MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017

19 aug 2017 10:43
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #61
Wat een pot, genoten :applaus:

Verrips: Oogt onzeker bij het uitkomen. Paar keer dat hij pas heel laat kwam, of juist niet kwam. Moet misschien nog beetje groeien.

Ciranni: Heel sterk, gaan we enorm missen mocht hij vertrekken.
Pereira&Mmaee: Aan de bal samen prima, alleen verdedigend was het nog onzeker, toch wel zorgelijk voor je twee centrale verdedigers.
Janssens: Sterke pot. Paar uitstekende tackles, goede pass en voorzet, mooi doelpunt, alleen technisch natuurlijk geen Labylle. Desalniettemin prima speler.

Nys: Hele sterke pot. Aanvallend iets minder nadrukkelijk aanwezig als normaal, maar dat was in deze opstelling ook niet echt nodig met Loshaj en Koolhof die prima aanvallend speelden. Nam de rol van Ippel goed op zich. Paar knappe lange passes ook.
Loshaj: Toch enorm jammer dat hij niet meer speelt. Rust aan de bal, inzicht en een prima pass. Hoop dat hij op een of andere manier in de basis kan blijven als Ippel volgende week weer fit is.
Koolhof: Topspeler. Soort Guvenc, maar dan 3x beter. Slim aan de bal, komt in scoringspositie, heeft overzicht, zet teamgenoten vrij en schiet tenminste niet 5x per pot uit kansloze posities. Gaan we veel plezier aan beleven.

Okita: Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet echt goed vond spelen, eerste helft dan. Volgens mij geen enkele keer zijn man voorbij en geen voorzet die voor het doel kwam. Tweede helft stukje beter en belangrijk met zijn twee doelpunten. Zou hij zelf weten dat de laatste er in is gegaan? :P
Ogunjimi: Denk te vergelijken met N'Koyi. Qua kracht in de buurt van Verheydt, maar dan de gestroomlijnde versie met flink wat snelheid.
Schroijen: Paar keer leuke combinatie met dit keer Janssens achter/voor hem. Prima assist bij de 2-2, geprofiteerd van de lange slungel Suk als directe tegenstander, misschien vaker moeten opzoeken. Goede assist ook bij de 4-3, had hem zelf al lang eruit gehaald, maar dat is wel typisch Schroijen. Als hij eigenlijk al een tijdje op is, nog even die beslissende actie eruit persen.

Had het niet verwacht, zeker niet na de 2-3. Was alweer aan het vloeken op Ron dat hij de wissels die bij de 1-2 klaarstonden niet doorvoerde na de 2-2. Toch een aantal spelers die er redelijk doorheen zaten na 70/75 minuten (Loshaj, Schroijen). Achteraf gezien maar goed ook. Gelijk van de trainer.

Tweede helft echt goed gespeeld. Eerste kwartier na rust stuk of 4/5 enorme kansen gehad uit mooie aanvallen. Afwerking ontbreekt helaas en aan de andere kant ligt hij dan meteen erin bij de eerste counter. Desalniettemin iedereen op het veld kalm gebleven en blijven vechten en met mooi en verzorgt voetbal blijven aanvallen. Knap.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 aug 2017 11:05
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #62
Ook als MVV verloren had, was ik toch met een optimistische stemming naar huis gewandeld. Want de spelopvatting van dit nog niet ingespeelde team van Ron Elsen was voorbeeldig. Drie keer een achterstand wegwerken. Nooit het koppie omlaag, maar met het vizier gericht op de aanval. Dat we dan nog in de laatste minuut winnen door een lucky goal van Okita; tja wat wil je nog meer.

De goals waarop we getrakteerd werden, zullen niet de boeken ingaan als wonderschone doelpunten. Maar ze tellen wel. Ik vind een opvallende gelijkenis tussen alle vier de goals: die vallen namelijk alleen maar als er vol op de aanval gespeeld wordt. Vorig seizoen stond Verheijdt als diepe spits vaak op een eilandje, met nauwelijks aansluiting vanaf het middenveld en vleugels. Gisteren was het voortdurend spitsuur in de zestien: de gretigheid om oorlog te maken in het strafschopgebied: ik heb het op deze wijze al lang niet meer gezien bij MVV. Een spiksplinternieuwe gretige voorhoede met een uitstekende wedstrijdmentaliteit.

Tja, en als je dan zo op de aanval speelt, dan is een counter al snel dodelijk. Wat dat betreft miste ik het “slot-op-de-deur” van Ricardo Ippel wel. Samy Mmae greep een paar keer niet resoluut genoeg in, al begon de eerste tegengoal met een verdedigende fout van Schroijen, die naar binnen uitverdedigde en daarmee zijn medespelers in moeilijkheden bracht. Maar let op: die Mmae die komt er wel. Ik heb hem zien acteren in drie oefenduels en hij was telkens een van de drie beste MVV’ers; hij moest duidelijk even wennen bij zijn echte debuut. Gewoon laten staan en speelminuten geven.

Verrips had een fraaie redding, maar vond ik nog niet overtuigen in met name het tijdig uitkomen. Hoe hij die korte hoek volkomen ongedekt liet bij de tweede goal?

Ik heb zojuist flink moeten twijfelen bij het kiezen van de MOTM, want er waren veel spelers die daarvoor in aanmerking kwamen. Nijs, die weer zijn ouderwetse vechtlust had? Okita met zijn acties en twee doelpunten? Ciranni die een sterke partij speelde? Janssens die zowel verdedigend als aanvallend Labylle snel zal doen vergeten? Ik heb deze wedstrijd met name genoten van Koolhof: een kilometervreter met uitstekend overzicht en splijtende pasjes. Zijn middenveldkompaan Loshaj werkt hard, maar grossierde in balverlies gisteren door met name foute passing. Ook hij lijkt overigens gegroeid als medespelbepaler (zeker ook in oefenwedsstrijden was hij bij de beteren), maar heeft nog niet het overzicht van Koolhof. Ik denk dat Dean Koolhof dit seizoen kan uitgroeien tot de smaakmaker van dit elftal.

Kortom: een geweldige start van MVV gisteravond; er werd aan klantenbinding gedaan. Ik geniet er nog steeds van. Heerlijk begin van het weekend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Tuor, Zoewiezoe

19 aug 2017 11:48 19 aug 2017 11:54 door Boredass.
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #63
Net als iedereen heb ik ook genoten van dit mvv.
Achterin oogde het nog wat wankel maar dat is een kwestie van wennen aan elkaar.
Knap hoe mvv bleef vechten want je voelde ook dat dit Eagles te pakken was.
Okita maakt natuurlijk een lucky 2e goal maar goed voor zijn vertrouwen want ik vond hem nog niet top. Belangrijk ook dat onze spits meteen scoort. Nu alleen Koolhof nog ff scoren volgende week.

Hopelijk kan mvv alle spelers behouden en halen ze nog 3 spelers zodat de mogelijkheden toenemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Anna D.

19 aug 2017 11:59
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #64

Boredass schreef : Net als iedereen heb ik ook genoten van dit mvv.
Achterin oogde het nog wat wankel maar dat is een kwestie van wennen aan elkaar.
Knap hoe mvv bleef vechten want je voelde ook dat dit Eagles te pakken was.
Okita maakt natuurlijk een lucky 2e goal maar goed voor zijn vertrouwen want ik vond hem nog niet top. Belangrijk ook dat onze spits meteen scoort. Nu alleen Koolhof nog ff scoren volgende week.

Hopelijk kan mvv alle spelers behouden en halen ze nog 3 spelers zodat de mogelijkheden toenemen.

Complimenten aan de spelers maar ook de technische staf. Metname Ron en Wim hebben het weer geflikt om er minimaal een gelijkwaardig elftal- Zoniet een beter.elftal op de mat te plaatsen. Chapeau!

19 aug 2017 12:32 19 aug 2017 12:33 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #65

Peter Pan schreef :

Okita: Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet echt goed vond spelen, eerste helft dan. Volgens mij geen enkele keer zijn man voorbij en geen voorzet die voor het doel kwam.

Hiel mesjien tot iech daan in 'n aander stadion gezete höb, mer heer ging toch wel zeker z'ne maan veurbij 'n aontal kier, tot aon de achterlijn en mèt 'ne veurzat.

Iech höb zoe 't idee tot es dit menneke nog links en rechs get bijgesjaof weurt, tot veer mesjien wel de nuie Finidi George in hoes höbbe noe....

Mer daan es linksboete, Finidi waor rechsboete ;)

19 aug 2017 13:27
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #66

19 aug 2017 13:28
J.P. Ler
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #67

Malpertoni schreef : Ook een chapeau aan de supporters die voor en in de rust in de grachten stonden om vervolgens zonder gemor plaats namen op de tribunes.

Niet zo verwonderlijk omdat mvv hiervoor een aantal gorilla's en stortbuien had geregeld..
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

19 aug 2017 13:42 19 aug 2017 13:49 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #68

J.P. Ler schreef :

Malpertoni schreef : Ook een chapeau aan de supporters die voor en in de rust in de grachten stonden om vervolgens zonder gemor plaats namen op de tribunes.

Niet zo verwonderlijk omdat mvv hiervoor een aantal gorilla's en stortbuien had geregeld..

Die Gorilla's dat zie je verkeerd....

of dat zijn de (TBS) neefjes vaan Bertsje die hij uit Venraij heeft meegnomen ( begeleid verlof )...
of "aw kammeraote: oet ziene Boschstraot tied wie heer ziech eine ging pityse in "Number One"( kaffee vaan de Witte ) of "het Höfke"( beide laoge in de Bernardusstraot) .... :lachen:

Aongezeen iech neet zo slum bin ( get wat ut haaf forum kin be-aame :P ), get pleetsjes um nao te kieke

oet de aw does rappeleer iech miech deeze aoch nog met Lerang en Boasjeng

dao is in Mestreech e fein...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Puime

19 aug 2017 13:45
Larsbak
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #69
In tegenstelling tot velen vond ik Okita helemaal niet zo goed spelen. Veel snelheid, maar een matige techniek, vaak de verkeerde keuzes en veel balverlies. Maar goed, in één wedstrijd al meer gescoord dan Pedro in een heel seizoen, dus waar hebben we het over? In ieder geval kwam hij regelmatig in scoringspositie.
Ook Ogunjimi was duidelijk nog niet op topniveau, verloor veel duels en leek nog niet helemaal fit. Miste ook voor de goal nog de nodige scherpte, ondanks zijn prima goal.
Voor mij was de Man of the Match duidelijk Dean Koolhof! Hij doet me een beetje denken aan Christian Brüls in zijn beste dagen bij ons. Aan hem gaan we nog veel plezier beleven. De keren dat hij de tweede helft in plaats van een kansloos afstandsschot, de bal loepzuiver achter de verdediging legde, zijn niet op een hand te tellen. Als Dean zo speelt als gister, gaan we Nwakali absoluut niet missen. Tactisch overzicht, slimheid en een goede pass, de perfecte nummer 10 voor ons!
Wanneer Ippel weer fit is, zal Loshaj helaas toch weer op de bank plaats moeten nemen. Laat af en toe leuke dingen zien, maar heeft toch moeite om zijn stempel op het spel te drukken en laat vaak zijn man lopen. Pieter Nys is voor mij namelijk nog steeds een zekerheidje in dit elftal.
Schroijen was weer typisch Schroijen: er mislukt ontzettend veel, soms tot afgrijzen van de mensen op de tribune. Maar desondanks creërt hij wel weer drie à vier goede kansen, waarvan er uiteindelijk twee in gaan.

Ergens baal ik van het goede optreden van Ciranni gisteren. Wat speelde hij een puike pot, maar ergens vrees ik dat hij naar Aachen-Noord vertrekt, zeker wie de eerste goal van Vitesse heeft gezien gisteren.

Vooral chapeau voor het aanvallende spel gister. Vaak opportunistisch met de hoge bal en vroeg druk zetten, wat resulteerde in twee tegengoals in de tweede helft. Net na zijn goal miste Hendriks een enorme kans op 1-3 (deed me een beetje denken aan zijn misser tegen Aachen vorig jaar). Als die erin was gegaan voor open goal, waren we klaar geweest. Bovendien hadden we zelf ook niet te klagen over mazzel, als je kijkt naar de manier waarop de 2-2 en de 4-3 tot stand kwamen. Echter was er maar een ploeg die wilde voetballen en het spel maakte, en dat was MVV.
Verdiende zege al met al, maar met deze manier van spelen zullen we zeker nog een keer thuis de boot in gaan tegen een FC Oss of FC Emmen, maar we hebben in ieder geval aan klantenbinding gedaan!

19 aug 2017 15:12 19 aug 2017 15:13 door Fabrice.
Fabrice
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #70
Na een drukke werkdag arriveerde ik gisteren uitgehongerd in de Geusselt.
Drie Bicky Burgers (ja, nu ook verkrijgbaar in ons stadion) heb ik met een paar frisse biertjes verorberd, zo'n honger had ik.
Die honger heeft onze nieuwe ploeg ook ... naar succes!
Drie maal op achterstand komen en toch drie punten pakken, een primeur?
Wat een heerlijke avond, de thuisblijvers en trouwe supporters op vakantie hebben wat gemist - die euforie en die sfeer in onze Geusselt was fantastisch!
Hulde aan de technische staf, wat een prestatie.
Ik vond de ploeg fris en aanvallend spelen met een sterke nummer 10, wie weet of zijn vader aanwezig was in de Geusselt?
Ik verheug me alweer op de volgende thuiswedstrijd ...

Veer zien MVV
⭐️

19 aug 2017 15:27
Liersesup
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #71
Mooie overwinning . Proficiat MVV . Laat er nog vele volgen .

19 aug 2017 15:42
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #72
Vanuit Chicago gister een beetje via L1 gevolgd ( eerste helft) , de ontknoping dus niet mee gekregen. Beetje vandaag wat beelden gezien, toch lekker hoe Okita die 4-3 maakt.
Maar geweldig fantastisch , super voor MVV en voor het jonge team , hoe krijg je vertrouwen , wel nu zo dus :) !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Fabrice

19 aug 2017 16:39
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #73

Larsbak schreef : Ergens baal ik van het goede optreden van Ciranni gisteren. Wat speelde hij een puike pot, maar ergens vrees ik dat hij naar Aachen-Noord vertrekt, zeker wie de eerste goal van Vitesse heeft gezien gisteren.
!

Zeker niet daarheen. Die hebben geen geld om lopende contracten af te kopen. Ook al is het voor hun supporters maar weinig.....er is niks om uit te geven. Ze staan onder toezicht knvb, al zegt dat niks, maar ze hebben weer miljoenen verlies geleden en er is nu geen geen gek wat dit nu weer wil betalen.
Ze moeten het daar doen met transfer vrije spelers.

19 aug 2017 16:48
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #74

les rouges blancs schreef : Samenvatting :
www.nu.nl/150947/video/samenvatting-mvv-...head-eagles-4-3.html

Goed commentaar.....terrechte nederlaag gae.

19 aug 2017 20:52 19 aug 2017 20:53 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
MVV - Go Ahead Eagles vrijdag 18 augustus 2017 #75

Napoleon schreef : Vanuit Chicago gister een beetje via L1 gevolgd ( eerste helft) , de ontknoping dus niet mee gekregen. Beetje vandaag wat beelden gezien, toch lekker hoe Okita die 4-3 maakt.
Maar geweldig fantastisch , super voor MVV en voor het jonge team , hoe krijg je vertrouwen , wel nu zo dus :) !!

e veurmalig lid vaan de SC koum bij de 1:2 giftig langs miech trepke B oploupe...
sjeldenterend tot heer noets mie ging pisse ...
want wie heer dat dee, veel zjus nondezju de teegegool...

Dat zette miech aon ut dinke...

Kins diech daan neet beter in Sjikaagooo blieve...
Neet antwoorde...is e retooriese vraog....
want daan maag de jong van de SC blieve pisse en mit diech in ut land vaan noonk Donald Trump...
weure veer kampioen !
Hell yeah !

Tijd voor maken pagina: 0.394 seconden