Please Log in or Create an account to join the conversation.
Te schandalig voor woordenDerMister wrote: Nou we staan er weer mooi op! Chapeau!
Zoiets vliegt De Limburger en ook L1 natuurlijk gelijk op.
Roda JC-speler Orhan Dzepar was de gevierde man in de derby tegen MVV door een doelpunt dat hij vlak voor het einde van de wedstrijd maakte. Maar niet iedereen was blij dat hij scoorde tegen zijn voormalige club.
Emil Visser
Na de wedstrijd kreeg de 28-jarige middenvelder enkele onfrisse berichten toegestuurd op sociale media. In een van de teksten wordt zijn familie dood gewenst. ‘Ik hoop dat je hele kanker familie sterft en dat je kinderen dood vallen en de keel word gesneden’. En ander besloot om een nogal opmerkelijk scenario te beschrijven: ‘Ik hoop dat jij allebei je achillespezen afscheurd tijdens het steppen naar je lokale zwembad om je zwemdiploma te halen’.
Oorlogsmisdadiger
In weer een ander bericht wordt Dzepar ‘kanker NSB’er’ genoemd. Diezelfde persoon schrijft bovendien: ‘Mladic moest je overhoop schieten.’ Daarmee verwijzend naar de oorlogsmisdadiger Ratko Mladic, die als opperbevelhebber van het Servische leger in Bosnië genocide pleegde. Dzepar is van Bosnische afkomst.
De Roda-speler deelde de berichten die hij ontving als screenshot via zijn Instagramaccount en schreef kort maar krachtig ‘Bizar…’ als begeleidende tekst.
Eerste goal
De middenvelder speelde gedurende twee seizoenen 61 competitieduels in het shirt van MVV en scoorde acht keer in het roodwit. Nadat zijn contract in De Geusselt niet werd verlengd, tekende hij vorig jaar een tweejarig contract bij Roda JC. Tegen MVV maakte hij zijn eerste goal voor de Kerkradenaren. Die treffer betekende dat Roda de wedstrijd met 1-0 won.
Bij de wedstrijd in het Parkstad Limburg Stadion mochten geen fans uit Maastricht aanwezig zijn. De derby tussen Roda en MVV wordt de komende jaren zonder uitsupporters gespeeld, omdat het de laatste jaren regelmatig misging met supportersgroepen. Vorig jaar gooiden MVV-fans vanuit het uitvak stoeltjes op het veld in Kerkrade, nadat Roda in de laatste minuten op voorsprong was gekomen
Napoleon wrote: Op de eerste plaatst moeten we niet vergeten dat Roda met een spelersbudget van 2,7 miljoen euro werkt ! Dat is 3 keer ( bijna)zoveel als dat van ons !
MVV had gewoon de beste kansen , we hadden moeten scoren , dat gebeurd niet en daarmee kun je eigenlijk ophouden met analyseren .
Heel erg jammer , we hadden daar kunnen en moeten winnen ! Maar het seizoen is nog lang onze tijd komt nog wel !
Sander70 wrote: Pfff ik ben helemaal leeg, ik ben op, ik kan het even niet meer opbrengen. Stem kwijt alles! Wéér in die laatste minuut dat we onze belangrijkste wedstrijd van het jaar verliezen
Nu al zin om maandag weer ge-etterd te gaan worden door die pruusen op het werk……….. FUCK!
Dzepar ook totaal geen respect naar zijn vorige werkgever vind ik door zo te gaan juichen. Hij heeft veel aan ons te danken, maar is dat alweer vergeten blijkbaar. Die mag ook flink uitgefloten worden als we thuis tegen ze spelen.