MVV-*oda

• les rouges blancs
  • les rouges blancs's Avatar Topic Author
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: MVV-*oda

26 May 2017 00:15
Mooie ambiance vanaf zo'n twee uur voor de wedstrijd rond de Geusselt en op de tribunes tijdens de wedstrijd. Leuk even het weerzien met Rene, die ondanks de belangen ons nog altijd hoog heeft zitten. Matig spel de eerste helft, maar wel vol spanning en beleving. bij onze spelers, nadat ze de aanvankelijke schroom wat hadden afgelegd.
Helaas alleen maar de laatste 10 minuten van de 2de helft mee gemaakt: unne MVV fan geholpe, dee get ongelukkigs had metmaakte met ziene poet boevaan d'n inkel e paar weke geleije op 3 plaotse gebrooke waor...
Sjiek om us Bies zien in te vallen en zijn uitwerking op het publiek.
Nu dan uit in de 92ste minuut er eentje inprikken en dan ...back home, just a place were we belong!
The following user(s) said Thank You: Josef1982

Please Log in or Create an account to join the conversation.

• jeoff
  • jeoff's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

26 May 2017 00:50 - 26 May 2017 00:53
Jammer dat de wedstrijd overschaduwd wordt door wat er in de rust gebeurd is. Wat ik niet snap: Ik zat even de samenvatting van de vorige MVV - Roda te kijken en toen was er nog prikkeldraad aanwezig bovenop de metalen platen in het uitvak. Als dat er nog steeds was geweest hadden de r*da fans niet zo uitdagend over het hek kunnen hangen vanavond waar weer die reactie op kwam. Waarom is dat prkkeldraad weggehaald? (ik weet dat de hekken daarna in het stadion zijn weggehaald, maar bij het uitvak kan toch nog prikkeldraad hangen?)

Daarbij smullen de media van deze ongeregeldheden die waarschijnlijk ook nog door 'fans' van andere teams zijn uitgehaald? (volgens onze voorzitter). Verder was de sfeer in het stadion perfect!

Maar goed, dan over de wedstrijd: In de eerste helft had r*da de beste kansen, in de tweede helft was MVV beter. Gelukkig haalde Martina (die weer uitstekend speelde) die bal van de lijn. De 0-0 is een betere uitslag voor ons dan voor hun. Kan niet wachten op zondag!
Last edit: 26 May 2017 00:53 by jeoff.

• Boschpoort
  • Boschpoort's Avatar
  • Administrator
  • Administrator

26 May 2017 01:22
www.ad.nl/nederlands-voetbal/verhitte-li...winnaar-op~a2f855d9/

Ik zie hier op een foto in het AD toch ook de nodige bivakmutsen in het Roda vak. En die gast links met die riem in zijn hand kwam ook niet toevallig net van het toilet lijkt me.

• Lummel
  • Lummel's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 01:26 - 26 May 2017 01:31
De zogenaamde 'MVV supporters' die aan het rellen waren, droegen o.a. NEC en ADO shirts. Een aantal waren inderdaad helaas 'MVV supporters'. Maar, het grote gedeelte waren idioten die ik nog nooit in het stadion heb gezien, en shirts droegen van andere clubs.

Verder snap ik niet waarom de stewards in het uitvak het toestanden dat de Roda aanhangers zomaar op de hekken konden zitten, en zelfs een aantal op de LED-boarding stonden. En dus al over het hek waren geklommen van het uitvak. Ook een zeer zwak optreden van de Roda stewards. Ze hadden kunnen voorkomen dat de Roda aanhang zo ontzettend zat te provoceren naar de Boschpoort vak F. Overigens hebben onze vrienden in het uitvak een aantal WC potten laten sneuvelen, kleine kostenpost.

Al met al, de 0 - 0 is een redelijke uitgangspositie voor komende zondag. We hebben ontzettend veel kansen gehad. Ik baal er wel van dat we er niet eentje hebben ingeprikt. Gaat een zeer verhit middagje worden in Kerkrade, letterlijk en figuurlijk. Met 32 graden voetballen zal lastig worden. We houden hoop, come on MVV!
Last edit: 26 May 2017 01:31 by Lummel.

• αναρχος
  • αναρχος's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 01:30
Maak jullie niet zo druk, is net niks gebeurd. Laten we vooral nagenieten van de ambiance en hopen dat we zondag 1-1 maken of beter.
The following user(s) said Thank You: les rouges blancs, Lummel

• Tuor
  • Tuor's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 03:16 - 26 May 2017 03:20
Ik ben content met 0-0. Prima uitgangspositie, al was 1-0 of meer beter geweest natuurlijk. Er had ook wel meer ingezeten. Ik kon nou niet zeggen welke ploeg er in de jupiler league speelt en welke in de eredivisie.

MVV was totaal overdonderd door de start van Roda. Enorme kans voor van Hyfte geloof ik. Kom op jongens, laat dit een les zijn, dit gaan ze zondag gegarandeerd ook doen. Maar na 10 minuten was het wel klaar. Daarna een tijdlang MVV de bovenliggende partij, met een kans voor Nkoyi en twee voorzetten die net niet aankwamen. Vlak voor rust werd Roda weer even wat sterker. Nog een grote kans voor hen gezien, die kopbal van twee meter die Geens gelukkig kon pakken.

Dan de rust. Supporters horen niet op het veld thuis. Duidelijk. Een en ander begon echter met die Roda-rakker die opeens voor de wedstrijd op de LED-boarding stond. Zag er eerlijk gezegd nogal dommig uit, vooral omdat hij duidelijk geen idee had wat te doen en misschien zelf ook wel gehoopt had dat de Roda stewards hem snel zouden komen halen. Die bleven echter lekker apathisch staan kijken. Gelukkig voor hem redde de stadionspeler hem door te vragen of hij het vak weer in wilde, en had hij een reden om terug te klimmmen. Dat er geprovoceerd werd over en weer daarna, voor de wedstrijd, tijdens en onder de rust, tja, hoort er ook een beetje bij, niet zoveel mis mee. Dingen gooien gaat natuurlijk te ver, egaal wie begonnen is. En het veld opgaan al helemaal. Ik heb overigens inderdaad ook iemand zien lopen in een Ado shirt. Zeer bijzonder. Al met al zal het een flinke boete worden. Zonde van het geld. En zonde van de slechte publiciteit. Een en ander zal de komende dagen wel volledig uitgemolken worden. Sensatie he. In het oorspronkelijke 1Limburg bericht werd de Roda fan op de LED bording nog vermeld, maar dat is verwijderd inmiddels. Het bericht legt de schuld nu nadrukkelijk bij de MVV aanhang neer. Voorspelbaar natuurlijk. Vooral de opmerking dat er 's middags al mensen in de stad liepen met bivakmutsen vind ik geestig. Alsof dat iets uitmaakt. Maarja goed, al met al, er is nu niks meer aan te doen verder. Het hoort niet. Het is niet goed te praten. De schuld ligt echter aan twee kanten. Zo zal het echter nooit geframed gaan worden. Wij zullen een boete krijgen. Nouja, die moeten we dan helaas maar betalen. Hoop alleen dat eea geen consequenties zal hebben voor de uitsupporters van zondag. Ben wel eens met wat eerder ook al geschreven is dat de hoek van het uitvak echt aan een veiligheidsupgrade toe is. Hang netten neer, leg die containers weer neer, plaats extra hekken of hang weer prikkeldraad op aan de hekken van het uitvak. Feit is dat op deze manier er problemen met het uitvak zullen blijven ontstaan bij risicowedstrijden.

En los van dit alles: de sfeer en was bij momenten simpelweg elektrisch. Genieten met een hele grote G. Ook op het Roda prikbord schrijven mensen erover. Ik heb genoten, voor, tijdens en na de wedstrijd. Terug naar het voetbal dan, na de pauze begon MVV uitstekend, goeie kansen ook gezien. De grootste voor Roda, die verder de tweede helft vooral bezig waren met tijdrekken. Vond MVV de wedstrijd net als tegen Cambuur slim uitspelen. Niet als een malle naar voren rennen voor een wanhoopsoffensief, met het risico op een snelle uitbraak, maar gewoon kalm blijven zoeken. Helaas viel de goal niet meer, maar we kregen er ook geen tegen.

Weinig op en aanmerkingen op de spelers. Defensief stond het wederom goed. Geens keepte prima. Ik zou hem heel graag ook volgend jaar erbij willen. Onze achterhoede heeft meer kansen weggeven dan normaal, maar goed, dat is gelukkig niet mis gegaan. Maar goed, de enige tactiek van Roda was die dikke spits hoog aan te spelen. Die zocht dan steeds Martina op, maar die hield zich net als tegen Cambuur prima staande. Ook Kuijpers vond ik aardig spelen. Interessante vraag is welk duo het beste kan starten zondag. Dat zal op zeker Pereira en Kuijpers worden, maar Martina heeft zich de laatste wedstrijden echt heel positief laten zien. De backs deden hun defensieve werk okay. Tegelijkertijd lag er bijna constant een enorme ruimte op de flanken. Ciranni en Labylle konden daar goed gebruik van maken. Ook op het middenveld hadden we veel meer controle dan in de thuiswedstrijd tegen Cambuur. Nwakali startte wat nerveus maar herpakte zich prima. Ippel ging weer voorop (heel prettig dat hij geen geel heeft gepakt) en ook Nys vond ik prima spelen. Schroyen had een mindere dag. Was dreigend maar soms erg slordig en ook wel een tikje ongelukkig. Pedro speelde zoals Pedro. Lang niet alles lukte, maar de dreiging was er constant en zoals door anderen hier wel eens terecht aangegeven: Pedro is een zuigertje. Dat maakt hem ook bruikbaar. Nkoyi vond ik beter spelen dan tegen Cambuur, maar miste toch weer scherpte voor de goal. Jammer. Verheydt bracht extra dreiging mee, maar vindt zijn impact echt groter vanaf de bank dan in de basis. Overigens vond ik de scheidsrechter goed fluiten. Mag ook weleens gezegd worden. Voelde goed de wedstrijd aan en liet ook lekker wat meer toe, kwam de wedstrijd ten goede.

Tja. Hoe de wedstrijd nou te karakteriseren. Meeste kansen waren voor ons, grootste kansen voor hun. Dan is een gelijkspel denk ik een terechte uitslag. En dus zal zondag de beslissing vallen. Roda speelt thuis. Die zijn sowieso favoriet. De logica dicteert dat zij in principe gaan winnen. Maar goed. We kennen allemaal de regels. 1-1 is genoeg. En wij zijn absoluut niet kansloos. Niemand is geschorst en er zijn geen blessures bijgekomen voor zover ik weet. Dit Roda is echt geen wereldelftal. Het zal zwaar worden, het zal wederom van flink wat details afhangen. Maar het kan! Kom op!
Last edit: 26 May 2017 03:20 by Tuor.
The following user(s) said Thank You: jeoff, houtengerard, Jacques, Lassie80, Puime, bokkesprongen

• Puime
  • Puime's Avatar
  • Premium Member
  • Premium Member

26 May 2017 06:18
Er stond echt een vechtend collectief, een team. Het is gelukt te pieken in de playoffs. Bij vlagen goed voetbal, aan een stuk door concentratie en vechtlust. Um gruuts op te zien !

• dreekemvvke
  • dreekemvvke's Avatar
  • Banned
  • Banned

26 May 2017 08:43
Ik zie mvv zondag deze wedstrijd winnen Roda is geen team mvv juist wel ze voetballen beter laten de bal goed rond gaan ,en het belangrijkste is de spits van Roda er zondag niet bij is .het was alleen maar lange ballen naar voor en hij moest dan met zijn doorlopen voor gevaar zorgen wat ook aardig lukte en verder as er niets aan wat Roda liet zien.zondag kunnen we ook weer over steven beschikken en zal mvv vanachter uit gaan op bouwen en dan komen er ook kansen een doelpunt is genoeg.

• Maikelll043
  • Maikelll043's Avatar
  • Elite Member
  • Elite Member
  • #Mestreechveuraltied

26 May 2017 08:45
Fotoverslag MVV Maastricht - Roda JC (KLIK HIER)

Roda geit dr aon !!! :applaus: :applaus: :applaus:

• Napoleon
  • Napoleon's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 09:05
Wat een dag gister, was al op tijd in Maastricht rond 17 uur met een gezonde spanning.

Onze tegenstander begon overdonderend , 4 kansen in 6 minuten ( of zoiets) , toen we die fase hadden overleefd zag je dat we meer grip kregen op de wedstrijd en de tegenstander . Fase waarin we ook hadden kunnen scoren . Vond niet dat we daar echt goed speelde maar het wat spannend en de sfeer wat geweldig .
Dat we met 0-0 de rust in gingen daar was ik content mee. Wat er allemaal in de rust gebeurde daar is al heel voetballend Nederland over gevallen. Op de eerste plaats wat een klootzakken die dat veroorzaken maar op de 2de plaats wat had MVV dat slecht voor elkaar, je kunt mij onmogelijk wijs maken dat men niet wist dat daar de problemen zouden kunnen ontstaan en die kwamen er dus dan ook.
Het gekut en geklier was natuurlijk al vanaf 18 uur aan de gang daar maar na genoeg drugs en alcohol was er geen houden meer aan.
Moet dan wel zeggen , die zogenaamde hooligans zijn dan ook wel weer enorme watjes , als je dan toch het veld op gaat klim dan ook gvd over het hek en ga het Roda vak in .
Nadat de gemoederen wat bedaard waren begonnen we aan de 2de helft , zonnetje was gaan liggen en er was een perfecte voetbal temperatuur. We speelde goed en gretig . Zelf vond ik Pieter Nys een van de beste bij ons , geweldige match !

Aan Roda kant is van Hyfte de gevaarlijkste man , de rest van het elftal is werkelijk dramatisch. Toch kwamen er over en weer een paar goede kansen en een gelijkspel is terecht denk ik , gelukkig is het 0-0 gebleven ipv 1-1 of 2-2. Natuurlijk de 1-0 van Nkoyi had ik geteld maar aan de andere kans haalt Martina ook geweldig de bal van de doellijn , ook hij speelde een prima partij gister .

Tja hoe nu verder .... Zondag wordt het 30+ graden , dat wordt een aanslag , de ploeg die het meest nerveus is gaat daar last van krijgen want dat vreet dubbel zo veel energie. Ik hoop dat scheidsrechter Janssen net zo goed fluit als van Boekel gister maar ik ben een beetje bang dat de KNVB ons MVV niet in de eredivisie wil hebben na die incidenten van gister , zou zo maar kunnen dat er strenger naar ons wordt gekeken.

Kansen gaan er komen en kansen gaan we ook weggeven, wat het gaat worden dat weet niemand. Dat we ze kunnen hebben dat is zeker en dat we in 10 minuten 2 goals kunnen maken is ook een feit
We zullen het zien, ik ga deze wedstrijd rustig thuis kijken en bij winst op naar Maastricht !!!
The following user(s) said Thank You: Jacques, Tuor

• Jacques
  • Jacques's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 09:11
Gepaste maatregel lijkt me dat de eerstvolgende wedstrijd van mvv zonder thuispubliek is. Dat die eerstvolgende wedstrijd in Kerkrade is? Maatregel is maatregel, geen thuispubliek!
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
The following user(s) said Thank You: Tuor

• Belgske
  • Belgske's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 09:44
Onwaarschijnlijk jammer wat er gisteren gebeurd is. Hoe is het mogelijk dat MVV er gemiddeld één keer per seizoen in slaagt om op deze manier in het nieuws te komen. Wie er begon, doet helemaal niet ter zake. Wie met en bivakmuts naar het stadion komt, doet dit maar om één reden. Dit was pure anti-reclame voor MVV en kost je ook gewoon weer een grote groep (paar duizend?) occasionele bezoekers die hier helemaal geen zin in hebben. Wat een geweldig feest had moeten worden, en ook grotendeels was!, is door een paar malloten gigantisch verpest. Zoals hier al staat geschreven, is MVV op gebied van organisatie gigantisch de mist in gegaan en heeft het de hele situatie erg onderschat. De vraag werpt zich ook op of er wel uit-supporters hadden moeten komen, precies hetzelfde zondag. Hoe jammer het voor 95% van de goedwillende fans ook is. Je weet nu al dat het, zeker als Roda degradeert, gigantisch uit de hand gaat lopen. Als je ziet hoe agressief de MVV-supporters vorige keer onthaald werden, dan zal dit nu helemaal het geval zijn in zo'n wedstrijd.

• V.Duynhoven
  • V.Duynhoven's Avatar
  • New Member
  • New Member

26 May 2017 10:09
Inderdaad, wat gisteren is gebeurd is echt zo ont-zet-tend slecht voor het imago van MVV.

De neutrale toeschouwer die gisteren voor de buis MVV aan het kijken was is zich rot geschrokken.
Als MVV zou promoveren en nieuwe sponsoren gaat zoeken helpt dit absoluut niet. Laat staan dat je er bij de KNVB nu even slecht als in de tijd van Goumans erop staat.

Wat een hersenloos gajes stond daar in de hoek van de Boschpoort. Beter dat ze worden opgepakt, ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en zich nooit meer onbewaakt in een publieke ruimte vertonen.....afvoerputje van de samenleving.

• Boe is dat feeske?
  • Boe is dat feeske?'s Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 10:12
Tijd voor een plexiglas wand, dit gaat nergens over. Die 10000 euro boete voor het betreden van het veld, gaat die naar de clubkas? Want dan kan MVV goed cashen, toch zeker wel 10 man geteld op t veld!
Boe is dat feeske?

• mvv4ever
  • mvv4ever's Avatar
  • Platinum Member
  • Platinum Member

26 May 2017 10:31
Het waren niet alleen mvv fans..
Maar wees eerlijk dit had je al kunnen voorspellen de grootste rivalen tegen elkaar en er staat veel op het spel.

Ze zijn in gesprek of we zondag wel daarheen mogen gaan. En of de scherm in het stadion er wel gaat komen.

Time to create page: 0.346 seconds