MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur.

18 mrt 2024 14:44
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #76
Ik heb 36 jaar onafgebroken een seizoenskaart. Maar ik begin nu op het punt te komen dat ik me afvraag of ik nog geassocieerd wil worden met die paar idioten die het week in week uit voor de goedwillende supporters weten te verpesten. Dit zijn geen incidenten meer. Dit is structureel wangedrag van een klein groepje dat zichzelf veel belangrijker vindt dan de club. Een paar normloze idioten maar die wel het sentiment rond onze ooit zo mooie club verpesten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Maosbrögk, aait wief, opadiehard, Lassie80, jovkle, Brncic, peeke, Hier menier, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 15:44 18 mrt 2024 15:50 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #77
Regels zijn regels, en ik weet ook niet of het altijd wel MVV supporters zijn die dit doen (wie zijn het?). Maar van de andere kant. Het is maar bier heh? De jaren '70/'80 waren echt veel erger. En nu ben je al een idioot als je een plastic bekertje gooit. Niet dat ik het goed wil praten. Ik sta ook achter de goedwillenden. Ik ben ook van het houden aan de regels als het om mijn club gaat. Maar iets van emotie (+ derby) met wat bier etc. Voetbal is emotie, dus het gaat inderdaad wat ver. De betreffende Roda speler ligt bovendien daar de stervende zwaan uit te hangen. Wat bier erover, mag niet, maar ja, laag hekje. 1+1=2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 15:57
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #78

Mosae schreef : Regels zijn regels, en ik weet ook niet of het altijd wel MVV supporters zijn die dit doen (wie zijn het?). Maar van de andere kant. Het is maar bier heh? De jaren '70/'80 waren echt veel erger. En nu ben je al een idioot als je een plastic bekertje gooit. Niet dat ik het goed wil praten. Ik sta ook achter de goedwillenden. Ik ben ook van het houden aan de regels als het om mijn club gaat. Maar iets van emotie (+ derby) met wat bier etc. Voetbal is emotie, dus het gaat inderdaad wat ver. De betreffende Roda speler ligt bovendien daar de stervende zwaan uit te hangen. Wat bier erover, mag niet, maar ja, laag hekje. 1+1=2.


Daar komt de eeuwige ‘maar’ weer, met alle respect Mosae. Het gaat wel telkens mis bij ons, en telkens bij hetzelfde groepje. Hoeveel emotie ook, ik krijg het niet in mijn hoofd om een beker te gooien, niet van ver af en zeker niet van dichtbij. We staan er opnieuw fraai op. Mooie reclame weer bij sponsoren, KNVB en de investeerders. Wie steekt straks zijn hand nog op om MVV te helpen of zelfs te redden? En natuurlijk kun je kritisch zijn op het beleid maar het begint altijd bij eigen gedrag en eigen keuzes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jovkle, M-MVV, Hier menier, LRB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 16:04 18 mrt 2024 16:10 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #79
Ja, mee eens. Maar (daar is die) vroeger gebeurde er echt veel meer, en veel erger. Maar er was wel politie in het stadion + hoge hekken. Alles gaat en staat bij dit. Als je deze regels afschaft is "de kat op het spek binden". Zelfs kwaadwillenden van andere clubs kunnen dan, als jouw club op kiepen staat, het duwtje geven. Zo ver is het gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 16:42
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2379
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #80

Mosae schreef : Ja, mee eens. Maar (daar is die) vroeger gebeurde er echt veel meer, en veel erger. Maar er was wel politie in het stadion + hoge hekken. Alles gaat en staat bij dit. Als je deze regels afschaft is "de kat op het spek binden". Zelfs kwaadwillenden van andere clubs kunnen dan, als jouw club op kiepen staat, het duwtje geven. Zo ver is het gekomen.


Indd wel politie en hoge hekken maar vooral wel politie…mvrgr Ampa

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 16:43
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #81

Mosae schreef : Ja, mee eens. Maar (daar is die) vroeger gebeurde er echt veel meer, en veel erger. Maar er was wel politie in het stadion + hoge hekken. Alles gaat en staat bij dit. Als je deze regels afschaft is "de kat op het spek binden". Zelfs kwaadwillenden van andere clubs kunnen dan, als jouw club op kiepen staat, het duwtje geven. Zo ver is het gekomen.


Een oprechte vraag vanuit mij, want ik snap het echt niet. Waarom moeten er uberhaupt hoge hekken en of politie in een stadion om je te gedragen. Welke opvoeding hebben deze mensen genoten of zijn mijn meegekregen normen en waarden dan zo ouderwets...

Ik kom er met heel mijn geloof niet bij, dat je, je alleen dan kunt gedragen. Doe gewoon normaal, zoals je thuis ook doet met je gezin / familie en laat al die andere onzin achter wegen
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Brncic, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 17:21 18 mrt 2024 17:26 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #82
Ik kan daar niet echt antwoord op geven. Maar moeilijk is het niet. Mensen heb je in alle soorten en maten. Iedereen is anders. Dus dan zul je daar ook rekening mee moeten houden.( en ik bedoel rekening houden met het ergste). En dat is niet hekken weghalen en politie weg. Dat is vragen om problemen. Maar dat is mijn mening. Ja, in sommige gevallen geldt: " vroeger was alles slimmer en beter".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 18:50
Robin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 210
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #83
Dat mvv eens begint met de scanpoortjes weer open te zetten…. We hebben moderne apparaten, maar gebruiken dit niet. De steward die mij controleerde (sigaretje in de hand….. wat een uitstraling!) keek nauwelijks tot niet op mijn ID kaart, vervolgens controle van mijn SK (zonder scanner) en daarna niet gefouilleerd. Zo haal je de foute figuren ook nooit eruit!

MVV, Door Dik En Door Dun
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 18:50 18 mrt 2024 18:52 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 483
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #84
Ik zag deze staan en vond ik wel toepasselijk.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 18:59
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #85

Robin schreef : Dat mvv eens begint met de scanpoortjes weer open te zetten…. We hebben moderne apparaten, maar gebruiken dit niet. De steward die mij controleerde (sigaretje in de hand….. wat een uitstraling!) keek nauwelijks tot niet op mijn ID kaart, vervolgens controle van mijn SK (zonder scanner) en daarna niet gefouilleerd. Zo haal je de foute figuren ook nooit eruit!


Die scanpoortjes doen het niet omdat ze daar geen internet netwerk ofzoiets voor hebben.
Hebben ze mooi duizenden euro's voor betaald terwijl ze het nooit doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 19:03
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 577
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #86

De_Lange schreef :

Mosae schreef : Ja, mee eens. Maar (daar is die) vroeger gebeurde er echt veel meer, en veel erger. Maar er was wel politie in het stadion + hoge hekken. Alles gaat en staat bij dit. Als je deze regels afschaft is "de kat op het spek binden". Zelfs kwaadwillenden van andere clubs kunnen dan, als jouw club op kiepen staat, het duwtje geven. Zo ver is het gekomen.


Een oprechte vraag vanuit mij, want ik snap het echt niet. Waarom moeten er uberhaupt hoge hekken en of politie in een stadion om je te gedragen. Welke opvoeding hebben deze mensen genoten of zijn mijn meegekregen normen en waarden dan zo ouderwets...

Ik kom er met heel mijn geloof niet bij, dat je, je alleen dan kunt gedragen. Doe gewoon normaal, zoals je thuis ook doet met je gezin / familie en laat al die andere onzin achter wegen


Dat grimmige van de ultra cultuur en hooligan cultuur zit er stevig ingeworteld en dat krijg je er ook niet uit.
Moet zeggen dat het grimmige ook wat heeft, het hoeft van mij totaal geen schattige theatervoorstelling te worden waar iedereen netjes op zijn stoel zit te klappen.
Dat groepen elkaar buiten de koppen inslaan dat moeten ze zelf weten maar in de stadions moet dit gewoon echt niet kunnen. Er zijn mensen met kinderen die dit meekrijgen en je schaad de hele club er mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 20:23
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #87
Maastricht - De driehoek van burgemeester, politie en openbaar ministerie maakt zich zorgen over de ontwikkelingen bij MVV. Dat stelt een woordvoerder van de gemeente Maastricht. Daarbij gaat het over de misdragingen van een klein groepje MVV-‘fans’ bij zowel uit- als thuiswedstrijden.

„Het is niet voor niets dat de driehoek onlangs besloot om de politie niet mee te laten gaan met de MVV-fans naar de uitwedstrijd tegen FC Groningen. Over deze zorgen zijn we voortdurend met MVV in gesprek.” Afgelopen zondag ging het weer mis in De Geusselt. Roda-keeper Calvin Raatsie kreeg in de derby een bierdouche van een MVV-supporter.

Hij was niet de eerste speler in De Geusselt die bier in zijn gezicht kreeg. Op 28 april van vorig jaar kreeg Finn Stam van Jong AZ na een doelpunt de volle laag. Een MVV-supporter die aan de rand van het veld stond, stoorde zich aan het juichen van de jonge aanvaller en smeet de inhoud van zijn plastic bekertje in de richting van de doelpuntenmaker.

In de rij
Fans die in de grachten langs het veld staan of blijven hangen, is een probleem dat al jaren speelt in het Maastrichtse stadion. In de wedstrijd tegen FC Dordrecht was dat ook de oorzaak van de ellende en tijdens diverse andere wedstrijden - waaronder de nodige derby’s - ging het daardoor mis. Het bijzondere is dat de inrichting van het stadion er juist om vraagt dat de fans in de grachten lopen. Als je moet plassen of een versnapering wil kopen, dan moet je door die gracht om je doel te bereiken. Het is wel toegestaan om er te lopen, maar er blijven staan mag niet. Tenzij je in de rij staat om een biertje te bestellen. Kortom, de tegenstrijdigheid is groot.

Al vaker is vanuit de club getracht om de ruimte tussen de tribunes en het veld zo veel mogelijk leeg te houden. Soms met tijdelijke acties, waarbij meer stewards en beveiliging in het stadion aanwezig zijn om de fans terug naar de tribunes te sturen.

Hulpdiensten
Maar nu MVV in de situatie zit waarin het elk dubbeltje twee keer moet omdraaien én vele stewards de afgelopen jaren zijn vertrokken, zit de club met een serieus probleem. „De stewards zijn hier actief op vrijwillige basis. Wat meer kunnen zij doen? We zijn juist minder beveiligingsbedrijven aan het inzetten, omdat die financieel te zwaar op onze begroting drukken”, zo benadrukte directeur Laura van Leeuwen twee weken geleden al in een interview met De Limburger, na de incidenten tijdens het thuisduel tegen FC Dordrecht. Dat was duidelijk te merken, want los van het feit dat er tijdens die wedstrijd tegen Dordrecht schermutselingen ontstonden doordat fans in de gracht bleven staan, werden later bij een noodsituatie ook nog de hulpdiensten gehinderd door supporters die niet terug gingen naar hun plek, ondanks dat de stadionomroeper daar diverse keren op aandrong.

Licentie-eisen
Als het op de veiligheid van het stadion aankomt, is ook de gemeente aan zet, als eigenaar van De Geusselt. „Het stadion heeft een veiligheidsverklaring en voldoet daarmee aan de licentie-eisen van de KNVB”, zo zegt de gemeentewoordvoerder. „Maar we kijken altijd vanuit de verhuurdersrol naar wensen van MVV aangaande de infrastructuur van het stadion. Uiteraard denken we zelf ook mee over veilig en gastvrij voetbal, maar de verantwoordelijkheid ligt daarvoor in eerste instantie bij MVV. Voorafgaand aan de wedstrijden is er bovendien een veiligheidsoverleg tussen MVV en de partners op het gebied van veiligheid waar we de stand van zaken bespreken.”
MVV wilde nog niet reageren op de gebeurtenissen tijdens de derby afgelopen zondag. „We gaan eerst overleggen met de gemeente, politie en de fans”, aldus een woordvoerder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 09:01
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #88

Boschpoort schreef : Ik heb 36 jaar onafgebroken een seizoenskaart. Maar ik begin nu op het punt te komen dat ik me afvraag of ik nog geassocieerd wil worden met die paar idioten die het week in week uit voor de goedwillende supporters weten te verpesten. Dit zijn geen incidenten meer. Dit is structureel wangedrag van een klein groepje dat zichzelf veel belangrijker vindt dan de club. Een paar normloze idioten maar die wel het sentiment rond onze ooit zo mooie club verpesten.


Heel herkenbaar. Ook ik ga al 36 jaar onafgebroken iedere thuiswedstrijd. Maar aanstaande zaterdag gaat de eerste keer zijn dat ik er geheel vrijwillig voor kies om de wedstrijd over te slaan. Ik ben MVV-moe. Moe van al het gezeik naast het veld, moe van het amateuristische karakter van de gehele club (qua veiligheid, voorzieningen etc etc), moe van het gebrek aan toekomstperspectief, en ook moe van het sportieve gedeelte waar het duidelijk totaal niet loopt en er slechts een paar profvoetbalwaardig zijn.
Het moet wel heel raar lopen wil ik zaterdagavond een slechtere avond hebben dan in De Geusselt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjarelke, Sander70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 11:38
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #89
En toch zal ik er zaterdag wel weer zitten.
En waarschijnlijk zal ik mezelf de vraag stellen, waarom??
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2024 12:07
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #90
Volledig eens met Maosbrögk, ben er zaterdag voor het eerst in tig jaren niet bij wegens exact dezelfde redenen.
Ik had het van mezelf nooit gedacht dat het ooit zover zou komen. Maar na de afgelopen weken ben ik er even helemaal klaar mee.
Er zijn op dit moment prettigere bezigheden op een vrije zaterdagavond dan verblijven bij deze op alle fronten amateuristische club.
Het spijt me voor nu, maar ik hoop oprecht op betere tijden met een nieuw, professioneler bestuur dat haar verantwoordelijkheid neemt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sander70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.432 seconden