benodigde geld van de zakkenvullers te goed te doen, pec zwolle 4 thuis wedstrijden zonder publiek en een boete van 250.000 euro opleggen. :sick: :sick:

13 okt 2014 10:52
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #117
Ik zie vandaag op de supportersclub site busreizen naar Venlo staan voor de beker.
Echter ontbreekt mij op de MVV site weer alle informatie. Volgens mij weet MVV niet eens dat er bussen gaan rijden.
Hoezo is dit zo moeilijk om te gaan communiceren.

Is het nu echt noodzakelijk om alle websites grondig te moeten doorlezen wil je wat informatie krijgen?

Ook op dit forum is er nog niet over gesproken, Echte ris dit een forum......
Maar MVV moet dit zelf wel aangeven vind ik.

Of ben ik nu echt een oude zeur ?

13 okt 2014 18:03
SC MVV Maastricht
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #118
Met alle respect: je bent een ouwe zeur.
op de MVV site wordt vwb uitwedstrijden een directe link aangeboden naar de website van de SC. Gewoon in 3 klikken van MVV.nl naar de boekingspagina van de SC.
Nog simpeler: direct naar de website van de SC waar sinds een 3-tal seizoenen de uitwedstrijden geboekt kunnen worden.
Kompleminte
Herman

Veer blieve druime !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

13 okt 2014 18:48
SC MVV Maastricht
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #119
herstel.... MVV heeft de links naar de webshop van de SC inderdaad niet up to date.
terechte ouwe zeur dus! Ik neem mijn woorden terug!

Veer blieve druime !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo, kribbebieter

14 okt 2014 12:28
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
KNVB Beker 2014/2015 #120

SC MVV Maastricht schreef : herstel.... MVV heeft de links naar de webshop van de SC inderdaad niet up to date.
terechte ouwe zeur dus! Ik neem mijn woorden terug!

Ik doelde ook alleen maar op de MVV site, ik heb al lang geleerd om jullie site ook te controleren. Deze bevat meestal de meeste en correcte informatie.

Tijd voor maken pagina: 0.844 seconden