Ik kreeg een deja vu gevoel van vorig seizoen, hoewel maar de helft van de selectie van vorig seizoen op het veld stond. Het lijkt wel of MVV met vier verdedigers en zes middenvelders voetbalt. Negen man achter de bal en één op de vleugel. In de punt staat wederom helemaal niets. Er werden drie kansen gecreëerd op negentig minuten. Bal naar de flank en nog altijd een leeg zestienmetergebied.
Branderhorst = Ron waar haal je die pareltjes toch vandaan..?
Moustafa= Speelde een normale pot
Mbenge= Een wandelende boomstronk, power in de benen, mist scherpte, techniek en snelheid. Liet zich eenvoudig aftroeven door de tegenstander, die totaal geen druk zette.
Pereira= Oogde nonchalant, overschatte zichzelf in zijn acties, veel verkeerde ballen, weinig scherpte. Een achteruitgang t.o.v. Maatsen. Knops is beter.
Labylle= Speelde een normale wedstrijd, deed wat hij moest doen, niet meer niet minder.
Ippel= Een waar genot om te zien spelen. Kreeg het gevoel alsof ik naar een verbeterde versie van Tom Daemen aan het kijken was. Prachtig hoe hij die bal dood in de zestien liet vallen en voor bijna alles een oplossing weet.
Peters= Ook een genot om te zien spelen, elke pass kwam op de millimeter aan.
Nys= Ook een genot om te zien spelen, inzet was super, bleef tot het einde strijden, goed oog voor de teamgenoten. Schoot wel bijna een eigen bal vanaf het middenveld in de kruising.. Het zou me niet verbazen als we ooit in de toekomst Live getuigen zouden zijn van een open-been operatie in de Geusselt. Soms hapt hij naar ballen, die allang niet meer voor hem bedoeld waren. Dat gaat een keer fout.
Cosse= Had af en toe een leuke actie in huis. Maar zonder spits in de punt, weet je niet wat er daarna zou gebeuren..
Pedersen= Onzichtbaar, te klein voor de rol van nummer negen. Vrije kop kans belandt recht in de handen van de doelman.
Croux= Speelde niet verkeerd.Wisselde goede met slechte acties af.
Als dit de basiself wordt, dan loop je nog steeds tegen hetzelfde probleem van vorig seizoen aan. Er moeten twee centrale spitsen bij, anders scoor je weer een heel seizoen niet. Het middenveld is super, maar na de middenlijn houdt het attractief voetbal op. Pedersen en Pereira mogen ze van mij naar huis sturen, komen tekort. Mbenga zou wel eens als wisselspeler een rol kunnen spelen (imponeert), maar ik zou eerst eens gaan kijken of je niet een andere speler vindt met die eigenschappen die iets sneller reageert. De rest van de invallers speelde te kort om daar een oordeel over te geven. Top 8? Nee, zeker niet met deze elf.