Kende de goede man niet, behalve wat er vroeger in de kranten stond... al die keertjes dat hij de ondankbare taak kreeg omdat hij het roer moest overnemen toen er weer eens een trainer zijn biezen moest pakken of pakte ....
De prestaties van de ploeg waren toen niet negatief en omdat de man "geine moljaan" was, viel hij me niet echt negatief op.
Dat er hier over "grootverdiener" wordt geschreven is niet ter zake doende en dom:
als je zelf een goed contract kunt afsluiten, laat je dat ook niet na.
En kom niet met "clubliefde" want hier staat men ook op de barricades als de kaart- / seizoensprijzen omhoog gaan...ook al komt dat geld ten goede van us MVV-ke
Blijft de man op z'n functioneren te beoordelen. En daar komt hij de laatste 3 jaar niet slecht voor de dag.
OK, er zijn een paar spelers verdwenen die de een of ander nog graag hier zou hebben willen zien spelen, maar daarnaast heeft hij wel met veel kunst en vliegwerk ( en met een zo goed als lege portemonnee) gezorgd, dat iedere trainer een redelijke selectie tot zijn beschikking had. Ook zijn er enkele spelers die hij aantrok met winst verkocht.
Persoonlijk waardeer ik hem zeer toen hij op persoonlijke titel stil (naast me) aanschoof in de kerk van Amby tijdens de uitvaart van "Mellek" ( Peter Limpens...RIP). Respekt voor dat gebaar
Ook de laatste twee jaar, tijdens mijn bezoeken van de trainingen op klein Geusselt, was hij voor iedereen aanspreekbaar, gaf hij eerlijk antwoord ( ook op kritische vragen) en groette hij de aanwezigen fans.
Vragen waarop hij om bestuurlijke redenen geen duidelijk antwoord op kon of mocht geven, negeerde hij niet, maar gaf er een tactisch en toch eerlijk antwoord op binnen de marges van zijn "bewegingsvrijheid".
Wat me wel opvalt, is dat velen vrij snel een mening klaar hebben over de of een trainer (was bij Ruijs al het geval) zonder dat men afwacht en de persoon zich laat bewijzen...
In dit geval is er uitzonderlijk sprake van het tegendeel : zwijgt men weken en vroeg ik me al af wanneer deze topic in staf en spelers geopend zou worden...
Waarom vraag ik me af? De man en de selectie hebben toch een uitstekende resultaat neergezet !
En dat is geen toevalstreffer ( want dat hou je zo lang niet vol).
Konkluussie :
Der is get gaonde in Mestreech en dat kin oetgreuje tot get sjoens!
(aoch al zal heer en ut team wel ins tegen 'n neederlaog of tet aonloupe)....
De huurs aoch gein geklaog bij speulers.
Speulers die ziech noet noe wel inzette en (probeere te) geeve !
Allein daodoor kreig 'ne mins weer (gooj) zin um nao de Geusselt te goon!
Ron: Sjapoo en gaank zoe door !