Ik vin toch wel dat hier iets mee gedaan moet worden hier de tekst zoals Rene het zegt:
TALENTJES
Toch is het niet alleen maar hallelujah en hosanna. De bevlogen Trost schuwt ook kritiek op de gang van zaken bij MVV niet.
“Het zal me niet door iedereen in dank worden afgenomen, maar ik zeg het toch: we besteden onvoldoende aandacht aan scouting.
Ik geef voor de lol wel eens trainingen aan jeugdelftallen van
Maastrichtse amateurclubs. Nou, daar lopen heel aardige voetballertjes tussen.
Daar hebben we te weinig oog voor.
Dat is erg en ook dom.
Nu zitten er jongetjes uit Luik in onze opleiding die heus niet beter zijn. We moeten het dichterbij huis zoeken.
In Maastricht barst het van het talent.
Ik vind dat de beste spelertjes van de stad gewoon bij MVV horen te voetballen.” En hij is ervan overtuigd dat die talentjes dat ook dolgraag willen. “Je moet op zo’n training van D-tjes of C-tjes van pak ’m beet Standaard of Daalhof eens kijken hoeveel jongetjes een MVV-shirt dragen.
De club leeft, bij jong en oud.
Het lijkt alsof heel Maastricht MVV weer in de armen heeft gesloten.”
Aan het einde van deze voetbaljaargang loopt zijn contract af. De club wil dat hij bijtekent, zelf is hij er nog niet uit. “We praten intern regelmatig over de toekomst en het streelt me dat MVV me niet kwijt wil.
Ik heb het trouwens ook ontzettend naar mijn zin, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar ik heb nog niets besloten. Ik wil in elk geval niet de boeken ingaan als
de trainer die een jaar te lang gebleven is.”
Onomstotelijk feit is natuurlijk wel dat Trost zijn eigen marktwaarde ondertussen behoorlijk heeft opgevijzeld. Met bescheiden middelen sleepte hij met MVV tot nu toe twee periodetitels in de wacht. Dat leverde hem evenzoveel Bronzen Stieren op, de
prijs voor de beste coach in de Jupiler League. Trost is er verguld mee, maar vooral omdat het zulke mooie beeldjes zijn. “Die plaatjes met inscriptie zou ik er het liefst afschroeven. Aandenkens zeggen me niks. Ik heb in het verleden ook al mijn shirts en medailles weggegeven aan supporters. De echte
prijzen worden op het veld gewonnen.”
De beste Spelertjes Van Maastricht Horen Gewoon bij MVV te voetballen