Fortuna - MVV (2 maart 2018)

05 mrt 2018 23:21
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #106
Ik begrijp overigens wel dat MVV vanuit een verdedigend concept begint. In de thuiswedstrijd heeft Fortuna ons juist in de omschakeling veel pijn gedaan en de wedstrijd destijds daardoor beslist. Dat je niet weer in dat mes wil lopen lijkt me logisch. Zeker had Fortuna in de eerste 20 minuten een veldoverwicht en meer balbezit maar gevaarlijk werden ze niet. In die fase bleef MVV vrij makkelijk overeind. En door enkele zwakke momenten in de verdediging geven we voor rust een paar kansen weg, waarbij de 1-0 weliswaar vrij ingeschoten kon worden maar die jongen de bal ook fantastisch raakt.
Direct na rust moet de 1-1 gewoon vallen en tot aan de penalty kan de wedstrijd alle kanten op. Bij 2-0 was het klaar. De 3-0 is voor de statistieken.
En waarom Martina de penalty neemt? Geen idee, misschien omdat hij ze op de training goed trapt? En Ciranni al gewisseld was? Vind het wat makkelijk om nu te roepen dat ouderen in deze hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2018 23:24 05 mrt 2018 23:37 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #107
@Tuor, een prima analyze van deze wedstrijd! Ik snap ook niet dat Elsen niet geleerd heeft van de thuiswedstrijd waarin onze backs het ook al heel moeilijk hadden tegen diezelfde aanvallers van Fortuna.. MVV had daar geen antwoord op. Verder vond ik Nwakali de enige MVV speler die nog technisch redelijk overeind bleef op dit veld, wat mij betreft de beste man aan MVV zijde (in hoeverre je dit kunt zeggen).

En inderdaad een zielige actie van die Askovski. Ik kan me niet heugen dat MVV spelers zich in het verleden zo provocerend bij het uitvak opstelden na het scoren. Op zich had hij wel lef, hij had er blijkbaar vertrouwen in dat de MVV supporters maar 3 strijkers bij zich hadden vandaag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor

05 mrt 2018 23:30
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #108

jeoff schreef : En inderdaad een zielige actie van die Askovski. Ik kan me niet heugen dat MVV spelers zich in het verleden zo provocerend bij het uitvak opstelden na het scoren. Op zich had hij wel lef, hij had er blijkbaar vertrouwen in dat de MVV supporters maar 3 strijkers bij zich hadden vandaag.

Achja, aan de andere kant: hoe schitterend vonden wij als MVV supporters het niet dat Guvenc - notabene een oud Fortuna speler - met de Maastrichtse vlag naar de middenlijn ging en deze hier plantte, met op de tribunes woedend wordende Fortuna supporters. Het hoort er hoe dan ook bij. Zolang er richting zo'n speler gescholden wordt en er geen poging gewaagd wordt het veld op te rennen en die gast een paar trappen te verkopen is dat ook wel iets moois van derby's. We hebben de afgelopen jaren vaak aan de goede kant van de score gestaan tegen Fortuna. Dit seizoen is Fortuna zowel op de ranglijst als in de onderlinge duels een maatje te groot. Benieuwd hoe de perikelen binnen het Sittardse aflopen. Feit is dat beide clubs na dit seizoen genoeg hebben om over na te denken. De ene club op beleidsmatig niveau, de ander op sportief niveau (hoewel, ook dat begint natuurlijk bij het beleid).

05 mrt 2018 23:41 05 mrt 2018 23:47 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #109
Idd weerzingwekkend gedrag van dat figuurtje uit Skoplje.....
Wat een verschil met onze Tony (Stankov) die zijn land alle eer aandoet.... :applaus:
Prachtvent nas Makedonac (onze Macedonier) Toni....
In vergelijking met dit picka-tje...:thumbsdown:

@ Stefan: slucaj sinne...ni je wodka rakija....ali...nemoj da ides mojom ulicom...

Puno te pozdrav !

Svoj Maastrichtski drug : Svoj komitadzji servena bjelo ....! Vidimus se...;:P

05 mrt 2018 23:48
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #110
Dat van Askotski hoort erbij..... Ik had toch zo gehoopt dat hij een grote baksteen recht in zijn smoel had gekregen. Was mij voor de dader wel een bak bier waard geweest.

05 mrt 2018 23:50
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #111
0,0 bezieling. Mvv heeft vooral van zichzelf verloren. Als het 2-0 is en je hebt nog 20 min mag je wel wat meer moeite doen om een bal te halen of sneller het spel hervatten. Tekenend waren de penalty's. Fortuna spelers maakten ruzie wie m mocht nemen. MVV eist (of afgesproken?!) Martina de bal. Je wist dat ie niet er in ging. Ik word ondertussen toch wel een beetje Elsen moe. Goeie series er tussen of niet.

06 mrt 2018 00:03
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #112
Geen inzet, geen passie en geen vechtlust. Ik mis dit onder Elsen al jaren tijdens derby’s. Leuk dat we soms mooi technisch voetbal op de mat leggen, maar soms moet er gewoon gevochten worden. Tekenend is het dat de spelers het gewoon toelaten dat het uitvak op het einde zo geprovoceerd wordt. Als de spelers ook maar een beetje een derby spirit hadden, had iemand die gast op zijn muil geveegd. Tijd voor een andere trainer en een paar spelers van het type Jo vermast. Voetbal is oorlog!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

06 mrt 2018 00:57
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #113

αναρχος schreef : Geen inzet, geen passie en geen vechtlust. Ik mis dit onder Elsen al jaren tijdens derby’s. Leuk dat we soms mooi technisch voetbal op de mat leggen, maar soms moet er gewoon gevochten worden. Tekenend is het dat de spelers het gewoon toelaten dat het uitvak op het einde zo geprovoceerd wordt. Als de spelers ook maar een beetje een derby spirit hadden, had iemand die gast op zijn muil geveegd. Tijd voor een andere trainer en een paar spelers van het type Jo vermast. Voetbal is oorlog!!

Al jaren? Volgens mij hebben we jaren achter elkaar in Sittard gewonnen, vorig jaar nog met 2-3 met veel vechtlust.
Ik snap je frustratie, maar je kritiek is wat overdreven. Al ben ik het met je eens dat MVV toe is aan een nieuwe trainer volgend seizoen met Ron als TD.
Maar of het echt veel beter gaat met een andere (voor MVV betaalbare) trainer betwijfel ik.

06 mrt 2018 07:53
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #114
Mischien eens bij de training tekst en uitleg vragen, waarom er in godsnaam niet voor iedere bal gevochten werd. Waarom er geen passie was...
En niet aankomen met "het veld was slecht", want daar hadden beide ploegen last van.

06 mrt 2018 08:03
Altied
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #115
Zou Okita al wakker zijn? Meh meh meh die had ik naar 5min al gewisseld. Hij blijft ook nog 92min op het veld staan!

06 mrt 2018 08:17
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #116
Dat je verliest ,daar heb ik geen probleem mee maar wel de manier waarop dit gebeurd totaal geen bezinning in het spel , als je ziet met wat voor een instelling sommigen aan de wedstrijd beginnen daar zie ik aan dat het niet goed gaat komen.Maar daar hoef ik geen namen voor te noemen als je een beetje aan voetbal kennis heb dan zie je dat meteen.We zullen maar zeggen dat het een uitzonderingetje was en dat we vrijdag de draad weer oppakken de winst weer pakken ,maar dan wel met hele elftal en nier met vijf of zes spelers.

06 mrt 2018 08:52 06 mrt 2018 08:53 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #117
Wat zijn de fortuna fans die al lang hier posten er ineens als de kippen bij om nu hun ware aard te laten zien (shef en zitterd). Het is natuurlijk begrijpelijk, al 15 jaar bungelen ze onderaan in de Jupiler league en hebben nu een succesje.. Eindelijk zien ze eens de kans om hun jarenlange frustratie te uiten door hier te komen provoceren.. hoe triest.

06 mrt 2018 09:19
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #118

jeoff schreef : Wat zijn de fortuna fans die al lang hier posten er ineens als de kippen bij om nu hun ware aard te laten zien (shef en zitterd). Het is natuurlijk begrijpelijk, al 15 jaar bungelen ze onderaan in de Jupiler league en hebben nu een succesje.. Eindelijk zien ze eens de kans om hun jarenlange frustratie te uiten door hier te komen provoceren.. hoe triest.

Je zegt het precies goed, Fortuna heeft 15 jaar achter MVV aangezeten en waren jullie de betere. Nu zijn de rollen omgedraaid, waar jullie 15 jaar over hebben gedaan doen wij het in 1.5 jaar. Laat ons genieten van deze momenten. Over een tijdje zijn de rollen misschien weer omgedraaid en laten jullie het ons ook weten. 3-0 terechte uitslag.

06 mrt 2018 09:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #119
Logisch dat MVV verdedigend begint, snap echt niet dat mensen hier daar zo over vallen. Fortuna kan één ding heel goed en dat is counteren. Voeg daar een knollenveld aan toe en ik vind het normaal dat je niet vol op de aanval begint.

MVV speelde te slap en niet intelligent genoeg. Daar hebben we het op verloren. Fortuna ging veel slimmer met het veld om en zat beter in de duels. Okita is het duidelijkste voorbeeld, die bleef technische acties proberen waarbij de bal steeds net verkeerd stuiterde of in de modder smoorde. Nwakali daarentegen paste zich perfect aan en speelde eigenlijk een goede wedstrijd.

Verdiende overwinning van Fortuna kortom. 3-0 uiteraard geflatteerd. Vorige seizoenen hadden wij een paar keer mazzel, dan zou die schitterende 1-0 die die jongen de komende twintig wedstrijden de tribune in schiet vlak voor rust niet gevallen zijn, schiet Okita in de eerste helft alleen op de keeper fatsoenlijk in, scoort Yildirim gewoon die niet te missen kans, krijgen we een penalty voor de handsbal, krijgt Fortuna niet zo'n gemakkelijke pingel, benutten we de strafschop die we wel krijgen. Enfin, alles wat meezat voorgaande jaren zat gisteren tegen. Maar Fortuna was ook gewoon beter, en dat heb ik de afgelopen jaren in Sittard nooit zo gevoeld, ook al zaten er wat gelukkige overwinningen van ons bij.

Sfeer zoals al een paar jaar tegenvallend*. Ik hoorde de Ricksen-side pas in de 80e minuut zingen, eerder kwam het geluid buiten de doelpunten niet eens het veld over. Ja, af en toe een flard, maar niet te verstaan wat er gezongen werd. En als dan in 2018 inderdaad zoals Zoewiezoe terecht opmerkt het hardst gezongen liedje "alle Sjengen zijn homo" is... De 21e eeuw is blijkbaar nog niet in Sittard geland. Ik stoor me er niet aan hoor, heb vannacht in bed nog eens goed gekeken en er lag toch echt een vrouw naast me, maar volgens mij vinden tegenwoordig alleen streng religieuzen en onzekere pubers homoseksualiteit nog iets uit het verdomhoekje. Het is een beetje zielig. Fortuna moet toch leukere liedjes hebben? Ik kon af en toe flarden van de melodie van dat nummer van Bayern München en De Graafschap herkennen (voor de kenners, De Graafschap zingt "sfeer op de tribune, strijd binnen de lijnen, samen alles geven, voor je club"), maar totaal geen tekst opmaken, werd ook minder massaal meegezongen.

*Maar voor hier een Sittardse internetheld over valt: ja, de sfeer in de Geusselt in de wedstrijden tegen Fortuna is de laatste jaren ook een stuk minder. Lijkt dat voor beide ploegen sinds de degradatie van Roda deze wedstrijd wat minder belangrijk is geworden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Tuor, Lassie80, Zoewiezoe

06 mrt 2018 09:26
Fortuna88
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
Fortuna - MVV (2 maart 2018) #120
Een ding moet ik toegeven:
Het veld was dramatische en gelukkig komt er na dit seizoen een nieuwe grasmat in. Fortuna had er net zo veel last van als MVV.

Tijd voor maken pagina: 0.357 seconden