Ik ben heel eerlijk; heel dubbele gevoelens over dit scenario. Ik wil sowieso van Almere winnen hoor, daar niet van. En dat je dan tegen Roda moet (een bizar scenario waarbij Roda met 8-0 wint en NAC met 4-0 verliest, of een nog bizarder scenario waarbij Sparta met 9-0 wint en Roda met 5-0 verliest laat ik even achterwege)...
Financieel gezien kan dat uitermate gunstig zijn. Uitverkochte (neem ik toch aan...) Geusselt, inclusief de businessruimte. Veel inkomsten Veer zien MVV. Interessant voor LED-boarding sponsoring, speciale shirtsponsor, noem maar allemaal op. Kan zo maar ruim 2 ton aan omzet meer betekenen. Uiteraard ook flinke kosten, maar zal toch zeker 1,5 ton overblijven schat ik zo in. Zelfs als je er kansloos afgaat kun je die anderhalve ton gebruiken om een spits te halen die er vrijwel gegarandeerd 20 inlegt het seizoen er op. En je hebt gewoon de kans om Roda uit te schakelen. Als we dat doen is ongeacht het resultaat in de finale voor mij het seizoen geslaagd.
Maar eerlijk is eerlijk: gezien de huidige vorm van MVV en Roda kan het zo maar twee keer een dikke overwinning voor Roda worden. Vorig jaar had ik er vertrouwen in en won Roda onverdiend. Niet dat MVV het veel meer verdiende, maar Roda was niet beter. Dit jaar ligt het helemaal anders. In een niet eens zo extreem geval ga je er met 1-6 en 7-0 twee keer keihard af. En of ik dat zie zitten? Of dat de seizoenkaartverkoop zal helpen?
Ongelofelijk eigenlijk, ruim een maand geleden was Roda degradatiekandidaat nummer 1 nadat ze op rij van Willem II, Heracles en Sparta verloren. In de zes wedstrijden daarna winnen ze vier keer, verliezen maar één keer en scoren veertien keer. Waarom gaan wij nooit in zo'n vorm de play-offs in?
Ik hoop echt dat we Almere verslaan en ergens verheug ik me op wat daarna komt. En tegelijkertijd loopt het me dun door de broek van angst.