MVV oefenwedstrijden 2023-2024

23 juli 2023 12:54
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #76
11 goede voetballers hebben we nodig en geen kousen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2023 13:19
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 576
Meer
Onderwerp Auteur
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #77

ouwe rot schreef : 11 goede voetballers hebben we nodig en geen kousen .


Mogen we alleen over spelers dicussiëren dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2023 13:42
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #78
Voor deze weer ietwat serieuzere test begon Verberne met de op papier sterkste opstelling. Met daarbij in ogenschouw genomen dat Smeets en Souren uit voorzorg aan de kant bleven en Kleinen terugkomt van een blessure en dus zijn speeltijd langzaamaan moet opbouwen.
Het was een wedstrijd met een betere eerste helft en een slordige tweede helft tegen een tegenstander die op het derde niveau in België uitkomt, maar niet echt veel in te brengen had.
Het centrale duo Aktas/Coomans kon me wel bekoren. Kwam solide over. Die wil ik wel eens tegen een fysiek (en voetballend) betere tegenstander aan het werk zien. Labylle was voldoende, maar als het op snelheid aankomt wordt het een moeilijk verhaal. Zeegers had het moeilijk. Stond een aantal keer verkeerd te dekken en werd er uitgelopen door de snelle buitenspeler van Leuven. De tegengoal werd ook over zijn flank opgezet, waarbij er na de voorzet door de andere verdedigers niet adequaat werd ingegrepen. Zeegers’ vervanger in de tweede helft Sy vond ik verdedigend beter. Moet wel nog meer rust aan de bal krijgen. Nu nog af en toe druistig.
Het middenveld was ook niet verkeerd. El Basri wisselde hele sterke momenten (geweldige assist op Kostons) af met slordige momenten. Herstelde zijn eigen fouten wel.
Voorin kwam Kostons beter voor de dag dan de voorgaande potjes. Is altijd alert, maar dwong nu zijn geluk af en scoorde goed. Livramento is toch wel een bijzonder verhaal. Zoals eerder gezegd: scoort in de voorbereiding aan de lopende band, maar lijkt in de competitie vooral een supersub. Iemand die iets kan openbreken en zijn goaltjes meepikt. Zou mooi zijn als hij zich kan doorontwikkelen. Dat neemt niet weg dat er zeker voorin nog werk aan de winkel is. Maar goed, we hebben al een behoorlijke selectie en deze groep lijkt weer goed in elkaar te zitten en prima met elkaar over weg te kunnen. Met Patro en Club Luik krijgen we weer wat serieuzere tegenstanders die allebei uitkomen op het tweede niveau van België. Ben zeer benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2023 21:03 29 juli 2023 21:15 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #79
Eerste ‘serieuze’ test tegen Patro Eisden (in België spelend op hetzelfde niveau als MVV, maar met een lagere begroting) eindigt in 0-0 vanavond.

Voor het eerst konden we Bryan Smeets weer in de basis bewonderen. Hij speelde een redelijke wedstrijd, zonder echt grote fouten maar ook zonder echt briljante acties. Oogde wel fit. Ineen soort vrije rol op de as. Weinig verdedigend werk verichtend over het algemeen (op enkele momenten na). Na 70 minuten gewisseld.

Er zat weinig diepgang en weinig verrassing in het spel van MVV. De twee buitenspelers oogden flets. Ik telde geen enkele goede individuele actie. We missen Blummels acties en ook zijn diepe passing. 1x draaide een MVV speler goed weg maar werd toen aangepakt. Vrije trap werd aardig genomen door Smeets maar leidde tot enkel een corner.

Verder weinig kansen gezien. Positief vond ik dat de spelers elkaar goed vonden in de combinaties. Verdediging oogde solide, ook onze nieuwe Turkse aanwinst, alleen de rechtsbackpositie vond ik wat minder ingevuld. Labylle viel nog aardig in, zonder uitschieters maar gewoon betrouwbaar.

Kostons sterk maar alleenstaand op een eiland tussen twee buitenspelers die niks maken en met aanvoer van Smeets die nog niet heel briljant was.

Matthys was er ook gewoon bij en keepte erg goed op enkele inzetten van Patro.

Achterin staat het goed. Middenveld mag misschien nog creativiteit bij. En je zult een pitbull als Souren nodig hebben voor het evenwicht. Voorin moet er zéker iets bij, als je weer voor een leuk seizoen wil gaan.

Btw Patro ligt dichtbij en er passen 5500 mensen in t stadion…is dat een optie of zou dat niet mogen in België?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2023 21:35
Dylan
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 40
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #80

Hill28 schreef :
Btw Patro ligt dichtbij en er passen 5500 mensen in t stadion…is dat een optie of zou dat niet mogen in België?


Je kunt normaal alleen in je eigen land voetballen volgens de regels van de licentiecommisie. Dit is ook niet gek, want in België zullen ze stadions anders keuren dan in Nederland, en je wilt niet voor gekke situaties komen mocht ergens iets gebeuren. Als ik de staat van sommige stadions zie denk ik dat ze in Nederland sneller afgekeurd worden dan in België, als het dan mis gaat is de KNVB of MVV het haasje. Het was een goede oplossing geweest maar waarschijnlijk onmogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2023 21:51
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 533
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #81
Moeilijk om hier een zinnige analyse op los te laten. Er gebeurde niet zo heel veel spannends. Van beide kanten veel balverlies, slordige passes en een aantal pittige overtredingen. Weinig uitgespeelde kansen gezien. Het eerste schot op goal van MVV kwam pas diep in de tweede helft. Daarvoor was Patro al een aantal keer gevaarlijk geweest. Matthys keepte prima. Uit het feit dat-ie een hele wedstrijd speelde, maak ik op dat er nu niets concreets speelt qua transfer.
De eerste krachtmeting met een tegenstander die in België op hetzelfde niveau speelt als MVV was op papier spannender als op het veld. Een bloedeloos gelijkspel is denk ik een prima weergave van de krachtsverhoudingen.
Voorin moet er bij MVV duidelijk stootkracht bij. Achterin zijn de backs een aandachtspunt. Het middenveld en centraal achterin staan prima. Hopelijk is El Basri niet ernstig geblesseerd geraakt en kan Kleinen binnenkort ook weer meer minuten maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2023 21:59
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 183
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #82
Sinds de PO weer eens MVV-ke gezien (met nadruk op ke).
Van de eerste helft kun je de keeper Mathys en het centraal verdedigend duo (die waren goed) gebruiken en Smeets en Souren (beiden kunnen natuurlijk voetballen) en Kostongs (zonder medespelers kan die eigenlijk ook niks creëeren) .
De rest van het elftal moet je gaan zoeken uit de spelers in de 2e helft (daar zaten de nieuwe talenten tussen)
en vooral toen Labylle erin kwam gebeurde er eindelijk iets aanvallends vanaf de back posititie, aan de linker kant.
Als de backs geen aanvullende impulse hebben dan ben je een tandeloos team (want voorin is ook matig);
sommige backs horen niet thuis op dit nivo (ik denk bij de amateurs lopen betere spelers rond...misschien kan Ronny nog iets vinden in B?
Ben bang dat deze trainer dit niet snel zal zien, hij zal terugvallen op zijn bekende stokpaardjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2023 22:51
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #83
Maastricht - MVV slaagde er tegen de eerste gelijkwaardige opponent in de voorbereiding niet in ook maar één fatsoenlijke kans uit te spelen. Aangezien ook Patro Eisden er aanvallend weinig van terecht bracht, zagen de toeschouwers in De Geusselt geen doelpunten: 0-0.

Na eenvoudige overwinningen op amateurclubs uit de buurt en een veredeld jeugdteam van OH Leuven werd MVV voor de eerste keer serieus getest tegen het afgelopen seizoen naar de tweede klasse in België gepromoveerde Patro. Waar de doelpunten in de eerste vijf oefenpotjes als rijpe appelen uit de boom vielen, creëerde de Maastrichtse ploeg tegen de stugge opponent geen enkele noemenswaardige kans.

Paarse muur
De bezoekers hielden de linies kort op elkaar waardoor het voortdurend breiende MVV geen openingen vond in de paarse muur. De thuisploeg mocht de bal oeverloos rond tikken, maar slaagde er niet in de voorwaartsen te bereiken.

Tegelijkertijd moest de ploeg van Maurice Verberne beducht zijn voor de counters van de gasten die in de omschakeling zo snel mogelijk de rappe aanvallers in stelling probeerden te brengen. Ook dat leverde niet al te veel gevaar op. Doelman Romain Matthys moest zich alleen strekken bij een uithaal van Bafodé Dansoko en een gevaarlijke vrije trap van Wouter Corstjens.

Dreiging
Patro, met ex-Roda JC’er Henk Dijkhuizen in de basis en voormalig MVV’er Thomas van Bommel geblesseerd op de tribune, zorgde ook in de tweede helft aanvankelijk voor meer dreiging. Naarmate de minuten verstreken en het aantal wissels aan beide kanten toenam, zakte het spelpeil naar een bedenkelijk niveau en viel er voor de toeschouwers steeds minder te beleven. Al was Dansoko in de blessuretijd nog dicht bij de 0-1, maar zijn inzet werd ternauwernood geblokt.

Verberne was na afloop niet eens zo ontevreden. „Patro is een compacte en gegroepeerd spelende ploeg. Dat wisten we. In de beginfase vond ik het nog wel aardig gaan, daarna werden we ongeduldiger en slordiger. De afstemming moet beter, maar dat is logisch. Zoiets heeft tijd nodig, daarvan ben ik me bewust. Maar we zijn op de goede weg.”

Pluspunt
De coach erkende dat het aanvallend gezien best moeizaam ging, maar was tegelijkertijd tevreden over het verdedigende aspect. „Hoewel ze in de omschakeling gevaarlijk waren, hebben we weinig weggegeven. Het is achterin, met een nieuw centraal duo, stabiel. Dat is een pluspunt.”

MVV - Patro Eijsden 0-0 (0-0)
MVV: Matthys, Zeegers (71. Sy), Aktas (85. Tholens), Coomans, Schenk (62. Labylle), Souren (46. Buifrahi), Smeets (62. Slegers), El Basri (53. Penders), Maho, Kostons, Livramento (72. Bouchentouf Idriss).

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2023 03:17 30 juli 2023 03:34 door Sjarel.
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #84
Zat te denken of Patro geen goed verdedigende back had....kon je die misschien ruilen tegen Remans.
Remans is naar mijn mening echt 'n hele goede aanvaller voor 'n counterploeg namelijk.
Snel in de omschakeling, gaat niet vertragen/treuzelen maar direct op de 'kis' af, ook 'n 'killer' / niet heel veel kansen nodig.
Denk dat Remans DE MAN is voor 'n counterploeg in KKD/2e Klasse (wie weet daarna toch nog 1e Klasse/Eredivisie).
Gun 'm dat ie op z'n kwaliteiten kan gaan spelen en succes/plezier heb ipv hier op reservebank zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2023 09:04
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 373
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #85
Tegen Patro Eisden toch wel geschrokken van het niveau, we hebben geen voorhoede, in de de gehele wedstrijd een schotje op doel van Patro. Eisden
We missen natuurlijk Steuckers en van Bommel.
Geen talentvolle nieuwe speler op het veld gezien.
Mathys keepte weer sterk, de van Telstar overgekomen lange verdediger Ozgur Aktas lijkt een aanwinst, die nummer 4 achterin speelde ook niet slecht, de backs Schenk en Zeegers speelden zwak, ze knokken wel maar komen duidelijk kwaliteit te kort.
Smeets gaan we nog plezier aan hebben al zal hij ook weer zijn zwakke wedstrijden spelen waar alles mislukt.
Kostons werkte hard maar zat niet lekker in de wedstrijd. Labylle zag er afgetraind uit, speelde sterk in balbezit.
Livramento scoort tegen amateurclubjes makkelijk maar tegen betere tegenstanders komt hij er niet aan te pas, hij mis nogal de nodige technische bagage.
De rest van de (onbekende) spelers van Mvv speelden onzichtbaar.
Ik hoop dat er nog snel versterkingen bij gaan komen want die zijn hard nodig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2023 09:48 30 juli 2023 09:58 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 749
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #86
Ben het wel met je eens Driver. We staan er volgens mij helemaal niet zo goed op als wordt beweerd. Er moet echt wat bij. Al moet ook gezegd worden dat Patro als blok goed stond en hoopte via zorgvuldig gekozen uitvallen te scoren. Coomans bekoort me wel, moet het nog zien tegen fysieke of geslepen tegenstanders, maar blijft rustig, houdt 't overzicht. Aktas, prima in de fysieke duels, coacht waar nodig, maar een paar momenten waat hij in het begin op zijn zwakte werd getroffen en dat is op snelheid waarbij hij moeilijk lijkt weg te draaien. Als duo lijkt dit wel te staan. Backposities blijft een probleem. Als je minder tegendoelpunten wil, zal dat beter moeten en het blok achterin ook een blok zijn. Sorry voor Schenk, maar als je Last af serveert... Is teruggezakt tov vorig seizoen toen hij een paar goede wedstrijden speelde. Te weinig lef, diepgang, overzicht naar voren. Veel tikkie terug. Labylle heeft het overzicht en lijkt fit, maar zal dat geen seizoen volhouden en tegen snelle tegenstanders kan hij niet aan Je laat Essers en Rico Zeegers gaan en hebt een rechtsback die nog mijlen achterligt tov een jaar geleden, blessures hebben hem geen goed gedaan, maar heeft wel contractverlenging gekregen. Sy als vervanger komt nog wat tekort, maar is wel sneller en energieker. Basri moet nog genoeg leren, slordig, moet sneller spelen. Hopelijk wordt Kleinen snel fit. Smeets en Souren beste spelers, misschien niet gisteren, maar zullen team op sleeptouw moeten nemen. Maar als Souren weggaat, hebben we een huge problem. Dan de voorhoede. Gehele wedstrijd moeilijk, weinig gecreëerd al was de speelwijze van Patro daar ook debet aan, weinig ruimte in de diepte. Livramento lijkt hetzelfde te hebben als vorig seizoen. Leuk tegen amateurs, valt meestal goed in, maar tegen betere tegenstanders moeilijk. Maho kwam niet goed uit de verf, moet de ruimte in de diepte hebben. Maar zal ook een actie moeten hebben als rechtsbuiten. Kostons, van geschrokken. Tuurlijk had ie constant iemand tegen zich op, maar oh zo slorig in de tweede helft, zwak. Benieuwd of hij het niveau van vorig jaar vwb doelpunten en assists aantikt. Moet eigenlijk echt goede concurrentie krijgen. Sleegers leuke speler, maar heeft nog even nodig. Buifrahi viel laat in. Iets te weinig aan de bal gezien, te ver vh doel. Vorig seizoen begon het na 1 wedstrijd te draaien met Steuckers, en iets later van Bommel, Kleinen. Gevoelsmatig het idee dat het overall kwalitatief minder is. We zijn natuurlijk verwend afgelopen seizoen, dus we zullen sneller ontevreden zin.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2023 10:28
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #87
In een voetbal landschap met ploegen als FC Groningen , Willem 2 , Cambuur , Emmen , Ado Den Haag , De Graafschap , Nac Breda , daarnaast nog Roda en VVV en FC Eindhoven is het enorm sterk

Voor mijn gevoel gaan FC Eindhoven en VVV dit jaar buiten de top 8 vallen , Penders daar als trainer weg en een onervaren trainer aan t roer. Bij VVV deunt de dreun nog na met een tekort van 2 miljoen euro over afgelopen seizoen ! en een uitgedunde selectie en een trainer die volgens mij er ook geen voetbal in gaat krijgen .

Er ligt voor ons ergens op die plek 8 de uitdaging maar dan moet het gewoon goed meezitten , je kunt daar nu nog niks van zeggen . Voetballend waren we ijzersterk verleden jaar de driehoek , Steukers, Kostons en Blummel was echt top , die zorgde voor het voetbal de kansen en de hoge klassering

Dit MVV zal ergens voetbal in de ploeg moeten krijgen, Smeets is een speler die veelal uit de as speelt met het gezicht na de goal , Steukers speelde meestal "ingedraaid" en kwam uit alle hoeken en gaten
Daarbij bij MVV klopte het vanaf match 1 tegen NAC thuis .


Zoals geschreven het is een mega sterke competitie en ploegen als ADO en ook de Graafschap als NAC gaan niet zo laat dit jaar op gang komen die gaan zich direct melden dat geldt ook voor Willem 2 die tip als FC Groningen als directe promovendus .

VVV en FC Eindhoven gaan voor mijn gevoel niet meedoen , Dordrecht of Helmond gaat verrassen dit jaar ...

Anyway ik heb er zin in , nieuw seizoen , hele ander vibe in de club !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2023 11:12
Oldchap
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 68
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #88
Gister voor het eerst gaan kijken.
Geschrokken van onze aanvalslinie.
Slechts één keer op doel geschoten,zeer zwak.Daar zal zeker de focus komende te liggen de komende weken.zoals eerder benoemd zijn de backs ook zeer matig,zie toch liever Labylle spelen dan Schenk.
Ben benieuwd wat ons nog gaat brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2023 12:49
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 313
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #89
Na zo een wedstrijd komen de tekorten van de ploeg pas boven water.
Zoals ik al eerder zei, voegen de wedstrijdjes tegen de amateurs voor MVV niks toe.
Gisteren zag je duidelijk dat we het tegen een beetje tegenstander lastig hebben om kansen te creëren, of sterker nog te scoren.
Hopelijk komt er nog wat bij, want anders zou het nog weleens kunnen gaan tegenvallen komend seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2023 13:27 30 juli 2023 13:36 door Hartmans1973.
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV oefenwedstrijden 2023-2024 #90
Gisteren wezen kijken achterin centraal zit wel oke aktas en Coomans

Middenveld met souren en Smeets vind ik geen succes als je op de nul wil spelen zijn ze top maar aanvallend schiet het te kort Slegers naast Smeets of souren is beter.

Voorin schiet echt te kort al vond ik maho een leuke speler weet niet hoelang hij vastligt maar die jongen moet een meerjarig contract krijgen.

Buifrahi goede handelingssnelheid zelfde als Slegers daar komt de rest toch wat te kort in.

Eerste helft stond Lars schenk vaak aanspeelbaar op links maar kreeg gewoon de bal niet?

Al met al vond ik mvv vrij verdedigend spelen maar misschien is dat wel realistisch er zal wat bij moeten voorin!


Matthys


Zeegers/sy. Coomans. Aktas. Labylle



Souren/smeets

Maho. Buifrahi/basri


Slegers


Kostons.

Ik zou het op papier eens zo proberen! Maar gelukkig is het niet mijn puzzel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden