MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur.

14 mrt 2024 08:53
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #16
Ik laat de emoties niet de overheid nemen en zal een objectieve analyse plaatsen. De wedstrijd van zondag is er, als je naar de feiten kijkt, een tussen twee middenmoters die vechten om het halen van de play-offs. Voetballend gezien twee matige ploegen. Eigenlijk weet je nu al dat beiden niet zullen promoveren, zelfs als één van de ploegen per ongeluk de play-offs in struikelt.

De tegenstander van zondag doet het uit dit seizoen helemaal niet zo geweldig. Laat me dit even concreet maken: wij wonnen meer uitwedstrijden dan zij. Onze oosterburen wonnen 4 van de 14 uitwedstrijden en 2 daarvan waren al in augustus en september, daarna winnen ze amper nog op verplaatsing. Moet wel gezegd worden dat ze een paar weken geleden de topper uit bij Willem II wonnen, maar dan meteen er bij: dat was tegen de verhoudingen in en daar werd Willem II bestolen. Reden van hun matige uitvorm is wellicht hun publiek, tam en saai volk. Ik voorspel jullie nu al dat er zondag nauwelijks gezang vanuit het uitvak zal komen. Het is gewoon een klein, saai clubje.

Los van uit of thuis: van de laatste acht wedstrijden wonnen ze er maar drie, precies even veel als wij. Beide clubs worstelen met de vorm. En dan was bij hun twee van die drie overwinningen tegen de verhoudingen in, want thuis tegen Emmen stonden ze na 90+2 nog met 1-2 achter, maar ontsnapten ze uit het niets met 3-2.

De uitblinkers van hun verder vrij matige selectie zijn middenvelder Ould-Chikh en buitenspeler Zauner. Pak Ould-Chikh fysiek hard aan en geef hem geen ruimte en je maakt al een goede kans op een mooi resultaat.

Zaak is vooral zelf het hoofd er bij te houden. Dit is een wedstrijd tegen een directe concurrent die duidelijk uit vorm is, en die het hele seizoen al worstelt in uitwedstrijden. Eigenlijk moet dit een zakelijke overwinning worden. Ik voorspel 3-1.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 09:17
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #17

Jacques schreef : Reden van hun matige uitvorm is wellicht hun publiek, tam en saai volk. Ik voorspel jullie nu al dat er zondag nauwelijks gezang vanuit het uitvak zal komen. Het is gewoon een klein, saai clubje.


Ik lees je serieuze analyses altijd graag, derhalve kan ik even niet opmaken of dit nou cynisch bedoeld is, want volgens mij mogen ze sowieso niet afreizen, toch? Of gaan die drie jaar zonder uitfans pas volgend seizoen in?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 09:21
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #18
Het was een (slechte) poging tot humor, ze mogen geen fans meenemen. Voor de zekerheid; ze zijn ook geen middenmoter en hebben al een periode gewonnen, ze spelen sowieso play-offs.

Ze doen het wel oprecht heel matig in uitwedstrijden en zijn niet in topvorm. Dat gedeelte was serieus.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 09:27 14 mrt 2024 09:28 door Sander70.
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #19
We MOETEN deze wedstrijd winnen!
Moet er toch niet aan denken dat ze daar gaan promoveren en dat dat mede te danken zou zijn aan 6 punten tegen ons…..
Als die promoveren vallen de 2 leukste wedstrijden van het seizoen ook nog weg, wat hebben we dan nog om naar uit te kijken?….. ik maak me alweer veels te druk, zover is het nog niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 11:15
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #20

ouwe rot schreef : Dit is de laatste mvv- roda .

Bedankt ook voor je diepgravende en genuanceerde analyse die tot deze wel geformuleerde conclusie heeft geleid. Deze stelling heeft echt toegevoegde waarde in dit topic.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 14:12
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 463
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #21
Als het dan toch de laatste MVV- Roda is, heb ik besloten om maar te gaan. :D
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 19:35
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 905
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #22
Klasse is het toch gelukt
Krijgen we het stadion toch nog vol.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2024 21:03
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #23
Het zal beslist niet de laatste keer zijn.
Een stand zonder voetbal club is als een stad zonder rivier, helemaal niks!
Vergelijk Heerlen of Aachen (Nord) maar met Koeln, Dusseldorf, Hamburg, Parijs, London, Maastricht ....
Ik geloof niet dat de bestuurders van onze stad zich een faillissement kunnen permitteren, alleen al het enorme prestige verlies.
Heb ooit gelezen dat een “Abstieg” van bv HSV voor zowel de club als ook de stad het wegvallen van veel inkomsten betekent.
Hier in Maastricht zijn de bestuurders nog niet zo ver dat ze dit begrijpen.

De wedstrijd: vooral niet volle petaij
Laat de Pruuse maar aanvallen en in het mes lopen, we kunnen beter counteren, en in het begin krachten sparen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 00:41
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #24

ouwe rot schreef : Dit is de laatste mvv- roda .



Ben er ook bang voor .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 08:52
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #25

FatyPapy1990 schreef : Het zal beslist niet de laatste keer zijn.
Een stand zonder voetbal club is als een stad zonder rivier, helemaal niks!
Vergelijk Heerlen of Aachen (Nord) maar met Koeln, Dusseldorf, Hamburg, Parijs, London, Maastricht ....
Ik geloof niet dat de bestuurders van onze stad zich een faillissement kunnen permitteren, alleen al het enorme prestige verlies.
Heb ooit gelezen dat een “Abstieg” van bv HSV voor zowel de club als ook de stad het wegvallen van veel inkomsten betekent.
Hier in Maastricht zijn de bestuurders nog niet zo ver dat ze dit begrijpen.

De wedstrijd: vooral niet volle petaij
Laat de Pruuse maar aanvallen en in het mes lopen, we kunnen beter counteren, en in het begin krachten sparen.


Ik ben bang dat je dit verkeerd zult zien, in Maastricht is er geen aandacht en beleid voor topsport en de bijbehorende faciliteiten. Ik denk zelfs dat de gemeente, hoe hard het ook klinkt, de club liever kwijt dan rijk is. Aan de club is helaas ook geen prestige meer verbonden na al die jaren te spelen en na gezeur op gezeur met telkens supporters ongeregeldheden. Het zou me zelfs niets verbazen als de gemeente de club zou gebruiken als voorbeend met hoe je een poot stijf kunt houden en het aan de markt overlaat.

Het worden spannende tijden voor onze club waarbij het billenknijpen zal gaan worden, thuis en dit keer niet op de tribune voor de laatste minuten van een wedstrijd.

Maar goed, zondag derby time, eerlijk gezegd bij mij leeft deze wedstrijd al jaren niet meer zoals die vroeger voor de covid periode wel leefde. De derby is vakkunding de nek omgedraaid. Ik hoop op een overwinning maar ben toch bang voor wederom een kansloze nederlaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 21:50
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #26
Vandaag wint Groningen van De Graafschap en verliest Ado Denhaag bij Telstar .

Volende stand als MVV Zondag wint van Roda jc 1 Wellem 2

2 Fc Groningen .

3 Ado Groningen

4 Roda jc




Kom op die Roeije ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 21:50
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #27
Vandaag wint Groningen van De Graafschap en verliest Ado Denhaag bij Telstar .

Volende stand als MVV Zondag wint van Roda jc 1 Wellem 2

2 Fc Groningen .

3 Ado Groningen

4 Roda jc




Kom op die Roeije ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 21:50
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 816
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #28
Vandaag wint Groningen van De Graafschap en verliest Ado Denhaag bij Telstar .

Volende stand als MVV Zondag wint van Roda jc 1 Wellem 2

2 Fc Groningen .

3 Ado Groningen

4 Roda jc




Kom op die Roeije ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 22:03
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #29
Laten vooral naar plek 8 kijken. Jammer dat Emmen nog terugkomt in blessuretijd, maar concurrenten VVV, Cambuur en Helmond verliezen allemaal. Zondag winnen en we staan er toch weer bij.
Nu al zenuwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 23:39
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 285
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #30
Hoeveel kaarten verkocht? Mag toch hopen op een volle bak in deze cruciale wedstrijd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.383 seconden