Klein verslagje voor de afwezigen:
Ongeveer een 300 supporters aanwezig.
Eerste helft een blunder van de keeper van Seraing, hij laat de bal los, ut bies schiet oog in oog tegen de keeper op. Bal komt terug voor croux, maar die kapt langs de keeper, maar verspeelt de kans. Daarna wederom een mooi afstand schot met zijn linker naar binnen draaiend, de keeper redt die bal goed. MVV controleerde het spel, maar werd in de eerste helft niet dreigend. Er waren twee goede reddingen van Coppens in de eerste helft, 1 één op één duel die hij mooi pareerde. Seraing speelde puur op de counter. Opvallendste man aan hun kant was de nummer acht, afgaand van de maten van de cornervlag schat ik hem op 100 centimeter. Die zou omhoog moeten kijken naar Guvenc, die overigens schitterde door afwezigheid (Ziek?). Ondanks zijn lengte zag je dat die jongen wel kon voetbalen, een echte spelverdeler. Maar zo klein heb ik ze nog nooit in de Geusselt gezien, dat viel echt op. Martina viel uit met een blessure, waardoor Moustafa op de linksback positie moest spelen. Iets wat hem duidelijk niet ligt. De broer van Martina ging rechtsback spelen. Dat deed hij verdienstelijk, nam veel lef, pakte niet altijd goed uit, maar had een paar mooie acties in huis
Tweede helft sluit Seraing zich meer op in eigen helft. Wat resulteerde dat het Bies met drie verdedigers liep, en MVV niet verder kwam dan de middenlijn en alleen maar in de dekking liep. Nadat rond de 70e minuut Nys en Verheijdt gewisseld werden voor Rajcomar en Palacios brak het spel open. Palacios liet zich meer zakken in het vrije gebied, waardoor Peeters weer meer aan de bal kwam om het spel te verdelen. Hierdoor kwam ook de doelkans voor Rajcomar, die hem netjes in de lange hoek duwde, na een (bewust?) overstapje van Palacios. Seraing scoorde nog via een afgekeurde buitenspelgoal, waarbij de keeper en de verdediging compleet naast de bal zaten. Keeper Branderhorst gaf bij mij een mindere indruk dan Coppens, zat in de tweede helft vaak naast de bal. Al met al een nette sportieve pot, waarbij MVV op basis van inzet terecht de overwinning heeft verdient.
Enkele gasten op de angelside tribune hadden zich volgens mij samengevoegd met Waalse supporters waarbij ze in een taal die hun niet machtig is, de eer van het Belgisch Koninkrijk, de vlag en haar vaderland, met de grond gelijk hebben gemaakt. Althans zo klonk het haha. (Ik versta ook geen Frans). Het opstootje met de Saraing speler was weer typisch..
In Waalse geruchten termen: "Je kon de eikelen horen vallen in de Ardennen". Kortom er waren geen testspelers. Een gemiste kans, want dit elftal heeft echt een kwalitatieve injectie nodig. Hopelijk gaan ze niet weer wachten tot de transfermarkt sluit dan kun je het voor die vijf resterende wedstrijden beter laten.
Als ze zo spelen hoe de laatste twintig minuten dan zie ik het wel goed komen tegen Helmond Sport. Hopelijk valt de blessure van Martina mee.