Fortuna - MVV (2 maart 2018)
04 mrt 2018 10:16
Er zijn clubs die na het winnen van een periodetitel terugzakken tot in het 2e rijtje. Een mooi voorbeeld is Telstar een tijd terug die in de 1e ronde vervolgens door MVV werden uitgeschakeld ( in velzen 0-0 en in Maastricht 1-0).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
04 mrt 2018 11:08
Ben Salemans schreef :
Jacques schreef : En Emmen komt in de periode daarna nog naar De Geusselt, je ziet toch vaak dat teams na het winnen van een periode wat terugzakken, dus meer kans voor ons op winst in die wedstrijd.
Mooie, maar dubieuze, redenering. Want na het winnen van een periodetitel kun je het in de volgende periode nooit beter doen. Al win je de volgende periodetitel (jaja, dat is niet mogelijk), dan doe je het niet beter dan in de voorgaande periode. Dus als je een periodetitel wint, val je daarna altijd terug. Haha. Fortuna is daar een mooi voorbeeld van.
Ik snap wat je zegt Ben, en inderdaad is Fortuna een goed voorbeeld van een team dat na winnen periode opeens een mindere serie kent. Natuurlijk is het statistisch gezien logisch om na een periodetitel terug te vallen, maar je ziet wel vaker wat Schapendonk ook beschrijft. Heel typisch is dat de winnaar van de eerste periode relatief vaak uiteindelijk helemaal niet dicht bij de titel komt, wat eigenlijk best verrassend is, je zou verwachten dat die periode een goede indicatie is. Wij hadden dat in het jaar dat we halverwege eerste stonden, Volendam had het twee jaar terug nog onder Molenaar. Vorig seizoen won Jong PSV de eerste periode, en eindigde in de tweede periode op de 14e plaats. Die tweede periode werd gepakt door Helmond Sport. Helmond eindigde vervolgens in de derde periodestand op de, houd je vast, 19e (!) plek. Fortuna is vooralsnog hard op weg dat kunstje te herhalen.
Het is uiteraard geen zekerheidje maar Emmen past goed in dat plaatje.
You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
05 mrt 2018 02:23
Training Fortuna op natuurgras valt in het water
Fortuna Sittard was voornemens zondag de laatste training voorafgaand aan de wedstrijd tegen MVV op natuurgras af te werken. Op die ondergrond wordt de derby immers ook gespeeld.
Trainer Kevin Hofland reserveerde via zijn contacten in Brunssum een veld bij BSV Limburgia, maar dat bleek op het laatste moment onbespeelbaar. De dooi zorgde voor flink wat water op het gras. En dus trainden de Fortunezen uiteindelijk op het kunstgras van Minor in Nuth.
Smeets en Semedo
Jorrit Smeets en Lisandro Semedo trainden daar weer met de selectie mee. Vorige week bleven ze vanwege de vrieskou en hun hamstringklachten (geen beste combinatie) binnen. Ze waren wel al fit genoeg om te starten vrijdag en dat blijft onveranderd.
Bevroren
Vrijdag zette de Limburgse arbiter Ed Janssen 's ochtends na een keuring een streep door de derby. Al snel werd een nieuwe datum geprikt: maandagavond. Of het duel dan wel kan doorgaan, blijkt pas de dag zelf. Een deel van het veld in het stadion was zondagmorgen nog bevroren.
Bij Fortuna ontbreken Gavin Vlijter (geblesseerd) en Dries Saddiki (geschorst).
Vermoedelijke opstelling:
Özer, Essers, Schuurs, Dammers, Ospitalieri, Smeets, Kojic, Cantwell, Semedo, Stokkers, Vidigal.
Groeten oet ; Hamburg . duitsland
05 mrt 2018 06:09
Word 11 graden vanmiddag met zondag zal dan toch zeker ontdooit zijn
05 mrt 2018 08:06
Iemand die nog een kaartje zoekt? ik heb 1 kaartje over kan helaas niet gaan
05 mrt 2018 08:26
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Ik kan vanavond helaas niet gaan. Weet iemand ik welke kroeg deze wedstrijd vanavond te volgen is?
05 mrt 2018 10:17
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902
05 mrt 2018 10:25
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Het veld is zojuist goedgekeurd!
IT GIET OAN!
METSJDEEEEEJ
Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28
05 mrt 2018 12:47
05 mrt 2018 12:47 door peeke.
hij komt op fox 1
Groeten oet ; Hamburg . duitsland
05 mrt 2018 12:49
Goed nieuws !
Leeuwarden On Tour.
05 mrt 2018 13:06
Frostie_999
Platinum Boarder
Is de Ster vandaag ook open?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
05 mrt 2018 14:32
Ik zag dat Peter's irish pub op de markt het uitzendt
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902
05 mrt 2018 20:56
Eerste helft een beter Fortuna op dit wel erge slechte veld, Fortuna staat verdiend voor met 1-0.
Wat spelen Okita (normaal mijn favoriet) en Yildirim toch zwak. Hopelijk gaat Mvv de tweede helft beter spelen anders zie ik ze nog enkele goals om de oren krijgen.
05 mrt 2018 21:28
En wat zei ik. Higler geeft een penalty tegen MVV. En jawel hoor....iedere wedstrijd opnieuw.
05 mrt 2018 21:39
Schapendonk schreef : En wat zei ik. Higler geeft een penalty tegen MVV. En jawel hoor....iedere wedstrijd opnieuw.
En volgens mij werd mvv een penalty onthouden met die handsbal.
Maar onverdiend kun je die voorsprong niet noemen..
Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden