Play offs 2017-2018

24 apr 2018 08:22
RedWhiteArmy
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Play offs 2017-2018 #1
Proficiat aan de supporters en spelers met het behalen van de play offs. Wie kan mij zeggen of we 1 mei eerst uit of thuis moeten spelen? Waar is dit afhankelijk van?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2018 08:40
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #2

RedWhiteArmy schreef : Proficiat aan de supporters en spelers met het behalen van de play offs. Wie kan mij zeggen of we 1 mei eerst uit of thuis moeten spelen? Waar is dit afhankelijk van?

Zoals ik het begrijp eerst uit en dan thuis tegen Almere City. Vraag me niet waarom, maar dat zag ik in het laatste virtuele playoffschema. Wedstrijden zijn op 1 en 5 mei om 18.30u.

24 apr 2018 08:49
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Play offs 2017-2018 #3
Dat heeft te maken met de stand op de ranglijst. De hoogst geklasseerde speelt eerst uit en dan thuis.
Dus als Almere wint van Volendam dan draait het om en spelen we eerst thuis. Wat niet te hopen is want midden in de vakantie.

24 apr 2018 09:32
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #4
Geen speciaal topic over de play-off's ofwel in goed Nederlands beslissingswedstrijden? IK hoop op 5 mei thuis, want dan vertoef ik al de hele dag in Wijck vanwege de bridgetour.

24 apr 2018 10:17
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Play offs 2017-2018 #5
Nacompetitie ook goed zwarte vogel?
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

24 apr 2018 10:25 24 apr 2018 10:26 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #6
Fijn nacompetitie binnen! Al is het maar om Nwakali en Okita nog een paar wedstrijden in actie te kunnen zien bij MVV. Als die 2 elkaar beter gaan vinden moet MVV toch kans maken tussen al die zwakte. Van de mogelijke play off teams vond ik enkel Fortuna echt sterk(er) in de Geusselt, de rest moeten we kunnen pakken.

Nou wie maakt het Topic aan?

24 apr 2018 10:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #7
Voor alle duidelijkheid:

MVV speelt tegen Almere of Volendam. Als MVV zaterdag verliest en Almere wint, dan speelt MVV eerst thuis, anders speelt MVV ongeacht de tegenstander eerst uit. Er zit een piepkleine nuance aan dit verhaal, die komt hieronder, maar die kans is zo klein dat dat enkel voer voor kenners is. Wil MVV zelf iets doen hieraan, dan moeten ze winnen. Gelijkspel heeft MVV niets aan buiten een morele opsteker.

De uitleg (en in deze uitleg ga ik er van uit dat er geen wedstrijden overgespeeld moeten worden, teams uit de competitie worden gehaald et cetera...):

- Er is nog een periodetitel te verdelen en dus ook een play-offplek op die manier. Die periodetitel gaat naar Fortuna, Jong PSV of De Graafschap, de rest is kansloos. Als Fortuna eerste eindigt in de periode, of Jong PSV, dan schuift de play-off plek door naar de nummer twee. Dit omdat Fortuna al een play-off plek via periodetitel heeft, en Jong PSV niet aan de play-offs mag meedoen. Eindigen Fortuna en Jong PSV op plek één en twee dan wordt er geen play-off plek verdeeld. Die gaat dus NIET naar de eventuele nummer drie in de periode. De Graafschap eindigt sowieso boven MVV en mag sowieso de eerste ronde overslaan van de play-offs. Als die de laatste play-off plek via periodestand pakken, is dat voor MVV niet van belang.

- Het is dus ook van belang om te kijken wie nog nummer twee in de periode kan worden. Als Fortuna wint (van Jong PSV) en De Graafschap verliest (bij Jong AZ) dan kunnen nog als tweede in de periode eindigen: Jong Ajax en Cambuur. Jong Ajax mag uiteraard ook geen play-offs spelen en Cambuur eindigt ook sowieso boven MVV. Ook daar dus geen last van. Kortom: hele periodeverhaal heeft geen invloed op MVV. Let wel, Eindhoven komt maar één puntje te kort om nog kans te maken op die tweede plaats in de periode, en dat zou zo maar MVV de play-offs hebben kunnen kosten. Maar goed, gelukkig niet aan de orde.

- Tot en met de tiende plaats betekent dit jaar dat je play-offs speelt. De kampioen uiteraard niet, Jong Ajax en Jong PSV uiteraard ook niet, En Dordrecht kan niet meer in de top tien eindigen maar heeft al een periodetitel. MVV staat negende en kan niet meer stijgen, en enkel nog door Almere ingehaald worden. De ploeg die op nummer acht eindigt (Cambuur of Emmen) speelt tegen de laagst geklasseerde play-off ploeg, hoogstwaarschijnlijk Dordrecht. Er is een piepkleine kans dat Dordt nog tiende wordt, maar dan moeten ze zestien doelpunten goedmaken op Almere, dat dan moet verliezen van Volendam, en achttien doelpunten op Volendam, dat dus wint. Niet realistisch, helemaal als je ziet dat de tegenstander van Dordrecht kampioenkandidaat NEC is. Dat was de nuance die ik hierboven noemde. Dordrecht kán nog de tegenstander van MVV worden (en dan speelt MVV eerst thuis) maar dan moet Dordrecht nota bene tegen NEC minimaal negentien (19!) keer scoren.

- Almere staat één punt achter op MVV en heeft tien doelpunten slechter doelsaldo. Als MVV verliest, en daar reken ik wel een beetje op, dan is winst voor Almere genoeg om de play-offs binnen te halen en meteen over MVV heen te wippen om het thuisvoordeel van de tweede wedstrijd te pakken. Bij een gelijkspel van Almere zou MVV dus met 11-0 moeten verliezen om nog een plek te verliezen. Ik zou niet staan te kijken van een pak slaag van Jong Ajax zaterdag, maar 11-0 is wat overdreven. Als Volendam echter in Almere wint, pakken zij de tiende plek, de play-off plaats, en speelt MVV de eerste wedstrijd uit en de tweede wedstrijd thuis.

Uitgebreid verhaal, maar als MVV wint en/of Almere wint niet, dan speelt MVV eerst uit, en dan thuis. Als Almere wint en MVV niet, dan andersom. Persoonlijk ben ik groot voorstander van de tweede wedstrijd thuisspelen, al was het alleen maar omdat dat meer kaartjes verkoopt.

De meest interessante wedstrijd is natuurlijk eigenlijk in Sittard. Als NEC dik wint in Dordrecht en Fortuna wint niet, dan heeft Fortuna een probleem. Met Jong PSV als tegenstander krijgt Fortuna een stevige kluif. Spannend.

MVV kan overigens nooit meer aan de kant van het schema terecht komen waar Fortuna of NEC zal belanden. Zoals het er nu voor staat: Eerst Almere, dan Roda (maar daar kan nog van alles veranderen in de eredivisie) en dan de winnaar van Telstar - De Graafschap (en dat kan niet meer veranderen). Mijn voorspelling? De Graafschap gaat promoveren, ongeacht welke eredivisietegenstander er komt en ongeacht of MVV of Almere (of Volendam) doorgaat. Ik hoop uiteraard stiekem dat MVV promoveert, maar als we de eerste ronde maar overleven ben ik al heel tevreden. Een eredivisietegenstander in de tweede ronde zal een vol huis betekenen en dus een hoop geld voor MVV-begrippen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan, Tuor, M.V.V. 1902, Zoewiezoe

24 apr 2018 11:11
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Play offs 2017-2018 #8
Mijn voorspelling: Almere-Volendam 1-1, dan mag MVV fijn eerst uit aantreden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan

24 apr 2018 11:19 24 apr 2018 11:22 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Play offs 2017-2018 #9
Hier kunnen we alles kwijt over de komende 2 tot 6 play off wedstrijden.
ik zal een aantal berichten uit andere onderwerpe hierheen verplaatsen.

EDIT: Na verplaatsen komt dit bericht dus onderaan. anyway, iedereen begrijpt het wel.

24 apr 2018 12:45
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #10
Volgens de schema's die ik de afgelopen dagen langs heb zien komen, dienen we in de Play offs in de eerste ronde Almere City uit te schakelen. Hoewel dit een angstgegner voor MVV is zou het wel haalbaar moeten zijn. Als je tegen dit soort teams al niet meer kunt winnen zijn de play offs ook niet voor je weggelegd. Vervolgens een loodzware tweede ronde: Sparta of Roda. Beide teams zitten opmerkelijk beter in hun vel dan pak hem beet 5 weken geleden. Mocht je deze doorkomen, dan wacht De Graafschap of Telstar. Weer twee teams die je eigenlijk zou moeten kunnen verslaan. MVV speelt doorgaans beter tegen de betere teams en laat dat nou net De Graafschap zijn.

Als ik zo kijk op papier zijn dit prima teams om te treffen in play offs duels. Hoewel Roda en Sparta dus hun vorm hebben gevonden. Hopen dat iedereen fit blijft en gevrijwaard van schorsingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u johan

24 apr 2018 14:54
johan
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #11
Ik geef ons toch wel een kans om te promoveren.
Als ik Elsen was zou ik komende zaterdag een veredeld jeugd team opzetten tegen jong Ajax.
Zodat we geen speler dan een eventuele blesuren oploop.
Jao veer gaon promoveren Keep the dream alive

24 apr 2018 16:30
Zwegel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #12
De enige teams die mijn inziens aanspraak maken op een eventuele promotie zijn: Fortuna,NEC en De Graafschap. De rest kun je afschrijven. Persoonlijk denk ik dat dit jaar alleen Twente de juup invliegt en dat Roda of Sparta het gewoon op de sloffen gaan redden in de play offs.

24 apr 2018 17:49 24 apr 2018 17:50 door Puime.
Puime
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #13
Natuurlijk hebben we er dit jaar minder vertrouwen in op basis van het spel. En toch... Elke keer als je meedoet heb je een kans, al is het maar door geluk. We hebben nu statistisch 12,5% kans. Als je maar vaak genoeg mee doet, gaat het eens lukken. En misschien wel als je het het minst verwacht of verdient.....

24 apr 2018 19:14
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #14
Iemand een precies idee hoe het staat qua kaarten binnen de selectie? Volgens transfermarkt staat Pereira na zijn gele kaart afgelopen vrijdag op 10 en is hij dus in ieder geval geschorst voor vrijdag. Daar staat Okita op 4 en dus op scherp, lijkt me dus dat hij in ieder geval niet zal spelen zaterdag buiten het eventuele rust geven voor dinsdag. Bron: www.transfermarkt.nl/mvv-maastricht/leis...ldata/%262017/plus/1

Klopt deze lijst? Transfermarkt wil er nog wel eens een kaartje naast zitten namelijk.

24 apr 2018 23:19
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Play offs 2017-2018 #15
Ik moet zeggen ik ben behoorlijk opgelucht met het bereiken van de nacompetitie. Tuurlijk zijn er criticasters die zich af zullen vragen wat we er te zoeken hebben. Als je dat baseert op het spel van de afgelopen weken, ben ik geneigd daar in mee te gaan. Echter, technisch gezien kun je met alleen gelijke spelen promoveren (thuis de 0 houden en uit in ieder geval één keer scoren). In zes wedstrijden is een hoop mogelijk. Denk ik dat we het gaan redden? Nee! Is er stiekem een gedeelte in me dat hoopt van wel? Absoluut! Supporter ben je vooral als het slecht gaat (daar weten we hier alles van). Supporteren voor de succesvolle clubs is veel makkelijker.
Wat ik wil zeggen: vanaf nu is iedere wedstrijd voor mij meegenomen. Het seizoen duurt in ieder geval twee wedstrijden langer. Twee wedstrijden van míjn club. Twee wedstrijden waarin ik weer kan ‘knoteren’, in spanning afwacht en misschien wel kan juichen. De club krijgt weer extra media-aandacht en haalt extra inkomsten binnen. Iedere ronde die je door komt is er één. En of we dan iets in de nacompetitie of wellicht in de eredivisie hebben te zoeken, boeit me dan werkelijk niets. We staan er dus kennelijk hebben we het verdiend. En dat in een seizoen waarin we genoeg tegenslag hebben gehad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Tuor, Lassie80, Zoewiezoe

Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden