Ron Elsen

02 mrt 2014 10:24
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
Onderwerp Auteur
Ron Elsen #1
Wat hebben wij Ron Elsen, verwensd, hij was een zakkenvuller,arrogant, hij kon nie met de jeudd omgaan
etc.etc..
Maar kijk nou eens, nou is Ron onze held, wat een boost heeft hij aan ons MVVke gegeven de trots straalt
van zijn gezicht af en terecht.
Zo zie je maar dat bij voetbal alles mogelijk is Ron , ga zo door we zij trots op je.
Compleminten middenstip.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2014 11:22
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Ron Elsen #2
Ik citeer Roei Baank:

Merci Ron Promotion. :thumbsup:

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, Roei baank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2014 11:39 02 mrt 2014 11:52 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ron Elsen #3
Klopt middenstip. Echter het verhaal van zakkenvuller had een tegenreactie verdiend van MVV in de vorm van een klein persbericht. Gezien dit gerucht ook in de media is ontstaan. De waarheid van dit gerucht is hierdoor niet ontkracht.

Wat Ron heel goed doet is vasthouden aan een bepaald systeem en eerlijke concurrentie creëren op alle plaatsen (Vertrek Geenen). Sinds Secerovic in de basis staat draaien we super. Voor mij is hij de sleutel die dit team nodig had. Hoe gretig Rutjes ook mag zijn, het maakte hem vaak onzeker en roekeloos tijdens de omschakeling. Ik ben blij dat Ron de balans in dit team gevonden heeft. En hij heeft mij ook de mond gesnoerd over het feit dat zijn aankopen niet tot hun recht kunnen komen in de Jupiler League, want met de juiste aanpak zie je de kwaliteiten wel naar boven komen.

Maar ik zou niet Tiny de schuld in zijn schoenen willen schuiven. Want hij kreeg ook een ontregeld team in zijn handen geduwd, en het is maar de vraag of hij misschien zelf deze oplossing gevonden zou hebben in hetzelfde tijdsbestek.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2014 12:54
izzo
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 177
Meer
Ron Elsen #4
Ben ook altijd kritisch op RE geweest. MVV draait weer goed maar persoonlijk denk ik wel dat het grotendeels aan ruys lag.
Niet dat hij een slechte trainer is maar eerder dat hij liever ander materiaal had dan wat MVV momenteel heeft.

Rick Geenen was bij hem onomstreden, Stankov werd daar de dupe van. Zo zocht Ruys voor een excuus door kleine individuele foutjes uit te vergroten in de media. Ik denk persoonlijk dat zijn manier van antonio aan de kant zetten niet goed viel binnen de groep.

RE daarintegen heeft zowat het hele team opgebouwd en hij kent de individuele kwaliteiten van de spelers. En wie kent de ploeg beter dan de smidt? Juist, niemand!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2014 14:24 02 mrt 2014 14:32 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Ron Elsen #5
Kende de goede man niet, behalve wat er vroeger in de kranten stond... al die keertjes dat hij de ondankbare taak kreeg omdat hij het roer moest overnemen toen er weer eens een trainer zijn biezen moest pakken of pakte ....
De prestaties van de ploeg waren toen niet negatief en omdat de man "geine moljaan" was, viel hij me niet echt negatief op.

Dat er hier over "grootverdiener" wordt geschreven is niet ter zake doende en dom:
als je zelf een goed contract kunt afsluiten, laat je dat ook niet na.
En kom niet met "clubliefde" want hier staat men ook op de barricades als de kaart- / seizoensprijzen omhoog gaan...ook al komt dat geld ten goede van us MVV-ke ;)

Blijft de man op z'n functioneren te beoordelen. En daar komt hij de laatste 3 jaar niet slecht voor de dag.
OK, er zijn een paar spelers verdwenen die de een of ander nog graag hier zou hebben willen zien spelen, maar daarnaast heeft hij wel met veel kunst en vliegwerk ( en met een zo goed als lege portemonnee) gezorgd, dat iedere trainer een redelijke selectie tot zijn beschikking had. Ook zijn er enkele spelers die hij aantrok met winst verkocht.

Persoonlijk waardeer ik hem zeer toen hij op persoonlijke titel stil (naast me) aanschoof in de kerk van Amby tijdens de uitvaart van "Mellek" ( Peter Limpens...RIP). Respekt voor dat gebaar :thumbsup:

Ook de laatste twee jaar, tijdens mijn bezoeken van de trainingen op klein Geusselt, was hij voor iedereen aanspreekbaar, gaf hij eerlijk antwoord ( ook op kritische vragen) en groette hij de aanwezigen fans.
Vragen waarop hij om bestuurlijke redenen geen duidelijk antwoord op kon of mocht geven, negeerde hij niet, maar gaf er een tactisch en toch eerlijk antwoord op binnen de marges van zijn "bewegingsvrijheid".

Wat me wel opvalt, is dat velen vrij snel een mening klaar hebben over de of een trainer (was bij Ruijs al het geval) zonder dat men afwacht en de persoon zich laat bewijzen...
In dit geval is er uitzonderlijk sprake van het tegendeel : zwijgt men weken en vroeg ik me al af wanneer deze topic in staf en spelers geopend zou worden...
Waarom vraag ik me af? De man en de selectie hebben toch een uitstekende resultaat neergezet ! :thumbsup:
En dat is geen toevalstreffer ( want dat hou je zo lang niet vol).

Konkluussie :

Der is get gaonde in Mestreech en dat kin oetgreuje tot get sjoens!
(aoch al zal heer en ut team wel ins tegen 'n neederlaog of tet aonloupe)....
De huurs aoch gein geklaog bij speulers.
Speulers die ziech noet noe wel inzette en (probeere te) geeve !
Allein daodoor kreig 'ne mins weer (gooj) zin um nao de Geusselt te goon!

Ron: Sjapoo en gaank zoe door ! :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2014 18:41 02 mrt 2014 18:44 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ron Elsen #6

les rouges blancs schreef : K
Dat er hier over "grootverdiener" wordt geschreven is niet ter zake doende en dom:
als je zelf een goed contract kunt afsluiten, laat je dat ook niet na.
En kom niet met "clubliefde" want hier staat men ook op de barricades als de kaart- / seizoensprijzen omhoog gaan...ook al komt dat geld ten goede van us MVV-ke ;)


Ik ben het inhoudelijk met de overige punten eens. Echter dit punt kan ik niet begrijpen. Stel dat iemand binnen het MVV bestuur zich een salaris zou toe-eigenen dat ver boven de norm van het spelersplafond zit. Moeten fans en sponsoren zich dan de naad uit het lijf werken om iemand in die verworven rechten te (blijven) voorzien? Moeten donateurs van Veer zien MVV die jaarlijks 120 euro boven op hun seizoenskaart doneren dit allemaal maar accepteren? Als je als club zelfs op twee decimalen achter de komma je begroting moet rond krijgen en de leden van je club vraagt om in de buidel te tasten hiervoor, dan mag je toch zeker wel vraagtekens bij een negatief financieel gerucht zetten? Dat vind ik pas dom.

Bij een voetbalclub als Ajax of FC Barcelona of een megaconcern als Philips of Shell, kan ik me 'de veeg voor je eigen deur' mentaliteit wel begrijpen. Echter toch niet bij een clubje als MVV, waar 99% van de lading rust op de schouders van de supporters en de goodwill van enkele kleine zelfstandigen, in die situatie niet. De club bezwijkt al bijna aan de huidige ballast, dan moet je toch zeker grenzen gaan stellen?. Ik vind dat spelers en staf, marktconform( Jupiler League, middenmoot) moeten zijn, zeker in deze tijd en het overige personeel solidair aan de spelersgroep. Dit is een stichting met een ledenvereniging en een handje vol vrijwilligers, geen BV met een miljoenenkapitaal. En misschien is Elsen dat ook.

Ik wil de salaris discussie hier niet meer opnieuw aanwakkeren, dat is ook niet mijn opzet. Maar het word tijd dat MVV dit gerucht eens voor altijd ontkracht, want dat zou wel zo net zijn voor de club haar imago, als voor de reputatie van je eigen personeel. Want ik krijg hier nog steeds een dubbel gevoel bij, aangezien dit onderwerp ieder jaar de revue passeert en het maar gissen blijft wie de waarheid spreekt. Het blijft opvallend muisstil aan de bestuurlijke kant, zelfs als het tweemaal in de landelijke media verschijnt. Als je in nood, beroep doet op je eigen aanhang, informeer ze dan ook volledig. "Gewoen mien twie cent"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2014 23:58 02 mrt 2014 23:58 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3812
Meer
Ron Elsen #7
Tsja. Met de resultaten die we nu hebben, zal het me eerlijk gezegd worst wezen hoeveel Ron verdient. Maar ik snap je punt. Verdient hij nu echt zo veel geld? Meer dan het salarisplafond?

Van de andere kant: stel dat Ron drie ton per jaar vangt. Dat is gelukkig niet zo, maar stel dat. En stel nu dat MVV dat ook eerlijk bekend maakte. En MVV ging om tafel zitten met een goede spits en de zaakwaarnemer van die spits. Probeer dan maar eens met een droog gezicht te zeggen "ons salarisplafond is 50.000 euro per jaar". Die zaakwaarnemer zal meteen in lachen uitbarsten en over het salaris van Ron beginnen.

Ik heb echt geen idee wat Ron verdient maar ik snap goed dat je dat soort dingen als club liever niet bekend maakt. Allez Ron Promotion!

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 11:33
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Ron Elsen #8
Gamins,
Wat een onzin hier allemaal. Ik weet niet wat Ron verdiend maar ik weet wel het bedrag van de totale technische afdeling. Als Ron het genoemde zou verdienen dan komt de rest voor 2 biere et 1 boulet.

Ik wil bovenstaand nog eens herhalen.

In vergelijking met veel andere clubs zijn we een vereniging die via de ledenraad toezicht houdt op de BVO.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, houtengerard, Jacques, opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 12:01
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ron Elsen #9
@Jacques en Roeibaank

Ik zal met beide perspectieven het antwoord als gegeven beschouwen. Mijn oprechte excuses aan Ron. Dit ging mij trouwens puur om de honorering, niet om het functioneren, laat dat onderscheid duidelijk zijn. "Ron zonder Ton de Promotion" it is. ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 16:55
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 212
Meer
Ron Elsen #10
Daar gaat Ron...

Hendriks trekt zich terug; Roda op Maastrichtse toer
Hendriks trekt zich terug; Roda op Maastrichtse toer
Arnold Hendriks trekt zijn handen definitief af van Roda JC Kerkrade. De investeerder en voormalige bestuurder, die in het verleden een belangrijke rol speelde in de opmars van de club, kon geen overeenstemming bereiken met de huidige leiding over een samenwerking.
Hendriks zat maandag uren om tafel met interim-directeur Wim Collard en drie leden van de raad van commissarissen. De vermogende Heerlenaar kreeg tijdens de vergadering te horen dat de club Ron Elsen heeft aangesteld als nieuwe technisch manager. Een opmerkelijke keuze, aangezien de Maastrichtenaar al 26 jaar verbonden is aan MVV en daar op het punt stond een nieuw contract als trainer/manager voetbalzaken te tekenen. Voorzitter Paul Rinkens van die club liet Voetbal International afgelopen zondag nog weten dat een nieuwe overeenkomst met Elsen slechts een kwestie van tijd was.

Voor Hendriks was deze mededeling van Roda een zoveelste streep door de rekening. Hij had zelf zijn zinnen gezet op de komst van Peter Gerards als technisch manager, op de achtergrond geholpen door Sef Vergoossen als adviseur. Binnen de Kerkraadse club leefden echter grote bezwaren tegen de aanstelling van Gerards, ook omdat die geen brandschoon verleden heeft als zaakwaarnemer. Ron Elsen werkte eerder bij MVV drie jaar succesvol samen met René Trost, de nieuwe hoofdcoach van Roda.

Rutjes en Van Hyfte
Het nieuwe technische duo zal in Kerkrade worden herenigd met twee spelers die de afgelopen jaren in Maastricht onder contract stonden: Nathan Rutjes (30) en Tom Van Hyfte (28). Beide middenvelders zouden volgens insiders inmiddels overeenstemming hebben bereikt met Roda. Ook rechtsbuiten Nayib Lagioureh (23) van FC Eindhoven maakt naar verluidt spoedig de overstap naar het Parkstad Limburg Stadion.

Tom van Hyfte (rechts) en Nathan Rutjes (links) namens MVV in actie tegen Jong Ajax. Het duo stapt over naar Roda JC.
Tom van Hyfte (rechts) en Nathan Rutjes (links) namens MVV in actie tegen Jong Ajax. Het duo stapt over naar Roda JC.
Arnold Hendriks zegt vooral opgelucht te zijn nu er duidelijkheid is over de koers van zijn geliefde club. 'Het klinkt misschien vreemd, maar ik voel me bevrijd', zegt hij. 'Vanaf het begin voelde ik geen vertrouwen van Wim Collard. De club heeft nu een keuze gemaakt en voor mij is het nu klaar. Ik hoop dat het goed zal komen met Roda. Het zal moeilijk worden om zonder mijn financiële hulp te overleven, maar misschien hebben ze andere investeerders gevonden. Ik blijf de club trouw als supporter en zal alle thuiswedstrijden in mijn agenda zetten.'

Hendriks' tijdperk als investeerder is nu definitief voorbij. Onlangs zei hij nog wel oren te hebben naar een eventuele rol in een spelersfonds. 'Maar nu niet meer. Ik zou dat alleen doen als ik op technisch gebied ook wat invloed kan uitoefenen. Dat is niet het geval. Ik ben niet de makkelijkste, dat weet ik. Ik ben erg dominant, zeker op technisch gebied. De club doet het liever zonder mij en mijn mensen. Dat mag.'

De mislukte onderhandelingen met Hendriks kunnen voor Roda nog wel een vervelende nasleep krijgen. De zakenman kondigt aan dat hij het geld gaat terugvragen dat hij nog van de club te goed heeft. Het betreft eerdere leningen die nooit zouden zijn terugbetaald. Hendriks wil niet kwijt om welk bedrag het precies gaat. 'Het is een behoorlijk bedrag. Ik wil gaan praten met Roda om te kijken hoe we dat kunnen oplossen. Maar ik ga de club niet het mes op de keel zetten.'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:32
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
Ron Elsen #11
De messen worden al geslepen voor de 31ste augustus.

Bahbahbah.

Hier krijg ik buikpijn van. Goor kut roda.

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:35
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Ron Elsen #12
Schijnbaar was de aanbieding die Ron gekregen zo dusdanig laag dat hij wel moest weigeren, maar om dan naar Roda te gaan...... :schamen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:45 17 juni 2014 17:45 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Ron Elsen #13
Landverraojers zien vaan alle tije. Heule mèt de vijand, bah bah. Zum Kotzen, um 't mer 'ns in hun nui taol te zègke. Per direc persona non grata verklaord en mèt pek en vere de grens euver stampe :puke:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 18:21
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Ron Elsen #14
Misjien good veur MVV dat de deure Elsen weg is. Dat sjeelt financieel al get. Mer de menier boe op... naor Roda. Elsen, 26 jaor MVV en deit noe dit ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 19:01
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
Ron Elsen #15
De aanbieding was naar wat ik vernomen heb inderdaad een stuk lager. Daarbij was de keuze deze aanbieding accepteren of vertrekken. Maar dit had ik niet verwacht :-(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.376 seconden