MVV-Cambuur

19 mei 2017 11:10
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
MVV-Cambuur #106

Mr Sjaan schreef : Ik vond Martina gisteravond een verademing t.o.v. Kuijpers, er werd veel beter en strakker gedekt en er kwamen regelmatig goede passes van achteruit. Wat mij betreft blijft Martina volgend seizoen op deze plek staan en krijgt Kuijpers geen nieuw contract meer.

En dan te bedenken dat hij eigenlijk een middenvelder is.. hij speelde inderdaad boven verwachting goed, net als vorige wedstrijd.
Op een gegeven moment leek het alsof hij geblesseerd uit zou vallen.. gelukkig gebeurde dat niet maar ik vraag me wel af wat Ron in dat geval zou doen.. zijn niet zo veel alternatieven meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2017 11:14
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
MVV-Cambuur #107

houtengerard schreef : Wie je ook bent, je bent hem sprekend met het kapsel, gezicht, ringbaard en kleding. Als je zo het Parkstad Limburg stadion komt binnenlopen, kun je daar de grap van de eeuw gaan uithalen. Hij was echt zijn tweeling broer. :lol:

Je brengt ze nog op ideeen! "Nee, ik heb die cheque niet uitgeschreven. dat was een dubbelganger"
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

19 mei 2017 11:32 19 mei 2017 11:34 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #108
Este de kanse neet maaks, daan winste neet, dat is logisch.....

Mer este tege 12 maan späöls, daan winste ouch neet.

A) In de 2e hèlf kump eine vaan us tot 2 kier aon touw achter de maan vendan, en toch weurt gevlag veur boetespeul. Wie deiste dat??

B ) Dee goal vaan Schroijen had NOETS aofgekäörd mage weure, dee waor gaaroet neet boetespeul. En de wejjer vaan ''hinderlek'' geit ouch al neet op, aongezeen heer vaanaof de zijkant koum.

C) Schroijen sjievelt euver de achterlijn, mer de bal blijf binne, en eine vaan Cambuur heet 'm aon de veuj. Vervolges pak Schroijen häöm de bal aof en WEER weurt gevlag veur boetespeul. Dee grensrechter aon de kant vaan de Boschpoort mage ze wat miech betref rectaol eve goon plezere mèt dee vlaggestek.

Verdaole is minselek. Mer este in ein hèlf toch zoeväöl arbitraole blunders maaks (sjeids en grens), daan ruuk dat toch nao oonraod.

Dusseldorp ging nao de match nog eve fel in discussie mèt Mulder. 'r Had 't 'm wat miech betref wel eve 'ne echte ''Zidane/Kupers'' mage geve.....

19 mei 2017 13:24
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #109
Pure onkunde van de grensrechter, want later in de 2e helft vlagt ie niet als 4 mvv spelers buitenspel staan bij vrije trap

19 mei 2017 14:24
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #110
Ik vond dat MVV gisteren een heel acceptabele wedstrijd speelde. Labylle heeft wel wat risico in zijn spel, maar hij is wel de man van de acties. De samenwerking met Schroijen (die gisteren ook een paar goede voorzetten had) verliep lekker ouderwets goed.

Wat ik echter echt niet begrijp, is dat Elsen start met Guvenc in de basis; dat vind ik echt meer een man voor het laatste half uur, als je uit een ander vaatje wilt gaan tappen (als lange ballen niet werken, dan tiktak door het middenveld). Ik zou echt altijd starten met Pedro voorin en Nwakali op het middenveld. Pedro is de man van de acties; tja, dan gaat er wel eens wat mis, dat zit in zijn speltype ingebakken. Hij gaf meteen twee goede voorzetten vanaf rechts. Ik heb het gevoel dat het team zo beter in balans is. En Nkoyi vind ik echt een betere spits dan Verheijdt; hij is sneller en heeft een betere techniek, al liet hij zich gisteren wel een paar keer eenvoudig van de bal zetten (dat doet Verheijdt dan weer beter).

Ippel speelde erg goed: wat een inzet, passie en energie. Nijs begint weer wat van zijn oude vorm terug te krijgen. En Martina speelde een solide partij naast Pereira. Dat lijkt me een prima centraal verdedigingsduo voor komend seizoen.

Geloof me: dit is nog niet beslist.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D., Tuor, Lassie80

19 mei 2017 19:54
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #111

MVVke schreef : Este de kanse neet maaks, daan winste neet, dat is logisch.....

Mer este tege 12 maan späöls, daan winste ouch neet.

A) In de 2e hèlf kump eine vaan us tot 2 kier aon touw achter de maan vendan, en toch weurt gevlag veur boetespeul. Wie deiste dat??

B ) Dee goal vaan Schroijen had NOETS aofgekäörd mage weure, dee waor gaaroet neet boetespeul. En de wejjer vaan ''hinderlek'' geit ouch al neet op, aongezeen heer vaanaof de zijkant koum.

C) Schroijen sjievelt euver de achterlijn, mer de bal blijf binne, en eine vaan Cambuur heet 'm aon de veuj. Vervolges pak Schroijen häöm de bal aof en WEER weurt gevlag veur boetespeul. Dee grensrechter aon de kant vaan de Boschpoort mage ze wat miech betref rectaol eve goon plezere mèt dee vlaggestek.

Verdaole is minselek. Mer este in ein hèlf toch zoeväöl arbitraole blunders maaks (sjeids en grens), daan ruuk dat toch nao oonraod.

Dusseldorp ging nao de match nog eve fel in discussie mèt Mulder. 'r Had 't 'm wat miech betref wel eve 'ne echte ''Zidane/Kupers'' mage geve.....

MVV-ke zuut 't hiel good!

19 mei 2017 21:08
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV-Cambuur #112
Hier al wat ideeen voor de sfeer in Leeuwarden wat te verbeteren.

Also sprach Zarathustra

19 mei 2017 21:29
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV-Cambuur #113
Genoten van de spanning en de sfeer gisteravond! Ook ik had op minimaal 6000 toeschouwers gehoopt; dit blijft toch wel een manco in Mestreech. Pas bij een kampioenswedstrijd is er een kans dat het stadion vol zit...

Maar goed, het glas is halfvol!

Een prima wedstrijd gezien van MVVke; 100% inzet, kans op de overwinning tegen een behoudend Cambuur en een terugwedstrijd die er nog toe doet. Vergeet niet dat het Cambuur nu zal zijn die extra voorzichtig zullen moeten zijn voor tegendoelpunten.

Complimenten voor Martina! Klasse gespeeld in zo'n belangrijke pot. Goede passing (al 'telefoneert' hij af en toe nog zijn cross-pass) en fel in de duels. Ook fijn dat Geens toch nog kon keepen; weer zeer alert gekeept!

Zelf was ik ook met Pedro op rechts begonnen en Nwakali achter Nkoyi. Nwakali wordt te weinig in het spel betrokken gezien zijn kwaliteiten. Hij is een speler die veel balcontacten moet hebben in een wedstrijd om er ook in te groeien en excelleren.
Ook ik vind dat er eerder gewisseld mocht worden. Hopelijk neemt Ron deze tips mee naar Leeuwarden, waar een mooie uitdaging wacht. Daar zal ook een geweldige entourage aanwezig zijn in een nagenoeg uitverkocht huis. Niks is mooier om die menigte stil te spelen en die paar honderd Sjenge te horen zingen ;-)

Had ik al gezegd dat ik had genoten van de sfeer gisteren?! Zittend op de Angelside heb ik mijn handen blauw geklapt en keel schor gezongen en geschreeuwd. Een echte voetbalavond dus, heerlijk! :applaus:

En mocht Cambuur het eindstation zijn, dan was het een waardig einde van het seizoen. Met een derby tegen Kerklaar volgend seizoen in het verschiet.

But it ain't over....

20 mei 2017 14:59
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #114
Het zoveelste gelijkspel dit seizoen zegt alles over ons spelopvatting.

Vraag me echt af met welk idee Ron Elsen deze PO in gaat, doelstelling was om ze te halen maar wat wil hij uberhaupt bereiken
Weet niet hoe vaak de bal terug wordt gespeeld naar achter , vanuit ingooien vanuit de opbouw noem maar op.
Amper diepgang en creativiteit om verrassend te zijn.
We spelen echt om niet te verliezen , en dat schrijf ik puur op conto van onze trainer, we spelen zelfs laf
Veel te vaak gaat de bal terug en veel te vaak durven we niet t risico te nemen maar kiezen we voor behoudenheid , daarom de vraag wat wil Elsen met deze speelopvatting bereiken.

Met Elsen pakken we nooit een prijs , spelers worden aan banden gelegd en t zelfvertrouwen wordt langzaam de nek om gedraaid
Ik had een MVV willen zien die echt tot t randje durft te gaan en alles of niks speelt in een thuis wedstrijd , dat eeuwige schaak voetbal van Elsen ben ik wel een beetje zat.
Het wordt voor Cambuur morgen een makkelijke middagje met een tegenstander als MVV in de vorm die we al maanden laten zien en met een trainer die spelers niet boven zich zelf kan laten doen ontstijgen en er voor zorgen dat ze messcherp aan een wedstrijd beginnen .
Op naar seizoen 2017-2018 met hopelijk een andere trainer aan t roer!

20 mei 2017 16:38
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
MVV-Cambuur #115
Kan het hier niet meer mee oneens zijn. Alles of niets spelen in de eerste ronde van een play-off wedstrijd is belachelijk. Zeker tegen dit Cambuur met snelle jongens voorin en in de beste vorm van alle teams in de Jupiler League was va-banque spelen zelfmoord geweest. Ik vond MVV juist een zeer volwassen indruk maken en ik snap de kritiek die er hier vaak is op Elsen niet zo goed. Wisselbeleid is inderdaad soms wat apart of aan de late kant maar op tijdens de wedstrijd afgelopen donderdag kwam MVV gewoon prima voor de dag. Vandaar dat ik ook zeker hoop heb voor komende zondag ondanks dat ook weer veel mensen (misschien om teleurstelling te voorkomen?) nu al doen alsof we uitgeschakeld zijn. In mijn ogen absoluut nog niet het geval :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

20 mei 2017 17:26
Hante
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
MVV-Cambuur #116
Helemaal eens met Napoleon, sta versteld van de positieve reactie's over de wedstrijd, maar ieder zijn eigen mening. Ik blijf erbij: MVV heeft het flink laten liggen in deze wedstrijd van de waarheid. Ik ben nog altijd erg teleurgesteld in de voorzichtige tactiek waarmee de technische staf de spelers van MVV het veld instuurt, zo trek je nooit een vol stadion, de mensen zijn niet gek. Waar in Leeuwarden en Doetinchem de stadions vol zitten, daar geven ze wel "volle gaas" thuis, moeten wij het met een dikke 5000 man doen.
Eric Meijer, een echte winnaar, gelooft er nog in, zet hem voor de groep en hij maakt wat los. Als MVV-supporter neem ik geen genoegen met deze wedstrijd. en dan dat geklaag over de scheids en de grensrechter, altijd weer die Calimero-mentaliteit.
Ik kan me maar 1 wedstrijd voorstellen met een echte volle Geusselt en dat zou tegen Roda zijn. Alleen is dat dromen tegen beter weten in en misschien maar goed ook zo, gezien de haatgevoelens bij sommigen op dit forum tegenover Roda.
De burgemeester van Maastricht zal wel blij zijn met dit scenario, MVV op tijd weer uitgeschakeld.
Ik kijk net hoe Tom Dumoulin de etappe wint in de Giro, geweldig, proficiat Tom!!!
Ik heb mijn droom weer in de ijskast gezet, blijf MVV echter bezoeken (al 45 jaar), vooral voor de gezelligheid en in de wetenschap dat we blij moeten zijn dat we nog naar de Geusselt kunnen gaan.

20 mei 2017 18:48
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #117
Hante, ik vind je Posts vaak iets hebben vanuit de 3de persoon. Maar goed. Ik wil je wel ff erop wijzen dat Cambuur en de graafschap de laatste jaren schipperen tussen eredivisie en de 1e divisie. Natuurlijk is daar de publieke belangstelling hoger. Ik durf zelfs te stellen dat GEEN enkele Jupiler club nog Zoveel toeschouwers trekt na 18 jaar. Spelen we de finale dan puilt het stadion uit.

Vorig jaar speelde MVV een puike 2de seizoenshelft, nu slechts 19(!) punten. Vorig jaar hadden we een flow, Volendam kapot gemaakt. Dat is verkopen. Het team heeft zich niet echt verkocht de laatste maanden. Prima fase om te pieken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

20 mei 2017 19:20
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV-Cambuur #118
De mening van Hante en Napoleon komt ook totaal niet overeen met de neutrale landelijke pers. Bij media zoals VI , Telesport, Fox en Fcupdate is er bewondering voor MVVs vechtlust en goed verzorgde aanvalsspel .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

20 mei 2017 20:12
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #119

Napoleon schreef : Het zoveelste gelijkspel dit seizoen zegt alles over ons spelopvatting.

Vraag me echt af met welk idee Ron Elsen deze PO in gaat, doelstelling was om ze te halen maar wat wil hij uberhaupt bereiken
Weet niet hoe vaak de bal terug wordt gespeeld naar achter , vanuit ingooien vanuit de opbouw noem maar op.
Amper diepgang en creativiteit om verrassend te zijn.
We spelen echt om niet te verliezen , en dat schrijf ik puur op conto van onze trainer, we spelen zelfs laf
Veel te vaak gaat de bal terug en veel te vaak durven we niet t risico te nemen maar kiezen we voor behoudenheid , daarom de vraag wat wil Elsen met deze speelopvatting bereiken.

Met Elsen pakken we nooit een prijs , spelers worden aan banden gelegd en t zelfvertrouwen wordt langzaam de nek om gedraaid
Ik had een MVV willen zien die echt tot t randje durft te gaan en alles of niks speelt in een thuis wedstrijd , dat eeuwige schaak voetbal van Elsen ben ik wel een beetje zat.
Het wordt voor Cambuur morgen een makkelijke middagje met een tegenstander als MVV in de vorm die we al maanden laten zien en met een trainer die spelers niet boven zich zelf kan laten doen ontstijgen en er voor zorgen dat ze messcherp aan een wedstrijd beginnen .
Op naar seizoen 2017-2018 met hopelijk een andere trainer aan t roer!

Misschien kun jij ons een nieuwe trainer sponsoren? Mvv heeft met de rem erop aangevallen. Vrij logisch als je tegen de beste van dit moment speelt. Er had zelfs even een overwinning ingezeten. Ik kan de trainer daar dan ook niet op aankijken. Alleen zijn wisselbeleid is absurd. Ik geef ons morgen een klein kansje. Desalnietemin zou dat zomaar genoeg kunnen zijn voor de finale. Wie wil er nou geen finale tussen MVV en Roda?

20 mei 2017 21:32
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV-Cambuur #120
Alle schrijvers die de negatieve kritiek de overhand laten hebben boven de positieve hebben - in mijn ogen - geen gelijk. In de beginfase hield ik inderdaad mijn hart vast, maar na het eerste, niet ongelukkige doelpunt heeft MVV zeker niet slecht gespeeld. De Friezen maakten op weliswaar mooie, maar toch ook gelukkige wijze gelijk. Daarna heeft MVV meer kansen gehad op de overwinning dan Cambuur. Ik mag nu nog een nachtje dromen dat in Leeuwarden alles ten goede keert. Mocht dat niet gebeuren, dan moet ik daarmee vrede hebben. Het seizoen 2016-2017 eindigt dan met een heel goed gevoel over het eerste gedeelte, een beetje teleurstelling over het tweede en de stille wens dat we volgend seizoen spelers als Kelechi Nwakali mogen blijven begroeten in de Geusselt.
PS Ik verlang ook terug naar de geur van gras in ons stadion! :mrgreen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden