MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur.

17 mrt 2024 17:30
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #61
Deze middag onderstreept hoe het met MVV momenteel gaat op alle vlakken: waardeloos. Slechtste derby in jaren, met een kansloos MVV tegen een R#da dat niet eens 100% hoefde te gaan, want als je zo de doelpunten weg geeft, dan kun je ook bijna niet winnen. In de eerste helft, op een kleine opleving na, weinig in de melk te brokkelen, in de tweede helft begonnen ze nog wel redelijk (al werd er weer veel te laat gewisseld) maar was het wel over na de 0-2.

Vooraf weet je dat je het voetballend aflegt, maar als je de beuk erin gooit met vechtvoetbal, tweede ballen winnen en het vuurtje opstoken, wie weet wat er mogelijk is geweest op kunstgras met een heel stadion achter je. Maar speel dan ook zo! Met alle respect maar met dat “gekut” van Remans en Slegers heb je dan weinig. Samen met Zeegers de grootste dissonanten vandaag. Betaald voetbal onwaardig, die jongens kunnen gewoon niet beter. En het loopt al weken slecht, je verliest een paar keer dik, verander dan iets zou ik zeggen.

Eerlijk, ik ga niet meer elke wedstrijd kijken, maar ik zag Mmaee vandaag voor de eerste keer live invallen, technisch helemaal niet geweldig, maar wel een beuk van een kerel, een aanspeelpunt, als je wellicht met hem was begonnen, Livramento (die alles in zijn eentje voorin moest doen, respect, gegroeid dit seizoen) er om heen, lange ballen erin pompen en met tweede ballen winnen wat opportuner gaat spelen, dan had je wellicht meer kans gemaakt. Maar schijnbaar ziet de technische staf niets in dit “Plan B”?

Het seizoen lijkt definitief over. Je staat 5 punten achter een play-off plaats en de concurrentie is groot. En R#da ook weer op een promotieplek. En ik ben eerlijk, de meeste clubs die tussen plek 9 tm 13 staan hebben meer kwaliteit in de ploeg dan MVV, zeker als je het op basis van vandaag baseert. Maar we weten, voetbal is een raar spelletje, zeker in de KKD waar iedereen van elkaar kan winnen, als je maar de beuk erin gooit. Maar obv vandaag vrees ik dat we nog maar weinig punten gaan pakken.

Echter, misschien is bestaansrecht momenteel een belangrijker onderwerp dan de rest van dit seizoen… :(
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, opadiehard, Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2024 21:42
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 482
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #62
Roda heeft met al dat zwart geld gewoon veel meer kwaliteit. Maar om dan toch even terug te komen bij dat eerste doelpunt. De bal ligt bijna op de 16 meter, en dan een 3-mans muurtje....logisch dat die dan gevaarlijk op doel komt. Je komt zo knullig achter, en dan loop je achter de feiten aan. De rollen draaien om. Want daarna kan Rjc lekker achterover leunen en op de counter, wat eerst MVV kon doen. En dat stukje kwaliteitsverschil zorgt dan uiteindelijk voor 0-3. Laat Rjc maar komen werd gezegt. Dan moet je wel zorgen dat je zélf met 1-0 voorkomt. Maar goed, ik was me sowieso aan het afvragen hoe we de minst gepasseerde verdediging van de kk divisie zouden kloppen. Daar heb je veel betere spelers voor nodig én zwart geld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2024 21:58
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #63
Dit was de slechtste derby tegen Aachen nord die ik in 35 jaar heb gezien. Ongelofelijk wat tam. Geen enkele wil om te winnen. Geen inzet, passie, NIKS.
Terwijl je weet dat je voetballend tekort komt tegen hen (de stand liegt niet). We waren een gewillig slachtoffer. Dramatisch.
Op en naast het veld is dit MVV failliet. Er klopt werkelijk niets van.
En dan wederom kunnen onze fans zich niet gedragen. Ongelofelijk… daar gaat weer een aardig bedrag richting knvb.
De wedstrijd zonder publiek komt eraan. En geheel terecht. Wat ik erger vind? Dat voelt voor mezelf bijna als een opluchting! Zaterdag “moet” ik weer naar MVV…
Je merkte vandaag ook in het stadion een soort berusting. 0-2 of 0-3…tis klaar. En dan weet je dat je op kiepen staat. Dat vond ik nog pijnlijker dan de nederlaag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Sjarelke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2024 22:21
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #64
Waarom springen de heren in het muurtje niet omhoog bij de 0-1? Smeets en Remans? Was die er misschiens geen eens in gegaan. Je ziet Smeets ook een beweging maken alsof die de bal bijna tegen zijn paasei krijgt. Had die gesprongen had die hem waarschijnlijk tegen gehouden en was het misschiens een andere wedstrijd geworden. Foei!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 08:10
Sugarray
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 3
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #65
Ik vraag me af waarom je überhaupt een muurtje neerzet. Je blokkeert alleen maar het zicht van de keeper. Zonder muur ziet de keeper de bal al vanaf ver aankomen... maar ik ben geen keeper. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 08:45
Sjarelke
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #66
We hebben gisteren twee schandalige vertoningen gezien: eentje op het veld en eentje naast het veld.
Die op het veld daar is al veel over gezegd: geen inzet, geen kwaliteit en gebrek aan inzicht van de trainer. Daar zijn we inmiddels als jaren aan gewend en eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht gisteren.

Maar die actie naast het veld van enkele onverlaten die weer bekers bier op het veld gooien en die ene figuur (overigens goed herkenbaar op de beelden dus ik neem aan dat die een levenslang stadionverbod krijgt) die dat nog een dunnetjes overdoet op de RJC-speler, dat baart mij veel meer zorgen. Zoals bekend wacht MVV in grote spanning op het moment dat de KNVB de overname door die Amerikaanse investeerder goedkeurt. Doen ze dit niet dan is het einde oefening met MVV, immers. er is geen 'plan B'. Als de KNVB dit ziet, kan ik mij goed voorstellen dat men denkt 'laat die zooi in Maastricht daar maar omvallen, hebben we niet elke week dat gezeik meer met supporters'. Dus deze actie was weer heel erg dom en op een heel verkeerd moment. Dit zou zomaar eens de druppel kunnen zijn die.....vul zelf maar in. Ik ben er na vele tientallen jaren supporteren goed klaar mee. Ik sla zaterdag maar eens over, want ik wil mijn humeur en mijn vrije avond niet voor de zoveelste keer laten verpesten door MVV en die kleien groep nepsupporters dat alles voor iedereen verziekt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, peeke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 09:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #67
Los van alle zeer terecht negatieve berichten.

De 0-1 valt uit een vrije trap die geen vrije trap was. Heb het moment in de samenvatting paar keer teruggekeken, Kleinen houdt in en raakt die jongen helemaal niet. Is eigenlijk zelfs misschien wel geel voor Ould-Chikh wegens schwalbe. Gewoon een dikke fout van Van Boekel. En bedankt.

We kunnen klagen over keeper, muur en weet ik veel wat maar die vrije trap is vervolgens bijna perfect. Met vervelende stuit, binnenkant paal. Knappe keeper die die er uit houdt. En ja, in een ideale wereld kopt iemand in de muur die bal weg maar hij gaat precies tussen hoofd van twee spelers van MVV door.

Daarna krijgt MVV twee goede kansen met Livramento (na een fenomenaal goede pass over 40 meter van Slegers) en Smeets. Als één van die twee binnenvalt en Van Boekel geeft die vrije trap niet, sta je voor met 1-0.

Dat gezegd hebbende, ik had het idee dat Roda geen seconde op 100% heeft gespeeld want MVV was veel te slap, te traag, te reactief. Dus zelfs al gebeurt dat allemaal, dan schakelt Roda waarschijnlijk een tandje bij en verlies je alsnog kansloos.

Maar goed je mist die kansen en daarna was het eigenlijk wel gespeeld en zat MVV geen moment meer in de wedstrijd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 09:20 18 mrt 2024 09:25 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #68

Maosbrögk schreef : De wedstrijd zonder publiek komt eraan. En geheel terecht. Wat ik erger vind? Dat voelt voor mezelf bijna als een opluchting! Zaterdag “moet” ik weer naar MVV…


Dat gevoel dat jij hier beschrijft hebben veel mensen (waaronder ik) al een paar jaar eerder gehad. Toen we na covid weer mochten gaan, en meteen in de eerste thuiswedstrijd met 0-5 of zo van Venlo verloren (eerste minuut al 0-1 achter) en vervolgens op een troosteloze maandagavond van Jong AZ verloren (die toen echt nog niet super hoog stonden), vroegen veel mensen zich al af: "wat kom ik hier doen...". Misschien sommigen al zelfs eerder al voor covid. Ondanks dat ik fan blijf en ondanks dat vorig jaar een positieve uitzondering was, voelt het veel vrijer om na 27 jaar geen SK meer te hebben. Ik kies lekker mijn potjes uit, als ik zin heb om te gaan dan ga ik, als ik geen zin heb om te gaan dan ga ik niet, plus vaak heb ik inmiddels op vrijdagavond ook andere dingen te doen. Bovendien zijn er belangrijkere dingen in het leven als een voetbalclubje. Excuus als dit andere diehards in het verkeerde keelgat schiet, maar na 24 jaar aanklooien in de KKD met structureel weinig perspectief, heb je niet meer de behoefte om elke wedstrijd te gaan, sorry. Maar het blijft onze club, dat gevoel zal nooit veranderen, of je nou nog elke keer gaat of niet. Geen idee hoe het verder moet, als de Amerikaanse overname niet doorgaat zie ik het heel somber in.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 09:42
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #69

CatenaccioMestreech schreef : Ben gewoon gratis naar binnen gekomen met nog 20/30 man die achter me stonden.
Loop maar door zei meneer de steward.
Dan wil je ook gewoon dat het als club helemaal mis gaat.


Serieus?! Dit kan ook maar bij 1 club gebeuren he. :unsure:
Maar idd, bij mij werd het ticket op de telefoon ook niet gescand. Lekker makkelijk dus om binnen te komen als je een SV hebt.
En wat betreft die malloot die bier over Raatsie heen gooide: hij staat goed op beeld, dus doe maar lekker een SV'tje geven. Maar als je zo makkelijk binnen komt, dan had hij die misschien al. Het is het zoveelste incident in korte tijd, dus die wedstrijd zonder publiek komt er aan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 09:54
vakB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #70
Van de basisopstelling hebben slechts 5 spelers (Aktas, Souren, Smeets, Kleijnen en Livermento) een niveau welke vereist zijn om betaald voetbal te spelen, de andere spelers moeten gaan denken aan een maatschappelijke carrière. Onze trainer en zijn staf zijn helaas niet capabel om tijdens een wedstrijd hard in te grijpen (tactisch, wisselen etc etc). Het voetbal gedeelte van deze selectie zit helaas op de bank en de werkers die voetbalkwaliteit te kort komen spelen wekelijks. Een harde conclusie voor de sympathieke trainersstaf is gistermiddag nogmaals bevestigd, ongeschikt voor dit werk.

Helaas gaat het weer mis met iemand die zich niet kan gedragen, waarschijnlijk iemand die zelf nooit een sport heeft uitgevoerd. Gelukkig staat hij (stuk Krapuul op z'n Mestreechs) goed op beeld om hem een flinke boete en schorsing te geven. Wij staan er weer mooi op. Vroeger was je trots erop MVV supporter te zijn, tegenwoordig kijken mensen je raar aan op basis van individuen die zich wekelijks misdragen en het landelijk nieuws bereiken. Die wedstrijd zonder publiek gaan wij zeker krijgen.

Onze club zit in zeer zwaar weer op alle fronten, de maand april zal cruciaal worden. Krijgen de Amerikanen groen licht of gaan wij echt naar de kelder van het betaald voetbal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 10:14
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 299
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #71
Moet er niet aan denken als er gisteren wél uitsupporters aanwezig zouden zijn geweest en provocerend in de hekken waren gaan hangen bij een voorsprong van hun.
Laat het uitvak maar leeg voor de komende (lange) periode.
De kans op boetes moeten geminimaliseerd worden nu we in financieel zwaar weer dreigen terecht te komen, met een thuiswedstrijd zonder publiek boven het hoofd.
Volgens Laura komt dan het voortbestaan op het spel te staan. Al is dat misschiens ook wel zo gezegd om de knvb te laten denken dat ze die straf beter niet kunnen opleggen. Maar ik denk dat dat alleen maar hoop vanuit mijn kant is en dat het daadwerkelijk 1 voor 12 is……….

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 10:21
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 482
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #72
Dit is al de kelder van het betaalde voetbal. Je bedoelt naar de amateurs. Niet voor het een of ander, maar Nol Hendriks zei: "ooit zal er één club in Zuid-Limburg uit het betaalde voetbal verdwijnen". Het leek Fortuna te worden, en nu de promotie van Roda voor de deur staat, en MVV het al 24 jaar laat afweten ( ik denk dat ongeveer alleen Telstar langer in de eerste divisie zit), en er géén steun is van de gemeente, de zure appel voor MVV gelaten wordt. Komt MVV in het rijtje Wageningen, Haarlem, AGOVV, Veendam en RBC Roosendaal. Fortuna en Roda zullen er een enorme oppepper aan gaan beleven. Er is misschien óóit iets aan geprobeerd, en dat was onder Maaskant. Er werden veel schulden gemaakt, in de bedoeling om te promoveren, en dit geld weer terug te verdienen met eredivisie. Dat mislukte. Ik zie eigenlijk niet meer wie deze kar wilt gaan trekken. Of zie ik het nu veel te somber in. Het is hopen op een wonder zonder (zwart) geld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 11:14 18 mrt 2024 11:17 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 306
Meer
Onderwerp Auteur
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #73

Mosae schreef : Er is misschien óóit iets aan geprobeerd, en dat was onder Maaskant. Er werden veel schulden gemaakt, in de bedoeling om te promoveren, en dit geld weer terug te verdienen met eredivisie. Dat mislukte.


Idd, dat was toen een gok van Goumans en Jongen. Gokken op een kwalitatief, duur sterk elftal met een flamboyante trainer, en die "investering" terug verdienen in de Eredivisie de jaren erna. Als Thiebaut toen niet geblesseerd was geraakt vlak voor de nacompetitie, had ik het nog wel willen zien. Maar het was dus een gok, géén constructief beleid. En de jaren erna vielen de lijken uit de kast. Ook in 2017 waren we er kort bij. Het was wellicht totaal anders gelopen als wij waren gepromoveerd en R#da toen was gedegradeerd (MVV was ook obv 2 wedstrijden beter maar de resultaten waren in het voordeel van R#da dat zich handhaafde, al degradeerden ze een jaar later dan wel uiteindelijk maar daar gaat het niet om...), wie weet welke bedrijven en partijen er dan in 2017 achter waren komen te staan en hoeveel geld er was in gepompt. Wie weet speelde je dan à la Fortuna nu nog steeds Eredivisie en waren de rollen met R#da / Fortuna omgedraaid geweest. Maar als telt niet. In plaats daarvan werd het met het seizoen minder. Maar het is wel de voetballerij, alles kan heel snel veranderen bij succes. Maar van verandering is op alle vlakken bij MVV geen sprake. We zijn 20 jaar stil blijven staan, dat is de keiharde realiteit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 12:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3827
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #74
Het knietje van Van der Ban en een scheids die dacht eens een goed voorbeeld te moeten stellen. Hadden we toen van RKC gewonnen, waar we nog maar 15 minuten van verwijderd waren, dan hadden we in de finale tegen ADO gestaan waar we dat seizoen al twee keer van gewonnen hadden, vrij eenvoudig zelfs.

Maar ja zo kun je altijd blijven redeneren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2024 14:38
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
MVV-Aachen Nord, zondag 17-3-2024, 12.15 uur. #75

Mappie schreef : En wat betreft die malloot die bier over Raatsie heen gooide: hij staat goed op beeld, dus doe maar lekker een SV'tje geven. Maar als je zo makkelijk binnen komt, dan had hij die misschien al.

Niet onwaarschijnlijk. Er waren er meer met een stadionverbod. Ze zijn er zelfs zo trots op dat ze dat met een spandoek laten weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden