MVV-*oda
- webmastersfm
-
- Platinum Member
-
- ACAB
Re: MVV-*oda
26 May 2017 10:31Roda supporters bleven continu de mvv supporters bekogelen. Kroketten, stenen, muntjes, aanstekers. Het waren de Roda supporters die platen en hekwerk begonnen te slopen. Het waren de Roda supporters die als eerste op het veld stonden. Als er vervolgens steeds meer gewonden bij mvv vallen (gebroken neus, gebroken enkel) dan houdt het geduld op. Ik praat niks goed maar Roda bleef en kon te lang doorgaan. Dan word er gereageeed.
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Boer458
-
- Platinum Member
-
26 May 2017 10:43Verder vind ik dat dhr.Kersten niet alleen grote woorden moet gebruiken maar daarnaast ook eens naar zijn organisatie mag kijken, het amateurisme druipt er van af. Zo hebben we dus niks in de Eredivisie te zoeken.
- Sjarelke
-
- Elite Member
-
26 May 2017 10:46En ik ben het met mijn voorgangers eens: het is een 'geweldig' visitekaartje voor de eventuele nieuwkomer in de Eredivisie ;-(
Ik hoop inderdaad dat de eventuele kosten worden verhaald op dat volk). Heel typerend is dat de gebivakmutste heren op de grote foto in de Limburger behorende bij het artikel over de (zeer positieve) Corteisj voorop staan.......
- Josef1982
-
- Senior Member
-
Re: Re:MVV-*oda
26 May 2017 11:20Dan malloten uit sterfrade en die van mvv.
Er is maar 1 persoon afgevoerd terwijl er wel zeker 5 a6 op t veld hebben gestaan. Eigenlijk toch zo simpel. Die op t veld staan meteen oppakken, die wat over de hekken kwamen bij uitvak meteen er van aftrekken en oppakken.
Jammer dat er niet gehandhaafd werd om de grachten vrij te maken dan had je meteen een probleem minder gehad
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- houtengerard
-
- Administrator
-
- Positivo (met ervaring)
26 May 2017 11:34 - 26 May 2017 11:36Sjarelke wrote: Wat mij helemaal choqueerde was dat onze stadionschreeuwer Boileau over de gebivakmutste leeghoofden die op het veld kwamen zei: 'het zien gein slechte jonges, ut zien sjatte'....dat was het toppunt van deze avond. Hoe kun je zo'n figuren 'sjatte' noemen? Dat viel ook slecht bij het publiek. Die lui hadden meteen door de ME het stadion uit moeten worden gezet.
En ik ben het met mijn voorgangers eens: het is een 'geweldig' visitekaartje voor de eventuele nieuwkomer in de Eredivisie ;-(
Ik hoop inderdaad dat de eventuele kosten worden verhaald op dat volk). Heel typerend is dat de gebivakmutste heren op de grote foto in de Limburger behorende bij het artikel over de (zeer positieve) Corteisj voorop staan.......
Bekijk het eens door de ogen van de organisatie zelf. Jij staat daar als stadionspeaker en je probeert alles uit de kast te halen om de orde te herstellen (En je club van een boete te weerhouden). Maar je weet dat achter de coulissen geen enkel backup plan is, naast je staat een voorzitter, die bij 'vreemden' helemaal geen krediet kent. Er is geen ingang voor de ME, de hele gracht staat vol met mensen die onder invloed zijn van narcotica. Wat zou jij doen? Positief benaderen? Of ze op hun plaats zetten met woorden, terwijl je geen daad kunt bijvoegen om ze op die plek te zetten?
Boileau heeft gedaan wat hij kon. En gelukkig liep het met een sisser af door de brilstand. Maar dat draaiboek wat gisterenavond is gebruikt, dat is niet geschikt voor dit soort extreem beladen duels. Het gemis van een clubcard heeft het alleen maar erger gemaakt. Maar de grootste vraag is, wat waren de afspraken met de politie? Waarom werd het grachtverbod niet gehanteerd? En waarom lopen er maar tien stewards in de Geusselt rond om zo'n mensenmassa te begeleiden, zaten veel huismoeders tussen. We zijn door het oog van de naald gekropen gisteren met stunt en vliegwerk en de juiste snaar te raken door Boileau en zijn team. (Hoewel dat pomp muziek tijdens de ongeregeldheden ook weer zo'n momentje was..) Hopelijk leert MVV hier iets van, want de afgelopen week zijn er genoeg pijnpunten bloot komen te liggen, om eens grondig naar je eigen organisatie te gaan kijken en in gesprek te gaan met de mensen die je moeten ondersteunen in de handhaving.
- Nietzsche
-
- Premium Member
-
26 May 2017 11:43Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Pentakel
-
- Junior Member
-
26 May 2017 11:58 - 26 May 2017 12:02Dhr Huub Stevens staat denk ik niet op het wedstrijdformulier van.
Waarom mag dit heerschap wel het veld betreden?
Hoe zit dat?
Aangifte doen tegen Stevens dan maar?
- Kay
-
- Elite Member
-
26 May 2017 12:12 - 26 May 2017 12:19Please Log in or Create an account to join the conversation.
- DeBezem
-
- Visitor
-
26 May 2017 12:19Daarnaast groot respect voor de stewards die er stonden. Vooral toen het hek bij de Q-Park tribune dicht was. Aantal malloten wilden even het hek openbreken om te gaan rellen. :thumbsdown:
Dan waar het eigenlijk over moet gaan: de wedstrijd. Roda startte stormachtig met aantal goede kansen. Gelukkig bleef MVV overeind door een solide verdediging (Martina blijft me positief verbazen en Kuiper was weer sterk, vooral in de luchtduels). Daarna MVV eigenlijk licht de overhand met veel goede mogelijkheden in de tweede helft. N'Koyi had er zeker 1 moeten maken. Eindstand 0-0.
Over zondag: Uitdoelpunt in Kerkrade is goud waard. Roda zal zich dat ook beseffen. Vrees daarom ook zondag een afwachtende wedstrijd. Laten we hopen dat MVV snel scoort. Dan gaat de paniek toeslaan bij Roda!
- Peter Pan
-
- Platinum Member
-
26 May 2017 12:30Please Log in or Create an account to join the conversation.
- peeke
-
- Platinum Member
-
26 May 2017 12:31Vrijdag 26 mei 2017 om 11:34
Roda JC heeft op de eigen website gereageerd op de wanordelijkheden van donderdagavond en de reacties daarop. De club vindt dat de Roda-supporters ten onrechte worden aangemerkt als aanstichters van het geweld.
Tijdens het play-offs-duel tussen Roda JC en MVV Maastricht ontstonden er rellen op de tribune. Supporters van MVV, sommigen met bivakmutsen op, zochten de confrontatie met Roda-fans. De wedstrijd liep daardoor een half uur vertraging op. 'We achten het noodzakelijk om hierop te reageren, omdat de supporters van Roda JC mede-verantwoordelijk worden gesteld voor de wanordelijkheden tijdens deze wedstrijd', schrijft Roda op het digitale thuis.
'Wij zijn van mening dat hiermee onrecht wordt aangedaan aan de werkelijkheid. Immers de afspraak was dat de gracht in het stadion om het veld vrij moest zijn, echter honderden supporters vonden daar juist hun onderdak tijdens de wedstrijd en het was ook op die plek waar uiteindelijk de brandhaard van alle commotie kon ontstaan en wel door aanhangers van MVV Maastricht.'
De club steekt de hand deels in eigen boezem. 'Natuurlijk is de reactie van de supporters van onze kant ook niet goed te keuren, want wij distantiëren ons van iedere vorm van geweld. Echter willen wij benadrukken dat de aanstichters van bovengenoemde ongeregeldheden duidelijk geen aanhangers waren van onze club', aldus de verklaring.
MVV-voorzitter Bert Kersen sprak donderdagavond al over de rellen. Hij zei dat de schuld zowel bij MVV- als Roda-supporters ligt.
- MVVke
-
- Platinum Member
-
26 May 2017 12:38 - 26 May 2017 12:39peeke wrote: Roda vol onbegrip na reacties op rellen: 'Onrecht aangedaan aan de werkelijkheid'
Vrijdag 26 mei 2017 om 11:34
Roda JC heeft op de eigen website gereageerd op de wanordelijkheden van donderdagavond en de reacties daarop. De club vindt dat de Roda-supporters ten onrechte worden aangemerkt als aanstichters van het geweld.
Tijdens het play-offs-duel tussen Roda JC en MVV Maastricht ontstonden er rellen op de tribune. Supporters van MVV, sommigen met bivakmutsen op, zochten de confrontatie met Roda-fans. De wedstrijd liep daardoor een half uur vertraging op. 'We achten het noodzakelijk om hierop te reageren, omdat de supporters van Roda JC mede-verantwoordelijk worden gesteld voor de wanordelijkheden tijdens deze wedstrijd', schrijft Roda op het digitale thuis.
'Wij zijn van mening dat hiermee onrecht wordt aangedaan aan de werkelijkheid. Immers de afspraak was dat de gracht in het stadion om het veld vrij moest zijn, echter honderden supporters vonden daar juist hun onderdak tijdens de wedstrijd en het was ook op die plek waar uiteindelijk de brandhaard van alle commotie kon ontstaan en wel door aanhangers van MVV Maastricht.'
De club steekt de hand deels in eigen boezem. 'Natuurlijk is de reactie van de supporters van onze kant ook niet goed te keuren, want wij distantiëren ons van iedere vorm van geweld. Echter willen wij benadrukken dat de aanstichters van bovengenoemde ongeregeldheden duidelijk geen aanhangers waren van onze club', aldus de verklaring.
MVV-voorzitter Bert Kersen sprak donderdagavond al over de rellen. Hij zei dat de schuld zowel bij MVV- als Roda-supporters ligt.
O.a. dit is dus veurwat tot iech die club iech hielemaol doed wins, eg hielemaol doed.
Lege, lege en nog 'ns lege, euver werkelek alles. Ze höbbe noets get gedoon, en 't ligk altied aon aandere bij die club..... :puke:
- Schapendonk
-
- Banned
-
- Kay
-
- Elite Member
-
26 May 2017 13:00 - 26 May 2017 13:00Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Schapendonk
-
- Banned
-
26 May 2017 13:06Please Log in or Create an account to join the conversation.